עמוד 3 מתוך 5

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:06 am
על ידי המעיין
חבר פורום אוצר החכמה כתב:מעניין אם אלו שאינם מאמינים בגרפולוגי' מוכנים להעלות כאן את הכתב שלהם על מנת למסור לאבחון, ואינם מפחדים מ[ספק] גילוי חולשותיהם.


ולאו ק"ו הוא. למה שאנשים ירצו להציג בפורום את החסרונות והחולשות שאין להם ורק הגרפולוגים ממציאים עליהם.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:09 am
על ידי קו ירוק
הרבה הבל נשפך פה.. ואף אחד לא ענה לגופו של פותח האשכול: גישת היהודות לגרפולוגיה..
אגב, זה מזכיר לי גישת היהדות לגבי ארונות מצופי פורמייקה...

ובכל אופן, גישת היהדות - הן לגרפולוגיה, והן לכל שטח אפור אחר שאין לגביו התייחסות ישירה, הוא מה ששמעתי שאמר הרב שך זצ"ל לרב ישוב גדול אחד, בכה"ל:
תפס את ידיו ואמר לו; ר' יעקב, א-מצווה צו זיין א-קלוגער..

בגרופלוגיה יש אמת מוחלטת. כל ה'מחקרים' המדעיים כביכול נגדה, גם הם לא בדיוק מדע..
גרפולוג אינו נביא. כדי שאבחון גרפולוגי יצליח, צריך המומחה לשיתוף פעולה ולקבל מה יותר מידע אודות האדם המדובר, כדי לסייע באבחונו.
פעמים רבות שגם בלי זה ישנה אינדיקציה ברורה.
המטרה לא להגיש כתב אישום באמצעות גרפולוגיה, אלא לסיייע ולאבחן בעקבות תמונת מצב כוללת.
ואת זה גרפולוגים מומחים עושים באופן מפעים ממש.

אגב, אם כבר בגישת היהדות לגרפולוגיה עסקינן... יש לזה מקור די ידוע: חכמה בגוים תאמין. הויכוח הוא עם זו חכמה או שקר. אבל ככל שזו חכמה - תאמין.
זכור לי מנעורי, שהרב שך זצ"ל היה שולח לרבי שמואל מאיר שליט"א (מנהל הסמינר בבני ברק), שהינו פדגוג מומחה, ונעזר באופן שיטתי ע"י התמחותו הגרפולוגית, שכולם הכירו את מומחיותו בה.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:15 am
על ידי אוצר החכמה
בגרופלוגיה יש אמת מוחלטת.


?????

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:16 am
על ידי קו ירוק
אוצר החכמה כתב:
בגרופלוגיה יש אמת מוחלטת.


?????

אכן כן.
מתפלא אני עליך מאוד על הזלזול - המצחיק בעיני, בחכמה נפלאה זו.
האמת שבה - איננה מחקר מדעי. וכי בהבנת כוחות הנפש אין אמת מוחלטת ?
בכשרון מסוג אחר שאין לגביו הוכחה מדעית.. האם אתה מוכן לקבל שיש מי שידע להשכיל מתוך דבריו של אגם מה תהיה דעתו גם בענינים אחרים?
(ר' משולם איגרא, הגרח"ס הלוי).

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:19 am
על ידי אוצר החכמה
אפשר לחשוב כמוך שזו חכמה נפלאה ואפשר להתווכח על זה אע"פ שאתה חושב כך.
אבל אמת מוחלטת???

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:24 am
על ידי קו ירוק
אמת איננה התוצאה אלא הגישה והניתוח.
האבחון הוא השערה על בסיס מוצק שלך הכרת כוחות הנפש היוצרים כתב כזה או אחר.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:24 am
על ידי קראקובער
אוצר החכמה כתב:
קראקובער כתב:תן לי לנחש שהרבה מאלו שפוסלים גרפולוגיה בגלל שזה לא מדעי (או שכן או שלא) יבקשו עצה מרבנים (שלהם כמובן...) על שאלות הרי גורל (תוך שניות או דקות ספורות) גם אם הוא לא מבין בתחום הספציפי כלל וכלל דבר שאין לו מקור ברור ("מדעי") בחז"ל...., מעניין, לא?


וודאי מעניין. מאד מעניין.
שאתה לא מאמין ברבך כי אתה מאמין שמי שהוא ת"ח / צדיק יסו"ע יש לו סייעתא דשמייא מיוחדת או דעת תורה. אלא כי כל מה שאינו מדעי אתה מאמין בו. וכך שקולה בעיניך האמונה בגוי גרפולוג או בגרפולוג יהודי שאינו שומר תורה ומצוות כמו ברבך. הפלא ופלא.


מה נעשה שגרפולוגיה אני מכיר מקרוב כמו הרבה שהגיבו פה בפורום.

אולי יש מקור לשאול דעת תורה בכל נושא אבל בוודאי לא ברמה של "מדעי".

