עמוד 1 מתוך 1

מדרש תנחומא המדויק

פורסם: א' מרץ 22, 2015 8:41 pm
על ידי השקדן
במדרש תנחומא הנפוץ ('תורת חיים', ב"ב, תשס"ד) בפרש וירא (סימן כב) מופיע: "ויקח את שני נעריו אתו".
אך כאן - http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=58 - "ויקח את שני נעריו עמו".

מי צודק? כיצד אני יכול לדעת מה הגגרסא המדויקת ביותר של המדרש תנחומא?

- יש לציין שבשני המקורות הללו, בפרשת אמור נכתב "ויקח את שני נעריו אתו" - http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=345 -

Re: מדרש תנחומא המדויק

פורסם: א' מרץ 22, 2015 8:46 pm
על ידי לייטנר
באותו עניין, אף אם לא יעזור לך:
viewtopic.php?p=4222#p4222

Re: מדרש תנחומא המדויק

פורסם: א' מרץ 22, 2015 10:16 pm
על ידי השקדן
הגעתי לנושא זה בעקבות דברי המהר"ל.

הרבי מילובאוויטש זצ"ל כתב במכתב בנושא זה(אגרות קודש, חי"ח עמ' תמו):

"במש"כ בדרה"ח על אבות (פ"ה, מכ"ב) דבאברהם כתוב ושני נעריו עמו ובבלעם - אתו, ובס"ת ובחומשים הוא להיפך. - אפ"ל שהוא ע"פ הגירסא בתנחומא (וירא, ור"פ אמור), ויק"ר פכ"ו, ז. גירסתנו בס"ת וחומשים אושרה במנחת שי לבלק (כב, כב)".

ועל כך שאלתי שלכאורה במדרש תנחומא שבפרשת אמור כתוב כבס"ת שלנו!

Re: מדרש תנחומא המדויק

פורסם: ב' מרץ 23, 2015 3:28 am
על ידי השקדן
באשכול של בקשת ספרים, הביא הרב אחכמה מדפוס ראשון של המדרש תנחומא, ושם מוכח כדברי האדמו"ר זצ"ל שבתחילה היה כתוב לגבי אברהם "עמו" - כגרסת המהר"ל.

ועדיין צ"ע שלגבי בלעם לא מצאתי שכתבו "אתו" כגרסת המהר"ל.