עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:סתם שאלה: לאלו שמתלוצצים מתי נגזר עליהם שלא יזכו ללכת בדרכי החסידות, בראש השנה 'הרגיל' או בר"ה 'החסידי'?
אפילו את העמוד הראשון של התניא לא למדת?!
"צדיק ורשע לא קאמר"!
זה לא נגזר עליהם, אלא הם בחרו זאת בבחירתם החופשית, והרשות נתונה בידם בכל עת ובכל רגע לשוב בתשובה.
קראקובער כתב:עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:סתם שאלה: לאלו שמתלוצצים מתי נגזר עליהם שלא יזכו ללכת בדרכי החסידות, בראש השנה 'הרגיל' או בר"ה 'החסידי'?
אפילו את העמוד הראשון של התניא לא למדת?!
"צדיק ורשע לא קאמר"!
זה לא נגזר עליהם, אלא הם בחרו זאת בבחירתם החופשית, והרשות נתונה בידם בכל עת ובכל רגע לשוב בתשובה.
כלום לא מתפללים בראש השנה על הצלחה ברוחניות?!
כדכד כתב:מדוע כדי לבקר תנועה מסויימת צריך קודם להכיר אותה מקרוב
אולי מספיק שהוא קבל מרבותיו שמתנגדים לה?
עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:סתם שאלה: לאלו שמתלוצצים מתי נגזר עליהם שלא יזכו ללכת בדרכי החסידות, בראש השנה 'הרגיל' או בר"ה 'החסידי'?
אפילו את העמוד הראשון של התניא לא למדת?!
"צדיק ורשע לא קאמר"!
זה לא נגזר עליהם, אלא הם בחרו זאת בבחירתם החופשית, והרשות נתונה בידם בכל עת ובכל רגע לשוב בתשובה.
כלום לא מתפללים בראש השנה על הצלחה ברוחניות?!
על הצלחה - מתפללים.
הבחירה - בידינו.
הסקרן_הקטן כתב:האם ראש השנה לחסידות קשור ליום הצלתו של בעל התניא זי"ע או ליום פטירתו של המגיד ממעזריטש זי"ע?
לבי במערב כתב:בט"ז כסלו תרס"ב כתב כ"ק אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע מליובאוויטש (ששהה אז מחוץ לליובאוויטש) מכתב לחגיגת י"ט כסלו שנערכה בליובאוויטש (תמורת מה שבכל שנה נהג להתוועד ביום זה עם חסידיו), ובו כתב בלשון הזה:
"תתאספו בי"ט כסלו . . ותשמחו בשמחת החג, אשר פדה בשלו' נפשינו ואור וחיות נפשינו ניתן לנו, וקרוב הדבר אשר היום הזה הוא ראש השנה לדא"ח אשר הנחילונו אבותינו הקדושים זצוקללה"ה נ"ע זי"ע והיא היא תורת הבעש"ט ז"ל . . " [המכתב בשלימותו נדפס באג"ק שלו ח"א ע' רנט ואילך. צילומו - ב"מבוא" לקונטרס 'ומעין מבית ה'', ע' 17. הקטע דלעיל נעתק אף בתחלת ס' "היום יום..."].
לבי במערב כתב:כדכד כתב:מדוע כדי לבקר תנועה מסויימת צריך קודם להכיר אותה מקרוב
אולי מספיק שהוא קבל מרבותיו שמתנגדים לה?
בדרך כלל - אף רבותיהם לא התנגדו לה.
ובכל מקרה, איני מבין מה הטעם לדחוף ראשו בין הררים גדולים ומחלוקתם.
ובפרט שאף אותם שהתנגדו - נבעה התנגדותם (בד"כ) מבעלי מדון ומריבה שהוציאו ש"ר לפניהם.
ברוז כתב:משמרת שלום לרבי שלום מבראהין - קוידינוב
(לא קשור לחסידי חב"ד)
עזריאל ברגר כתב:ברוז כתב:משמרת שלום לרבי שלום מבראהין - קוידינוב
(לא קשור לחסידי חב"ד)
פעם עברתי ברפרוף על כל השו"ת מן השמים, ומצאתי בו עוד תאריך ידוע בחשיבותו (כמדומני ער"ה), ועוד אחד שאינו ידוע בחשיבותו (כמדומני כ"ו תמוז, שלימים היה בו נצחון הבעש"ט על הפרנקיסטים שר"י).
עזריאל ברגר כתב:ברוז כתב:משמרת שלום לרבי שלום מבראהין - קוידינוב
(לא קשור לחסידי חב"ד)
פעם עברתי ברפרוף על כל השו"ת מן השמים, ומצאתי בו עוד תאריך ידוע בחשיבותו (כמדומני ער"ה), ועוד אחד שאינו ידוע בחשיבותו (כמדומני כ"ו תמוז, שלימים היה בו נצחון הבעש"ט על הפרנקיסטים שר"י).
עזריאל ברגר כתב:ברוז כתב:משמרת שלום לרבי שלום מבראהין - קוידינוב
(לא קשור לחסידי חב"ד)
פעם עברתי ברפרוף על כל השו"ת מן השמים, ומצאתי בו עוד תאריך ידוע בחשיבותו (כמדומני ער"ה), ועוד אחד שאינו ידוע בחשיבותו (כמדומני כ"ו תמוז, שלימים היה בו נצחון הבעש"ט על הפרנקיסטים שר"י).
ברוז כתב:משמרת שלום לרבי שלום מבראהין - קוידינוב
(לא קשור לחסידי חב"ד)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 220 אורחים