מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

תיקון ליל שבועות - קודם הסעודה

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

תיקון ליל שבועות - קודם הסעודה

הודעהעל ידי עשוי לנחת » א' מאי 17, 2015 5:29 pm

נשאלתי ע"י יהודי שמתארח במקום שמתחילים את סעודת ליל שבועות מאוחר, ורוצה הוא להתחיל באמירת ה'תיקון' קודם הסעודה.
מסברא אין סיבה שלא, מן הסתם הזמן מתחיל מתחילת הלילה, ואם כי יש מקום לחשוש להפסק באמצע, אך מן הסתם במקום צורך אי"ז מעכב.
האם ידוע למישהו על מקור כתוב בענין זה?


דרומי
הודעות: 5048
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: תיקון ליל שבועות - קודם הסעודה

הודעהעל ידי דרומי » ב' יוני 03, 2019 2:52 pm

ב'אוצר מנהגי חב"ד' הביא מהמסופר על הרש"ב מליובאוויטש, שהתחיל באמירת ה'תיקון' מיד לאחר הדלקת נרות, והפסיק באמצע לתפלה וסעודה, ואח"כ המשיך.

מה שנכון נכון
הודעות: 9086
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: תיקון ליל שבועות - קודם הסעודה

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' יוני 03, 2019 3:06 pm

נפסק בשו"ע לקדש מיד בליל שבת, כדי לזכור היום מיד בכניסתו, ולכאו' ה"ה ביו"ט. וע"כ כשמתאפשר לקדש מיד אין להקדים התקון.

דרומי
הודעות: 5048
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: תיקון ליל שבועות - קודם הסעודה

הודעהעל ידי דרומי » ב' יוני 03, 2019 3:14 pm

אבל למעשה גם בשבת לא מקדשים מיד בכניסת היום, אלא מתעכבים בבית הכנסת וכו'. ויש שאיחרו מאוד בעשיית הקידוש כידוע.

[בקביעות כמו השנה בודאי קשה לקדש במהירות, מחמת שאסור להכין משבת לחול וממילא צריך להתחיל לחמם האוכל רק במוצש"ק].

ארזי הלבנון
הודעות: 979
הצטרף: ו' דצמבר 09, 2016 1:34 pm

Re: תיקון ליל שבועות - קודם הסעודה

הודעהעל ידי ארזי הלבנון » ב' יוני 03, 2019 3:22 pm

בזמנו הרב מוצפי נשאל ע"י אחד שהוזמן להעביר שיעורים במספר בתי כנסת במהלך הלילה, וחושש שלא יספיק לומר התיקון, והרב הסכים שרשאי להתחיל לפני הסעודה על מנת שיספיק.

שמואל שלומוביץ
הודעות: 236
הצטרף: א' מרץ 10, 2019 12:15 am

Re: תיקון ליל שבועות - קודם הסעודה

הודעהעל ידי שמואל שלומוביץ » ב' יוני 03, 2019 3:32 pm

דרומי כתב:אבל למעשה גם בשבת לא מקדשים מיד בכניסת היום, אלא מתעכבים בבית הכנסת וכו'. ויש שאיחרו מאוד בעשיית הקידוש כידוע.
[בקביעות כמו השנה בודאי קשה לקדש במהירות, מחמת שאסור להכין משבת לחול וממילא צריך להתחיל לחמם האוכל רק במוצש"ק].

אלו שמתעכבים בביהכנ"ס עושים שלא כדין השו"ע, ואלו שאיחרו מאד... נהגו מנהגם מפני שהיתה להם סיבה לנטות מדין השו"ע, האם זה סיבה למחוק את ההלכה הזאת???
צריך לדעת כמובן מה דוחה ומה לא.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: גאליציע, זקני דרום, סליחות ו־ 47 אורחים