מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

על חוקרי תלמוד ובכלל

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
פלגינן
הודעות: 2939
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי פלגינן » א' יוני 25, 2017 5:00 pm

מדעי היהדות, מגרסת 170-173_עמוד_1.jpg
מדעי היהדות, מגרסת 170-173_עמוד_1.jpg (130.52 KiB) נצפה 3546 פעמים

מדעי היהדות, מגרסת 170-173_עמוד_3.jpg
מדעי היהדות, מגרסת 170-173_עמוד_3.jpg (123.23 KiB) נצפה 3546 פעמים

מדעי היהדות, מגרסת 170-173_עמוד_2.jpg
מדעי היהדות, מגרסת 170-173_עמוד_2.jpg (122.59 KiB) נצפה 3546 פעמים

מדעי היהדות, מגרסת 170-173_עמוד_4.jpg
מדעי היהדות, מגרסת 170-173_עמוד_4.jpg (129.31 KiB) נצפה 3546 פעמים

(מספרו של שחר פלד, הנזכר כאן)

בברכה המשולשת
הודעות: 11095
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' יוני 25, 2017 5:26 pm

בזמנו קראתי את הספר והתרשמתי לטובה מהרצינות שלו.
(אגב, למיטב ידיעתי המצב בעניין זה במורשת יעקב יותר טוב היום, אבל אני נוגע בדבר...)

פלגינן
הודעות: 2939
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי פלגינן » א' יוני 25, 2017 7:07 pm

עוד שם:
קבצים מצורפים
מגרסת 187.JPG
מגרסת 187.JPG (113.05 KiB) נצפה 3517 פעמים
מגרסת 188.JPG
מגרסת 188.JPG (89.22 KiB) נצפה 3517 פעמים

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » א' יוני 25, 2017 8:18 pm

בשביל מה כל הטומאה הזו.

עיק
הודעות: 431
הצטרף: ש' פברואר 26, 2011 9:15 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי עיק » ב' יוני 26, 2017 10:17 am

לא הבנתי מה טעם להביא מדברי ספר מגרסת הזהויות על דעותיו המוזרות, שביסודן לאמיתו של דבר התנגדות לתלמוד תורה (הוא למשל מכנה מאמר שמנסה לברר בשו"ט מש"ס ופוסקים איך הקריאה הנכונה של "זכר" בפרשת זכור כ"נוקדני וחטטני" או משהו כזה).

פלגינן
הודעות: 2939
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי פלגינן » ב' יוני 26, 2017 10:25 am

עיק כתב:לא הבנתי מה טעם להביא מדברי ספר מגרסת הזהויות על דעותיו המוזרות, שביסודן לאמיתו של דבר התנגדות לתלמוד תורה (הוא למשל מכנה מאמר שמנסה לברר בשו"ט מש"ס ופוסקים איך הקריאה הנכונה של "זכר" בפרשת זכור כ"נוקדני וחטטני" או משהו כזה).

הוא קיצוני וגזמן לשני הצדדים, ואצ"ל שיש חוקרים שאינם לוקים במה שהוא מציג, לכן אין הכוונה אלא לשאוב את הענייניות שבדבריו, ההצבעה על הנקודה שהפריעה ולא תמיד הוגדרה. לאחרונה נתקלתי בכמה אנשים שבלעו לשונם למקרא מחקרים שונים, ועל כן חשוב לתת לדברים את מקומם הנכון.

מדבר קדש
הודעות: 150
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 9:13 am

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי מדבר קדש » ב' יוני 26, 2017 10:30 am

דעותיו לא מוזרות, הוא כתב ספר שלם (שגם הוא רק תקציר של ספר עוד יותר ארוך) להוכיח את מה שהוא אומר. הבעיה היא שליותר מדי אנשים אין כח לקרוא את כל הספר וישר קופצים לנייעס שבסוף הספר..
ספר יסודי ביותר, מקיף ומדוייק. לא מכיר הרבה ספרים שמתקרבים לרמת היסודיות שלו.

