עושה חדשות כתב:לא יכול להאמין... בימינו... מסר מן השמים...
פאר וואס נישט?
אני מרגיש שנשפך קיתון על פני.
עדיאל ברויאר כתב:עושה חדשות - אכן הציטוט שהבאת מתמיה, ויש לגונזו ולמוחקו, וחבל שעלה על דעת הכותב וחבל שנכתב וחבל שפורסם.
אורח - לא קראתי את דברי אף אחד מן הצדדים, אבל אני מודע להם באופן כללי. כמדומה שאפשר להרגיש בנוח לפרסם בבמה בה נאמרו דברים ברורים וארוכים בפעם הקודמת, וכמדומני שגם העורך היקר שליט"א פירסם במקום אחר תגובה נחרצת לרב מלמד (אני מקווה שזכרוני אינו מטעני). אמנם דווקא הציטוט שהביא עושה חדשות מקומם מאוד, לענ"ד הרבה יותר מאשר הצדקת ביקורת על החזו"א זצ"ל, אפילו אם הביקורת אינה מתאימה כלל וכלל. וכמדומני שגם החזו"א היה חותם על הסדר הזה של חומרת הדברים, ולא בגלל ענוותנותו הרבה.
יש המחרימים את "היתר מכירה" אוסרים לאכול מפירות היתר מכירה, אוסרים השגחות שמתירים יבול של היתר מכירה.
מי שמחרים נוהג ברשעות בניגוד לכל כללי ההלכה.
עובר באיסורים החמורים ביותר של ביזוי גדולי תורה, ביזוי התורה ,מבזה את כל כללי הפסיקה המקובלים.
שמור ונעבד עיקר ההלכה שמותר [ובפרט ששמיטה מדרבנן וי"א מידת חסידות, וגם יש ספק על מועד שנת השמיטה, ומצינו ב"מעשה שבת" שלא נאסר במקום מחלוקת] ואף לאוסרים, אין קנס במי שנהג כדעת רבותיו המתירים, בשביל לאסור צריך לומר, שהרבנים שהתירו, מהר"י מקובנא וכו' הם כעפרא דארעא, האם יש איסור חמור מזה?
איסור יבול של היתר מכירה, עיקרה לא ע"פ ההלכה, אלא עיקרה לבזות ולפגוע ברבנים שהורו את ההיתר, ובעצם זה מלחמה על ישוב הארץ, מלחמה נגד התנועה הציונית שהצילה את עם ישראל, וממילא נגד הרבנים שתמכו בתנועה הציונית
עדיאל ברויאר כתב:.
גם זו לטובה כתב:לא ראיתי את המאמר הראשון של הרב מלמד, שיצא כנגדו הגר"מ פטרובר, אולם שמעתי כעת את שיעורו על "היתר מכירה"
וזהו תו"ד:יש המחרימים את "היתר מכירה" אוסרים לאכול מפירות היתר מכירה, אוסרים השגחות שמתירים יבול של היתר מכירה.
מי שמחרים נוהג ברשעות בניגוד לכל כללי ההלכה.
עובר באיסורים החמורים ביותר של ביזוי גדולי תורה, ביזוי התורה ,מבזה את כל כללי הפסיקה המקובלים.
שמור ונעבד עיקר ההלכה שמותר [ובפרט ששמיטה מדרבנן וי"א מידת חסידות, וגם יש ספק על מועד שנת השמיטה, ומצינו ב"מעשה שבת" שלא נאסר במקום מחלוקת] ואף לאוסרים, אין קנס במי שנהג כדעת רבותיו המתירים, בשביל לאסור צריך לומר, שהרבנים שהתירו, מהר"י מקובנא וכו' הם כעפרא דארעא, האם יש איסור חמור מזה?
