מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שעה תשיעית ביום התשיעי בחודש התשיעי

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
לעיקוואד
הודעות: 53
הצטרף: א' נובמבר 11, 2012 4:15 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי לעיקוואד » א' נובמבר 25, 2012 11:05 pm

למ"ש למעלה בענין ר"א אבוליפיא
כפי מיעוט ידיעתי אין כל קששר בין הספר ברית מנוחה לבין רא"א. והברית מנוחה מאושר מפי האריז"ל בהקדמה לע"ח כקבלה אמיתית.

ישבב הסופר
הודעות: 2759
הצטרף: ו' אוקטובר 22, 2010 7:37 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי ישבב הסופר » א' נובמבר 25, 2012 11:10 pm

שושן סודות המיוחס לרמב"ן??? ביד מי הוא מיוחס לרמב"ן?
שושן סודות הוא לרבי משה הגולה מקיוב, שיש מי שאומר שהיה נכד להרמב"ן.
נערך לאחרונה על ידי ישבב הסופר ב א' נובמבר 25, 2012 11:21 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי יאיר » א' נובמבר 25, 2012 11:21 pm

ישבב הסופר כתב:שושן סודות המיוחס לרמב"ן??? ביד מי הוא מיוחד לרמב"ן?
שושן סודות הוא לרבי משה הגולה מקיוב, שיש מי שאומר שהיה נכד להרמב"ן.

http://www.otzar.org/aspcrops/104506_0_ ... 112012.asp

ישבב הסופר
הודעות: 2759
הצטרף: ו' אוקטובר 22, 2010 7:37 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי ישבב הסופר » א' נובמבר 25, 2012 11:23 pm

כתוב שהוא תלמיד.
מעתה נתחיל לכתוב "תורת הבית" (המיוחס לרמב"ן), שהרי המחבר היה רבינו הרשב"א, תלמיד הרמב"ן ז"ל.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי יאיר » א' נובמבר 25, 2012 11:25 pm

צודק. רק באתי 'להעמיד דברים על דיוקן'.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' נובמבר 26, 2012 9:35 am

ספר 'שושן סודות' אינו לרמב"ן ולא לתלמיד הרמב"ן. מחברו האמיתי הוא ר' משה הגולה מקיוב (כמו שכתב 'ישבב' לעיל) והוא פעל כמאתיים שנה אחרי הרמב"ן, בתחילת שנות הרי"ש.

גוראריה
הודעות: 1546
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי גוראריה » ב' נובמבר 26, 2012 6:36 pm

לוי כתב:מבלי להכנס לעצם הויכוח המתנהל כאן על מידת הלגיטימיות של הרעיון הלזה, וכל שאר הרעיונות של קופות הצדקה, אשר בעוניי אין לי דעה ברורה בנושא.

רציתי להדגיש רק נקודה קטנה:
ככל הנראה, איש מבין המלגלגים אינו נמנה על אלו שעבורם נערכת המגבית של קופת העיר או ועד הרבנים.

אותם אומללים היושבים ומצפים להצלחת המגבית הנערכת למענם, מן הסתם מתפללים מעומק לבם שכלל ישראל "יקנו" את הרעיונות של קופות הצדקה.

אמנם אין זה מכריע לגוף הנידון, אך בכל זאת יש כאן נקודה למחשבה.

[שמעתי פעם בשם הגראי"ל שליט"א, בנידון דומה, שחוץ מאשר להכניס את היד לכיסו של השני ולהוציא כסף, מותר וראוי לעשות הכל בשביל העניים. אינני יודע אם שמועה זו מוסמכת].

כמה וכמה מהמלגלגים מתמודדים עם בעיות של עוני וצרות [שלהם או של אחרים] בערים אחרות שקופת העיר ב"ב שואבת אליה את כספי הצדקה שלהם!!!