אגב, מה זה משנה אם הגרפולוג הוא ירא שמים? אתה מאלו שמחפשים אינסטלטור ירא שמים גם כן?

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:26 am
על ידי אוצר החכמה
אני לא מבין.
אתה באת לתמוך בגרפולוגיה או להתקיף את שאלת דעת תורה בכל עניין?

בכל מקרה בין כך ובין כך מה הקשר בין שני הדברים.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:28 am
על ידי אוצר החכמה
אגב, מה זה משנה אם הגרפולוג הוא ירא שמים? אתה מאלו שמחפשים אינסטלטור ירא שמים גם כן?


לא אבל אני מחפש אינסטלטור שמצליח בעבודתו. ואם אומרים לי שאע"פ שהוא לא מצליח אף פעם אני צריך להאמין בו מאותה סיבה שאני מאמין באליהו הנביא. אני בהחלט אשאל אם הוא ירא שמים כמו אליהו הנביא.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:34 am
על ידי אוצר החכמה
קו ירוק כתב:אמת איננה התוצאה אלא הגישה והניתוח.
האבחון הוא השערה על בסיס מוצק שלך הכרת כוחות הנפש היוצרים כתב כזה או אחר.


איך אתה יודע שזו אמת מוחלטת. הדבר היחיד שאני מכיר שהוא אמת מוחלטת הוא התורה. שאר הדברים הם מסתברים ברמות גבוהות או נמוכות.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:38 am
על ידי קראקובער
אוצר החכמה כתב:אני לא מבין.
אתה באת לתמוך בגרפולוגיה או להתקיף את שאלת דעת תורה בכל עניין?

בכל מקרה בין כך ובין כך מה הקשר בין שני הדברים.


לא זה ולא זה, רק מנסה להבין איך אפשר להיות כל כך ביקורתי על דבר שהוכיח את עצמו ומצד שני ללכת עוור בשאלות הרות גורל על סמך שמועות לא ברורות.

(אגב, מסופר שהבריסקר רב התעצבן כשמישהו התחיל לחקור על יראת שמים של רופא, צריך לקחת הכי מומחה בתחום.)

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:39 am
על ידי קו ירוק
הגישה היא אמיתית. כמו שציטטת אותי. ולא כפי שטוענים, מתוך בורות או סיבה אחרת, שזו שרלטנות.

גם גם ועשית הישר והטוב בעיני ה' זה 'תורה', וזה נתון לשיפוט בני האדם...
זה די אירוני להשחיל כאן את המשפט שרק תורה היא אמיתית. ודאי שכך, ובכן אז מה?
האם יש אמת ב'מדע'. בטח שישנו, אף שזו איננה האמת האבסולוטית.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:49 am
על ידי אוצר החכמה
יש פה בלבול גדול אצל חלק מהכותבים בנושא הויכוח. ויש שימוש במילה "מדעי" בלי הבנה נכונה.

הנושא הנדון אינו האם הגרפולגיה משתיתה את עקרונותיה על בסיס מדעי, היינו על חוקי הטבע המוכרים למדע. כי זה אינו חשוב לנושא.
הנושא הוא האם בדיקה אחראית ומסודרת של הצלחת הפסיכולוגיה נותנת תשובה חיובית או שלילית.

אתן דוגמה. אין שיטה מדעית לזהות איזה מוסיקה תמצא חן בעיני הציבור. אין. אבל יש אנשים עם כשרונות מסויימים שמצליחים לעשות את זה.
אבל יש דרך "מדעית" שיכולה לבדוק האם האדם הזה שטוען שיש לו את הכשרון הזה אכן יש לו את הכשרון. וזה בדרך פשוטה נקח כמות מסויימת של שירים ניתן לו לדרג אותם. ונבדוק את המיתאם בין הדירוג שלו לדירוג של הציבור. אם יש מיתאם כנראה שהוא צודק אם אין מיתאם כנראה שהוא לא צודק.
(אני מפשט קצת אבל זה הרעיון הכללי).

הטענה שהובאה כאן אינה שהגרפולוגיה אינה מדעית אלא שבדיקה של המיתאם בין ניבויי הגרפולוגיים לבין המציאות אינו קיים.

כמו שכתבתי למעלה. אפשר להתווכח על אמינות המחקרים האלה מסיבות שונות. אבל איני מבין את הטענה "יש חכמות שאינן מדעיות והגרפולוגיה היא כזאת" שכן כאמור זה לא הנושא.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 12:53 am
על ידי אוצר החכמה
קו ירוק כתב:הגישה היא אמיתית. כמו שציטטת אותי. ולא כפי שטוענים, מתוך בורות או סיבה אחרת, שזו שרלטנות.

גם גם ועשית הישר והטוב בעיני ה' זה 'תורה', וזה נתון לשיפוט בני האדם...
זה די אירוני להשחיל כאן את המשפט שרק תורה היא אמיתית. ודאי שכך, ובכן אז מה?
האם יש אמת ב'מדע'. בטח שישנו, אף שזו איננה האמת האבסולוטית.