פלגינן
הודעות: 2939
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי פלגינן » ב' יוני 26, 2017 10:38 am

כאחד שקרא את הספר הכבד והמייגע [וכדבריך, בלי כח..], אף שלא ממש בדקדוק כל מלה, אני רשאי לומר שהוא אכן מציג טיעונים כבדי משקל וגוף דבריו אמת ויציב, ואין ספק שחובה ללמוד את דבריו ולהפנימם היטב. עם זאת, איני חוזר בי מכך שהוא מקצין למדיי, ולו בשל העובדה שלדידו די בתואר אקדמי כדי להימנות על תנועת המדעניזם המוטית, בעוד שישנם חוקרים רבים שנצמדים למדע היבש, לעובדות ולנתונים חדים.

עיק
הודעות: 431
הצטרף: ש' פברואר 26, 2011 9:15 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי עיק » ה' יוני 29, 2017 2:36 pm

מדבר קדש כתב:דעותיו לא מוזרות, הוא כתב ספר שלם (שגם הוא רק תקציר של ספר עוד יותר ארוך) להוכיח את מה שהוא אומר. הבעיה היא שליותר מדי אנשים אין כח לקרוא את כל הספר וישר קופצים לנייעס שבסוף הספר..
ספר יסודי ביותר, מקיף ומדוייק. לא מכיר הרבה ספרים שמתקרבים לרמת היסודיות שלו.

את הדעה שלי גיבשתי בדיוק על סמך זה שקראתי את הספר, ולא דילגתי לסוף.

עיק
הודעות: 431
הצטרף: ש' פברואר 26, 2011 9:15 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי עיק » ה' יוני 29, 2017 2:37 pm

פלגינן כתב:
עיק כתב:לא הבנתי מה טעם להביא מדברי ספר מגרסת הזהויות על דעותיו המוזרות, שביסודן לאמיתו של דבר התנגדות לתלמוד תורה (הוא למשל מכנה מאמר שמנסה לברר בשו"ט מש"ס ופוסקים איך הקריאה הנכונה של "זכר" בפרשת זכור כ"נוקדני וחטטני" או משהו כזה).

הוא קיצוני וגזמן לשני הצדדים, ואצ"ל שיש חוקרים שאינם לוקים במה שהוא מציג, לכן אין הכוונה אלא לשאוב את הענייניות שבדבריו, ההצבעה על הנקודה שהפריעה ולא תמיד הוגדרה. לאחרונה נתקלתי בכמה אנשים שבלעו לשונם למקרא מחקרים שונים, ועל כן חשוב לתת לדברים את מקומם הנכון.

אם למדרש מילי מעלייתא דאית ביה, אף ידי תיכון עמך. אך מה שמובא בקטע האמור על רש"י, שלפרש אחרת ממנו נחשב ככפירה בעולמה של היהדות, הוא הגזמה פרועה הנובעת ממה שנראה לי כשנאתו של המחבר ללימוד תורה - אלא אם כן עושים אותו לשם המצוה בלבד , כפורע חובו, וללא עיון אמיתי.

בברכה המשולשת
הודעות: 11095
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' יוני 29, 2017 5:19 pm

עיק כתב: אם למדרש מילי מעלייתא דאית ביה, אף ידי תיכון עמך. אך מה שמובא בקטע האמור על רש"י, שלפרש אחרת ממנו נחשב ככפירה בעולמה של היהדות, הוא הגזמה פרועה הנובעת ממה שנראה לי כשנאתו של המחבר ללימוד תורה - אלא אם כן עושים אותו לשם המצוה בלבד , כפורע חובו, וללא עיון אמיתי.


לא זאת הכוונה. רש"י הובא שם כפירוש הפשוט והבית מדרשי לסוגיא שם, לאפוקי מההשערות הסוציו-אקונומיות של היסטוריונים וכה"ג.
(ולגבי הסגנון, הרי שאם כת"ר יודע לאיזה בית מדרש שייך ר' שחר פלד הרי שאין שום קושיות על הקו (...) של הספר)

מדבר קדש
הודעות: 150
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 9:13 am

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי מדבר קדש » ה' יוני 29, 2017 9:42 pm

בברכה המשולשת כתב:
עיק כתב: אם למדרש מילי מעלייתא דאית ביה, אף ידי תיכון עמך. אך מה שמובא בקטע האמור על רש"י, שלפרש אחרת ממנו נחשב ככפירה בעולמה של היהדות, הוא הגזמה פרועה הנובעת ממה שנראה לי כשנאתו של המחבר ללימוד תורה - אלא אם כן עושים אותו לשם המצוה בלבד , כפורע חובו, וללא עיון אמיתי.