למאי_נמ?
הודעות: 782
הצטרף: ב' מרץ 19, 2012 2:28 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי

הודעהעל ידי למאי_נמ? » ד' מאי 08, 2013 8:24 am

מורה צדק כתב:איזה עזות. לאסוף כסף שוב ושוב בסיפורי תשיעיות.

viewtopic.php?f=17&t=13389

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי הכהן » ב' נובמבר 11, 2013 11:59 am

הקפצה

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' נובמבר 11, 2013 12:10 pm

לפי הפרסומות זה "פעם בחמישים שנה". אוי, איך הזמן עובר מהר. פשוט טס. הרי ממש בשנה שעברה קיימו את הסגולה הזו, כל כך מהר 'טסו' חמישים שנה. מדהים!

חשבונות רבים
הודעות: 797
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 11:10 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי חשבונות רבים » ב' נובמבר 11, 2013 1:48 pm

חכם באשי כתב:לפי הפרסומות זה "פעם בחמישים שנה". אוי, איך הזמן עובר מהר. פשוט טס. הרי ממש בשנה שעברה קיימו את הסגולה הזו, כל כך מהר 'טסו' חמישים שנה. מדהים!

לא דקת בפרסומים. אלא בכל השנים שעברו הם שקרו אבל הפעם הם אומרים שזה באמת...

סמל אישי של המשתמש
מאיר סובל
הודעות: 1643
הצטרף: ד' דצמבר 21, 2011 4:14 pm
מיקום: אלעד יצ"ו
שם מלא: פלוני אלמוני

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי מאיר סובל » ב' נובמבר 11, 2013 3:40 pm

לגבי השאלה הפותחת של האשכול,
שמעתי אשתקד ממרן הגר"נ קרליץ שאכן יש בזה בעיה של לאו דאורייתא.
אף שמצד צירופים של קבלה באמת יש מקור לכך שכמה שעות שהן של חסד יותר, ויש שהן דין יותר - הכוונה לכווין בצדקה ובתפילה שיהיו דוקא לשעה שכל המידות של החסד מתכוונות אהדדי - זה לאו מהתורה.

וכשהביאו לפניו את התהילים לומר בזמן הזה לא הזכירו שזה מצד סגולה, כי ידעו דעתו. וגם הוא אמר שמתכווין להתפלל כמו כל תפילה על נזקקים לישועה ועל חולים שעוזרת בכל עת ומקום.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' נובמבר 11, 2013 3:48 pm

אף שמצד צירופים של קבלה באמת יש מקור לכך שכמה שעות שהן של חסד יותר, ויש שהן דין יותר - הכוונה לכווין בצדקה ובתפילה שיהיו דוקא לשעה שכל המידות של החסד מתכוונות אהדדי - זה לאו מהתורה.


מה הסברא בזה. מה יותר איסור בזה מאשר לעולם יהא אדם זהיר בתפילת המנחה שאליהו לא נענה אלא וכדומה.

בן החבורה
הודעות: 414
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי בן החבורה » ב' נובמבר 11, 2013 4:02 pm

אגב, תמיהני מאד איך משתמשים בשיטת הראשונים שהיובל נוהג בזה"ז, הלא לפי השיטה הזאת הרי חשבון השמיטות הוא שונה ויוצא שנת תשע"ב היתה שנת שמיטה וכן שנת תשע"ט תהיה שנת שמיטה, האם הם מוכנים להחמיר ולנהוג איסורי שביעית בשנים אלה?
ועוד דלפ"ז גם חשבון מעשר שני ומעשר עני הוא שונה, האם הם מוכנים להחמיר ולהפריש שתי מעשרות מספק?

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי הכהן » ב' נובמבר 11, 2013 4:13 pm

בן החבורה כתב:אגב, תמיהני מאד איך משתמשים בשיטת הראשונים שהיובל נוהג בזה"ז, הלא לפי השיטה הזאת הרי חשבון השמיטות הוא שונה ויוצא שנת תשע"ב היתה שנת שמיטה וכן שנת תשע"ט תהיה שנת שמיטה, האם הם מוכנים להחמיר ולנהוג איסורי שביעית בשנים אלה?
ועוד דלפ"ז גם חשבון מעשר שני ומעשר עני הוא שונה, האם הם מוכנים להחמיר ולהפריש שתי מעשרות מספק?