השאלה אם דבר הוא נכון או לא. אם דבר נכון אינו שרלטנות. אם אינו נכון יתכן והעושה מאמין בזה ואז אינו שרלטן ויתכן שהוא יודע שזה לא נכון ואז הוא שרלטן.

לא הבנתי את הקשר לועשית הישר והטוב אף אחד לא אמר שאי אפשר לטעות בהלכה.

מה אני יכול לעשות שאתה הוצאת את ה"תותח" הגדול. גם אם מישהו יגיד שהמדע הוא כל יכול ואני אומר שהיחיד שהוא באמת כל יכול הוא הבורא תצעק עלי זה אירוני להשחיל את הבורא בכל מקום?

זהו בדיוק המדע אינו אמת מוחלטת ואני לא יודע למה הגרפולוגיה זכתה לכתר הנכבד הזה.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 1:04 am
על ידי קו ירוק
לא היתה כוונתי שזו אמת אבסולוטית.
אמת מוחלטת - התכוונתי (או יותר נכון לנסח 'בהחלט אמיתית'), שאין כאן דמיון או השערה, או שרלטנות בעצם ההתפארות בחכמה זו (כי שרלטנים יש בכל תחום), אלא הכרת יסודות הנפש הבאים לידי ביטוי בכתב, ולנסות לפתור באמצעותה בעיות.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 1:30 am
על ידי הגיונות
מגוחך לראות שאנשים שאין להם יד ורגל ודבר וחצי דבר במדע מפריחים כאן 'מסקנות' ו'מחקרים' מחוסרי הקשר המושתתים על הבלים ויסודות רעועים.

עובדה היא שהבדיקות המדעיות (עפ"י הדרישות והחקירות המקובלות במדע - כפי שכתבתי לעיל) הראו שהיכולת התוצאתית של הגרפולוגים לא עלו על ההשערות של עמא דבר, יתירה מזו, פעמים שידי הגרפולוגים - 'המקצועיים' יש לציין - היו על התחתונה!...

חשוב לזכור: אין מדובר (כמו ב'מחקרים' התומכים בגרפולוגיה) במחקר יחידתי שנעשה בידי אנשים מחוסרי ניסיון. טובי המדענים 'ישבו' על סוגיא זו, וכולם פה אחד הגיעו לאותה מסקנה! וכמדומה שכבר ציינתי שאיגוד הפסיכולוגיה הבריטי דירג את הגרפולוגיה באותה משבצת של האסטרולוגיה, בקטגוריה של "אפס תוקף מדעי"...

אמנם, אחרי כל זאת, 'קו ירוק' יודע לקבוע נחרצות ש"כל ה'מחקרים' המדעיים כביכול נגדה, גם הם לא בדיוק מדע.." - אז למען הסר ספק, אכתוב באופן ברור: קביעה זו מחוסרת כל תוכן והיא איננה מעידה אלא על הידע של הכותב במחקר במדע בכלל, ובמחקרי הגרפולוגיה בפרט.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' פברואר 17, 2017 3:19 am
על ידי נעמה
אוצר החכמה כתב:
האם שמעתם פעם על מכניקת הקוונטים?
שהיא היום בחזית המדע?
עפ"י מכניקת הקוונטים אנחנו יודעים מדעית, שתוצאות המחקר הן תלויות צופה.
כמה שזה נשמע מוזר ולא מתקבל על הדעת


עם כל הכבוד יש פה אי הבנה בסיסית.

מכניקת הקוונטים היא הדוגמה הבולטת נגד הגרפולוגיה ודומותיה ולא בעדה.
מה בעצם קורה שם. המדע נתקל בתופעה מוזרה ולא מתקבלת על הדעת, אבל הוא טוען, כיוון שהבדיקות מוכיחות שכן הוא, והבדיקות בתחום הזה מדוייקות ביותר, הרי שאין לנו ברירה אלא לקבל את המציאות אע"פ שאינה מתקבלת על דעתנו.

ומה טוען המדע ביחס לגרפולוגיה בדיוק את אותה טענה (מהכיוון ההפוך אבל זו אותה טענה) אע"פ שאולי גרפולוגיה היא הגיונית ומתקבלת על דעתינו (כמו שהוזכר לעיל) אבל כיוון שהבדיקות מוכיחות שלא כן הוא והגרפולוגיה אינה נכונה הרי אין לנו ברירה אלא לקבל את המציאות אפילו שהיא סותרת את דעתינו.

אני רוצה להדגיש שיש מרחק רב בין הוודאות והאמינות של מכניקת הקוונטים לבין תוצאות המחקרים המתנגדים לגרפולוגיה. בעוד שמכניקת הקוונטים היא תאוריה עם אין ספור אישושים ממחקרים ומשימושים מעשיים, על המחקרים המתנגדים לגרפולוגיה עדיין אפשר לחלוק הן מחמת כמותם הקטנה יחסית והן בטענות מתודולוגיות.
אבל עד כמה שאפשר למצוא קשר בין שני הדברים הקשר הוא בכיוון שהזכרתי.


