חסרים לי מקורות לנתונים דלהלן. המקורות חייבים להיות לא יאוחר משנת ר"נ. ועדיף מחז"ל כמובן.
וכך מצאתי כתוב:
א. 'שאין אדם התחתון נברא כדמות עליון שלם עד שתתגלה לו העורלה.'
ב. 'וענין קידוש החדש ועיבורו וברכת הלבנה וחידושה והכנסת כלה בחופה כולם ענין אחד, ורמז אחד (שמות לו יח): "לחבר את האהל להיות אחד".' - ומה בעצם כוונתו?
ג. '"על זאת יתפלל כל חסיד אליך לעת מצוא רק לשטף מים רבים אליו לא יגיעו" (תהלים לב ו), הפסוק הזה דרשוהו רז"ל בב"ר על אברהם אע"ה, ואמרו: "על זאת", מאי "על זאת" – על זאת הברית, כד"א (בראשית יז י): "זאת בריתי אשר תשמרו" – "יתפלל כל חסיד אליך" – זה אברהם שהיה גומל חסדים לעוברים ולשבים, לפיכך זכה וירש לחלקו מדת החסד, כד"א (מיכה ז כ): "תתן אמת ליעקב חסד לאברהם", והתפלל בעת שאמר לו הקב"ה מצות המילה, כד"א (בראשית יז יז): "ויפול אברהם על פניו", ואין נפילה אלא תפילה, כד"א (דברים ט יח): "ואתנפל לפני י'י", ואומר (במדבר טז כב): "ויפלו על פניהם, ויאמרו: א'ל א'להי הרוחות לכל בשר". "לעת מצוא" – לעת שמצא הקב"ה את לבבו נאמן לפניו, כד"א (נחמיה ט ח): "ומצאת את לבבו נאמן לפניך" ...'.
לגבי האחרון נכתב שזה מב"ר, אך גם במקומות אחרים לא מצאתי כן.