עי' היטב בביאור ההלכה ד"ה אבל
קבצים מצורפים
PrintPDF.pdf
(223.35 KiB) הורד 294 פעמים

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' נובמבר 11, 2013 4:16 pm

בן החבורה כתב:ועוד דלפ"ז גם חשבון מעשר שני ומעשר עני הוא שונה, האם הם מוכנים להחמיר ולהפריש שתי מעשרות מספק?

רעיון נחמד, עבור כל אלו המריצים את ה'תשיעי בתשיעי'...

בן החבורה
הודעות: 414
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי בן החבורה » ב' נובמבר 11, 2013 4:25 pm

הכהן כתב:
בן החבורה כתב:אגב, תמיהני מאד איך משתמשים בשיטת הראשונים שהיובל נוהג בזה"ז, הלא לפי השיטה הזאת הרי חשבון השמיטות הוא שונה ויוצא שנת תשע"ב היתה שנת שמיטה וכן שנת תשע"ט תהיה שנת שמיטה, האם הם מוכנים להחמיר ולנהוג איסורי שביעית בשנים אלה?
ועוד דלפ"ז גם חשבון מעשר שני ומעשר עני הוא שונה, האם הם מוכנים להחמיר ולהפריש שתי מעשרות מספק?

עי' היטב בביאור ההלכה ד"ה אבל


אם כוונתך ליישב הקושיא לא הבנתי כוונתך

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' נובמבר 11, 2013 6:00 pm

זכורני שהגרי"מ הלל כתב פעם על יובל בזמן הזה

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי איש רגיל » ב' נובמבר 11, 2013 11:43 pm

מאיר סובל כתב:לגבי השאלה הפותחת של האשכול,
שמעתי אשתקד ממרן הגר"נ קרליץ שאכן יש בזה בעיה של לאו דאורייתא.
אף שמצד צירופים של קבלה באמת יש מקור לכך שכמה שעות שהן של חסד יותר, ויש שהן דין יותר - הכוונה לכווין בצדקה ובתפילה שיהיו דוקא לשעה שכל המידות של החסד מתכוונות אהדדי - זה לאו מהתורה.

וכשהביאו לפניו את התהילים לומר בזמן הזה לא הזכירו שזה מצד סגולה, כי ידעו דעתו. וגם הוא אמר שמתכווין להתפלל כמו כל תפילה על נזקקים לישועה ועל חולים שעוזרת בכל עת ומקום.

לא הבנתי, וכבר דרך בזה הרב אוצה"ח, וכי אין מושג של עת רצון?

סמל אישי של המשתמש
מאיר סובל
הודעות: 1643
הצטרף: ד' דצמבר 21, 2011 4:14 pm
מיקום: אלעד יצ"ו
שם מלא: פלוני אלמוני

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי מאיר סובל » ג' נובמבר 12, 2013 12:10 am

אוצר החכמה כתב:
אף שמצד צירופים של קבלה באמת יש מקור לכך שכמה שעות שהן של חסד יותר, ויש שהן דין יותר - הכוונה לכווין בצדקה ובתפילה שיהיו דוקא לשעה שכל המידות של החסד מתכוונות אהדדי - זה לאו מהתורה.


מה הסברא בזה. מה יותר איסור בזה מאשר לעולם יהא אדם זהיר בתפילת המנחה שאליהו לא נענה אלא וכדומה.


ציטטתי מה שאני זוכר, ולא עלי השאלה.
ואם תאמר למה לי לא הוקשה כקושייתך - ויש לומר - וכי תקנו מנחה בעקבות אליהו? או בעקבות שזה עת רצון? יצחק תיקן מנחה כמו שאברהם שחרית ויעקב ערבית, ונשלמה פרים שפתינו של קרבן תמיד של בין הערביים. מה רע להוסיף זהירות והמלצה נוספת לזירוז בגלל שזה עת רצון שאליהו לא נענה וכו'?

