גימפעל כתב:מצינו כבר בירושלמי את המושג של ביטול יצה"ר ע"י תענית.
מה טוב נעים חלק מתענה ומשלים, לילה ויומם לששת הימים. ימים אלו לששה רבבות עולים, עוד חמש אלף שש מאות שלמים:
אשר שב בם בתשובה בלבב שלם. יחשב כמקריב עולות ושלמים:
נטהר נקדש גופו קדש הלולים. נתרפא מכל נגעים ומומים:
יגיל ישמח לא יבוש ולא יכלם. נשגב מקומו הוא ישכון מרומים:
ישבו בצילו מלאכים חיילים. ששים שמחים ודורשי שלומים:
עונותיו כולם שרויים מחולים. נשכחו לעד לעולמי עולמים:
קדושים עליונים אראלים חשמלים. לטובתו יחד כולם משכימים:
במקום שהיו לחובה משמאילים. חוזרים מלמדים זכות וחותמים:
אל חי פתח לו בתשובה שבילים. מתמלא עליו חסד ורחמים:
באברתו יסך לך צינה וצללים. מצילהו מכל פחד וזעמים:
יובל שנת החמישים שנת גאולים. בר יוחאי שב דרך ונעימים:
חצר הפנימית לשבעה נחלים. שפעת מים חיים ומור בשמים:
אורות העליונים על ידו מתגלים. שלח איש שילה לו יקהת עמים:
חזקו יאמץ לבבכם כל המיחלים. בטחו בשם לעד וחיש נחומים:
שערי חכמה כתב:תענית הפסקה משבת לשבת נחשבת כמו 65,600 תעניות רגילות.
פרנצויז כתב:שערי חכמה כתב:תענית הפסקה משבת לשבת נחשבת כמו 65,600 תעניות רגילות.
המקור למספר הזה, ראה
viewtopic.php?f=17&t=23238&p=233089&hilit#p233089
אמנם ראה בס' כנפי יונה ח"ג סי' ק"ג
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 75&hilite=
שכתב סך הרבה יותר גבוה :
1,728,000 תעניות
(וכבר ציינו לעיל עבודת הקודש צפורן שמיר אות צ"ו, עיין שם)
סליחות כתב:בעבר שמעתי בשם ספר הקנה כמדומני שהמתענה משבת לשבת בסדר מסויים ובמשך מספר מסוים של שנים, מובטח לו שלא ישלוט בו יצר הרע. האם ידוע לכת"ר מקור לדברים מעין אלה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 187 אורחים