איסור יבול של היתר מכירה, עיקרה לא ע"פ ההלכה, אלא עיקרה לבזות ולפגוע ברבנים שהורו את ההיתר, ובעצם זה מלחמה על ישוב הארץ, מלחמה נגד התנועה הציונית שהצילה את עם ישראל, וממילא נגד הרבנים שתמכו בתנועה הציונית
סביר להניח שהרב מלמד יודע מי הם האוסרים, לא מחבר ספר "דת הציונות" אלא.... וכמד' אפ"ל על דבריו שעובר באיסור חמור של מבזה גדולי תורה וכו'
גם זו לטובה כתב:ומה דעת חברי הפורום על המאמר "מתווה הגז,פיטום הקטורת, וכפרה זמינה במקדש"?
בברכה המשולשת כתב:גם זו לטובה כתב:ומה דעת חברי הפורום על המאמר "מתווה הגז,פיטום הקטורת, וכפרה זמינה במקדש"?
מכיוון שעסקתי רבות בסוגיא הנ"ל, בס"ד, הרי אני מרשה לעצמי לומר שלצערי הרב המאמר הנ"ל לא נגע ולא פגע ולא התייחס כלל לסוגיות בגמ' ובראשונים ובאחרונים הנוגעות לנושא, אלא הפליג את הדיון למקורות שאין להם שום קשר לנדון
בברכה המשולשת כתב:גם זו לטובה כתב:ומה דעת חברי הפורום על המאמר "מתווה הגז,פיטום הקטורת, וכפרה זמינה במקדש"?
מכיוון שעסקתי רבות בסוגיא הנ"ל, בס"ד, הרי אני מרשה לעצמי לומר שלצערי הרב המאמר הנ"ל לא נגע ולא פגע ולא התייחס כלל לסוגיות בגמ' ובראשונים ובאחרונים הנוגעות לנושא, אלא הפליג את הדיון למקורות שאין להם שום קשר לנדון
צונאמי כתב:בברכה המשולשת כתב:גם זו לטובה כתב:ומה דעת חברי הפורום על המאמר "מתווה הגז,פיטום הקטורת, וכפרה זמינה במקדש"?
מכיוון שעסקתי רבות בסוגיא הנ"ל, בס"ד, הרי אני מרשה לעצמי לומר שלצערי הרב המאמר הנ"ל לא נגע ולא פגע ולא התייחס כלל לסוגיות בגמ' ובראשונים ובאחרונים הנוגעות לנושא, אלא הפליג את הדיון למקורות שאין להם שום קשר לנדון
מה זה "סוגיית מתווה הגז"?
סמכות נשיא דורנו להפעיל את סעיף 52?
גם זו לטובה כתב:יש לדון האם יש חילוק בין מצווה דרבים למצווה דיחיד
יתכן שמצווה תמידית אף שיש לאדם אונס יום אחד לא דמי לקיתון.
יתכן גם שירידת גשמים היה הביטוי הגדול ביותר של התערבות השם בבריאה כפי שנראה בפסוקים רבים.
ברכת הלבנה - אינה חיוב, ומסתבר דלא דמי למצוות סוכה
עושה חדשות כתב:ולקינוח, ז"ל המשנ"ב תכו-ד: וכתב בס' מגיד מישרים סימן זה יהיה בידך בחודש שתברכו ברכת הלבנה במו"ש תמצאו הצלחה וכשתתכסה ותתעלם ולא יוכלו לברך אותו החודש לא יהיה מוצלח ח"ו.
אם אירע שלא נראית הלבנה אחר עת קדושה כמה לילות היינו שלא נשאר זמן לקדשה רק ב' לילות וכ"ש לילה אחת הייתי מכניס צער גדול בלבי אך לא על עצמי היינו שאם תתכסה בעננים לילה זו ג"כ לא אקיים המצוה של קידוש הלבנה רק על העדר הנחת מיוצרנו ובוראנו ית"ש ויתעלה שיגיע לו ית"ש מכמה מאות או אלפים אנשים של עם קדוש בעת שיהיו מברכין על החדש והתפללתי על זה כמה פעמים בזה הלשון יוצרנו בוראינו ית"ש עשה למענך שתתראה הירח כדי שיברכוך עליה עמך הקדוש ויגיע לך נחת רוח מזה ע"כ ותכנסו בלבבכם בניי אהוביי ג"כ עבודה זו וכיוצא
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ו־ 240 אורחים