מה שנכון נכון כתב:ראה קצת ביוסף דעת [בן ארזה] שבת עמוד 13 באוצר.
ערבי פסחים כתב:אני הדל כתבתי בזה כמה מילי
סגי נהור כתב:ודעת שו"ע הרב לא כן, כנ"ל, וכן משמע מדברי הראשונים בסוגיא שבת שם.
סגי נהור כתב:ערבי פסחים כתב:אני הדל כתבתי בזה כמה מילי
בנדון דסי' שו במי שהוציאו נכרים את בתו להמיר דתה, דומה שאשתמטיתך דברי שו"ע הרב בעל התניא (שם סכ"ט), שכיון שהטעם שפקו"נ דוחה שבת הוא משום חלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה, הנה הצלת אדם שלא יחלל שבתות כל ימיו הוי פקו"נ.
[ויסוד לדבר אפשר למצוא במ"ש הראשונים (הר"ן ועוד) בדין המהלך במדבר ושכח איזהו יום השבת, שאסור במלאכות אבל מותר לצאת חוץ לתחום (ואפילו חוץ לתחום דאורייתא, יעוי"ש במאירי) שאל"כ ימות בארץ גזירה ויחלל שבתות כל ימיו].
ערבי פסחים כתב:אני הדל כתבתי בזה כמה מילי
גם זו לטובה כתב:סברת מוטב הוזכרה במג"א, וכנראה ע"פ כתב הגר"ז את דבריו, ברם היותר נראה שאין כוונת המג"א כפשוטו להמציא היתר חדש של מוטב, דהא ברשב"א ובב"י מבואר דכל הנידון רק משום חטא כדיי וכו' וע"כ כוונת המג"א רק להביא מדינא דחטאא וכן הבינו האחרונים [עיי חת"ס פג]
מה שנכון נכון כתב:ראה קצת ביוסף דעת [בן ארזה] שבת עמוד 13 באוצר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ו־ 507 אורחים