הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' יולי 23, 2017 7:54 pm
ראיתי והתעלמתי, כי ע"ז אין לבנות כלום, וכהנה רבות במחברים שלפעמים מביאים בלא שם האומר.
כ"ש כאן ששוברו בצדו ביו"ד. ואת תיאורית הריכוך לא זכיתי להבין.
ואגב, למען הסיר ספק: א. פשוט שהתלה"ד היה חסיד ולא של הגר"א... ב. מסתבר שלא היה רגיל בביאור הגר"א כמו חכם אחר בן תקופתו מליטא. וע"ז אין נידון. השאלה היא האם הקפיד בדוקא שלא יזכר ולא יפקד ולא יעלה על לשונו מטעמים ידועים, או שמה שלא הביאו הוא משום שכמעט ולא עיין בו (ולאי העיון בביאור הגר"א אפשר למצוא מספיק סיבות שאינן קשורות לפולמוס). והזכרתו (ובתואר הג'און) אפי' פעם אחת מספיקה בשביל להרחיק את האפשרות הראשונה.
נערך לאחרונה על ידי
מה שנכון נכון ב א' יולי 23, 2017 8:31 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.