לא זאת הכוונה. רש"י הובא שם כפירוש הפשוט והבית מדרשי לסוגיא שם, לאפוקי מההשערות הסוציו-אקונומיות של היסטוריונים וכה"ג.
(ולגבי הסגנון, הרי שאם כת"ר יודע לאיזה בית מדרש שייך ר' שחר פלד הרי שאין שום קושיות על הקו (...) של הספר)


לא בדיוק. שחר פלד הוא בעל תשובה ות"ח, תחילת דרכו אצל הרב קלנר (שאף לו מאמר ארוך בעל מהלך מקביל למהלך של ספרו של פלד, אם כי מנתח הדברים בצורה רוחנית יותר), אמנם הוא אדם מאוד עצמאי. בדגש על מאוד עצמאי. בשנים האחרונות היה אף בבית מדרשו של הרב א"ר זייני הי"ו, ואף לימד בישיבתו תקופה וכן חבר אליו בתרגום המקור של הספר "מוסר יהודי ומוסר נוצרי" לר"א בן אמוזג.
דא עקא, העקיצה הזו על כך שהוא מצמצם את מה שישנם שקוראים לו לימוד תורה, אינה כי אם פרי מחקרו המקיף. אין כוונתי שהוא נגד מחלוקת על רש"י ובירור דעת האמת בסוגיה, אלא היא הנותנת. הוא מבחין, וכך כל מי שעיניו חדות ועוקב אחר התנועות הרוחניות של העשרים שנה האחרונות, כי לעתים אף דרכם בסוגיה של לומדים מסוגים מסויימים מובלים ע"י אג'נדות המוזכרות אצלו בספר. זהו אחד החידושים בכך שהוא מכנה את הבעיה כבעיה של זהויות. זהות זה דבר שמנחה את כל אישיותך. אכן כמובן, אי אפשר לתקוף דעה בשל המסתתר בנבכי ליבו, בשל כל הסיבות הברורות. אמנם אכן תשמע הד זה בדבריו. וגם אני הקטן אוחז כך. וזוהי גם כן דעתם של גדולי התורה וחדי העין של מה שכינית כ"קו".

לייטנר
הודעות: 5044
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי לייטנר » ה' יוני 29, 2017 10:47 pm

יש לומר כי זהותו כחוזר בתשובה היא אשר הפכה את דבריו לקיצוניים יתר על המידה.

בברכה המשולשת
הודעות: 11095
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' יוני 29, 2017 10:56 pm

מדבר קדש כתב:
בברכה המשולשת כתב:
עיק כתב: אם למדרש מילי מעלייתא דאית ביה, אף ידי תיכון עמך. אך מה שמובא בקטע האמור על רש"י, שלפרש אחרת ממנו נחשב ככפירה בעולמה של היהדות, הוא הגזמה פרועה הנובעת ממה שנראה לי כשנאתו של המחבר ללימוד תורה - אלא אם כן עושים אותו לשם המצוה בלבד , כפורע חובו, וללא עיון אמיתי.


לא זאת הכוונה. רש"י הובא שם כפירוש הפשוט והבית מדרשי לסוגיא שם, לאפוקי מההשערות הסוציו-אקונומיות של היסטוריונים וכה"ג.
(ולגבי הסגנון, הרי שאם כת"ר יודע לאיזה בית מדרש שייך ר' שחר פלד הרי שאין שום קושיות על הקו (...) של הספר)


לא בדיוק. שחר פלד הוא בעל תשובה ות"ח, תחילת דרכו אצל הרב קלנר (שאף לו מאמר ארוך בעל מהלך מקביל למהלך של ספרו של פלד, אם כי מנתח הדברים בצורה רוחנית יותר), אמנם הוא אדם מאוד עצמאי. בדגש על מאוד עצמאי. בשנים האחרונות היה אף בבית מדרשו של הרב א"ר זייני הי"ו, ואף לימד בישיבתו תקופה וכן חבר אליו בתרגום המקור של הספר "מוסר יהודי ומוסר נוצרי" לר"א בן אמוזג.
דא עקא, העקיצה הזו על כך שהוא מצמצם את מה שישנם שקוראים לו לימוד תורה, אינה כי אם פרי מחקרו המקיף. אין כוונתי שהוא נגד מחלוקת על רש"י ובירור דעת האמת בסוגיה, אלא היא הנותנת. הוא מבחין, וכך כל מי שעיניו חדות ועוקב אחר התנועות הרוחניות של העשרים שנה האחרונות, כי לעתים אף דרכם בסוגיה של לומדים מסוגים מסויימים מובלים ע"י אג'נדות המוזכרות אצלו בספר. זהו אחד החידושים בכך שהוא מכנה את הבעיה כבעיה של זהויות. זהות זה דבר שמנחה את כל אישיותך. אכן כמובן, אי אפשר לתקוף דעה בשל המסתתר בנבכי ליבו, בשל כל הסיבות הברורות. אמנם אכן תשמע הד זה בדבריו. וגם אני הקטן אוחז כך. וזוהי גם כן דעתם של גדולי התורה וחדי העין של מה שכינית כ"קו".


