הסרפד כתב:אם כבר: היינו בעלזא, היינו פאפא
לייבעדיג יענקל כתב:הסרפד כתב:אם כבר: היינו בעלזא, היינו פאפא
אין זה מוכרח שבפאפא נטלו זאת מבעלזא. לאחר השואה קבעו הרבנים בהונגריה את כ' סיון כיום אבל, היות ורוב המשלוחים (מערי הגר) להשמדה היו בחודש סיון.
ב-19 במרץ 1944 נכבשה הונגריה על ידי הגרמנים. מיד סומנו היהודים בטלאי צהוב, רכושם הוחרם, וננקטו צעדים להפרדתם מן האוכלוסייה הכללית לשם השמדתם. היהודים נצטוו לעבור לגטאות שהוקמו בכל עריה של הונגריה. עד לאמצע חודש מאי 1944 רוכזו כחצי מיליון יהודים מערי השדה בהונגריה בגטאות. ריכוזם של יהודי בודפשט נדחה לשלב האחרון. פעולות אלו נוהלו על ידי אדולף אייכמן. ב-15 במאי החל שילוחם של יהודי הונגריה לאושוויץ. התקדמותו של הצבא האדום אל עבר גבולות הונגריה הביאה את הגרמנים להאיץ את השמדת היהודים בכל השטחים שעוד נותרו בידם. בתוך שבועות ספורים בלבד גורשו לאושוויץ כ־450,000 יהודים. עם סיום המשלוחים, ביולי 1944, לא היו עוד יהודים בהונגריה מחוץ לבודפשט.
ברזילי כתב:http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?107092&
לייבעדיג יענקל כתב:הסרפד כתב:אם כבר: היינו בעלזא, היינו פאפא
אין זה מוכרח שבפאפא נטלו זאת מבעלזא. לאחר השואה קבעו הרבנים בהונגריה את כ' סיון כיום אבל, היות ורוב המשלוחים (מערי הגר) להשמדה היו בחודש סיון.
שש משזר כתב:פליאה דעת ממני שאף אחד לא הביא את דברי הרה"ק מאפטא בליקוטים לספרו אוהב ישראל, אודות קדושת היום כ' סיון, והפליג בדבר עיי"ש.
ואגב, האוהב ישראל התגורר בפולין ואח"כ באוקריינא [קולבסוב ואפטא בפולין, יאס ומזבוז באוקריינא].
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 287 אורחים