התופעה המוזרה והלא מתקבלת על הדעת היא: שהכל בעצם אפשרי, מה הוכיחו הבדיקות? והאין ספור אישושים? הן הוכיחו שהכל אפשרי, שהאלקטרון הוא בו זמנית חלקיק וגם תופעה גלית, שהוא בו זמנית נמצא בכל מקום ובשום מקום, והכי חשוב האלקטרון מגיב לצופה, הוא יהיה חלקיק או גל בתלות אם צופים בו או לא, (תלוי מה אתה רוצה לחקור ולראות), האלקטרון הוא בעצם יחידת חומר קטנה, ובהכרח יש השלכות מהמיקרו למקרו, האם המקרו גם מתנהג בצורה קוונטית? אולי....? מי יודע? ולמה לא? איני מתיימרת להיות מדענית (למרות שלמדתי לא מעט, גם מדע) אך מה שכן התכוונתי להביא לכאן זה את הרעיון של: תצאו מהדטרמינזם המיושן, מהמקובעות, כי זה מה שנושב כאן מכל הדיונים, איזו הערצה עיוורת לכל גחמה של המדע , שנקרא אישוש מחקר מדעי, רציתי להסביר שהמדע של ימינו כבר מזמן יושב על גבול המיסטיקה, המדע והמיסטיקה נושקים זל"ז ולפעמים קשה להבחין האם חצינו את הגבול, המציאות שלנו מלאה בפרדוקסים זה הכל, ואת זה המדע אישש, את הרעיון של נשיאת הפכים, רציתי לומר בצורה קצת יותר יצירתית שהמחקרים השונים על גרפולוגיה הם נחמדים, ואולי גם נכונים, (אם זה לא מגמתי ומסולף ממש במכוון), אבל יחד עם זאת, אפשר להרחיב קצת את הגבולות שלנו, ולהיות מסוגלים להכיל סתירות, המחקרים הוכיחו כך , אבל אנשים משתמשים ומרגישים שהם נעזרים ומקבלים תשובות נכונות ומדויקות, זה אפשרי, כן.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ש' פברואר 18, 2017 7:12 pm
על ידי הגיונות
מעניין לציין לדברים שאמר הר"ח קנייבסקי בעניין הגרפולוגיה (הובא ב'מאחורי הפרגוד', עמ' 342):

לא צריך, זה שיגעון, זו חכמה של הגוים, וביהודים אין את הכללים הללו, הם רואים בכתב שלו, לדוגמא, שכתיבתו בחיפזון, שזה סימן שהכותב אדם מבוהל, ועוד, כל זה בסתם, אבל לפי אלו הולכים עפ"י התורה, אין את הכללים הללו, ולפעמים, באמת מצד הטבע שלו כך הוא, אבל הוא ריסן את עצמו בכמה בחינות, וגם לפעמים שינה את טבעו ממש, עין שיטמ"ק נדרים ל"ב ב'"


כמדומני שדעתו של הרח"ק ש(אף אם יש ממש בגרפולוגיה) ייתכן שהכתב לא משקף את האדם, כיון שהאדם שינה את טבעו ובכתב זה לא מורגש, איננה מקובלת אצל הגרפולוגים הטוענים ששינוי הטבע ישוקף בשינוי בכתב היד.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ש' פברואר 18, 2017 7:19 pm
על ידי אוצר החכמה
נעמה כתב:
אוצר החכמה כתב:
האם שמעתם פעם על מכניקת הקוונטים?
שהיא היום בחזית המדע?
עפ"י מכניקת הקוונטים אנחנו יודעים מדעית, שתוצאות המחקר הן תלויות צופה.
כמה שזה נשמע מוזר ולא מתקבל על הדעת


עם כל הכבוד יש פה אי הבנה בסיסית.

מכניקת הקוונטים היא הדוגמה הבולטת נגד הגרפולוגיה ודומותיה ולא בעדה.
מה בעצם קורה שם. המדע נתקל בתופעה מוזרה ולא מתקבלת על הדעת, אבל הוא טוען, כיוון שהבדיקות מוכיחות שכן הוא, והבדיקות בתחום הזה מדוייקות ביותר, הרי שאין לנו ברירה אלא לקבל את המציאות אע"פ שאינה מתקבלת על דעתנו.

ומה טוען המדע ביחס לגרפולוגיה בדיוק את אותה טענה (מהכיוון ההפוך אבל זו אותה טענה) אע"פ שאולי גרפולוגיה היא הגיונית ומתקבלת על דעתינו (כמו שהוזכר לעיל) אבל כיוון שהבדיקות מוכיחות שלא כן הוא והגרפולוגיה אינה נכונה הרי אין לנו ברירה אלא לקבל את המציאות אפילו שהיא סותרת את דעתינו.

