מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לחם חמודות ודברי חמודות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
גאולה בקרוב
הודעות: 1872
הצטרף: ב' מאי 02, 2011 1:59 am

לחם חמודות ודברי חמודות

הודעהעל ידי גאולה בקרוב » ב' מרץ 03, 2014 4:18 pm

מה פשר הדבר שיש נו"כ על השו"ע שקוראים לחיבור "דברי חמודות" [של התויו"ט] על הרא"ש בשם "לחם חמודות"?
בהקדמה לפירושו של הגאון המחבר, מבאר להדיא ששמו "דברי חמודות" וטעמו שם!

בריושמא
הודעות: 1336
הצטרף: ה' אוקטובר 07, 2010 1:32 pm

Re: לחם חמודות ודברי חמודות

הודעהעל ידי בריושמא » ב' מרץ 03, 2014 4:33 pm

ראה תלמוד בבלי פראג תפ"ח.

קולמוס הסופר
הודעות: 879
הצטרף: א' נובמבר 24, 2013 7:41 pm

Re: לחם חמודות ודברי חמודות

הודעהעל ידי קולמוס הסופר » ב' מרץ 03, 2014 4:38 pm

בס"ד
מגילת איבה 60 א.JPG
מגילת איבה 60 א.JPG (41.87 KiB) נצפה 2721 פעמים

מגילת איבה ב.JPG
מגילת איבה ב.JPG (33.41 KiB) נצפה 2721 פעמים

לדופקי בתשובה ב 107.JPG
לדופקי בתשובה ב 107.JPG (107.5 KiB) נצפה 2721 פעמים

בית אהרן וישראל.PDF
(389.33 KiB) הורד 262 פעמים

גאולה בקרוב
הודעות: 1872
הצטרף: ב' מאי 02, 2011 1:59 am

Re: לחם חמודות ודברי חמודות

הודעהעל ידי גאולה בקרוב » ב' מרץ 03, 2014 9:10 pm

תודה רבה על המובאות,
אבל לא הבנתי כל כך מה הולך כאן, שהרי בהקדמה לחיבור כותב להדיא ששמו דברי חמודות, ולא לחם חמודות, ובמובאות טוענים להיפך, ששמו לחם חמודות ואח"כ שינו.

קולמוס הסופר
הודעות: 879
הצטרף: א' נובמבר 24, 2013 7:41 pm

Re: לחם חמודות ודברי חמודות

הודעהעל ידי קולמוס הסופר » ב' מרץ 03, 2014 9:25 pm

בס"ד
במגילת איבה כתוב ששינו גם את ההקדמה ל"דברי" חמודות, והוסיפו שזה אינו יתכן, עיין למעלה.

חיימקה
הודעות: 1303
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: לחם חמודות ודברי חמודות

הודעהעל ידי חיימקה » ב' דצמבר 25, 2017 3:12 pm

ומה פשר הדבר שבש"ך יור"ד סי' שעג ס"ק יב - מביא את המעדני מלך וכוונתו לדברי חמודות [ה"ק ה' טומאה אות טז] ולא למעדני יום טוב, א"כ היה צ"ל 'לחם חמודות'.
או שהאחרונים לא הקפידו ע"ז - מישהוא כתב על כך?

שיף
הודעות: 2672
הצטרף: ב' דצמבר 31, 2012 11:21 pm

Re: לחם חמודות ודברי חמודות

הודעהעל ידי שיף » ב' דצמבר 25, 2017 10:43 pm

יש במהר"ם שיף שמציין למעדני מלך וכוונתו לפלפולא חריפתא [ששניהם כתבם התוי"ט]
אצל רבים מן המחברים מוצאים שציינו לחידושים של אחרים ולא כתבו מקור מדויק בספר מסוים רק קראו ע"ש ספר מפורסם אחר שאותו כתב המחבר.
[כנראה שאצל הלומדים פעם המעדני מלך עהש"ס, תפס יותר מקום מאשר תוי"ט על משניות]


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 286 אורחים