מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

עלון קב ונקי פרשת צו זכור פורים

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
עלון קב ונקי
הודעות: 41
הצטרף: ד' פברואר 05, 2014 2:37 pm

עלון קב ונקי פרשת צו זכור פורים

הודעהעל ידי עלון קב ונקי » ד' מרץ 12, 2014 5:01 am

• איזה סוג של נר יש להדליק בשעת הלימוד ובשעת האכילה?
• הרג בשוגג, וקם הנהרג לתחיה ע"י נס האם צריך לגלות לעיר מקלט?
• האם מותר למחוק כיתוב של שם "עמלק" ברוק שבפיו?
• מדוע הכניסו לתוך מס' מגילה שענינה פורים, את פרק ד' המדבר בעניני בית הכנסת?
• מאיזה חומר יש שנהגו לעשות את העמוד של מגילת אסתר?
• מהיכן שאבו במיוחד בני אשכנז את הכח למסור נפשם על קידוש השם בזמן מסעי הצלב?
• המילה "פורים" - באיזה לשון היא?
• ירידת גשמים בפורים האם זה סימן יפה?
• מדוע אחשורוש נתן לסועדים לשתות דווקא בכלי זהב?
• מדוע בגתן ותרש שמו לאחשורוש את הארס דווקא בכלי העשוי מזהב?
• איזה חודש בשנה הוא כנגד התרנגול?
• האם יש במשלוח מנות משום "שונא מתנות יחיה"?
• מי היא "הדודה אסתר מרחוב מגילה מספר 7 דירה 4"?
קבצים מצורפים
קב ונקי צו זכור פורים תשעד.pdf
(759.71 KiB) הורד 308 פעמים

בברכה המשולשת
הודעות: 14151
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: עלון קב ונקי פרשת צו זכור פורים

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' מרץ 12, 2014 7:42 am

ויש להעיר שאצל רבינו יהודה החסיד מצאנו שיש להימנע משימוש בנר של חלב טמא

עלון קב ונקי
הודעות: 41
הצטרף: ד' פברואר 05, 2014 2:37 pm

Re: עלון קב ונקי פרשת צו זכור פורים

הודעהעל ידי עלון קב ונקי » ד' מרץ 12, 2014 7:09 pm

היכן?

בברכה המשולשת
הודעות: 14151
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: עלון קב ונקי פרשת צו זכור פורים

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' מרץ 12, 2014 8:31 pm

ספר חסידים (כת"י פרמה, הוצאת מק"נ) סימן תתתרע"ו

תיקונים
הודעות: 136
הצטרף: ד' ינואר 08, 2014 11:47 am

Re: עלון קב ונקי פרשת צו זכור פורים

הודעהעל ידי תיקונים » ה' מרץ 13, 2014 8:33 am

נתבקשתי למסור יישר כוח למוציא עלון קב ונקי.
העלון כך לטענתו - משתפר משבוע לשבוע אמנם לדעתו עליך לתת אותו להגהה בטרם אתה מפרסמו ברבים – בתקופה הראשונה לפחות.
בעניין מה שכתבת לחקור אם העוסק וכו' צריך קרבן אם לאו.
היה עליך להבדיל בין מה שאמרו חז"ל כל העוסק בתורה לבין מה שאמר רבי יצחק במנחות כל העוסק בתורת חטאת וכו' ולבין מה שאמרו בתענית (כג עמוד ב') כבר תיקנתי להם סדר קרבנות, בזמן שקוראים בהם מעלה אני עליהם כאלו הקריבום
ואצל כל העוסק בתורה מפורש בגמרא מנחות (קי א) שאין צריך קרבן וזה לשון הגמ' שם. אמר ריש לקיש, "זאת התורה לעולה למנחה" (ויקרא ז, לז), כל העוסק בתורה כאילו הקריב עולה ומנחה. אמר רבא, האי "לעולה למנחה", 'עולה ומנחה' מבעיא ליה. אלא אמר רבא, כל העוסק בתורה אינו צריך לא עולה ולא מנחה ולא חטאת ולא אשם.
ולחינם נדחק שם המהרש"א בח"א שכתב שם בזה הלשון: יש לדקדק מה הוסיף ומה תיקן בזה וכו' אך הפשט הפשוט שאין צריך לקרבן וכפשטות דברי הגמ' שם.
והאריך הר"י ג'יקטיליא זי"ע להסביר הענין. והדברים ידועים.

ובמה שכתבת שם בזה הלשון: ובשו"ת לב חנון (סי' נג) דן אי במשלוח מנות יש משום "שונא מתנות יחיה", וכ' שאפש"ל שהמקבל קיים ג"כ מצוה, כי הוא עוזר לשולח לקיים מצוותו, וכמו שכ' הר"ן (ריש פ"ב דקידושין) שאפי' אשה אינה מצווה בפריה ורביה מ"מ יש לה מצוה במה שמסייעת לבעל, וא"כ ה"ה הכא המקבל סייע לשולח לקיים מצות משלוח מנות.

חפש אשכול העוסק לגבי מצוות האשה לישב בסוכה האיך הוכיחה זאת הגמ' ושם דנו בארוכה להקיש לפו"ר שגם העוזר לקיים את המצוות נחשב למצווה. ועדיין יש לדון בזה אם היא חייבת בדבר אם לאו ראה שם.

עלה והצלח.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 316 אורחים