אני רוצה להדגיש שיש מרחק רב בין הוודאות והאמינות של מכניקת הקוונטים לבין תוצאות המחקרים המתנגדים לגרפולוגיה. בעוד שמכניקת הקוונטים היא תאוריה עם אין ספור אישושים ממחקרים ומשימושים מעשיים, על המחקרים המתנגדים לגרפולוגיה עדיין אפשר לחלוק הן מחמת כמותם הקטנה יחסית והן בטענות מתודולוגיות.
אבל עד כמה שאפשר למצוא קשר בין שני הדברים הקשר הוא בכיוון שהזכרתי.


התופעה המוזרה והלא מתקבלת על הדעת היא: שהכל בעצם אפשרי, מה הוכיחו הבדיקות? והאין ספור אישושים? הן הוכיחו שהכל אפשרי, שהאלקטרון הוא בו זמנית חלקיק וגם תופעה גלית, שהוא בו זמנית נמצא בכל מקום ובשום מקום, והכי חשוב האלקטרון מגיב לצופה, הוא יהיה חלקיק או גל בתלות אם צופים בו או לא, (תלוי מה אתה רוצה לחקור ולראות), האלקטרון הוא בעצם יחידת חומר קטנה, ובהכרח יש השלכות מהמיקרו למקרו, האם המקרו גם מתנהג בצורה קוונטית? אולי....? מי יודע? ולמה לא? איני מתיימרת להיות מדענית (למרות שלמדתי לא מעט, גם מדע) אך מה שכן התכוונתי להביא לכאן זה את הרעיון של: תצאו מהדטרמינזם המיושן, מהמקובעות, כי זה מה שנושב כאן מכל הדיונים, איזו הערצה עיוורת לכל גחמה של המדע , שנקרא אישוש מחקר מדעי, רציתי להסביר שהמדע של ימינו כבר מזמן יושב על גבול המיסטיקה, המדע והמיסטיקה נושקים זל"ז ולפעמים קשה להבחין האם חצינו את הגבול, המציאות שלנו מלאה בפרדוקסים זה הכל, ואת זה המדע אישש, את הרעיון של נשיאת הפכים, רציתי לומר בצורה קצת יותר יצירתית שהמחקרים השונים על גרפולוגיה הם נחמדים, ואולי גם נכונים, (אם זה לא מגמתי ומסולף ממש במכוון), אבל יחד עם זאת, אפשר להרחיב קצת את הגבולות שלנו, ולהיות מסוגלים להכיל סתירות, המחקרים הוכיחו כך , אבל אנשים משתמשים ומרגישים שהם נעזרים ומקבלים תשובות נכונות ומדויקות, זה אפשרי, כן.


א. המסקנה מתורת הקוונטים אינה הכל אפשרי. אלא שמה שקובע מה אמתי הוא המציאות ולא השכל שלנו. אפשרי רק מה שהמציאות מוכיחה שהוא קורה. ומה שלא לא.

ב. אבל המסקנה הנובעת מהטענה שלך היא שאין בכלל טעם בדיון על שום דבר בעולם. הכל אפשרי הכל נכון ואנחנו מסוגלים להכיל גם את כל הסתירות שבעולם. אני לא מוכן לקבל גישה פוסטמודרניסטית כזאת.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ג' ספטמבר 19, 2017 8:34 pm
על ידי ישראל הר כסף
עט סופר כתב:
ברקים רב כתב:
סגי נהור כתב:מתוך סקרנות שלחתי פעם את כתב ידי (בדואר) לגרפולוגית אחת, מבלי שתהיה שום היכרות בינינו, וקיבלתי אבחון מאוד ספציפי (שלא כבדוגמא של פורר לעיל), שכל מה שנאמר בו היה אמיתי או קרוב מאוד למציאות. אותו האבחון אילו היה ניתן לאדם אחר היה שם את המאבחנת ללעג ולקלס (שוב, להבדיל מפורר). מאז אני נזהר יותר בכבודה של הגרפולוגיה.

הגרפולוגית המדוברת היא אשה חרדית (למיטב ידיעתי) בשם עופרה הר כסף.

http://forum.otzar.org/forums/viewtopic ... 540#p87211

אכן גב' הר כסף אשה יראת שמים חרדית מהר נוף, ובנה הוא ידידי הרה"ג ר' ישראל שהשתתף כאן בפורום.
לאחרונה ביתד נאמן נעשה ניסוי כאשר הוגש לגב' הר כסף כתבי יד של 3 נשים מוכרות מתקפותו שונות מחייהם, והאבחון שלה היה מאד מרשים, ונראה די מדויק.

