מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ענף לח עבור שיפוד

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

ענף לח עבור שיפוד

הודעהעל ידי חכם באשי » א' נובמבר 11, 2012 6:25 pm

זכור לי, שראיתי בראשונים, שהיו משתמשים בענף לח דווקא כשיפוד מאולתר.
יש בכך הגיון פשוט, כי ענף יבש עלול להתלקח בקלות מהאש עצמה.
מישהו יכול להפנות אותי למקור כלשהו בעניין?

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: ענף לח עבור שיפוד

הודעהעל ידי עשוי לנחת » א' נובמבר 11, 2012 6:39 pm

ראה סוגיא דומה פסחים עד.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: ענף לח עבור שיפוד

הודעהעל ידי חכם באשי » א' נובמבר 11, 2012 6:45 pm

את הסוגיא שם אני מכיר, אבל על אף הסתברותו אין הדבר מוכרח.

המהדיר
הודעות: 274
הצטרף: ג' אוקטובר 11, 2011 3:41 am

Re: ענף לח עבור שיפוד

הודעהעל ידי המהדיר » א' נובמבר 11, 2012 9:12 pm

אולי יעזור.

מפרש מסכת תמיד כט ע"ב:

כיון דקטירי מבראי לא מייתינן וראיה לדברי דכל אלו יש בהם קשרים מדפרכינן על אותה המשנה דכיצד צולין את הפסח מביא שפוד של רמון תוחבו לתוך פיו ופריך ונייתי של אלון ושל דקל וחרוב ושקמה ומתרצינן משום דאית בהו קיטרי ומפקי מיא שמעינן התם דכל אלו אית בהו קיטרי ואע"ג דפרכינן התם ונייתו תאנה ומתרצינן תאנה נמי אגב דמחלחלא מפיק מיא פירוש מי שיש בו מוח בפנים כמו עץ של ערבה ושל אגוז אפילו הכי גבי עצי מערכה הם כשרים דהתם היינו טעמא גבי פסח אין דרך לשפוד לחותכו לשנים אלא מניחין אותו עגול כמו שהוא גדל ביער ואז הוא טוב לשפוד הילכך אם היינו צולין בו פסח יבא הדבר לידי קלקול אבל גבי עצי מזבח דרך בני אדם לחתוך עצים העומדים לשריפה לשנים בשביל שישרף יותר הלכך כשיחתכם לשנים (יוסר) [יקח] את המוח שמבפנים וכן יעשה בעצי אגוז.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אליהו חיים ו־ 225 אורחים