מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
עם ישראל
הודעות: 50
הצטרף: א' אפריל 06, 2014 6:10 pm

הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי עם ישראל » ה' אפריל 02, 2015 10:44 am

מצורף תוכן העניינים
קבצים מצורפים
ישורון 1.png
ישורון 1.png (53.77 KiB) נצפה 3359 פעמים
ישורון 2.png
ישורון 2.png (153.39 KiB) נצפה 3359 פעמים
ישורון 3.png
ישורון 3.png (60.37 KiB) נצפה 3359 פעמים
ישורון 4.png
ישורון 4.png (127.41 KiB) נצפה 3359 פעמים

עדיאל ברויאר
הודעות: 3044
הצטרף: ה' נובמבר 20, 2014 11:57 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי עדיאל ברויאר » ה' אפריל 02, 2015 11:00 am

ייש"כ!
פסקי ר' אליהו מעכו, הם דפים חדשים מפנקס ההלכה לחכם צרפתי שעלה לארץ ישראל שהולכים ומתגלים בגניזה בשנים האחרונות. כבר לפני שנים אחדות עמד הרב יואל פרידמן על זהות המחבר במאמר באמונת עיתיך, וכעת התגלו דפים נוספים שיש בהם כדי לאשש את זיהויו ברמה גבוהה של וודאות.

תוכן
הודעות: 4821
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי תוכן » ה' אפריל 02, 2015 1:01 pm

למה כל השאר הם "הרב" בעוד שפרופסור שפיגל הוא "ר' "? האם הוא נופל מאחד מהם בתורה, בחכמה או ביראת שמים?

וואס
הודעות: 150
הצטרף: א' אפריל 29, 2012 6:46 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי וואס » ה' אפריל 02, 2015 2:09 pm

לא מדויק.
יש עוד אחד ר' - אסקוט.
עיין היטב.

תוכן
הודעות: 4821
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי תוכן » ה' אפריל 02, 2015 2:49 pm

נחמתני.

נוה הלבנון
הודעות: 558
הצטרף: ב' דצמבר 08, 2014 3:12 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי נוה הלבנון » ג' אפריל 07, 2015 12:38 am

תוכן כתב:למה כל השאר הם "הרב" בעוד שפרופסור שפיגל הוא "ר' "? האם הוא נופל מאחד מהם בתורה, בחכמה או ביראת שמים?

'הרב' אינו אמת מידה או משקל לכמות של תורה/חכמה/יראת שמים. 'הרב' בא לבטא מהות.
פרופסור ע"פ רוב זה ההיפך של המהות הזאת. תלמיד חכם ברמה זו או אחרת ע"פ רוב אם הוא לא שם הוא בכיוון.
נכון, יש ת"ח שהם רחוקים מזה, אבל פרופסורים בכיוון של המהות הזאת -ההקף הוא עוד יותר מצומצם.
אני מקווה שאתה מבין לבד שא"א להקים ועדה על כל שם האם הוא בכלל או יוצא ממנו.

כן, יש אנשים שתואר הפרופסורה מעורר בהם יראת כבוד יותר מאשר עוד סדר השגור בפיו של אברך מן השורה.

עדיאל ברויאר
הודעות: 3044
הצטרף: ה' נובמבר 20, 2014 11:57 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי עדיאל ברויאר » ד' אפריל 08, 2015 3:41 am

ישורון כרכים כב, כו-כח הועלו כעת להיברובוקס
(וכן קובץ פליטת סופרים גליון א. כמדומה שנדפס בשנת תשע"ב, או תשע"א. מאז עבר הקובץ כברת דרך משמעותית)

תוכן
הודעות: 4821
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי תוכן » ד' אפריל 08, 2015 12:05 pm

נניח שאמרו לו כך, אנו מעוניינים לפרסם את דבריך שאתה מוציא לאור אבל לא נוכל להעניק לך התואר "הרב" מכיון שבעבר היית פרופסור. ומכיון שיותר משהעגל רוצה לינוק וכו' מסכים הפרופסור אמריטוס לתנאי הזה, אז מבחינת חושן משפט הכל בסדר, ועדיין יש לתהות האם נכון הוא לפאר קובץ תורני על ידי בזיון יהודי אחר?

היא שיחתי
הודעות: 3382
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי היא שיחתי » ד' אפריל 08, 2015 12:40 pm

אולי זה הפוך, הקובץ רוצה להתפאר בכך שיש לו 'פרופסור'...

חוקר_ומקובל
הודעות: 111
הצטרף: ש' יולי 05, 2014 10:25 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי חוקר_ומקובל » ד' אפריל 08, 2015 12:54 pm

viewtopic.php?p=34259#p34259

סותרים משנתם?

אב בבינה
הודעות: 726
הצטרף: ב' אפריל 07, 2014 3:46 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי אב בבינה » ד' אפריל 08, 2015 3:35 pm

עדיאל ברויאר כתב:ישורון כרכים כב, כו-כח הועלו כעת להיברובוקס
(וכן קובץ פליטת סופרים גליון א. כמדומה שנדפס בשנת תשע"ב, או תשע"א. מאז עבר הקובץ כברת דרך משמעותית)

פליטת סופרים הוחלף לקובץ חצי גיבורים

נוה הלבנון
הודעות: 558
הצטרף: ב' דצמבר 08, 2014 3:12 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי נוה הלבנון » ד' אפריל 08, 2015 10:46 pm

תוכן כתב:נניח שאמרו לו כך, אנו מעוניינים לפרסם את דבריך שאתה מוציא לאור אבל לא נוכל להעניק לך התואר "הרב" מכיון שבעבר היית פרופסור. ומכיון שיותר משהעגל רוצה לינוק וכו' מסכים הפרופסור אמריטוס לתנאי הזה, אז מבחינת חושן משפט הכל בסדר, ועדיין יש לתהות האם נכון הוא לפאר קובץ תורני על ידי בזיון יהודי אחר?

לא כ"כ מבין מאין באת ולאן אתה הולך.
בכל מקרה אני חושב שלקחת מאמר מפרופסור ולהדפיסו בקובץ המיועד לבני תורה ועוד לתת לפרופסור את התואר " ר' ", זה אמור להיות כבוד גדול בשבילו.

עדיאל ברויאר
הודעות: 3044
הצטרף: ה' נובמבר 20, 2014 11:57 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי עדיאל ברויאר » ד' אפריל 08, 2015 10:53 pm

אב בבינה כתב:פליטת סופרים הוחלף לקובץ חצי גיבורים


לא "הוחלף", אלא "התאחד עם".
נערך לאחרונה על ידי עדיאל ברויאר ב ה' אפריל 09, 2015 1:11 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

תוכן
הודעות: 4821
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי תוכן » ד' אפריל 08, 2015 11:33 pm

נוה הלבנון כתב:
תוכן כתב:נניח שאמרו לו כך, אנו מעוניינים לפרסם את דבריך שאתה מוציא לאור אבל לא נוכל להעניק לך התואר "הרב" מכיון שבעבר היית פרופסור. ומכיון שיותר משהעגל רוצה לינוק וכו' מסכים הפרופסור אמריטוס לתנאי הזה, אז מבחינת חושן משפט הכל בסדר, ועדיין יש לתהות האם נכון הוא לפאר קובץ תורני על ידי בזיון יהודי אחר?

לא כ"כ מבין מאין באת ולאן אתה הולך.
בכל מקרה אני חושב שלקחת מאמר מפרופסור ולהדפיסו בקובץ המיועד לבני תורה ועוד לתת לפרופסור את התואר " ר' ", זה אמור להיות כבוד גדול בשבילו.


אם כל שאר הכותבים בקובץ היו ת"ח מופלגים ויר"ש מרבים, ומכניסים ד"ת מפרופסור אחד אז אה"נ לכבוד גדול יחשב לו. אבל מכיון שלמעשה כותבים רבים אינם עולים על הפרופסור לא בתורה, לא בחכמה ולא ביראה, אז למה יגרע חלקו? וכי מכיון שבעבר היה פרופסור אז מגיע לו בזיונות בפרהסיא? הרי גם אלו שכותבים שם מן הסתם גם חטאו בעבר, אז למה להם מתייחסים בסלחנות ולחטא הפרפסורה שבעבר יסורין ויוה"כ תולין אבל לא מכפרים?

עדיאל ברויאר
הודעות: 3044
הצטרף: ה' נובמבר 20, 2014 11:57 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי עדיאל ברויאר » ה' אפריל 09, 2015 1:19 am

מבלי להתייחס לצורה הטובה ביותר לציון התארים, רציתי רק לציין שיש מקום לחלק בין "חטא" הפרופסורה ובין החטאים של האחרים, שהוא בפרהסיה ובד"כ בעליו לא מתחרטים עליו (זאת כמובן אם אכן זהו חטא).
ואגב, לא נראה לי שהסיבה שעורכי ישורון עושים כך היא בגלל שהם רואים בפרופסורה "חטא", אלא יותר דבר מגוחך לכתוב "הרב" על אנשים שעיקר שיוכם לאקדמיה. משא"כ לאדם שעיקר שיוכו לעולם הישיבות. ושים לב שאינם מחלקים בין אברך צעיר שכותב מאמר ראשון ובין תלמידי חכמים מהשורות הראשונות בדורנו.
מלבד כל זה, לטעמי, אין טעם לדון בנושא הזה כל כך הרבה (בכלל, לאו דווקא על דרכם של עורכי ישורון).

נוה הלבנון
הודעות: 558
הצטרף: ב' דצמבר 08, 2014 3:12 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי נוה הלבנון » א' אפריל 12, 2015 3:59 pm

תוכן כתב:
נוה הלבנון כתב:
תוכן כתב:נניח שאמרו לו כך, אנו מעוניינים לפרסם את דבריך שאתה מוציא לאור אבל לא נוכל להעניק לך התואר "הרב" מכיון שבעבר היית פרופסור. ומכיון שיותר משהעגל רוצה לינוק וכו' מסכים הפרופסור אמריטוס לתנאי הזה, אז מבחינת חושן משפט הכל בסדר, ועדיין יש לתהות האם נכון הוא לפאר קובץ תורני על ידי בזיון יהודי אחר?