גם זו לטובה
הודעות: 2520
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: זהירות השעה התשיעית בסכנה

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ג' נובמבר 12, 2013 3:37 am

[quote="גילוי"]כתב בברית מנוחה - שעה תשיעית שעת ששון והברכה והשמחה היא שעת המנחה בזו השעה נענה אליהו כדכתיב, ויהי בעלות המנחה ויגש אליהו וגו' (מ"א י"ח ל"ו). ע"כ
והנה זמן מנחה בשעה העשירית לאחר תשע שעות שלימות, ואילו קופות הצדקה מתפללים בשעה התשיעית כלומר אחרי שמונה שעות שלימות.. לא אכחד שבאת דברי ברית מנוחה צ"ת דהרי חודש התשיעי היינו כפשוטו וא"כ למה שעתה התשיעית הכוונה אחרי תשע שלימות? מה יסוד ההבדל בין שנה תשיעית וחודש תשיעית לבין שעה תשיעית-
quote]

האם מישהו מצא תשובה על הקושיה הנ"ל?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' נובמבר 12, 2013 7:04 am

שומרים את זה לשנה הבאה ואז יפרסמו על התשיעי שבתשיעי האמיתי.

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2274
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ג' נובמבר 12, 2013 8:14 am

שמעתי בשם אחד מצדיקי הדור, שכששוחחו עמו על סגולה זו, ציטטו בפניו ששעה זו היא שעת רחמים ועת רצון.

הגיב אותו צדיק ואמר, לדעתי, כשאדם שובר את רצונו, אין לך עת רצון גדולה מזו.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי איש רגיל » ג' נובמבר 12, 2013 10:36 am

ארזי ביתר כתב:שמעתי בשם אחד מצדיקי הדור, שכששוחחו עמו על סגולה זו, ציטטו בפניו ששעה זו היא שעת רחמים ועת רצון.

הגיב אותו צדיק ואמר, לדעתי, כשאדם שובר את רצונו, אין לך עת רצון גדולה מזו.

ויש להמליץ בזה מאמר חז"ל: בטל רצונך מפני רצונו, היינו בטל רצונך - שבור תאוותך, מפני רצונו - ועי"ז יתעורר רצונו ית' ותהא עת רצון.

אם אני מבין נכון לאיזה צדיק מצדיקי הדור כוונתך, אותו צדיק הזכיר אתמול לשבח את יום זה. כך שמה שהבאת בשמו, אין הכוונה לבטל את עניין העת רצון של התשיעי שבתשיעי.

סמל אישי של המשתמש
שמח
הודעות: 214
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 3:33 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי שמח » ג' נובמבר 12, 2013 5:30 pm

האם מישהו יכול להסביר כיצד נופל יובל שנה אחת לפני שמיטה???

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי חכם באשי » ג' נובמבר 12, 2013 5:37 pm

אוי, באמת. מה הקושיות האלו? אין כל מקום לתמוה על דבר תמוה מלכתחילה. וכבר אמרו רבותינו: אין אומרים בקרו גמל, אלא בקרו טלה (עי' חגיגה ט ע"א).

היימישער
הודעות: 614
הצטרף: ד' ספטמבר 05, 2012 8:17 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי היימישער » ג' נובמבר 12, 2013 6:19 pm

שמח כתב:האם מישהו יכול להסביר כיצד נופל יובל שנה אחת לפני שמיטה???

למען הדיוק: שלוש שנים לפני שמיטה, שהרי כעת זו השנה התשיעית נמצא שהיובל בתשס"ה, ותשס"ה שנה רביעית לשמיטה היתה.

גם זו לטובה
הודעות: 2520
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ד' נובמבר 13, 2013 12:36 am

היימישער כתב:
שמח כתב:האם מישהו יכול להסביר כיצד נופל יובל שנה אחת לפני שמיטה???

למען הדיוק: שלוש שנים לפני שמיטה, שהרי כעת זו השנה התשיעית נמצא שהיובל בתשס"ה, ותשס"ה שנה רביעית לשמיטה היתה.


