השעיר החיי כתב:אחייניתו של הרב זלמן קורן עשתה עבודה בהנחייתו לחשב איך הקנים לא נשברו מהכובד וכו
אראל כתב:השעיר החיי כתב:אחייניתו של הרב זלמן קורן עשתה עבודה בהנחייתו לחשב איך הקנים לא נשברו מהכובד וכו
השעיר החיי כתב:אחייניתו של הרב זלמן קורן עשתה עבודה בהנחייתו לחשב איך הקנים לא נשברו מהכובד וכו
זקן ששכח כתב:אראל כתב:השעיר החיי כתב:אחייניתו של הרב זלמן קורן עשתה עבודה בהנחייתו לחשב איך הקנים לא נשברו מהכובד וכו
בגמ' יומא מבואר שהזהב שהשתמשו במקדש היה 'זהוב שחוט' ובירושלמי שהיה נמשך כשעוה, ואם גם המנורה נעשתה מזהב הרך, בודאי פלא גדול האיך הקנים החזיקו מעמד ובפרט בכובד כזה.
והלום מצאתי מציאה בספר 'תפארת ציון' שבאמת נעשתה המנורה מזהב קשה, ולא מן הזהב הרך:
א. לכאורה בדבר זה חולק הספרי על הבבלי והירושלמי גם יחד.
ב. אינני בקי בסוגי הזהב. האם מוכר כיום זהב טהור שאינו רך?
גם אם אינו נמשך כשעוה, עדיין יש להבין כיצד החזיק מעמד, כי בכל אופן הזהב כמות שהוא הרי הוא מתכת רכה.
קו ירוק כתב:אין זה בעל הש"ך לשו"ע.
דבריו שהמנורה מזהב קשה, נסתרים מהגמ' שאמרו ביומא מה. 'זהב שחוט שנטווה כחוט', ומדברי הספרי זוטא בהעלותך 'שהמנורה אינה אלא מן המשוך'.
וא"צ לפנים שמנורה אינה כשעוה שאו אז לא תחזיק כלל, וע"כ שקל לעצבה. וכמש"כ לעיל.
קו ירוק כתב:התבונן בדברי. בגמ' כתוב שזהב שחוט הוא זהב משוך. ובספרי כתוב שממנו נעשית המנורה. והרי גם הוא הביא המדרש שזהב שחוט הוא כשעוה.
וע"ז הכרחתי שאין הכוונה שעווה אלא משל לריקוע הזהב בקורנס.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 208 אורחים