בשו"ת בית נאמן ח"ב (חאה"ע סי' ה') למרן הגר"מ מאזוז בתשובה בענין חדר יחוד, מוכיח משו"ת מהרי"ל ומשאת בנימין וההפלאה (ועוד) שמנהג האשכנזים לעשות חדר יחוד מיד לאחר החופה, חדש הוא גם אצל האשכנזים, ונבע מכך שלפני כמה דורות לרוב העניות היו עורכים את חופותיהם בערב שבת (וכאן שנה רבי והושיט בקנה עשרות מקורות לדבר זה), ואז אכן היה צורך לייחד מיד כדי שלא יראה כקונה קנין בשבת, ומזה נמשך המנהג לעשות כן גם בדורות האחרונים שעורכים חופות גם בשאר ימות השבוע (תגלית זו אגב, מגדילה את האבסורד בכך שחלק גדול מהספרדים מוסרים נפשם על יחוד זה...).
מרן גם מגבה זאת בסברא הגיונית שנדמה שטרם הועלתה במסגרת הפולמוס הגדול שסובב סביב ענין זה: "וסברא הוא, דלא אישתמיט שום פוסק מהראשונים להשמיענו שצריך לעשות יחוד מיד סמוך לז' ברכות, והשמיעונו שבירת הכוס ועוד מנהגים שונים, ועיקר החופה שהכל תלוי בו לא השמיעונו?! יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא".