תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
לעיקוואד
הודעות: 32
הצטרף: א' נובמבר 11, 2012 4:15 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי לעיקוואד » א' נובמבר 25, 2012 11:05 pm

למ"ש למעלה בענין ר"א אבוליפיא
כפי מיעוט ידיעתי אין כל קששר בין הספר ברית מנוחה לבין רא"א. והברית מנוחה מאושר מפי האריז"ל בהקדמה לע"ח כקבלה אמיתית.

ישבב הסופר
הודעות: 2720
הצטרף: ו' אוקטובר 22, 2010 7:37 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי ישבב הסופר » א' נובמבר 25, 2012 11:10 pm

שושן סודות המיוחס לרמב"ן??? ביד מי הוא מיוחס לרמב"ן?
שושן סודות הוא לרבי משה הגולה מקיוב, שיש מי שאומר שהיה נכד להרמב"ן.
נערך לאחרונה על ידי ישבב הסופר ב א' נובמבר 25, 2012 11:21 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי יאיר » א' נובמבר 25, 2012 11:21 pm

ישבב הסופר כתב:שושן סודות המיוחס לרמב"ן??? ביד מי הוא מיוחד לרמב"ן?
שושן סודות הוא לרבי משה הגולה מקיוב, שיש מי שאומר שהיה נכד להרמב"ן.

http://www.otzar.org/aspcrops/104506_0_ ... 112012.asp

ישבב הסופר
הודעות: 2720
הצטרף: ו' אוקטובר 22, 2010 7:37 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי ישבב הסופר » א' נובמבר 25, 2012 11:23 pm

כתוב שהוא תלמיד.
מעתה נתחיל לכתוב "תורת הבית" (המיוחס לרמב"ן), שהרי המחבר היה רבינו הרשב"א, תלמיד הרמב"ן ז"ל.

יאיר
הודעות: 9558
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי יאיר » א' נובמבר 25, 2012 11:25 pm

צודק. רק באתי 'להעמיד דברים על דיוקן'.

חכם באשי
הודעות: 9987
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' נובמבר 26, 2012 9:35 am

ספר 'שושן סודות' אינו לרמב"ן ולא לתלמיד הרמב"ן. מחברו האמיתי הוא ר' משה הגולה מקיוב (כמו שכתב 'ישבב' לעיל) והוא פעל כמאתיים שנה אחרי הרמב"ן, בתחילת שנות הרי"ש.

גוראריה
הודעות: 1545
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי גוראריה » ב' נובמבר 26, 2012 6:36 pm

לוי כתב:מבלי להכנס לעצם הויכוח המתנהל כאן על מידת הלגיטימיות של הרעיון הלזה, וכל שאר הרעיונות של קופות הצדקה, אשר בעוניי אין לי דעה ברורה בנושא.

רציתי להדגיש רק נקודה קטנה:
ככל הנראה, איש מבין המלגלגים אינו נמנה על אלו שעבורם נערכת המגבית של קופת העיר או ועד הרבנים.

אותם אומללים היושבים ומצפים להצלחת המגבית הנערכת למענם, מן הסתם מתפללים מעומק לבם שכלל ישראל "יקנו" את הרעיונות של קופות הצדקה.

אמנם אין זה מכריע לגוף הנידון, אך בכל זאת יש כאן נקודה למחשבה.

[שמעתי פעם בשם הגראי"ל שליט"א, בנידון דומה, שחוץ מאשר להכניס את היד לכיסו של השני ולהוציא כסף, מותר וראוי לעשות הכל בשביל העניים. אינני יודע אם שמועה זו מוסמכת].

כמה וכמה מהמלגלגים מתמודדים עם בעיות של עוני וצרות [שלהם או של אחרים] בערים אחרות שקופת העיר ב"ב שואבת אליה את כספי הצדקה שלהם!!!

למאי_נמ?
הודעות: 784
הצטרף: ב' מרץ 19, 2012 2:28 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי

הודעהעל ידי למאי_נמ? » ד' מאי 08, 2013 8:24 am

מורה צדק כתב:איזה עזות. לאסוף כסף שוב ושוב בסיפורי תשיעיות.

viewtopic.php?f=17&t=13389

הכהן
הודעות: 1592
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי הכהן » ב' נובמבר 11, 2013 11:59 am

הקפצה

חכם באשי
הודעות: 9987
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' נובמבר 11, 2013 12:10 pm

לפי הפרסומות זה "פעם בחמישים שנה". אוי, איך הזמן עובר מהר. פשוט טס. הרי ממש בשנה שעברה קיימו את הסגולה הזו, כל כך מהר 'טסו' חמישים שנה. מדהים!

חשבונות רבים
הודעות: 704
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 11:10 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי חשבונות רבים » ב' נובמבר 11, 2013 1:48 pm

חכם באשי כתב:לפי הפרסומות זה "פעם בחמישים שנה". אוי, איך הזמן עובר מהר. פשוט טס. הרי ממש בשנה שעברה קיימו את הסגולה הזו, כל כך מהר 'טסו' חמישים שנה. מדהים!

לא דקת בפרסומים. אלא בכל השנים שעברו הם שקרו אבל הפעם הם אומרים שזה באמת...

סמל אישי של המשתמש
מאיר סובל
הודעות: 1488
הצטרף: ד' דצמבר 21, 2011 4:14 pm
מיקום: אלעד יצ"ו
שם מלא: פלוני אלמוני

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי מאיר סובל » ב' נובמבר 11, 2013 3:40 pm

לגבי השאלה הפותחת של האשכול,
שמעתי אשתקד ממרן הגר"נ קרליץ שאכן יש בזה בעיה של לאו דאורייתא.
אף שמצד צירופים של קבלה באמת יש מקור לכך שכמה שעות שהן של חסד יותר, ויש שהן דין יותר - הכוונה לכווין בצדקה ובתפילה שיהיו דוקא לשעה שכל המידות של החסד מתכוונות אהדדי - זה לאו מהתורה.

וכשהביאו לפניו את התהילים לומר בזמן הזה לא הזכירו שזה מצד סגולה, כי ידעו דעתו. וגם הוא אמר שמתכווין להתפלל כמו כל תפילה על נזקקים לישועה ועל חולים שעוזרת בכל עת ומקום.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15591
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' נובמבר 11, 2013 3:48 pm

אף שמצד צירופים של קבלה באמת יש מקור לכך שכמה שעות שהן של חסד יותר, ויש שהן דין יותר - הכוונה לכווין בצדקה ובתפילה שיהיו דוקא לשעה שכל המידות של החסד מתכוונות אהדדי - זה לאו מהתורה.


מה הסברא בזה. מה יותר איסור בזה מאשר לעולם יהא אדם זהיר בתפילת המנחה שאליהו לא נענה אלא וכדומה.

בן החבורה
הודעות: 410
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי בן החבורה » ב' נובמבר 11, 2013 4:02 pm

אגב, תמיהני מאד איך משתמשים בשיטת הראשונים שהיובל נוהג בזה"ז, הלא לפי השיטה הזאת הרי חשבון השמיטות הוא שונה ויוצא שנת תשע"ב היתה שנת שמיטה וכן שנת תשע"ט תהיה שנת שמיטה, האם הם מוכנים להחמיר ולנהוג איסורי שביעית בשנים אלה?
ועוד דלפ"ז גם חשבון מעשר שני ומעשר עני הוא שונה, האם הם מוכנים להחמיר ולהפריש שתי מעשרות מספק?

הכהן
הודעות: 1592
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי הכהן » ב' נובמבר 11, 2013 4:13 pm

בן החבורה כתב:אגב, תמיהני מאד איך משתמשים בשיטת הראשונים שהיובל נוהג בזה"ז, הלא לפי השיטה הזאת הרי חשבון השמיטות הוא שונה ויוצא שנת תשע"ב היתה שנת שמיטה וכן שנת תשע"ט תהיה שנת שמיטה, האם הם מוכנים להחמיר ולנהוג איסורי שביעית בשנים אלה?
ועוד דלפ"ז גם חשבון מעשר שני ומעשר עני הוא שונה, האם הם מוכנים להחמיר ולהפריש שתי מעשרות מספק?

עי' היטב בביאור ההלכה ד"ה אבל
קבצים מצורפים
PrintPDF.pdf
(223.35 KiB) הורד 117 פעמים

חכם באשי
הודעות: 9987
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' נובמבר 11, 2013 4:16 pm

בן החבורה כתב:ועוד דלפ"ז גם חשבון מעשר שני ומעשר עני הוא שונה, האם הם מוכנים להחמיר ולהפריש שתי מעשרות מספק?

רעיון נחמד, עבור כל אלו המריצים את ה'תשיעי בתשיעי'...

בן החבורה
הודעות: 410
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי בן החבורה » ב' נובמבר 11, 2013 4:25 pm

הכהן כתב:
בן החבורה כתב:אגב, תמיהני מאד איך משתמשים בשיטת הראשונים שהיובל נוהג בזה"ז, הלא לפי השיטה הזאת הרי חשבון השמיטות הוא שונה ויוצא שנת תשע"ב היתה שנת שמיטה וכן שנת תשע"ט תהיה שנת שמיטה, האם הם מוכנים להחמיר ולנהוג איסורי שביעית בשנים אלה?
ועוד דלפ"ז גם חשבון מעשר שני ומעשר עני הוא שונה, האם הם מוכנים להחמיר ולהפריש שתי מעשרות מספק?

עי' היטב בביאור ההלכה ד"ה אבל


אם כוונתך ליישב הקושיא לא הבנתי כוונתך

בברכה המשולשת
הודעות: 9231
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' נובמבר 11, 2013 6:00 pm

זכורני שהגרי"מ הלל כתב פעם על יובל בזמן הזה

איש רגיל
הודעות: 2102
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי איש רגיל » ב' נובמבר 11, 2013 11:43 pm

מאיר סובל כתב:לגבי השאלה הפותחת של האשכול,
שמעתי אשתקד ממרן הגר"נ קרליץ שאכן יש בזה בעיה של לאו דאורייתא.
אף שמצד צירופים של קבלה באמת יש מקור לכך שכמה שעות שהן של חסד יותר, ויש שהן דין יותר - הכוונה לכווין בצדקה ובתפילה שיהיו דוקא לשעה שכל המידות של החסד מתכוונות אהדדי - זה לאו מהתורה.

וכשהביאו לפניו את התהילים לומר בזמן הזה לא הזכירו שזה מצד סגולה, כי ידעו דעתו. וגם הוא אמר שמתכווין להתפלל כמו כל תפילה על נזקקים לישועה ועל חולים שעוזרת בכל עת ומקום.

לא הבנתי, וכבר דרך בזה הרב אוצה"ח, וכי אין מושג של עת רצון?

סמל אישי של המשתמש
מאיר סובל
הודעות: 1488
הצטרף: ד' דצמבר 21, 2011 4:14 pm
מיקום: אלעד יצ"ו
שם מלא: פלוני אלמוני

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי מאיר סובל » ג' נובמבר 12, 2013 12:10 am

אוצר החכמה כתב:
אף שמצד צירופים של קבלה באמת יש מקור לכך שכמה שעות שהן של חסד יותר, ויש שהן דין יותר - הכוונה לכווין בצדקה ובתפילה שיהיו דוקא לשעה שכל המידות של החסד מתכוונות אהדדי - זה לאו מהתורה.


מה הסברא בזה. מה יותר איסור בזה מאשר לעולם יהא אדם זהיר בתפילת המנחה שאליהו לא נענה אלא וכדומה.