לאותם שיטות, כל חשבון השנים משתנה, ואנן לא קיי"ל כהנך שיטות. [אולם לעניין הסגולה....וכעיין ההוא "כהן קנאי" שמפגין בבית שמש משום שלעניין הלכה הוא סומך על הראב"ד אולם לעניין "קנאות" הוא חושש לדעת "הקנאים" ]

מאירי
הודעות: 552
הצטרף: ב' דצמבר 05, 2011 11:42 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי מאירי » ד' נובמבר 13, 2013 11:41 pm

יש פעם ביובל ויש פעם באלף שנה...
קבצים מצורפים
13.13.13.jpg
13.13.13.jpg (195.63 KiB) נצפה 8932 פעמים

צולניק
הודעות: 1096
הצטרף: ב' מרץ 17, 2014 12:10 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי צולניק » ב' דצמבר 01, 2014 1:46 pm

הקפצה לרגל היום...

אהרון 37
הודעות: 294
הצטרף: ב' אפריל 13, 2015 9:10 pm

השעה התשיעית בשבת

הודעהעל ידי אהרון 37 » א' נובמבר 22, 2015 12:02 pm

בשנים האחרונות מפרסמים קופת העיר על סגולת השעה התשיעית.

יש באמת לדון לגופה של סגולה, האם אין כאן בכלל האיסור מעונן, אבל אני ממש לא בקי בנושא ההלכתי הזה, ומכיוון שהובא בדפי קופת העיר שיש לסגולה זו מקור בספר קדמון מאוד, אז כמובן שאני לא מערער על זה, אם כי עדיין יש מקום לדון בזה.

אבל, השנה פורסם שזה חל בשבת, ויתפללו בשבת הרבנים על התורמים, וכן יתפללו בבתי קברות.

נשאלת השאלה, האם אין כאן איסור אמירת תחנונים בשבת.

ומה בדבר השתטחות על קברים בשבת, האם זה דבר נאות מבחינה הלכתית?.

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: השעה התשיעית בשבת

הודעהעל ידי אוהב אוצר » א' נובמבר 22, 2015 12:12 pm

אז ככה, מס' הערות:

1. אסור להתפלל על צרכיו בשבת, זה ידוע לכל עם הארץ.
2. אסור להכנס לבית עלמין בשבת כולל לקבר צדיק.
3. במקור הסגולה עצמה רשום: שנה תשיעית ליובל
4. במקור הסגולה לא רשום 9 דקות! מנין המצאה זו?

אנחנו לא מערערים ח"ו על הספר הקדוש והקדמון, אלא על העיוותים שמוגשים לציבור.

ש.גGI.
הודעות: 32
הצטרף: ב' יוני 22, 2015 9:29 am

Re: השעה התשיעית בשבת

הודעהעל ידי ש.גGI. » א' נובמבר 22, 2015 12:54 pm

אהרון 37 כתב:בשנים האחרונות מפרסמים קופת העיר על סגולת השעה התשיעית.

יש באמת לדון לגופה של סגולה, האם אין כאן בכלל האיסור מעונן, אבל אני ממש לא בקי בנושא ההלכתי הזה, ומכיוון שהובא בדפי קופת העיר שיש לסגולה זו מקור בספר קדמון מאוד, אז כמובן שאני לא מערער על זה, אם כי עדיין יש מקום לדון בזה.

הספר הוא ברית מנוחה אשר האר"י הקדוש העיד עליו
לגבי המקום בספר רצוי לבקש מהנהלת האוצר לצילום המקור בספר
אבל הכבוד מגיע לקופת העיר שהצליחו לחולל מהפך של ממש לזמן תפילה דרבים ללא חולק


אבל, השנה פורסם שזה חל בשבת, ויתפללו בשבת הרבנים על התורמים, וכן יתפללו בבתי קברות.

נשאלת השאלה, האם אין כאן איסור אמירת תחנונים בשבת.

ומה בדבר השתטחות על קברים בשבת, האם זה דבר נאות מבחינה הלכתית?.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: השעה התשיעית בשבת

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' נובמבר 22, 2015 1:13 pm

כו"ע ידעי את העניין וזרותו. וכבר דברו ע"ז כבר בפורום, וטענתם היא שצורך העניים הוא וזו טענה שרק הכסף יענה עליה, וכיוון שכסף מנלן מצאו מקום לגבות בו.

