עמוד 1 מתוך 1

ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 2:52 pm
על ידי איש_ספר
באוצר מצוי ספר זה (בסתר המדרגה בספרם של יראים)

כולם.jpg
כולם.jpg (154.06 KiB) נצפה 6103 פעמים


הספר נדיר מאד, וכמדומה שבספה"ל הוא נטול שער.


שיטת הסימון כאן יפה מאד.

תן לחכם וגו'.

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 2:59 pm
על ידי אלי_ש
תקנ"ו?

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 3:09 pm
על ידי צופר הנעמתי
ואפילו באוצר החכמה לא הצליחו לפתור את החידה וטעו בשנת ההדפסה.



וקדמום קמאי
רבי יהודה הלוי כתב:שים עינך עלי מזלג
וראש הר כצבי דלג
ואל תוסיף ואל תגרע
ותבין את לשון עלג

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 3:47 pm
על ידי שברי לוחות
איש_ספר כתב:באוצר מצוי ספר זה (בסתר המדרגה בספרם של יראים)
.

?

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 3:53 pm
על ידי חכם באשי
איש_ספר כתב:הספר נדיר מאד, וכמדומה שבספה"ל הוא נטול שער.

אכן, במפעל הביבי' בערכו, הודו בכך בפה מלא. ושם רשמו את שנת ההדפסה ע"פ פרידברג.

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 4:07 pm
על ידי מה שנכון נכון
חכם באשי כתב:ושם רשמו את שנת ההדפסה ע"פ פרידברג.

וכדרכו של פרידברג לטעות לכה"פ פורתא רשם תקנ"ז.

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 5:57 pm
על ידי הבטחתי
יפה.
יש לציין גם את השער של כוס הישועות למהרשש"ך

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 6:11 pm
על ידי עדיאל ברויאר
מעניין לעניין באותו עניין יש לציין לרשימה מעניינת שמישהו הסב את תשומת ליבי אליה, על זיוף קולופון: http://web.nli.org.il/sites/NLI/Hebrew/ ... ayfan.aspx

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 7:19 pm
על ידי פלתי
1111.jpg
1111.jpg (226.73 KiB) נצפה 5954 פעמים

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 8:33 pm
על ידי איש_ספר
תודה לכולם.

כבר הובהר שאוצר החכמה מעתיק את הפרטים ממפעל הביביליו' באופן אבטומטי בלי לבדוק.

כמובן שמתקנים לעת הצורך.

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 9:05 pm
על ידי שברי לוחות
שברי לוחות כתב:
איש_ספר כתב:באוצר מצוי ספר זה (בסתר המדרגה בספרם של יראים)
.

?

האם ספר זה עם דף השער נמצא באוצר, משום מה אני לא רואה את זה

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 9:09 pm
על ידי יתר10
קצהו תראה וכולו לא? הספר מצוי באוצר בתוך ספר יראה

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 9:23 pm
על ידי שברי לוחות
יישר כח

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: א' פברואר 04, 2018 10:30 am
על ידי צורב מתחיל
הבטחתי כתב:יפה.
יש לציין גם את השער של כוס הישועות למהרשש"ך

מה באמת הפיענוח?
מצורף צילום
כוס הישועות.PNG
כוס הישועות.PNG (6.29 KiB) נצפה 5364 פעמים

(אגב, באוצר לא מצאתי מהדורה זו אלא רק מהדורא שניה)

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: א' פברואר 04, 2018 1:24 pm
על ידי גלאגוזים
הספר כוס הישועות נדפס כנראה בשנת ה'תע"א.
אם תריק כוס ממלואה, כלומר, תחשב את המילה כוס בכתיב חסר = 80
ותוסיף למילה ישועה = 391
תקבל: 471.
אגב, דבר בעתו[ה'תע"א...] מה טוב.
תאריך ההו"ל הוא י"ט שבט!

אציין כי צורת חישוב גימטריא הכוללת רמיזה לחיסור מהסך הכולל,
מצינו
בגמרא ע"ז ג.ב.: 'רוכב על כרוב קל ושט בשמונה עשר אלף עולמות
שנאמר: רכב אלוקים רבותים אלפי שנאן, אל תיקרי שנאן אלא שאינן'.
[כלומר חסר אלפיים משני ריבוא]

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: א' פברואר 04, 2018 8:05 pm
על ידי צורב מתחיל
גלאגוזים כתב:הספר כוס הישועות נדפס כנראה בשנת ה'תע"א.
אם תריק כוס ממלואה, כלומר, תחשב את המילה כוס בכתיב חסר = 80
ותוסיף למילה ישועה = 391
תקבל: 471.
אגב, דבר בעתו[ה'תע"א...] מה טוב.
תאריך ההו"ל הוא י"ט שבט!