שלום לכם ידידי, הגעגועים לכולכם ממלאים את ליבי תמיד!
אימי הביאה לידיעתי את האשכול הזה, וביקשה ממני לצרף תגובה שלה לנושא.
לא אוכל עוד להתחבר בימים הקרובים, אבל אשתדל לבדוק בקרוב ולהעביר את הדברים.
תגובה.docx
(16.85 KiB) הורד 446 פעמים

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ג' נובמבר 21, 2017 11:43 am
על ידי עזריאל ברגר
א. הרב מאיר להמן החזיק מגרפולוגיה, כמשתקף מספרו על רבי שמואל הנגיד.
ב. (בין יהודים לא אומרים להבדיל, אבל יבחל"ח) מתוך ההיכרות שלי עם ד"ר גדי אלכסנדרוביץ' (http://www.gadial.net וגם בהתכתבויות פרטיות) - ברור שהגרפולוגים נכשלו בגדול בהערכתם אותו. לדוגמא: לומר עליו שאיננו יודע לנתח דברים בצורה מסודרת - זו אחת הבדיחות הכי מצחיקות... כפי שניתן לראות באתר שלו הנ"ל.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ג' נובמבר 21, 2017 6:26 pm
על ידי חיימשה
מעניין אותי מי מכל המזלזלים כאן, התנסה בעצמו לפני הבעת דעה נחרצת.
אני הק' נתתי יותר מפעם אחת מספר כתבי יד של תלמידים שמצבם זעק לעזרה, בדרך כלל לפחות 3 כתבים במקביל, וגרפולוג פשוט תיאר אותם כאילו הוא צילם אותם.
בין היתר, ב2 מקרים הגרפולוג כתב שלכותב יש חוש נגינה, וקלע אל השערה, במקרה אחד הוא טען שברור לו שהתלמיד מנהל קיוסק בין החברים! הכחשתי, אך בסופו של דבר התברר כדברי הגרפולוג. אלו דברים שאין סיכוי לנחש. בחלק מהמקרים המידע פשוט הציל את התלמיד שלא ידעתי איך לטפל בו לפני כן.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ג' נובמבר 21, 2017 10:38 pm
על ידי מנשה123
הגיונות כתב:מעניין לציין לדברים שאמר הר"ח קנייבסקי בעניין הגרפולוגיה (הובא ב'מאחורי הפרגוד', עמ' 342):

לא צריך, זה שיגעון, זו חכמה של הגוים, וביהודים אין את הכללים הללו, הם רואים בכתב שלו, לדוגמא, שכתיבתו בחיפזון, שזה סימן שהכותב אדם מבוהל, ועוד, כל זה בסתם, אבל לפי אלו הולכים עפ"י התורה, אין את הכללים הללו, ולפעמים, באמת מצד הטבע שלו כך הוא, אבל הוא ריסן את עצמו בכמה בחינות, וגם לפעמים שינה את טבעו ממש, עין שיטמ"ק נדרים ל"ב ב'"


כמדומני שדעתו של הרח"ק ש(אף אם יש ממש בגרפולוגיה) ייתכן שהכתב לא משקף את האדם, כיון שהאדם שינה את טבעו ובכתב זה לא מורגש, איננה מקובלת אצל הגרפולוגים הטוענים ששינוי הטבע ישוקף בשינוי בכתב היד.

מה זה הספר מאחורי הפרגוד?

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ד' נובמבר 22, 2017 6:20 am
על ידי מיכאל1
בלת"ק

בנוגע לשידוך מסוים שדיברתי עם הגאון ר' יצחק לנדא זצ"ל עלה ענין הגרפולוגיה, והוא אמר לי שהאיילת השחר שליט"א לרפו"ש בתושח"י אמר לו פעם שזה תחום שמאד מעניין אותו ואם היה לו זמן הוא היה רוצה ללמוד אותו.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ד' נובמבר 22, 2017 8:49 am
על ידי בברכה המשולשת
מנשה123 כתב:
הגיונות כתב:מעניין לציין לדברים שאמר הר"ח קנייבסקי בעניין הגרפולוגיה (הובא ב'מאחורי הפרגוד', עמ' 342):

לא צריך, זה שיגעון, זו חכמה של הגוים, וביהודים אין את הכללים הללו, הם רואים בכתב שלו, לדוגמא, שכתיבתו בחיפזון, שזה סימן שהכותב אדם מבוהל, ועוד, כל זה בסתם, אבל לפי אלו הולכים עפ"י התורה, אין את הכללים הללו, ולפעמים, באמת מצד הטבע שלו כך הוא, אבל הוא ריסן את עצמו בכמה בחינות, וגם לפעמים שינה את טבעו ממש, עין שיטמ"ק נדרים ל"ב ב'"


כמדומני שדעתו של הרח"ק ש(אף אם יש ממש בגרפולוגיה) ייתכן שהכתב לא משקף את האדם, כיון שהאדם שינה את טבעו ובכתב זה לא מורגש, איננה מקובלת אצל הגרפולוגים הטוענים ששינוי הטבע ישוקף בשינוי בכתב היד.