ציטטתי מה שאני זוכר, ולא עלי השאלה.
ואם תאמר למה לי לא הוקשה כקושייתך - ויש לומר - וכי תקנו מנחה בעקבות אליהו? או בעקבות שזה עת רצון? יצחק תיקן מנחה כמו שאברהם שחרית ויעקב ערבית, ונשלמה פרים שפתינו של קרבן תמיד של בין הערביים. מה רע להוסיף זהירות והמלצה נוספת לזירוז בגלל שזה עת רצון שאליהו לא נענה וכו'?

גם זו לטובה
הודעות: 2213
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: זהירות השעה התשיעית בסכנה

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ג' נובמבר 12, 2013 3:37 am

[quote="גילוי"]כתב בברית מנוחה - שעה תשיעית שעת ששון והברכה והשמחה היא שעת המנחה בזו השעה נענה אליהו כדכתיב, ויהי בעלות המנחה ויגש אליהו וגו' (מ"א י"ח ל"ו). ע"כ
והנה זמן מנחה בשעה העשירית לאחר תשע שעות שלימות, ואילו קופות הצדקה מתפללים בשעה התשיעית כלומר אחרי שמונה שעות שלימות.. לא אכחד שבאת דברי ברית מנוחה צ"ת דהרי חודש התשיעי היינו כפשוטו וא"כ למה שעתה התשיעית הכוונה אחרי תשע שלימות? מה יסוד ההבדל בין שנה תשיעית וחודש תשיעית לבין שעה תשיעית-
quote]

האם מישהו מצא תשובה על הקושיה הנ"ל?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15591
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' נובמבר 12, 2013 7:04 am

שומרים את זה לשנה הבאה ואז יפרסמו על התשיעי שבתשיעי האמיתי.

ארזי ביתר
הודעות: 1978
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ג' נובמבר 12, 2013 8:14 am

שמעתי בשם אחד מצדיקי הדור, שכששוחחו עמו על סגולה זו, ציטטו בפניו ששעה זו היא שעת רחמים ועת רצון.

הגיב אותו צדיק ואמר, לדעתי, כשאדם שובר את רצונו, אין לך עת רצון גדולה מזו.

איש רגיל
הודעות: 2102
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי איש רגיל » ג' נובמבר 12, 2013 10:36 am

ארזי ביתר כתב:שמעתי בשם אחד מצדיקי הדור, שכששוחחו עמו על סגולה זו, ציטטו בפניו ששעה זו היא שעת רחמים ועת רצון.

הגיב אותו צדיק ואמר, לדעתי, כשאדם שובר את רצונו, אין לך עת רצון גדולה מזו.

ויש להמליץ בזה מאמר חז"ל: בטל רצונך מפני רצונו, היינו בטל רצונך - שבור תאוותך, מפני רצונו - ועי"ז יתעורר רצונו ית' ותהא עת רצון.

אם אני מבין נכון לאיזה צדיק מצדיקי הדור כוונתך, אותו צדיק הזכיר אתמול לשבח את יום זה. כך שמה שהבאת בשמו, אין הכוונה לבטל את עניין העת רצון של התשיעי שבתשיעי.

סמל אישי של המשתמש
שמח
הודעות: 215
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 3:33 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי שמח » ג' נובמבר 12, 2013 5:30 pm

האם מישהו יכול להסביר כיצד נופל יובל שנה אחת לפני שמיטה???

חכם באשי
הודעות: 9987
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי חכם באשי » ג' נובמבר 12, 2013 5:37 pm

אוי, באמת. מה הקושיות האלו? אין כל מקום לתמוה על דבר תמוה מלכתחילה. וכבר אמרו רבותינו: אין אומרים בקרו גמל, אלא בקרו טלה (עי' חגיגה ט ע"א).

היימישער
הודעות: 614
הצטרף: ד' ספטמבר 05, 2012 8:17 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי היימישער » ג' נובמבר 12, 2013 6:19 pm

שמח כתב:האם מישהו יכול להסביר כיצד נופל יובל שנה אחת לפני שמיטה???

