דרומי כתב:ולמען הדיון העניני, אציג בזה טעות שמצאתי אני הקטן בדבריו:
בסימן קסז הערה 39 חקר המחבר האם הדין לתת עשר אצבעותיו בפת בשעת הברכה הוא גם בפת הבאה בכיסנין שמברכים עליה מזונות.
ודבריו תמוהים, שהרי בשו"ע מפורש (סקס"ז ס"ד) "יתן שתי ידיו על הפת בשעת ברכה, שיש בהן עשר אצבעות כנגד עשר מצוות התלויות בפת, ולכך יש עשר תיבות בברכת המוציא" - והרי בברכת מזונות יש רק תשע תיבות, וא"כ אין שום מקום לספק.
פסקי תשובות הערות סימן קסז הערה 39
39. ולכאו' עפ"י הטעם דנתינת י' האצבעות על הפת הוא כנגד י' מצוות התלויות בפת (כמפורט במשנ"ב) י' תיבות בפסוק מצמיח וכו', לכאו' שייכי כל טעמים אלו גם באוכל מיני מזונות, ומ"מ לא מצאתי להעיר בענין זה, וכנראה דתיקנו לרמז טעמים אלו רק בפת מפאת חשיבותו המיוחדת דקובע ברכה לעצמו וברהמ"ז, אמנם אם קובע סעודתו על מזונות באופן שמברך עליו המוציא וברהמ"ז ודאי שייכי הלכה זו.