משולש כתב:באמת מוזר, ובפוסקים מופיע אחרי שנעשה בר מצוה. (והיום חושבים שזה רק לספרדים). והעניין אחרי בר מצוה הוא שנתפרסם ברבים שנעשה בן מצוות ע"י שקורא בתורה ומקבל עליה חשובה. (ולא מפטיר שנוהגים לקרות גם קטן למפטיר ואין בזה ראיה שנעשה גדול).
ושמא נשתלשל ממנהג הנישואין שמעלין את החתן בשבת שלפני החתונה, ועושים שמחה קטנה. (בליל שבת). ובשבת שאחרי החתונה הוא חיוב ועושים לו שמחה גדולה, והיום התהפכו היוצרות והעיקר הוא שבת אויפרוף (=עליה לתורה) שלפני החתונה.
ואולי בגלל זה גם ב'חתן' בר מצוה חשבו שצריך לעשות "אויפרוף" כמו חתן. ולשכוח לגמרי את השבת העיקרית שאחרי הבר מצוה. (שהיא יותר חשובה מיום הבר מצוה בעצמו, כי אז נודע ברבים שהוא בר מצוה כנ"ל).
בברכה המשולשת כתב:משולש כתב:באמת מוזר, ובפוסקים מופיע אחרי שנעשה בר מצוה. (והיום חושבים שזה רק לספרדים). והעניין אחרי בר מצוה הוא שנתפרסם ברבים שנעשה בן מצוות ע"י שקורא בתורה ומקבל עליה חשובה. (ולא מפטיר שנוהגים לקרות גם קטן למפטיר ואין בזה ראיה שנעשה גדול).
ושמא נשתלשל ממנהג הנישואין שמעלין את החתן בשבת שלפני החתונה, ועושים שמחה קטנה. (בליל שבת). ובשבת שאחרי החתונה הוא חיוב ועושים לו שמחה גדולה, והיום התהפכו היוצרות והעיקר הוא שבת אויפרוף (=עליה לתורה) שלפני החתונה.
ואולי בגלל זה גם ב'חתן' בר מצוה חשבו שצריך לעשות "אויפרוף" כמו חתן. ולשכוח לגמרי את השבת העיקרית שאחרי הבר מצוה. (שהיא יותר חשובה מיום הבר מצוה בעצמו, כי אז נודע ברבים שהוא בר מצוה כנ"ל).
מימי לא ראיתי מי שלא חוגג את השבת שאחרי הבר מצוה ברוב שמחה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 687 אורחים