למען הדיוק: שלוש שנים לפני שמיטה, שהרי כעת זו השנה התשיעית נמצא שהיובל בתשס"ה, ותשס"ה שנה רביעית לשמיטה היתה.

גם זו לטובה
הודעות: 2213
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ד' נובמבר 13, 2013 12:36 am

היימישער כתב:
שמח כתב:האם מישהו יכול להסביר כיצד נופל יובל שנה אחת לפני שמיטה???

למען הדיוק: שלוש שנים לפני שמיטה, שהרי כעת זו השנה התשיעית נמצא שהיובל בתשס"ה, ותשס"ה שנה רביעית לשמיטה היתה.


לאותם שיטות, כל חשבון השנים משתנה, ואנן לא קיי"ל כהנך שיטות. [אולם לעניין הסגולה....וכעיין ההוא "כהן קנאי" שמפגין בבית שמש משום שלעניין הלכה הוא סומך על הראב"ד אולם לעניין "קנאות" הוא חושש לדעת "הקנאים" ]

מאירי
הודעות: 546
הצטרף: ב' דצמבר 05, 2011 11:42 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי מאירי » ד' נובמבר 13, 2013 11:41 pm

יש פעם ביובל ויש פעם באלף שנה...
קבצים מצורפים
13.13.13.jpg
13.13.13.jpg (195.63 KiB) נצפה 2272 פעמים

צולניק
הודעות: 946
הצטרף: ב' מרץ 17, 2014 12:10 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי צולניק » ב' דצמבר 01, 2014 1:46 pm

הקפצה לרגל היום...

דוד העיתונאי
הודעות: 164
הצטרף: ה' אוקטובר 06, 2016 1:29 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי

הודעהעל ידי דוד העיתונאי » ב' דצמבר 05, 2016 11:01 am

דרדקי כתב:ואם כבר עסקינן בהשמצה וכעס על ההתיחסות אלינו כבורים, מוסדות זוויעהל הוציאו עלון ביארצייט לפני כמה ימים, ובו כתבו שהם לא מצליחים להבין את התופעה שבלי שום פרסום פתאום נהפך המקום לתל תלפיות, וכו'.
א. המקום איננו תל תלפיות.
ב. כמות הפרסום שהיתה בשנים האחרונות מוציאה אותי משלוותי, למה הם לא חושבים שיקום מישהו ויצעק 'המלך ערום'? 'שקרנים' מה אתם חושבים שאנו מפגרים?!!!

לצורך כתבה בעיתון המבשר עשיתי תחקיר יסודי למצוא את מקור הסגולה, זה אכן התפרסם מעצמו, איש מפי איש חזו בנפלאות הסגולה.
יש יהודי חסיד גור בשם ר' פנחס קורנפלד, הוא ראה את הקבר מוזנח, חסידי זוועהיל היו באים לשם ביארצייט ודי. הוא התפלל שם על מעוכב שידוך בה"ב וביום ב' האחרון היה ווארט, שם הוא סיפר את הסיפור, ונתנו לו את שמות של מעוכבי שידוכים להזכיר אט אט זה נודע לעוד אחד ועוד אחד.
ביניהם נודע הדבר למשפחת ירט שלקחו על עצמם את עול שיפוץ המקום והחזקת הקבר. המקום התפרסם בין רבים מתושבי ירושלים וכל נהגי המוניות כבר ידעו היכן זה הקבר של הצדיק מזווועהיל. רק אחרי כמה שנים נזכרו מוסדות זוועהיל שהם יכולים לפרסם זאת, ולהם יש יכולת להשקיע בעלוני פירסום, וכך הגיע הסיפור גם אליכם.

עקביה
הודעות: 1944
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי עקביה » ב' דצמבר 05, 2016 11:11 am

גם סגולתם של כדורי פלצבו, ושאר מיני רפואה אלטרנטיבית, מתפרסמת באופן דומה.