מה זה הספר מאחורי הפרגוד?


viewtopic.php?f=7&t=8975&hilit=%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%93#p80320

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ד' נובמבר 22, 2017 10:22 pm
על ידי הכתב והמכתב
אינני יודע אם מתאים לדבר על שמות אבל פניתי לגרפולוג אחרי ששמעתי עליו גדולות ונצורות, והוא אכן ידע עלי בפגישה של 40 דקות פרטים מדויקים, כמו מצב חברתי בעייתי של אחד הילדים, וכדו' דברים שאי אפשר לשלוף סתם על בן אדם.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ד' נובמבר 22, 2017 10:24 pm
על ידי אוצר החכמה
אתה רוצה להגיד שבכתב היד של האדם משתקפות בעיות חברתיות של הבן שלו?

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ד' נובמבר 22, 2017 10:36 pm
על ידי עזריאל ברגר
אוצר החכמה כתב:אתה רוצה להגיד שבכתב היד של האדם משתקפות בעיות חברתיות של בן שלו?

אלו שנוצרות מהתנהגותו של האבא - הגיוני.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ד' נובמבר 22, 2017 11:00 pm
על ידי אוצר החכמה
אתה חושב שאדם שמכיר את אבא יכול לדעת שלבן שלו יש בעיות חברתיות?

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ד' נובמבר 22, 2017 11:21 pm
על ידי ברקים רב
עזריאל ברגר כתב:
אוצר החכמה כתב:אתה רוצה להגיד שבכתב היד של האדם משתקפות בעיות חברתיות של בן שלו?

אלו שנוצרות מהתנהגותו של האבא - הגיוני.


אם לזאת הכוונה, זה אומר שהגרפולוג הוא גם מומחה לחינוך או לפסיכולוגיה, עד כדי כך שהוא יודע להחליט שתכונת אופי מסויימת של האבא גורמת בוודאות לבעיה חברתית אצל ילדיו. וזה מבלי שהוא למד פסיכולוגיה או חינוך מעולם. זה כמובן מאוד משונה, שהרי גם פסיכולוג מקצועי לא יתיימר לקבוע דברים כאלו ברמה כזאת של וודאות, מבלי להכיר את הילד.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ה' נובמבר 23, 2017 12:09 am
על ידי הגיונות
הכתב והמכתב כתב:אינני יודע אם מתאים לדבר על שמות אבל פניתי לגרפולוג אחרי ששמעתי עליו גדולות ונצורות, והוא אכן ידע עלי בפגישה של 40 דקות פרטים מדויקים, כמו מצב חברתי בעייתי של אחד הילדים, וכדו' דברים שאי אפשר לשלוף סתם על בן אדם.

ממש מעשה ניסים...

כתב היד היה 'אנונימי' חסר תוכן או שהוא הסגיר פרטים אישים והיה עם משמעות הקשורה לך ולמשפחתך?

ובכלל, אתה מוכן לפרט מה בדיוק התרחש בפגישה מיוחדת זו?

האם הגרפולוג הקוסם התבונן בכתב היד במשך ארבעים דקות תמימות וזרק לחלל את האמיתות הנוקבות כמכשה קוסם או שהוא תחקר אותך על אישיותך ומשפחתך (בדרכים שונות ומשונות)?

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ה' נובמבר 23, 2017 12:15 am
על ידי שלמה בן חיים
מיכאל1 כתב:בלת"ק

בנוגע לשידוך מסוים שדיברתי עם הגאון ר' יצחק לנדא זצ"ל עלה ענין הגרפולוגיה, והוא אמר לי שהאיילת השחר שליט"א לרפו"ש בתושח"י אמר לו פעם שזה תחום שמאד מעניין אותו ואם היה לו זמן הוא היה רוצה ללמוד אותו.

מרן הגראי"ל שליט"א סמך מאד על איבחון גרפולוגי של גרפולוג מאד מסוים. ודאי שיש הרבה מאד שלא יודעים את המקצוע ומקשקשים. אבל זו חכמה גדולה שגם בה יש כמה שיטות וגם צריך להיות מאד חכם בחכמת הנפש בשביל לדעת להשתמש בה. ולכן אין הרבה גרפולוגים שמדברים לענין אבל מי שיודע היטב את חכמת הגרפולוגיה וגם חכם בחכמת הנפש ממש מבהיל לראות מה אפשר לראות בכתב יד.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ה' נובמבר 23, 2017 1:49 am
על ידי ארזי ביתר
אוצר החכמה כתב:אתה רוצה להגיד שבכתב היד של האדם משתקפות בעיות חברתיות של הבן שלו?

אם האב יודע את הבעיות האלו, זה ודאי הגיוני שזה יתשקף בכתב ידו.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ה' נובמבר 23, 2017 10:01 am
על ידי חיימשה
הגיונות כתב:
הכתב והמכתב כתב:אינני יודע אם מתאים לדבר על שמות אבל פניתי לגרפולוג אחרי ששמעתי עליו גדולות ונצורות, והוא אכן ידע עלי בפגישה של 40 דקות פרטים מדויקים, כמו מצב חברתי בעייתי של אחד הילדים, וכדו' דברים שאי אפשר לשלוף סתם על בן אדם.

ממש מעשה ניסים...