אני לא עקצתי, אלא השבתי לתהייתו של הרב עיק.
והכינוי "קו" רחוק מלהיות חידוש שלי.

פרנקל תאומים
הודעות: 2862
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ה' יוני 29, 2017 11:25 pm

תרשו לי רגע, ישיבות הקו הן ישיבות ה'גוש' (כלומר 'הר עציון', היש שם ישיבות נוספות?), הלא כן? או שמא הפכתי את היוצרות...
מהיכן הגיע מטבע הלשון הזה- 'ישיבות הקו'?


לא קראתי את הספר(לא נמכר באור החיים וביפה נוף-פלדהיים...), אבל מן הקטעים שהובאו כאן נראה שהמחבר מגונן על המסורת ולועג לאלו שמוכנים לכפור בחז"ל או בראשונים כדי ליישב את התורה עם ה"ראציונליזם" של המדע, האין זאת?

מדבר קדש
הודעות: 150
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 9:13 am

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי מדבר קדש » ה' יוני 29, 2017 11:45 pm

הביטוי "קו" הוא מפורסם וידוע שנים. הכוונה לישיבת הר המור ותלמידי רבניה, שמהווים מוסדות רבים ותלמידי חכמים רבים.
ישיבת הגוש זה די השיטה ההפוכה להם....

פרנקל תאומים
הודעות: 2862
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ה' יוני 29, 2017 11:50 pm

וי וי הפכתי את היוצרות, כבר ציינתי בשאלתי את התלבטותי שמא הפכתי...
ולפי"ז הכל א"ש, אבל מה רצו כאן מהרב בברכה המשולשת, הלא גם הוא משתייך לאותו בימ"ד, הלא כן?

מה פשר הביטוי "הקו"?

לייטנר
הודעות: 5044
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי לייטנר » ה' יוני 29, 2017 11:53 pm

פרנקל תאומים כתב:וי וי הפכתי את היוצרות, כבר ציינתי בשאלתי את התלבטותי שמא הפכתי...
ולפי"ז הכל א"ש, אבל מה רצו כאן מהרב בברכה המשולשת, הלא גם הוא משתייך לאותו בימ"ד, הלא כן?

מה פשר הביטוי "הקו"?

אכן, עשית סלט גדול (בערך כמו לשאול האם 'התקנות' של ויז'ניץ משפיעות על ה'מחבלים'...).
באופן כללי, נאמר ש'הקו' הוא קו מחשבתו של הרה"ג צבי ישראל טאו שליט"א, ולכן תלמידיו וישיבות של תלמידיו משתייכים ל'קו'.

פרנקל תאומים
הודעות: 2862
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ה' יוני 29, 2017 11:55 pm

חוזר בתשובה. והוא רחום יכפר עוון.

עיק
הודעות: 431
הצטרף: ש' פברואר 26, 2011 9:15 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי עיק » א' יולי 02, 2017 6:28 pm

מדבר קדש כתב:דא עקא, העקיצה הזו על כך שהוא מצמצם את מה שישנם שקוראים לו לימוד תורה, אינה כי אם פרי מחקרו המקיף. אין כוונתי שהוא נגד מחלוקת על רש"י ובירור דעת האמת בסוגיה, אלא היא הנותנת. הוא מבחין, וכך כל מי שעיניו חדות ועוקב אחר התנועות הרוחניות של העשרים שנה האחרונות, כי לעתים אף דרכם בסוגיה של לומדים מסוגים מסויימים מובלים ע"י אג'נדות המוזכרות אצלו בספר. זהו אחד החידושים בכך שהוא מכנה את הבעיה כבעיה של זהויות. זהות זה דבר שמנחה את כל אישיותך. אכן כמובן, אי אפשר לתקוף דעה בשל המסתתר בנבכי ליבו, בשל כל הסיבות הברורות. אמנם אכן תשמע הד זה בדבריו. וגם אני הקטן אוחז כך. וזוהי גם כן דעתם של גדולי התורה וחדי העין של מה שכינית כ"קו".