דוד העיתונאי
הודעות: 164
הצטרף: ה' אוקטובר 06, 2016 1:29 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי דוד העיתונאי » ב' דצמבר 05, 2016 11:20 am

עקביה כתב:גם סגולתם של כדורי פלצבו, ושאר מיני רפואה אלטרנטיבית, מתפרסמת באופן דומה.

דע לך, שגם בדור זה ובשנה זו, יש עדיין אנשים אמיתיים שמספרים דברים אמיתיים ולא מגזימים.
אני מציע לכל אחד לגשת לקירות שם ולראות את הפתקים שאנשים תולים אחרי שנושעו, ויש לפתקים אלו תחלופה והתחדשות.
רק למען ההגינות אציין, שכפי שידוע לי לא תמיד הצליחה הסגולה, או שנאמר, המתפלל לא זכה לראות עין בעין את הישועה הגמורה כפי שציפה לה. גם אחרי הסגולה אנחנו לא מנהלים את העולם, ומרכינים ראש לבורא עולם כשלא קורה כפי שביקשנו.
נערך לאחרונה על ידי דוד העיתונאי ב ב' דצמבר 05, 2016 11:26 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

עקביה
הודעות: 1944
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי עקביה » ב' דצמבר 05, 2016 11:23 am

דוד העיתונאי כתב:
עקביה כתב:גם סגולתם של כדורי פלצבו, ושאר מיני רפואה אלטרנטיבית, מתפרסמת באופן דומה.

דע לך, שגם בדור זה ובשנה זו, יש עדיין אנשים אמיתיים שמספרים דברים אמיתיים ולא מגזימים.

אני מאמין לסיפוריהם באמונה שלימה, אבל אני גם מאמין שעל כל סיפור של נס יש סיפור או שניים של אכזבה, כך שמידי פלצבו לא יצאנו.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 10918
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי איש_ספר » ב' דצמבר 05, 2016 11:47 am

העלונים של זוויל, השפה, האיור, הסגנון ובעיקר התוכן, זו תופעה מבחילה ואיומה.
הבורים וגסי הרוח הללו, כותבי ומפיצי העלון מונעים רק מסיבה אחת והיא תאוות ממון חזירית שאינה יודעת שובע.
לצורך כך הם מפיצים את העלונים הבזויים שלהם, בעיקר בן דפי העיתונות הדתית (בשבע ועוד), ומשפילים בכך את קרן היהדות עד שאול תחתיה.

לגבי "הסגולות" ו"הצלחתן", מחקר קצר יגלה שהתופעה קיימת בכל הדתות והעבודות זרות שמסביבנו, אבוי לאיש שבונה את אמונתו על הבלים שכאלו.

עקביה
הודעות: 1944
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי עקביה » ב' דצמבר 05, 2016 12:03 pm

איש_ספר כתב:תאוות ממון חזירית שאינה יודעת שובע.

מאי משמע, האם הם לא פשוט אוספים כסף עבור מוסדותיהם כמו כל בעל מוסדות?

לעומקו של דבר
הודעות: 3529
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ב' דצמבר 05, 2016 12:16 pm

עקביה כתב:
איש_ספר כתב:תאוות ממון חזירית שאינה יודעת שובע.

מאי משמע, האם הם לא פשוט אוספים כסף עבור מוסדותיהם כמו כל בעל מוסדות?

כיוון שכבר אישתפיך חמימיה דהרב א"ס (ומי יעמוד במקום חמתו), לפי היחס בין כמות החסידים לבין גודל מערכת גיוס הכספים, לא ברור מה יש לעשות עם כ"כ הרבה כסף.

