עמוד 3 מתוך 3

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ב' יוני 23, 2014 10:05 am
על ידי פרטיזן
גם אני מצטרף להנ"ל,
לאנשים הלומדים אין מושג כמה עמל ויגיעה הושקע בכל הגהה והגהה בעוז והדר, וכיום ההגהות וציונים הינו מדור שא"א ללמוד בלעדיו, כמעט אין דף שמביא גרסאות ששופכות אור חדש, מאידך סולקו הגירסאות שאינם חשובות שגרמו לריבוי הציונים.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ב' יוני 23, 2014 12:13 pm
על ידי צונאמי
נוטר הכרמים כתב:משפטו הנחרץ של רבינו מאיר שמחה הכהן 'ההסכמה היותר מאומתת היא דעת הקהל'.

מקור בבקשה?
נראה לי שבמשך חכמה אודות בחירת משה רבינו משמע להיפך.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ב' יוני 23, 2014 12:30 pm
על ידי מה שנכון נכון
צונאמי כתב:
נוטר הכרמים כתב:משפטו הנחרץ של רבינו מאיר שמחה הכהן 'ההסכמה היותר מאומתת היא דעת הקהל'.

מקור בבקשה?

הסכמתו לספר חיים וברכה על ד מינים. [נדפס בהרבה הוצאות עם המט"א].

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ו' אוגוסט 22, 2014 8:17 am
על ידי שש משזר
החוזר כתב:
אריסמנדי כתב:כפי מה שידוע לי, ענו לו על כל קושיותיו באר היטב, אך הוא אינו רוצה להבין, ובפרט שאינו בא לבקר ולשאול בדרך ארץ מינימלית אלא בטרור קנאי מזוייף שמאחוריו עומד דררא דממונא כידוע.
כפי שידוע לי מנסיון, כל שאלה בענין החומש המגיעה אל מערכת עוז והדר נענית באופן מספק.


הטרור הקנאי המזוייף אינו שייך דווקא לצד ההוא כמו גם טענת דררא דממונא שאינה נחלתם הבלעדית. אדרבה, מערכת עוז והדר מתנהלת בשנים האחרונות כמו בעולם תחתון: סחיטות, חמסנות, איומים, הכפשות והוצאת נשמתם של המתנגדים בכל דרך אפשרית ואינה בוחלת בשום אמצעי (וכידוע מפרשת רכישת השו"ע של מכון ירושלים). משום מה החליטו שם שאין מקום להשמיע ביקורת ולו המינימלית ביותר, וכל מי שמבקש להשמיע עמדה שונה אחת דינו.

מי שמכיר ובקי ב'עוז והדר' קצת מפנים, יודה על כל מלה של החוזר.
ומ"מ כל מי שמכיר ובקי בהני אבראהאמים, יודה על כל מילה של אריסטמנדי...

[אני יודע את שניהם].

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ו' אוגוסט 22, 2014 8:22 am
על ידי שש משזר
המעיין כתב:אני עצמי אינני משתמש במתיבתא. אבל כמות המשתמשים בה מעידה שיש הרבה מאד מאד אנשים שלא חושבים כמוך.

כמות המשתמשים בה מעידה שיש הרבה אנשים שרוצים באיזשהו עבודה שיהיה.
וכיון שעד היום אף אחד לא עשה עבודה מקיפה כעוז והדר, יש להם המונופול. אבל עבודה מקיפה אמרנו ולא עבודה מקצועית, ודו"ק.

ארטסקרול/שוטנשטיין [תלוי אם אתם חוצ'ניקים או ישראלים...], עושה עבודה מקצועית - אם כי לא עשו ולא רצו לעשות עבודה המקיפה כעוז והדר.

[תקחו את השו"ע הרב, שעוז והדר הוציאו בדרכם הנילוזה - וכמות המשתמשים בה העידה שזה יותר טוב מדפוס הישן... וכיון שהחב"ד'סקאים התעוררו והוציאו את זה מחדש - כמות המשתמשים בה מעידה שהמשתמשים עדיין מכירים בטוב הספרים...].

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ו' ספטמבר 05, 2014 11:44 am
על ידי ח''ל קאליסק
סגן אלוף כתב:במתיבתא החדש למסכת ראש השנה באוצר עיונים סימן ט' - בענין קו התאריך - הערה קצ"ה הובאה באורך שיטת הרב חיים זעליג סלונימסקי
'מדיניות מתירנית' חדשה, האמנם ?!


מה שמעניין שהוא ניסה ליצור פולמוס מסוגיית קו התאריך הרבה לפני ששאלה זו התעוררה ביאפאן

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' ספטמבר 07, 2014 2:36 am
על ידי לחם_יומם
מה שיותר מעניין, שהגרימ"ט ביומם קיבל את דעת חז"ס, וכן גם הרבנות הראשית באסיפה המפורסמת, וכך הפכה להיות ל"שיטה", ועוד שיטה עיקרית ומקובלת. וכדי בזיון וקצף.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' ספטמבר 07, 2014 6:05 am
על ידי שש משזר
לחם_יומם כתב:מה שיותר מעניין, שהגרימ"ט ביומם קיבל את דעת חז"ס, וכן גם הרבנות הראשית באסיפה המפורסמת, וכך הפכה להיות ל"שיטה", ועוד שיטה עיקרית ומקובלת. וכדי בזיון וקצף.

לא הבנתי. האם בגלל שהוא זה שדיבר ראשון בנושא, אסור ללכת בעקבותיו ולהסכים למסקנותיו? אם נראים דבריו אז הדין עמו, ולמה זה 'כדי בזיון וקצף'? הסבר דבריך.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' ספטמבר 07, 2014 9:46 am
על ידי דרו בר פפא
תמונות של חז"ס

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' ספטמבר 07, 2014 8:30 pm
על ידי ח''ל קאליסק
תמונה של חז''ל בישישותו

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: א' ספטמבר 07, 2014 10:05 pm
על ידי אמסטרדם
אני לא יודע כלל אם זה שייך לכאן אבל מצאתי "משנת יעבץ" במתיבתא.

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ד' ינואר 20, 2021 12:48 am
על ידי פולסברג
למה ספריו של האיש הלזה נמצאים באוצר?!

Re: חז"ס במתיבתא

פורסם: ב' דצמבר 11, 2023 2:43 am
על ידי מיללער
ח''ל קאליסק כתב:תמונה של חז''ל בישישותו

מצבתו בווארשה

https://cemetery.jewish.org.pl/id_66667 ... imski.html

תמונה

וכאן מצבת זו' ב"ר אברהם שטערן

https://cemetery.jewish.org.pl/id_66717 ... imska.html