היא הנותנת - במקום לשאול מהי האג'נדה של פלוני או אלמוני, ניתי ספר ונחזי - האם דבריו מתישבים בסוגיה או לא.
כמובן, בדרך כלל אין תשובה מובהקת לשאלה - כלומר, יתכן שהדברים אפשריים אך לא מוכרחים כלל, או שמסתברים אך אין להם ראיה מספקת. כאן יבחר הבוחר.
הרושם שלי הוא שכל מיני עוסקים באג'נדות ובמניעים, יהיה שמם "קו" או כל צורה אחרת, בורחים לעיסוק במניעים כדרך קלה לפסול מה שלא נראה להם ואין להם דרך לנמק זאת לגופם של דברים.
אחד מרבותי בישיבה אמר בדרך חצי-הלצה שככל שהראב"ד משיג על הרמב"ם (או על ראשונים אחרים) ביותר חריפות, יותר יש להניח שאין לו ראיה ברורה אלא הוא דבר התלוי באובנתא דליבא. במידה מסוימת, ה"ה כאן.

בברכה המשולשת
הודעות: 11095
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' מרץ 28, 2018 2:29 pm

אתמול ראיתי שהתפרסם תרגום לאנגלית של הרצאה ביידיש של הג"ר אהרן ליכטנשטיין (עוד טרם עלותו ארצה) בשאלה שבבסיס האשכול

הגהמ
הודעות: 1285
הצטרף: א' אוגוסט 07, 2011 5:49 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי הגהמ » ד' מרץ 28, 2018 3:35 pm

אני מניח שכוותך למה שפורסם לאחרונה בבלוג הספרים בתרגומו של שאול סיידלר-פלר. קל להיווכח בעובדא שכרוח הזמן והמקום האריך רא"ל ומיזג נאומו בשלשלת חלקי ריטוריקה קלאסיקאלית לחלק אחד תוכן, ולמי שמעוניין אני מציג כאן התמצית בתרגום מאד חפשי בהשמטת הדברים הטפלים:
צר לי שגרמתי לכם המתנה בסידור ההקלטה, (ועשיתי את זה לעשות נחת רוח לאשתי שרוצה בהקלטה), ואני גם מתנצל על הפרה בלתי מוצדקת של טירחה דציבורא. אחרי שאמרתי את זה, במקום לדבר רק על "מאה שנה של לימוד יהודי מסורתי באמריקה", אני אדבר על אופי הלמידה היהודית המסורתית בכלל, ולאחר מכן נדבר על התפתחותה ההיסטורית באמריקה בפרט. [חלק זה של הנאום לא נמצא לע"ע - הגה"מ].

המונח 'מסורתי' בהקשר זה ניתן להחיל על א' משלשה אלו: א) הטקסטים הנלמדים; ב) השיטה המשמשת ללימודם; ג) הגישה שבה התלמיד מתקרב למחקר. העיסוק שלנו היא עם שתי ההגדרות האחרונות, שכן הן בעולם הישיבות והן בעולם האקדמי יכולים ללמוד את אותם טקסטים ורק שונים הן בגישותיהם על השיטה ועל היחס המשמש לחקר אותם טקסטים.

ראשית, הם לסטות לגבי השיטה; המחקר האקדמי מבקש להבין את הרקע וההקשר ההיסטורי של הטקסט, ואילו גישת הישיבה היא להדגיש את המחקר האנליטי של הטקסט עצמו. מעניין לציין כי דיכוטומיה זו אכן קיימת גם ביחס לבתי ספר שונים בעולם האקדמי עצמו [וכאן הדגים רא"ל את זה בדגומאות מהספרות הקלאסית - הגה"מ].

שנית, הישיבות ובתי הספר האקדמיים מתלבטים ביחס ליחס הראוי לנושא הלימוד. בעוד שהאקדמיה מראה רק יחס של כבוד לנושא שלו, תלמיד הישיבה מפגין יותר מסתם כבוד והערצה כלפיו, אלא הטקסט הוא קדוש בעיניו, והוא מבקש לתאם מחשבותיו עם המחשבות המועלות על ידי הטקסטים שהוא לומד. גם לדיכוטומיה הזאת יש מקבילות בעולם האקדמי החילוני [וכאן הדגים רא"ל את זה בעוד דגומאות מהספרות הקלאסית - הגה"מ].