אציין כי צורת חישוב גימטריא הכוללת רמיזה לחיסור מהסך הכולל,
מצינו
בגמרא ע"ז ג.ב.: 'רוכב על כרוב קל ושט בשמונה עשר אלף עולמות
שנאמר: רכב אלוקים רבותים אלפי שנאן, אל תיקרי שנאן אלא שאינן'.
[כלומר חסר אלפיים משני ריבוא]

יישר כח

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ב' פברואר 05, 2018 12:14 am
על ידי איש_ספר
מענין לענין באותו ענין

Sefer Michlol 1545 - 0019.jpg
Sefer Michlol 1545 - 0019.jpg (528.26 KiB) נצפה 5206 פעמים


וראו ר"א ברלינר (כתבים ח"ב עמ' 165) אודות הטעות הנושנה של היושבים מרחוק כביכול היה דניאל הלזה יהודי ! הם בודאי לא ראו ספר זה....!

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ב' פברואר 05, 2018 4:48 am
על ידי קאצ'קלה
במסכת ראש השנה דפוס האלי תע"ב רמז המדפיס ר' משה בן אברהם גר-צדק את שנת ההדפסה באופן נחמד, כמובא במאמר על הדפסת התלמוד:
האלי תעב.JPG
האלי תעב.JPG (34.88 KiB) נצפה 5166 פעמים

כאמור המדפיס היה גר-צדק, ונתן רמז זה דווקא במסכת ראש השנה.

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ב' פברואר 05, 2018 8:29 am
על ידי ושא_נס
קאצ'קלה כתב:במסכת ראש השנה דפוס האלי תע"ב רמז המדפיס ר' משה בן אברהם גר-צדק את שנת ההדפסה באופן נחמד, כמובא במאמר על הדפסת התלמוד:
20180119_110648.jpg
20180119_110648.jpg (4.72 MiB) נצפה 5135 פעמים

כאמור המדפיס היה גר-צדק, ונתן רמז זה דווקא במסכת ראש השנה.

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ב' פברואר 05, 2018 1:16 pm
על ידי צורב מתחיל
גלאגוזים כתב:הספר כוס הישועות נדפס כנראה בשנת ה'תע"א.
אם תריק כוס ממלואה, כלומר, תחשב את המילה כוס בכתיב חסר = 80
ותוסיף למילה ישועה = 391
תקבל: 471.
אגב, דבר בעתו[ה'תע"א...] מה טוב.
תאריך ההו"ל הוא י"ט שבט!

אציין כי צורת חישוב גימטריא הכוללת רמיזה לחיסור מהסך הכולל,
מצינו
בגמרא ע"ז ג.ב.: 'רוכב על כרוב קל ושט בשמונה עשר אלף עולמות
שנאמר: רכב אלוקים רבותים אלפי שנאן, אל תיקרי שנאן אלא שאינן'.
[כלומר חסר אלפיים משני ריבוא]

אלא שבשנת תע"א י"ט שבט הי' ביום ראשון (כמו השנה), והוא כותב בי"ט שבט לחדשים שבו כלתה היריעה, וביום שנאמר בו שני פעמים כי טוב בשבועה. (כלומר, יום שלישי).
אולי יש כאן טעות בפיענוח?

(אגב, מהי השבועה?)

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ב' פברואר 05, 2018 2:05 pm
על ידי מה שנכון נכון
יט שבט לעולם לא יחול ביום שלישי. [הוא חל ביום שיחול בו א' דחוה"מ פסח, ולא בד"ו פסח].
אולי הכוונה לכ"א שבט (האות ב מן המנין), ושינו לכתוב כן ולא כ"א, כי בהיפוך הוא א"ך.
שבועה - אולי ע"ד האומר הן הן וכו'.

בקהלת דוד (צויין באוצה"ס) חשבן "כוס ישועה" ויצא לו תע"ז. אך נראה שהאמת כדברי הרב צו"מ.

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ב' פברואר 05, 2018 4:59 pm
על ידי סגי נהור
מה שנכון נכון כתב:יט שבט לעולם לא יחול ביום שלישי. [הוא חל ביום שיחול בו א' דחוה"מ פסח, ולא בד"ו פסח].

כוונתך מן הסתם שבשנים פשוטות י"ט טבת חל ביום שיחול בו א' דחוה"מ פסח, משא"כ בשנים מעוברות (שמטעם זה י"ט טבת חל לפעמים בשבת, אף שא' דחוה"מ אינו חל בשבת, שלא בד"ו פסח).

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ב' פברואר 05, 2018 5:10 pm
על ידי מה שנכון נכון
סגי נהור כתב:
מה שנכון נכון כתב:יט שבט לעולם לא יחול ביום שלישי. [הוא חל ביום שיחול בו א' דחוה"מ פסח, ולא בד"ו פסח].

כוונתך מן הסתם שבשנים פשוטות י"ט טבת חל ביום שיחול בו א' דחוה"מ פסח, משא"כ בשנים מעוברות (שמטעם זה י"ט טבת חל לפעמים בשבת, אף שא' דחוה"מ אינו חל בשבת, שלא בד"ו פסח).

אכן דברתי על הפשוטות. בשנים המעוברות י"ט שבט חל ביום שיחול בו ערב פסח, וע"כ גם בהן לא יחול ביום ג' כי פסח אינו חל ביום ד'.

Re: ציון שנת הדפסה באופן מחוכם

פורסם: ג' פברואר 06, 2018 12:46 pm
על ידי ושא_נס
כבר המקטלגים התחבטו בפתרון.