א. חיים כתב:הרמב"ן לא כתב חידושים רצופים על מסכת סוכה אלא רק 'ליקוטים' (כלומר: כמה קטעים, כפי שציינת. כך הוא עשה על רוב המסכתות מסדר מועד). בנוסף הוא כתב 'מלחמות' על המסכת, וכן תשובות על הלכות לולב של הראב"ד.
המקור שלי שהוא לא כתב יותר, הוא שוה למקור שלי האומר שהרמב"ן לא כתב פירוש על מגילת אסתר.
אכן, תא שמע (הספרות הפרשנית לתלמוד, ב, עמ' 37-36) דווקא לא כ"כ בטוח שהרמב"ן לא פירש את כל סדר מועד - אבל אם באנו לציין את כל הדברים הלא נכונים שנכתבו בספר זה של ת"ש הרי אין אנו מספיקים כו'. לכן אסתפק בהערות על דבריו אודות לקוטות הרמב"ן
...
ג. מסתפק האם הרמב"ן כתב פירוש מקיף יותר למסכתות אלו. אבל לא מביא שום ראיה לספק זה. אדרבא מביא ראיה מלשון הרמב"ן בלקוטות בר"ה שאכן הספר נכתב מלכתחילה על ענינים לא רצופים. וא"כ מה הספק. ומה שמביא בהערה שמצאו השלמה לא' הקטעים שבלקוטות – הרי מדובר שם בעיבוד חדש של קטע שכבר נמצא לפנינו, ואיך זה ראיה שמלכתחילה היה ספר מקיף יותר למסכת.
הספק שלו הוא מכמה כיוונים:
א. אולי ספר הלקוטות אינו חלק מסדרת החידושים אלא סוג חיבור אחר, אבל באמת נכתבו חידושים גם על מסכתות אלו.
ב. אולי זוהי מהדורה ראשונית של החידושים, ולאחר מכן הרמב"ן הרחיב את הרשימות הראשוניות הללו לכדי חיבור רציף על המסכת.
ג. ספק נוסף שהוא מעלה הוא שאולי הספר הזה, של הלקוטות היה רחב יותר, אלא שלא הגיע לידינו.
הטענה שלך כלפיו היא לכל היותר נוגעת כלפי סעיף ג, אבל אני מסכים איתך שצריך יותר בסיס לספקות אלו. אבל בתור "מחשבה" על העניין הן נכונות ואפשריות, על אף שלמסקנה מסתבר שזה לא המצב.
כאמור, הקטע לר"ה שהוא מזכיר בהערה (היינו מה שנדפס בסיני), אינו מחידושי הרמב"ן, ולכן הקושיה נדחית מעיקרהּ.