עמוד 1 מתוך 1

יש האומר כי ברכת התורה היא ברכת הנהנין?

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2012 5:22 pm
על ידי היא שיחתי
אפי' רק אחת מן השלוש

Re: יש האומר כי ברכת התורה היא ברכת הנהנין?

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2012 5:29 pm
על ידי לייטנר
ראה נתיבות שמואל, ש' קושעלעוויץ, נ"י תש"ך: "ושוב שמעתי [...] מה ששמע מהגאון המפורסם, ר' אברהם בורשטיין ז"ל מטאווריג, שאמר שהוא מתפלא מאוד למה שלא נקבעה ברכת הנהנין על לימוד תורה כי נקבעה רק ברכת המצוות, כי פלא גדול הוא אצלו שעל תענוג גדול כזה שלא נקבעה ברכת הנהנין" (על פרשת בחוקותי; והדברים מתאימים לדבריו המפורסמים של ר"ח בן עטר בפירושו 'אור החיים' עה"ת דברים פרק כו: "שאם היו בני אדם מרגישים במתיקות ועריבות טוב התורה היו משתגעים ומתלהטים אחריה, ולא יחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב למאומה"...).

הועתק מ:
http://www.shaalvim.co.il/torah/maayan- ... kto=18&ed=גליון ניסן תשעא&id=500

Re: יש האומר כי ברכת התורה היא ברכת הנהנין?

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2012 5:43 pm
על ידי חלמיש
כמפורסם מגדיר כך את הברכה בלבוש או"ח סי' מז ס"א.

Re: יש האומר כי ברכת התורה היא ברכת הנהנין?

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2012 5:44 pm
על ידי גאולה בקרוב
כמדומה שגם הקה"י כתב בדרך זו

Re: יש האומר כי ברכת התורה היא ברכת הנהנין?

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2012 12:32 am
על ידי לענד
עי' מנחת חינוך מצוה ת"ל

Re: יש האומר כי ברכת התורה היא ברכת הנהנין?

פורסם: ג' אוגוסט 14, 2012 2:00 am
על ידי עוקר הרים
לבוש סי' מ"ז ס' ו:
"דבשלמא כשקורין אותו לתורה שייך שפיר ברכה לפניה כשמתחיל בספר תורה וברכה לאחריה כשמסיים והולך ממנה, כמו בכל ברכת הנהנין שמברכין לפניה ולאחריה"...

ספר חיים (לר"ח פלאג'י) סימן ד' ס' ו':
ברכת התורה היא ברכת הנהנין ולכך חייב העולה לקרות אחר הש"ץ בלחש. נוהג כצאן יוסף אות וי"ו. ויזהר העולה שלא ישמיע לאזנו ועמ"ש
הרב סרו"י החיים והטוב נר"ו בספרו החשוב פתח הדביר דקנ"ד ע"ד. ועיין למרן ב"י סימן קמ"א וכנה"ג שם. ונכ"י אות ה.