הודעהעל ידי דעת_האברך » ד' מאי 24, 2017 1:57 am
גם אני הבחנתי בכך כמה וכמה פעמים בהלכות איסור והיתר, כגון בהלכות בשר בחלב סימן צ"ב [איני זוכר המקום המדויק כרגע], שבו הפרי מגדים דן באיזו שאלה ומביא צדדים וצידי צדדים, והחוות דעת באותו מקום מתייחס גם כן לאותה שאלה ודן אף הוא באותם צדדים בדיוק של הפרי מגדים ואפילו באותו סדר במסקנות אחרות, באופן שברור שבא בדבריו לאפוקי מהפרי מגדים, וכיוצא בזה הבחנתי בעוד כמה מקומות.
ומכל מקום לא ברור לי למה לא התפלמס אתו במפורש, הרי לא חשש מפולמוסים, כפי שהתפלמס עם הקצות החושן. ויש לדעת איזה מעמד היה לפרי מגדים באותו דור, כמה הוא נחשב לבר סמכא כבר אז, ואולי בזה תבוא התמיהה לפתרונה.