ויען שאני מגזע רש"י יגעתי ליישב דברי רש"י על נכון
...ומעיקר הדין אפשר להמקילין להקל, אחרי שהם מבני בניהם של אלו שהקילו ע"פ הוראת רבותיהם, וגם כי הוא מד"ס, ולכן הנח להם שיסמכו על דעת רבותינו המקילים...
צעיר_התלמידים כתב:חסידים מביאים שהרב מלובלין היה מתיר חדש באומרו שיכול לסמוך על זקנו הב"ח.
אולם זאת שמעתי ברור שמה שחסידי פולין אינם נזהרים באיסור חדש נצמח מחמת כי בבית הרבי מלובלין זצללה"ה היו נותנים על השלחן כוסמת של חדש כי הרבי אמר מאחר שזקנו הב"ח התיר אין לו לחוש [עי' ב"ח יו"ד סי' רצ"ג]. וע"כ יוכל להיות שע"כ לא חשש הרבי מלובלין זצללה"ה ג"כ לחשש מורכב מאחר שהב"ח התיר בתשובה [סי' קל"ה] המורכבים שמראיהם מראה אתרוג היינו שמרכיב ענף אילן אתרוג בתוך אילן לימוני ואף שיש בו ריח לימוני. ואם זה הי' טעמו מן הדין עלינו לחוש לשיטת רוב אחרונים החולקים על הב"ח בזה.
ארזי ביתר כתב:האברבנאל בכמה מקומות כתב נגד זקנו הרלב"ג. ואין עיתותי בידי כעת, בכדי להמציא לכם מראי מקום לכך.
נטיעות כתב:ארזי ביתר כתב:האברבנאל בכמה מקומות כתב נגד זקנו הרלב"ג. ואין עיתותי בידי כעת, בכדי להמציא לכם מראי מקום לכך.
הוא היה זקינו?
ארזי ביתר כתב:נטיעות כתב:ארזי ביתר כתב:האברבנאל בכמה מקומות כתב נגד זקנו הרלב"ג. ואין עיתותי בידי כעת, בכדי להמציא לכם מראי מקום לכך.
הוא היה זקינו?
כך שמעתי מחכם אחד. שלחתי את השאלה לגדולי חוקרי היוחסין. כאשר אקבל תשובה, אעדכן אי"ה.
נטיעות כתב:ארזי ביתר כתב:נטיעות כתב:ארזי ביתר כתב:האברבנאל בכמה מקומות כתב נגד זקנו הרלב"ג. ואין עיתותי בידי כעת, בכדי להמציא לכם מראי מקום לכך.
הוא היה זקינו?
כך שמעתי מחכם אחד. שלחתי את השאלה לגדולי חוקרי היוחסין. כאשר אקבל תשובה, אעדכן אי"ה.
נו? כבר קיבלת תשובה?
אמסטרדם כתב:מהר"א מבעלזא ז"ל היה אומר בשם אביו מהרי"ד ז"ל שלנכד מותר לסמוך על דעת זקנו גם כשלא נתקבל להלכה. (ואולי זה רעבישע זאך ויבאו הידענים ויוסיפו.)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 472 אורחים