כתב היד היה 'אנונימי' חסר תוכן או שהוא הסגיר פרטים אישים והיה עם משמעות הקשורה לך ולמשפחתך?

ובכלל, אתה מוכן לפרט מה בדיוק התרחש בפגישה מיוחדת זו?

האם הגרפולוג הקוסם התבונן בכתב היד במשך ארבעים דקות תמימות וזרק לחלל את האמיתות הנוקבות כמכשה קוסם או שהוא תחקר אותך על אישיותך ומשפחתך (בדרכים שונות ומשונות)?
גרפולוג שמכבד את עצמו לא שואל פרטים. הוא מתבונן מספר דקות בכתב היד, ואח"כ מרצה את דבריו בפירוט רב.( בין עשר לעשרים דקות ).
לאחר השלב העיקרי הזה, הוא מבקש לשתף אותו בפרטי הכותב ובעיותיו, כדי להגיע לרבדים עמוקים יותר.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ה' נובמבר 23, 2017 10:02 am
על ידי חיימשה
גם בהתייחס לרופאים ידועה האימרה ( כמדומני בשם החזון איש ), שהגדולים יודעים משהו והקטנים כלום.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ה' נובמבר 23, 2017 8:14 pm
על ידי הכתב והמכתב
אוצר החכמה כתב:אתה רוצה להגיד שבכתב היד של האדם משתקפות בעיות חברתיות של הבן שלו?

ממש כמוך הייתי רוצה לא להאמין. אבל זאת אשר אמר, וצדק.

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ה' נובמבר 23, 2017 8:18 pm
על ידי הכתב והמכתב
טוב, אינני מדבר על כל הגרפולוגים אלא על משהו ספציפי. קוראים לו נתן מושקוביץ, והוא היה מקבל בבני ברק אבל הוא גר בברכפלד או ביתר. מי שהפנה אותי אליו טען שהוא דייק עד לאחד בדברים שרק הוא עצמו יודע, וכך היה אצלי, ואח"כ שמעתי מעוד שתיים שהיו אצלו והתפעמו ברמת הדיוק שלו. יכול להיות שיש לו גם אינטואיציה, אבל אם היו כאן עוד כאלה שהיו אצלו - יבואו ויתנו עידיהן

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ו' נובמבר 24, 2017 7:28 pm
על ידי הגיונות
והנה עוד מסיפורי הניסים של הרשקוביץ (שהוא עצמו מעיד עליהם):

"יותר מזה", מספר מושקוביץ, "הגיע אליי לפני כמה שנים אדם עשיר שהייה לו בעיה כלכלית בחברה והוא לא הצליח לעלות עליה. אמרתי לו, לפי כתב היד שלו: העובד שלך, נ', גנב אותך במיליוני דולרים מבלי שהרגשת. הוא נבהל, ומיד הלך לבדוק במחשבים. התברר לו שצדקתי, ושאותו עובד כמעט ריסק לו את העסק. הוא כמובן פיטר אותו, ומאז חזר לפרוח


איך אומרים במחוזותינו? אשרי המאמין...

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ש' דצמבר 02, 2017 7:28 pm
על ידי ברוז
אולי כבר הובא לעיל:
בצוואת ר' יהודה אבן תיבון לבנו כותב הוא: "יופי הכתב מעיד על יקרת הכותב".

Re: גישת היהדות לגרפולוגיה

פורסם: ב' דצמבר 25, 2017 7:32 pm
על ידי איש
הכתב והמכתב כתב:
אוצר החכמה כתב:אתה רוצה להגיד שבכתב היד של האדם משתקפות בעיות חברתיות של הבן שלו?

ממש כמוך הייתי רוצה לא להאמין. אבל זאת אשר אמר, וצדק.

ואילו אני הקטן נוכחתי לפני מספר ימים בתופעה מרתקת, הגשתי לגרפולוגית [רוטשילד מחיפה] כתב יד של בחור, וחוץ מניתוח אישיות הבחור היא ניתחה את דמות הוריו בצורה מרתקת יוצאת מן הכלל, עמדתי נדהם, היא לא ראתה לא את הבחור ולא את הוריו ומתוך תשובות לשאלות שכתב על מבחן היא נתחה לפרטי פרטים אבא אמא ובן! [כמובן שהיא סייגה כל הזמן את דבריה והדגישה שדבריה משקפים רק את מה שהבחור חושב על הוריו ולא בהכרח שזה נכון... אלא שאני מכיר אישית את ההורים והדברים צודקים 100%].
תופעה זאת של ניתוח ההורים לפי כתב הבן, בעיני היתה מחודשת מאוד, ראיתי כמה וכמה גרפולוגים מומחים ביותר שלא השכילו לנתח את דמות ההורים לפי כתב הבן [אינני מתכוין לעובדה הפשוטה שכל גרפולוג מתחיל יודע לומר אם לכותב יש 'דמות אב' או הערכה להורים וכו', שזה דבר יחסית פשוט, אך לנתח את האישיות של ההורים לפרטים שאני].