שכניה בן יחיאל
הודעות: 104
הצטרף: ה' דצמבר 24, 2015 2:59 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי שכניה בן יחיאל » ד' דצמבר 07, 2016 2:01 pm

הקשר לעצם הנושא של התשיעי אמנם לא נ"ל שיש ממש בשעה הזו מצד עצמה,
אך זוהי עת רצון מטעם אחר שהרי המון יהודים מתפללים בשעה זו, ואמרו חז"ל (ברכות ח.) א''ל רבי יצחק לרב נחמן מ''ט לא אתי מר לבי כנישתא לצלויי אמר ליה לא יכילנא א''ל לכנפי למר עשרה וליצלי אמר ליה טריחא לי מלתא ולימא ליה מר לשלוחא דצבורא בעידנא דמצלי צבורא ליתי ולודעיה למר א''ל מאי כולי האי א''ל דאמר ר' יוחנן משום ר''ש בן יוחי מאי דכתיב {תהילים סט-יד} ואני תפלתי לך ה' עת רצון אימתי עת רצון בשעה שהצבור מתפללין. ר' יוסי ברבי חנינא אמר מהכא {ישעיה מט-ח} כה אמר ה' בעת רצון עניתיך ר' אחא ברבי חנינא אמר מהכא {איוב לו-ה} הן אל כביר ולא ימאס וכתיב {תהילים נה-יט} פדה בשלום נפשי מקרב לי כי ברבים היו עמדי תניא נמי הכי רבי נתן אומר מנין שאין הקב''ה מואס בתפלתן של רבים שנאמר הן אל כביר ולא ימאס וכתיב פדה בשלום נפשי מקרב לי וגו'
ואה"נ אם היו קובעים את זה לכ"ג סיון אז גם היה בזה סגולה.

עקביה
הודעות: 1944
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי עקביה » ד' דצמבר 07, 2016 2:12 pm

שכניה בן יחיאל כתב:ואה"נ אם היו קובעים את זה לכ"ג סיון אז גם היה בזה סגולה.

עלית על משהו רציני. תוכל למכור אותו לקופה"ע ב"ב. תאריך זה הוא ללא ספק עת רצון, שהרי כך היה בעבר, וההשפעה שבה ומתעוררת. בר מן דין, הוא נזכר בפסוק הארוך ביותר בתנ"ך, וזו ודאי סגולה נפלאה.
אסתר פרק ח
(ט) וַיִּקָּרְאוּ סֹפְרֵי הַמֶּלֶךְ בָּעֵת הַהִיא בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי הוּא חֹדֶשׁ סִיוָן בִּשְׁלוֹשָׁה וְעֶשְׂרִים בּוֹ וַיִּכָּתֵב כְּכָל אֲשֶׁר צִוָּה מָרְדֳּכַי אֶל הַיְּהוּדִים וְאֶל הָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים וְהַפַּחוֹת וְשָׂרֵי הַמְּדִינוֹת אֲשֶׁר מֵהֹדּוּ וְעַד כּוּשׁ שֶׁבַע וְעֶשְׂרִים וּמֵאָה מְדִינָה מְדִינָה וּמְדִינָה כִּכְתָבָהּ וְעַם וָעָם כִּלְשֹׁנוֹ וְאֶל הַיְּהוּדִים כִּכְתָבָם וְכִלְשׁוֹנָם:

הם כבר ימצאו מקור לעניין הנשגב שיש בקריאת פסוק זה 7 פעמים על קברו של האיש הגבוה ביותר בעולם, וישלחו לשם משלחת של גדולי הדור.

י. אברהם
הודעות: 1121
הצטרף: ש' ינואר 30, 2016 10:05 pm

Re: תשיעי בתשיעי בתשיעי - לאו דלא יהיה בך מעונן?

הודעהעל ידי י. אברהם » ד' דצמבר 07, 2016 2:21 pm

התייחסת לשורה האחרונה שכ' ר' שכניה,
אבל מה בקשר לגוף הערתו עפ"י הגמ' ברכות?
כלומר אף שאין מקור ואין סגולה כלל, אבל בדיעבד הרי השעה נהי' עת רצון, מצד שעה שהציבור מתפללין?


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אישצפת, הגהמ, חיימקה, כרמי שלי ו־ 47 אורחים