בקצרה, בא הרב עקביה והעמידן על אחת, אם יש לה חטוטרת הרי זה גמל, אם לאו אין זה גמל. ואין נ"מ בשאר סממני הגמל. ולפי זה נבוא למסקנא שלדבריו הלמה ואלפקה הינם גדיים או רחלים, ולעומת הז'בו הוא גמל גמור (ושוב יהי' לו בעיה שמצינו גמל שמפריס פרסה ג"כ). עכ"פ אף אם דעת הרב עקביה כשלעצמו אינו כן, הוא מניח שסברא כזו לגיטימית, ולכן "נוח שלא נאמרה הוכחה זו לתורה מן השמים".
וכמובן ה"מתעקש" שבשבילו הוא מודאג, הוא דווקא מי שלא מאמין באבולוציה גם כן. דאל"ה הרי לפי חלוקת המדענים והטקסונומיה הרגילה הלמה והאלפקה בכלל משפחת הגמלים.
אך מביאי ראיה זו סוברים (ואם זה היה מעניין למישהו - גם אני הקטן מצטרף לדעתם) שהעיקר ברוב מאפייני תואר הגוף. וכל שפרצוף פניה כשל גמל, ומבנה רובה של הגוף (מיקום הבטן והרגליים - כנגדו בגמל ניכר) היא של גמל, וחוסר הקרניים והשיניים גם כן מכוון לזה של גמל, אף אם חסר סממנן אחד - עיקרי כמו שתהיה – החטוטרת, אין זה בגדר מין אחר אלא בגדר סוג או מין מסויים של גמלים (כמו שיש סוגי אווזות עם חטוטרת בגלגולתם).
מה שכן אפשר להעיר, שלא כתיב בתורה "למינהו" על גמלים, הגם שלפי האמור ישנם גמלים עם שינוי מהותי כנ"ל. אך יותר מהערה אינו, כיון שבפועל זה לא היה נוגע לשום אחד קרוב לשלשה אלפים שנה אחר מתן תורה.
ההגדרות בזואולוגיה לע"ע אינם בנויים על מתאם גנטי, כי אם עפ"י הטקסונומיה המוגדרת עפ"י מספר האצבעות ודומיהן. הגם שכבר נעשו מספר שינויים בטקסונומיה עפ"י מתאמים גנטיים, אך בעיקרון אין עדיין מידע מדוייק על הדנ"א של כל בע"ח (ואף בע"ח שנדונו באשכול זה אין כולם ידועים לע"ע בפרטי מפת הדנ"א), ולכן אי אפשר ליישם הגדרה מושלמת עפ"י מתאם גנטי.