אהרון 37
הודעות: 294
הצטרף: ב' אפריל 13, 2015 9:10 pm

Re: השעה התשיעית בשבת

הודעהעל ידי אהרון 37 » א' נובמבר 22, 2015 1:16 pm

אוצר החכמה

זרות העניין מצד עצם העניין או מצד השבת?.

היכן דנו על כך בפורום?.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: השעה התשיעית בשבת

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' נובמבר 22, 2015 1:23 pm

אני התכוונתי באופן כללי.
דנו בזה מכל מיני אספקטים אתה יכול לחפש קופת העיר או וועד הרבנים ותמצא.
הנה אחד לדוגמא
http://forum.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=17&t=13389&p=125547&hilit=%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%AA+%D7%94%D7%A2%D7%99%D7%A8#p125547

המתעתע
הודעות: 74
הצטרף: ד' אפריל 22, 2015 10:01 pm

Re: השעה התשיעית בשבת

הודעהעל ידי המתעתע » א' נובמבר 22, 2015 2:16 pm

פעם אחת היה איזה יהודי שחלה מאד והרופאים אמרו שאין לו תקנה אלא שיאכל אוזן של חזיר.
היהודי הזדעזע מהרעיון אבל הרופאים עמדו על כך שזו תרופתו. הוא נאלץ להסכים לדעתם, במיוחד שגם הרב אמר לו שהוא חייב לאכול אוזן של חזיר מדין "פיקוח נפש".

אבל היה תנאי לחולה שלנו, שהשוחט של העיירה לפחות ישחט את החזיר בסכין כשרה, ושהרב יבדוק את הריאות.

השוחט השחיז את סכינו. בדק את כשרותם ושחט את החזיר.
אחר הפירוק הביאו לרב את הריאות של החזיר. הרב בדק ומצא שאין בהם בעיה.

נו!
שואל החולה את הרב האם הראות כשרות?

הרב לא עונה.

התלמיד שהיה עומד לפני הרב שאל אותו:
רבי והרי אין בעיה בריאות הללו.
הן שלמות, לא נקובות ואין בהן סירכא.

אמת!
ענה הרבי.

אבל איך אפשר לומר "כשר" על ריאות של חזיר?

צונאמי
הודעות: 728
הצטרף: ב' נובמבר 18, 2013 12:08 am

Re: השעה התשיעית בשבת

הודעהעל ידי צונאמי » א' נובמבר 22, 2015 3:51 pm

אוהב אוצר כתב:אז ככה, מס' הערות:
4. במקור הסגולה לא רשום 9 דקות! מנין המצאה זו?
אנחנו לא מערערים ח"ו על הספר הקדוש והקדמון, אלא על העיוותים שמוגשים לציבור.

9 דקות זה השעה התשיעית לחומרא לפי כל השיטות (מג"א גר"א וכו')
למרות שעצם הסגולה היא לא לאף שיטה,
לא ביובל, ולא לשמיטה
(אף פעם לא מוזכר שנה תשיעת, רק שמינית, וזה בערך כמו ס"ג לעומר)
מזכיר את הסיפור בבן איש חי על כמה עבירות עבר עם הארץ שרצה לקיים מצוות תוכחה בשבת.

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: השעה התשיעית בשבת

הודעהעל ידי אוהב אוצר » א' נובמבר 22, 2015 4:13 pm

מוזכר ועוד איך. אין לי דרך לצלם ולהעלות.
בצילום כתוב: "קבלה יהיה בידך שהשנה התשיעית ליובל שנה מובחרת..."
והבנתי ידידי שמדובר בשעה תשיעית לפי כל השיטות, אבל זה לא אומר שיש 'רק 9 דקות מובחרות על השעון' כמו שהציבור הפנים מהפרסום.

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: השעה התשיעית בשבת

הודעהעל ידי אוהב אוצר » א' נובמבר 22, 2015 4:17 pm

הצלחתי.
קבצים מצורפים
ברית מנוחה.jpg
ברית מנוחה.jpg (80.7 KiB) נצפה 7465 פעמים


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 178 אורחים