בעוסקי בעריכת המרדכי הלכות שמחות (בתוך מו"ק) נתקלתי במקרה מוזר:
ברמז תתסא יש אריכות שפותחת ב"הגה"ה" וכל כולה העתקה מראשונים אחרים: העיטור, הרא"ש והר"ן. ופשוט שאינו מהמרדכי, שאין דרכו להעתיק מחבירו הרא"ש, והר"ן היה יותר מאוחר לו!! (וכן ל"מ בכתבי היד). וכמה יש לתמוה על הדרכ"מ אשר פעמיים מביא משם דברים ומייחסם להמרדכי. ולא רק בייחוס עסקינן אלא שהוא מציין שחוץ מהר"ן שכתב כן, גם המרדכי כתב זאת, ובאמת שאין כאן אלא ר"ן שהועתק ע"י מאן דהו לתוך הגה"ה במרדכי. ואיך חשב הרמ"א שהמרדכי מעתיק ר"ן.
ראה בקובץ המצורף הערות 2 3. אודה לחכמים שיאירו עיניי.