מי נהר כתב:הרש"ש בתענית כז. לגבי 'אחד אחוז לאלעזר' כותב: 'ועי' בבא"ח שאמר בזה דבר חכמה'. מי זה בא"ח (או בבא"ח)?
(זה לא בן איש חי...)
תודה
נטיעות כתב:מי נהר כתב:הרש"ש בתענית כז. לגבי 'אחד אחוז לאלעזר' כותב: 'ועי' בבא"ח שאמר בזה דבר חכמה'. מי זה בא"ח (או בבא"ח)?
(זה לא בן איש חי...)
תודה
שאלת תם: מדוע זה בוודאות לא "בן איש חי" או אחד מספריו האחרים של בעל ה"בן איש חי"?
אפרקסתא דעניא כתב:הרש"ש לא חשב שיש לקוראיו רוה"ק.
תוך כדי אכילת פרס כתב:אני משער שהכוונה לספר באורים חדשים של אברהם דובער בן חיים הכהן לעבענזאהן שנדפס בתוך "מקראי קודש" שיצא לאור בווילנא (חלק דברי הימים נדפס בתרי"א).
העותק מהספרייה הלאומית אבד, וכדי לאשר או להפריך את ההשערה יש לחפש אחר עותקים קיימים של הספר.
בקרו טלה כתב:תוך כדי אכילת פרס כתב:אני משער שהכוונה לספר באורים חדשים של אברהם דובער בן חיים הכהן לעבענזאהן שנדפס בתוך "מקראי קודש" שיצא לאור בווילנא (חלק דברי הימים נדפס בתרי"א).
העותק מהספרייה הלאומית אבד, וכדי לאשר או להפריך את ההשערה יש לחפש אחר עותקים קיימים של הספר.
יש הרבה רגלים לדבר, מכיון שהרש"ש מביא את הבאורים ... כידוע
לייבעדיג יענקל כתב:'בערקה מיכלישייקר ימח שמו וזכרו' כפי שנהג מרנא החפץ חיים להתבטא ולאחל תדירות
תוך כדי אכילת פרס כתב:הא לך דברי בעל נחלת דוד (נדפס בסוף ספרו). מקופיא לא ראיתי שמביא בשם אסיפות חדשות.
לייבעדיג יענקל כתב:'בערקה מיכלישייקר ימח שמו וזכרו' כפי שנהג מרנא החפץ חיים להתבטא ולאחל תדירות
איש_ספר כתב:א. אד"ם הכהן היה בצעירותו אברך מחובשי בית המדרש, ושם הכירו הרש"ש.
איש_ספר כתב:ג. הרש"ש אמנם לא הכיר את הבא"ח אבל בנו רמ"ש עמד עם הבא"ח בקשרי מכתבים.
נטיעות כתב:כלומר, שגם ה"נחלת דוד" לא ראה פגם בציטוט מספרו של זה?
תוך כדי אכילת פרס כתב:אני משער שהכוונה לספר באורים חדשים של אברהם דובער בן חיים הכהן לעבענזאהן שנדפס בתוך "מקראי קודש" שיצא לאור בווילנא (חלק דברי הימים נדפס בתרי"א).
העותק מהספרייה הלאומית אבד, וכדי לאשר או להפריך את ההשערה יש לחפש אחר עותקים קיימים של הספר.
תוך כדי אכילת פרס כתב:נטיעות כתב:כלומר, שגם ה"נחלת דוד" לא ראה פגם בציטוט מספרו של זה?
לעצם העניין יש לזכור כי ליטא לא היתה הונגרין ולא בני ברק. וכידוע גדולי ליטא נלחמו כאריות שלא תהיה הפרדת הקהילות.
לייבעדיג יענקל כתב:'בערקה מיכלישייקר ימח שמו וזכרו' כפי שנהג מרנא החפץ חיים להתבטא ולאחל תדירות
אמסטרדם כתב:לייבעדיג יענקל כתב:'בערקה מיכלישייקר ימח שמו וזכרו' כפי שנהג מרנא החפץ חיים להתבטא ולאחל תדירות
וכבר חשבתי כמה פעמים לפתוח אשכול בענין אמירת ימ"ש על יהודי ואולי יש כבר.
איש_ספר כתב:מהדורה זו עם ביאורים חדשים מתוארת בספרו של סנדלר על ביאורו של רמ"ד, ולפי הקטעים שהוא מעתיק מההקדמתו של הנ"ל, הרי רובו (או חלק גדול ממנו) של הביאור הוא ליקוטים ועליהם הוסיף נופך, כך שבאמת לא ברור (עד שלא נראה בפנים) מבטן מי יצאו הפנינים. וכך כותב אד"ם הכהן בהקקדמתו: הביאורים אשר היו כבר לעיני החכמים בעלי נתה"ש לא באנו עוד אחריהם ללקט גם בהם, ומאשר נוספו עליהם אחר כך לקחתו לי מהם שלשה אשר היו גם מלקטים וכללו בביאורם גם רבות מביאורי זולתם והם: ביאורי החכם יש"ר ספר הכתב והקבלה ספר בוצר עוללות וכו'. על הדברים מוסיף סנדלר: נוסף על אלה השתמש עוד במהשתדל לשד"ל הכורם להומבורג והמעמר לוואלף מאיר, אדרת אליהו להגר"א ופנים יפות לר' פנחס הלוי הורביץ. (בהמשך מתאר הנ"ל שלא היה כמעתיק בלבד אלא הוסיף וגרע וכו')
.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 177 אורחים