שתי נקודות אלה אינן בלתי קשורות זו לזו, שכן הסיבה שבן הישיבה מתעניין יותר בתוכן הטקסט עצמו, ולא במשמעות ההיסטורית שלו, אינו אלא משום הקדושה הנכללת בטקסט שמקדיש לו את תשומת לבו; היא קדושת הרעיונות הכלולים בתוכו שהוא שואף להפנים ולהשתיל בתוככי מחשבתו הפרטית.

בברכה המשולשת
הודעות: 11095
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' מרץ 28, 2018 8:00 pm

ייש"כ גדול ותודה רבה

לב האבן
הודעות: 291
הצטרף: ג' אוקטובר 29, 2013 3:03 am

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי לב האבן » א' מאי 06, 2018 11:22 am

a1.png
a1.png (6.35 KiB) נצפה 2185 פעמים

a2.png
a2.png (7.54 KiB) נצפה 2185 פעמים


למען האמת גם חכמי ישראל הכשרים טעו בכיו"ב לפעמים אגב שיטפייהו, וכמו שהאריך בזה ריח"ס, אבל ההשערה נאה למי שאמרו

רעואל המדייני
הודעות: 403
הצטרף: א' אוקטובר 30, 2016 6:14 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי רעואל המדייני » ג' יולי 09, 2019 6:50 pm

לגבי שמא יהודה פרידמן נשוא האשכול.
מישהו יודע האם הוא אורתודוכסי או קונסרבטיבי?

יתר10
הודעות: 825
הצטרף: ד' יוני 01, 2011 12:07 am

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי יתר10 » ג' יולי 09, 2019 7:50 pm

רעואל המדייני כתב:לגבי שמא יהודה פרידמן נשוא האשכול.
מישהו יודע האם הוא אורתודוכסי או קונסרבטיבי?

היא שיחתי כתב:הערב קיבל פרופ' שמא יהודה פרידמן פרס ישראל
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7% ... 7%9E%D7%9F
אם אני מבין נכון מויקיפדיה הוא קונסרבטיבי

רעואל המדייני
הודעות: 403
הצטרף: א' אוקטובר 30, 2016 6:14 pm

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי רעואל המדייני » ג' יולי 09, 2019 9:24 pm

יתר10 כתב:
רעואל המדייני כתב:לגבי שמא יהודה פרידמן נשוא האשכול.
מישהו יודע האם הוא אורתודוכסי או קונסרבטיבי?

היא שיחתי כתב:הערב קיבל פרופ' שמא יהודה פרידמן פרס ישראל
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7% ... 7%9E%D7%9F
אם אני מבין נכון מויקיפדיה הוא קונסרבטיבי


למיעוט ידיעתי, זה שאדם למד בביהמ"ל וכדומה אין זה מוכיח על היותו קונסרבטיבי.

בברכה המשולשת
הודעות: 11095
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: על חוקרי תלמוד ובכלל

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' יולי 09, 2019 9:45 pm

רעואל המדייני כתב:
יתר10 כתב:
רעואל המדייני כתב:לגבי שמא יהודה פרידמן נשוא האשכול.
מישהו יודע האם הוא אורתודוכסי או קונסרבטיבי?

היא שיחתי כתב:הערב קיבל פרופ' שמא יהודה פרידמן פרס ישראל
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7% ... 7%9E%D7%9F
אם אני מבין נכון מויקיפדיה הוא קונסרבטיבי


למיעוט ידיעתי, זה שאדם למד בביהמ"ל וכדומה אין זה מוכיח על היותו קונסרבטיבי.


יש בזה בהחלט רגלים לדבר, ובוודאי שבעשרות השנים האחרונות.
(לגבי שי"פ עצמו, הבדיחה שהתהלכה לפני כ 15 שנה הייתה ששיטתו היא שכ"י וינה עדיף על כ"י ערפורט ושיש שתי משפחות נוסח בהרבה מסכתות. כמדומני שכבר כתבתי את זה באשכול הנוכחי, אך לא מצאתי כרגע)


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים