טריד בגירסיה כתב:כמדומני שבכלל אין בידינו אוטוגרף של אף אחד מראשוני אשכנז וצרפת כמעט.
לייבעדיג יענקל כתב:קיים כת"י שנכתב בשנת ד"א תתקפ"ז ע"י ר' אהרן ב"ר חיים הכהן. לדעת אא"א ואברהם גרוסמן מדובר בבנו של רבינו חיים כהן תלמידו הגדול של ר"ת.
שמעתי שקיים גם אוטוגרף של ר' אברהם מן ההר.
מרדכי וינטרויב כתב:קיים גם כתב יד של החזקוני שהינו, כפי הנראה, אוטוגרף (אוקספורד 243).
עיניו כיונים כתב:לאחר העיון, אתקן: בכ"י אוקספורד הנ"ל עסקו שתי ידים, הסופר שהעתיק את גוף הספר, והמגיה שהוסיף הוספות רבות. מוכח שהסופר איננו המחבר, מחמת הדילוגים וההשמטות שיש בכ"י זה לעומת עותקים אחרים. אמנם לענין המגיה, מסתבר שהיה קרוב מאוד לעותק המקורי של המחבר, ועל פיו הוסיף. עופר מצדד שהמגיה הוא אכן ר' חזקיה עצמו, ואילו חוקרים אחרים (פריאל ופריבור) מערערים על חלק מראיותיו.
עדיאל ברויאר כתב:...כמו כן ראיתי בעבר מישהו שציין שיש בידינו אגרת של ר"י מלוניל כתובה בכתב ידו.
לייבעדיג יענקל כתב:שמעתי שקיים גם אוטוגרף של ר' אברהם מן ההר.
עדיאל ברויאר כתב:אגב, לעיקר נושא האשכול - בידי האור זרוע היה לפחות חלק מהכת"י של רש"י עצמו (מכך שהוא לא מרבה לציין לכת"י החשוב הזה, ואולי זה הציון היחיד, יתכן שהוא לא ממש היה בידיו אלא רק הזדמן לו לעיין בו) -
ספר אור זרוע חלק א - הלכות נטילת ידים סימן סא
וכך אני מדקדק מתוך פרש"י כי ראיתי בפירושים שכתב בכתיבת ידו הקדושה
בשימושא רבא תניא שסדרן של
תפילין כסדר הכתובין בתורה: קדש,
והי[ה], שמע, והיה. וסבורני כי גם
כן ימצא במכילתא. ואותם המפרשי'ם
דלא איירי התם אלא לעניין כתיבת
בתי התפילין שיכתבם כסדר הכתובים
בתורה, אך לעניין הנחתם יניחם בבתים
קדש בבית הרא[ש]ון ושמע בבית אחרון,
והויות להדדי מיתנחי - לא משמע כלל
פירושם. אלא ודאי כפירו'ש רבנו משה הרב
הגדול ז'צ'ל' משתמ'ע טפי. ורבנו שלמה מורה צדק
כמותו פירש במנחות, ואף כי רבנו יעקב היה חולק עליו - רוב גדולי צרפת נהגו
כמותו.
יוסף בן הרב ר' ברוך נ"ע
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 406 אורחים