היכא דאיכא מחלוקת בשני דברים שאינם תלויים זה בזה, ומ"מ יש אופנים שלדינא המסקנא שווה לכו"ע, אולם כל אחד מטעמו הוא, ובאמת אין שייכות בין הדברים ואפשר לפסוק בכל מחלוקת כחד מאן דאמר. יש להסתפק האם יש משמעות במה שלפי כל מ"ד המסקנא שווה, ומסברא נראה דל"ש למימר בכה"ג ממה נפשך,
אולם זכורני שראיתי באיזה מקום בב"י שכתב בכה"ג דאמרינן ממה נפשך, וכעת אינו זוכר איה מקומו, ומצאתי בפמ"ג בהלכ' חוה"מ (תקל"ב א"א סק"א) בדינא דגזיזת הציפורניים שכתב "אפשר מה שכתב דר"ת מתיר, לאו דעושין ספק מזה דקיי"ל דלא כר"ת, ובשו"ע לעיל לא הזכיר כלל דעת ר"ת, אלא דיש מחמירין לכאורה הם כר"ת עיין תוס' שם ח"י ע"א ד"ה ובגנוסתרי, ומשום הכי שפיר ממה נפשך לר"ת נמי שרי בנוטלן מערב יום טוב"