האם המאירי הכיר את חידושי הרשב"א?
שני ראשונים אלו היו באותו דור (אך כנראה, הרשב"א היה מבוגר מעט מהמאירי), ושימושו של המאירי בחידושיו ובתשובותיו של הרשב"א אפשרי מבחינה כרונולוגית, השאלה היא, האם ישנן הוכחות לכך?
הרב הגדול גפן אדרת ה"ה ר' שלמה ברצלוני בכמהר"ר אברהם אדרת אשר הרביץ תורה והרחיב גבול התלמידים וחבר חיבורים הוציא לאור כל תעלומה ועל ידו החזקנו לבאר כמה הלכות עמומות בכמה מסכתות בנדבת לבו אשר הטה חסדו עלינו בנועם תשובותיו מוסף על שלימות ספריו וחיבוריו.
עדיאל ברויאר כתב:ראה במבוא של הורביץ לספר המנוחה הל' ק"ש, תפילה וברכות הוצ' מוה"ק שהוא כותב שבבית הבחירה לברכות המאירי מרבה להעתיק מספר המנוחה מבלי לציין.
בנוסף, המאירי מרבה להשתמש במכתם בלי לציין זאת. כמדומני שפנחס רוט מציין זאת.
אבל אם אתה מושך לכיוון שאולי הוא עשה כן לעתים גם לרשב"א, שים לב שכמדומני ששני המקורות המוזכרים לעיל לא מוזכרים בשמם בכלל אצל המאירי (והיו סמוכים מאוד לדורו), אבל איני זוכר כרגע האם הוא עושה כן גם לחיבורים שהוא מזכיר את שמם לפעמים.
זכור לי שתלמידו בחידושיו לעירובין מגלה באיזה מקום את המקור של רבו, אבל איני זוכר כרגע את המקרה ועניינו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 211 אורחים