עמוד 1 מתוך 1

"סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: א' אוקטובר 19, 2014 12:46 pm
על ידי השקדן
אמרה זו המעלה על נס את הסיפורי צדיקים שגורה היטב בפיות המספרי ספורים.

ונפשי בשאלתי:

א] מה מקורה?
ב] האם אכן כך? מהיכן העוז לומר כן?

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: א' אוקטובר 19, 2014 1:42 pm
על ידי שימען
המקור לכך הוא הבעש"ט ואף מובא בשמו בספר פלא יועץ

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: א' אוקטובר 19, 2014 1:48 pm
על ידי השקדן
האם אתה יכול לציין במדויק היכן המקור? ולבקשתי אשמח ותענה לצרף כאן צילום מהספר.

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: א' אוקטובר 19, 2014 1:51 pm
על ידי מה שנכון נכון

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: א' אוקטובר 19, 2014 3:48 pm
על ידי השקדן
תודה.
------

האם ישנם עוד מקורות נוספים?
הם יש הסבר על אמרה תמוהה זו?

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: א' אוקטובר 19, 2014 4:58 pm
על ידי ישועה בקרוב
כאן נכתב http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?5 ... 0191601209:

ובספר "???" בהקדמתו הביא זה בשם ס' שבחי הבעש"ט בזה"ל שמעתי מהרב דק"ק פולאנה וכו' שהבעש"ט אמר כל מי שמספר בשבחי צדיקים כאלו עוסק במעשה מרכבה, ופירשוהו רבנן כדמסתברא, דזהו בתנאי שיהיה בעלי המעשה צדיקי אמת ושיהיה סיפור המעשה אמת".

אשמח לדעת, היכן דפס עניין זה? ואשמח שיעלו צילום לכאן.

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: א' אוקטובר 19, 2014 7:40 pm
על ידי מקורות
במבוא של ספר "ספרן של צדיקים" (מאת ה"ר אלעזר דוב תושב קאזניץ) בשם רבי מענדיל מרימינוב

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: א' אוקטובר 19, 2014 9:48 pm
על ידי בקרו טלה
ישועה בקרוב כתב:כאן נכתב http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?5 ... 0191601209:

ובספר "???" בהקדמתו הביא זה בשם ס' שבחי הבעש"ט בזה"ל שמעתי מהרב דק"ק פולאנה וכו' שהבעש"ט אמר כל מי שמספר בשבחי צדיקים כאלו עוסק במעשה מרכבה, ופירשוהו רבנן כדמסתברא, דזהו בתנאי שיהיה בעלי המעשה צדיקי אמת ושיהיה סיפור המעשה אמת".

אשמח לדעת, היכן דפס עניין זה? ואשמח שיעלו צילום לכאן.

הוא בספר שערי האמונה. המלים ופי' רבנן וכו', הוא [לכאורה] הוספת המחבר הרה"ח נתן נטע דאניר אבדק"ק קאליבעל

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: א' אוקטובר 19, 2014 10:09 pm
על ידי השקדן
תודה רבה.
---
האם יש משמעות שמתקבלת בשכל למשפט תמוהה זה?

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: א' אוקטובר 19, 2014 10:22 pm
על ידי אדג
מבואר היטב על פי הידוע מארז"ל "האבות הן המרכבה", והיינו שבכל מעשיהם היו בטלים כביטול המרכבה לרוכב. ואף שאין בנו העוז לומר "הגיעו מעשיי למעשי אבותי", הרי בצדיקי האמת מעין ובדוגמת זה - מצינו. והיינו דווקא במעשה אמיתי ובצדיק אמיתי.

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: ב' אוקטובר 20, 2014 1:49 pm
על ידי השקדן
אדג כתב:מבואר היטב על פי הידוע מארז"ל "האבות הן המרכבה", והיינו שבכל מעשיהם היו בטלים כביטול המרכבה לרוכב. ואף שאין בנו העוז לומר "הגיעו מעשיי למעשי אבותי", הרי בצדיקי האמת מעין ובדוגמת זה - מצינו. והיינו דווקא במעשה אמיתי ובצדיק אמיתי.

ביאור זה על משפט זה כתוב? או שמא מנפשיה הוא?

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: ב' אוקטובר 20, 2014 7:07 pm
על ידי ישועה בקרוב
פתגם זה מופיע גם גם ב'שבחי הבעש"ט', 'דבש שדה', 'ספרן של צדיקים', ועוד.
וכפי שקיבץ רנ"ג בקובץ 'היכל הבעש"ט', יב, בסופו.

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: ב' אוקטובר 20, 2014 8:12 pm
על ידי אדג
השקדן כתב:
אדג כתב:מבואר היטב על פי הידוע מארז"ל "האבות הן המרכבה", והיינו שבכל מעשיהם היו בטלים כביטול המרכבה לרוכב. ואף שאין בנו העוז לומר "הגיעו מעשיי למעשי אבותי", הרי בצדיקי האמת מעין ובדוגמת זה - מצינו. והיינו דווקא במעשה אמיתי ובצדיק אמיתי.

ביאור זה על משפט זה כתוב? או שמא מנפשיה הוא?


אין בכוחי עכשיו לחפש, אבל דומני שכן.

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: ב' אוקטובר 20, 2014 8:42 pm
על ידי לומד_בישיבה
הרה"ק מרוזין זי"ע כותב לפרש שסיפורי צדיקים הן בבחינת מעשה ידיו הגיד לעמו. - שקדמה לתורה.

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: ב' אוקטובר 20, 2014 9:31 pm
על ידי השקדן
מוטב ותציין מקור לדבריך אלו.

Re: "סיפורי צדיקים כמעשה מרכבה".

פורסם: ב' אוקטובר 20, 2014 9:33 pm
על ידי ישועה בקרוב
אדג כתב:
השקדן כתב:
אדג כתב:מבואר היטב על פי הידוע מארז"ל "האבות הן המרכבה", והיינו שבכל מעשיהם היו בטלים כביטול המרכבה לרוכב. ואף שאין בנו העוז לומר "הגיעו מעשיי למעשי אבותי", הרי בצדיקי האמת מעין ובדוגמת זה - מצינו. והיינו דווקא במעשה אמיתי ובצדיק אמיתי.

ביאור זה על משפט זה כתוב? או שמא מנפשיה הוא?


אין בכוחי עכשיו לחפש, אבל דומני שכן.

עיין במאמר שציינתי קודם (וחבל על בזבוז הזמן לריק).