לא כ"כ מבין מאין באת ולאן אתה הולך.
בכל מקרה אני חושב שלקחת מאמר מפרופסור ולהדפיסו בקובץ המיועד לבני תורה ועוד לתת לפרופסור את התואר " ר' ", זה אמור להיות כבוד גדול בשבילו.


אם כל שאר הכותבים בקובץ היו ת"ח מופלגים ויר"ש מרבים, ומכניסים ד"ת מפרופסור אחד אז אה"נ לכבוד גדול יחשב לו. אבל מכיון שלמעשה כותבים רבים אינם עולים על הפרופסור לא בתורה, לא בחכמה ולא ביראה, אז למה יגרע חלקו? וכי מכיון שבעבר היה פרופסור אז מגיע לו בזיונות בפרהסיא? הרי גם אלו שכותבים שם מן הסתם גם חטאו בעבר, אז למה להם מתייחסים בסלחנות ולחטא הפרפסורה שבעבר יסורין ויוה"כ תולין אבל לא מכפרים?

במטותא ממך, דומני שכבודו מקשקש.
אין כאן לא חטא ולא כפרה,
עולם האקדמיה ועולם התורה הם שני קווים מקבילים שלעולם לא יפגשו.
הנמצאים בעולמה של תורה לעולם חשובים יותר מהנמצאים בהיכלי האונברסיטאות, משכך ההתייחסות בהתאם.
הבזיונות המדוברים נולדו במוחך ועדיין שוכנים שם, שאר האנשים הפשוטים טרם זכו לחזות בביזיון כלשהוא ע"י חלוקת התארים המדוברת.

אני חושב שגם פרופסור יבין את זה.

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ב' אפריל 13, 2015 3:57 pm

כמדומני שזו דרישה נחרצת של ר' שפיגל שלא לכתוב עליו יותר מאשר ר'.

מה שנכון נכון
הודעות: 9207
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' אפריל 13, 2015 4:10 pm

עשוי לנחת כתב:כמדומני שזו דרישה נחרצת של ר' שפיגל שלא לכתוב עליו יותר מאשר ר'.

במאמריו שבמוריה, ירושתנו, אור ישראל נכתב עליו הרב.

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ב' אפריל 13, 2015 4:12 pm

מה שנכון נכון כתב:
עשוי לנחת כתב:כמדומני שזו דרישה נחרצת של ר' שפיגל שלא לכתוב עליו יותר מאשר ר'.

במוריה, ירושתנו, אור ישראל נכתב עליו הרב.

אולי הדרישה שלהם נחרצת יותר..
מי שמכיר את שפיגל, יכול להבין מה שכתבתי.

מה שנכון נכון
הודעות: 9207
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' אפריל 13, 2015 4:13 pm

http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?174617&&page=6

ככלל נראה לי שכתיבת הרב בנד"ד ודומיו באה לסלק חשדות העלולים להתעורר מתואר פרופסור [למי שאינו מכיר את הכותב].

וירטואלי
הודעות: 253
הצטרף: ד' ינואר 14, 2015 9:23 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי וירטואלי » ב' אפריל 13, 2015 4:24 pm

רק להעיר שבדרך כלל הדילמה קיימת דווקא כאשר הפרופ' מפרסם מאמר עם נגיעה לתחום עיסוקו במדעי היהדות, פרופ' לביולוגיה לדוגמא שיפרסם מערכה בסוגיית תקפו כהן יתקרא בנקל 'הרב'.
והדבר מבואר כי אין החשש להדרו בתואר 'הרב' עם הגברא בעצם אלא עם כובעו כפרופ', וסרה תלונת תוכן.

זסבה
הודעות: 201
הצטרף: ג' דצמבר 21, 2010 6:08 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי זסבה » ש' אפריל 25, 2015 10:20 pm

אם יש מי שיכול לאשר או להכחיש סיפור תמוה ומוזר שהרב ענבל בקובץ ישורון מביא על הדלקת מאורר בשבת לחלשים וחולים ח"ו. ?

אחימעץ
הודעות: 126
הצטרף: ה' פברואר 19, 2015 12:26 pm

Re: הופיע ישורון | כרך לב | ניסן תשע"ה - תוכן העניינים

הודעהעל ידי אחימעץ » ש' אפריל 25, 2015 10:27 pm

זסבה כתב:אם יש מי שיכול לאשר או להכחיש סיפור תמוה ומוזר שהרב ענבל בקובץ ישורון מביא על הדלקת מאורר בשבת לחלשים וחולים ח"ו. ?

הרב ענבל בכבודו ובעצמו התווכח ע"ז כאן עם גדולי הפורום -- viewtopic.php?f=17&t=17004&p=162993&hilit=#p162617


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים