◆ חיפוש מקור ◆

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
יהודה בן יעקב
הודעות: 732
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ד' אפריל 11, 2018 9:18 pm

.

מבק
הודעות: 9
הצטרף: ד' ינואר 24, 2018 1:20 pm

ניצוק בנטילת ידים לסעודה

הודעהעל ידי מבק » ו' אפריל 13, 2018 9:21 am

האם מישהו מכיר ט"ז שמדבר על דין ניצוק בנטילת ידים לסעודה?

הסיפריה התורנית
הודעות: 16
הצטרף: א' אוקטובר 01, 2017 5:44 pm

לומדות - "לומד'ס"

הודעהעל ידי הסיפריה התורנית » ש' אפריל 14, 2018 11:36 pm

מישהו יודע מהו המקור של ביטוי זה ומתי התחיל לראשונה

גם זו לטובה
הודעות: 2217
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

היכן כתב מרח"ו שהחסד הכי חשוב הינו חסד עם האשה?

הודעהעל ידי גם זו לטובה » א' אפריל 15, 2018 2:20 am

הביאו בשם הגרש"א שאמר:
כתוב בספרי ר' חיים ויטאל תלמידו של האר"י הקדוש, כי החסד הכי חשוב שאדם יכול לעשות בעולם הינו חסד עם האשה".

עזריאל ברגר
הודעות: 3848
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: היכן כתב מרח"ו שהחסד הכי חשוב הינו חסד עם האשה?

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אפריל 15, 2018 9:39 am

שמעתי (מהרב יהושע שפירא) בסגנון דומה, שעיקר ואהבת לרעך כמוך הוא לגבי רעייתך.

ובגמרא דידן - פסוק זה הובא פעמים בודדות, כשכמה מתוכן הן על הקשר שבין איש לאשתו.

250
הודעות: 78
הצטרף: ד' אוגוסט 24, 2016 1:59 am

Re: היכן כתב מרח"ו שהחסד הכי חשוב הינו חסד עם האשה?

הודעהעל ידי 250 » א' אפריל 15, 2018 12:26 pm

זכורני שכך מובא בחוברת הדרכה לחתנים של הרב וולבה ז"ל והביא כן בשם מהרח"ו, ובזמנו ניסתי לברר אצל הבקיאים בדברי מהרח"ו היכן הדברים ואין מי שידע. וצ"ע.

עובדיה חן
הודעות: 898
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » א' אפריל 15, 2018 12:56 pm

הדלקת נר לע"נ מה המקור הראשון לזה .

וונדרבר
הודעות: 667
הצטרף: ב' אוקטובר 06, 2014 3:04 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי וונדרבר » ב' אפריל 16, 2018 12:20 am

גם זו לטובה כתב:הביאו בשם הגרש"א שאמר:
כתוב בספרי ר' חיים ויטאל תלמידו של האר"י הקדוש, כי החסד הכי חשוב שאדם יכול לעשות בעולם הינו חסד עם האשה".

250 כתב:זכורני שכך מובא בחוברת הדרכה לחתנים של הרב וולבה ז"ל והביא כן בשם מהרח"ו, ובזמנו ניסתי לברר אצל הבקיאים בדברי מהרח"ו היכן הדברים ואין מי שידע. וצ"ע.

לכאורה המקום הראשון שהובאו הדברים בשם רח"ו, הוא בחוברת הדרכה לחתנים של הרב וולבה.
וראה ירחון אור תורה תשס"ח גליון תפ"ד (טבת) עמ' שכז-שכח, שהביאו בשם הגר"ש וולבה זצ"ל בעצמו, שאמר ששמע את המאמר הזה בשם מהרח"ו אך לא מצא כן בספריו, אולם ראה שכן כתב החיד"א באחד מספריו. והכותב שם מבקש עזרת הקוראים למצוא מקור בספרי החיד"א או מהרח"ו או בספרים.
אור תורה גליון תפד עמוד שכז.jpg
אור תורה גליון תפד עמוד שכז.jpg (91.39 KiB) נצפה 2317 פעמים

אור תורה גליון תפד עמוד שכח.jpg
אור תורה גליון תפד עמוד שכח.jpg (39.07 KiB) נצפה 2317 פעמים

וראה עוד בס' קריאה בקריה א' עמ' שי"ט (לתלמידו ר"מ סמסונוביץ) שציין בענין זה למש"כ בחסד לאברהם, שכפי מה שמתנהג בן תורה עם הקב"ה כך אשתו מתנהגת עמו. והוא בס' חסד לאברהם מעיין הרביעי (עין יעקב) נהר מ"ח.
קריאה בקריה א עמוד שיט.jpg
קריאה בקריה א עמוד שיט.jpg (124.32 KiB) נצפה 2317 פעמים

והובא בס' מדבר קדמות לנכדו הרב חיד"א מערכת נ' אות י"א. (וע"ע יוסף תהילות תהילים ל"ח, ד"ה כי חציך).
מדבר קדמות מערכת נ אות יא.jpg
מדבר קדמות מערכת נ אות יא.jpg (100.42 KiB) נצפה 2317 פעמים

אך לכאורה אינו כ"כ דומה למה שאמר הגר"ש וולבה בשם רבי חיים ויטאל, ששם זה הפוך, שכפי שמתנהג עם אשתו כך ידון אותו הקב"ה.
[ואולי יש ליישב בדוחק, שאחרי שרואים שההתנהגות עם אשתו קשורה למילי דשמיא, הבינו ברוחב דעתם שהוא הדין גם לאידך גיסא].

צפנת פענח
הודעות: 109
הצטרף: ה' דצמבר 30, 2010 10:59 pm

בחידושו של החוו"ד דאיסורי דרבנן הינם רק איסורי גברא

הודעהעל ידי צפנת פענח » ד' אפריל 18, 2018 7:26 am

לאחרונה ראיתי באיזהו מקומן ונשכח מזכרוני היכן הוא. שא' מגדולי הדור (החזון איש או הגרי"ז) כשהזכירו לפניו חידושו של החוות דעת בנתיבות (או הביאור בדבריו), שאיסורי דרבנן הינם איסורי גברא ולא איסורי חפצא, כי לא ישנו רבנן מציאות הדבר, וחלק על זה להדיא, באמרו שכחם יפה ובודאי יכלתם להפוך מציאות דבר לחפצא דאיסורא.

האם אחד מהחברים יכול לרענן את זכרוני בזה?

דמשק
הודעות: 446
הצטרף: ב' פברואר 27, 2017 9:26 am

Re: בחידושו של החוו"ד דאיסורי דרבנן הינם רק איסורי גברא

הודעהעל ידי דמשק » ד' אפריל 18, 2018 10:03 am

צפנת פענח כתב:לאחרונה ראיתי באיזהו מקומן ונשכח מזכרוני היכן הוא. שא' מגדולי הדור (החזון איש או הגרי"ז) כשהזכירו לפניו חידושו של החוות דעת בנתיבות (או הביאור בדבריו), שאיסורי דרבנן הינם איסורי גברא ולא איסורי חפצא, כי לא ישנו רבנן מציאות הדבר, וחלק על זה להדיא, באמרו שכחם יפה ובודאי יכלתם להפוך מציאות דבר לחפצא דאיסורא.

האם אחד מהחברים יכול לרענן את זכרוני בזה?

viewtopic.php?p=441269#p441269

יקוב
הודעות: 14
הצטרף: ג' אוקטובר 17, 2017 7:15 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי יקוב » ד' אפריל 18, 2018 6:00 pm

בספר ערבי נחל פרשת בראשית כתב וז"ל: וזהו הענין שנודע בכתובים (.....) בכל מה שאמרו ז"ל מעלה עליו הכתוב, הכוונה, דאף שעדיין אין אותו דבר נחשב לו לעון גדול כזה מל מקום כשהקב"ה רוצה להעלות נשמתו ממדריגה למדריגה יותר גדולה אז נחשב הדבר לעון גדול. מי יודע מקור לדברים הנ"ל.

מצפה לישועת השם
הודעות: 16
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

אין גיבור כמתייאש. מהיכן הביטוי?

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » ה' אפריל 19, 2018 1:44 am

חברים!
מי יודע מקור המשפט הזה.
מובא קצת בספרי ברסלב, מובא בישמח משה לימים נוראים בשם עקדה ועיקרים (אבל שם לא מופיע בלשון הזה, אלא משמעות הנושא היא שם כך, בפי' הפסוק כי עמך הסליחה למען תוורא עי"ש). אבל עכ"פ המשפט הזה 'מריח' קדמונים, האם אי מכם ידע להצביע מהי ניהו?

דרומי
הודעות: 3737
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

מי הוא שהיה מנקה את בית הכנסת עם זקנו?

הודעהעל ידי דרומי » א' אפריל 22, 2018 5:21 pm

כמדומני אביו של רש"י או סביו.

היש מי שיכול להביא מקורות מוסמכים?

בקרו טלה
הודעות: 2314
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: מי הוא שהיה מנקה את בית הכנסת עם זקנו?

הודעהעל ידי בקרו טלה » א' אפריל 22, 2018 5:34 pm

מגן אברהם או"ח סימן קנא:
(י) לכבדן. רבינו יעקב היה מכבד בזקנו לפני הארון הקודש [ס"ח סי' קכ"ח]:
וז"ל הספר חסידים
מעשה בר' יעקב ברבי יקר שהיה מכבד בזקנו לפני ארון הקודש
בראשית חכמה - שער היראה - פרק חמשה עשר
ואמר בספר החסידים על זקנו של רש"י שהיה מכבד את מקום הארון שבו ס"ת בזקנו ועי' שם בהע' במהד' וולדמן שהעיר שהנ"ל הי' רבו של רש"י.
נערך לאחרונה על ידי בקרו טלה ב ב' אפריל 23, 2018 1:11 pm, נערך 4 פעמים בסך הכל.

איטשע
הודעות: 115
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 4:59 pm

Re: מי הוא שהיה מנקה את בית הכנסת עם זקנו?

הודעהעל ידי איטשע » א' אפריל 22, 2018 5:36 pm

רבי יעקב בן יקר

קאצ'קלה
הודעות: 1243
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: מי הוא שהיה מנקה את בית הכנסת עם זקנו?

הודעהעל ידי קאצ'קלה » א' אפריל 22, 2018 7:37 pm

הנה מה שרשמתי לעצמי בקובץ שמועות ששמעתי מפי זקן מלא חכמה:
שמועות.JPG
שמועות.JPG (111.6 KiB) נצפה 2737 פעמים

דרומי
הודעות: 3737
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרומי » ב' אפריל 23, 2018 1:02 pm

ייש"כ להרב בקרו טלה ודעימיה.

מה שהובא בשם 'זקן מלא חכמה' נראה דוחק, כי לא מסתבר שבאותה תקופה פשוטי העם הלכו ללא זקן...

[אכן ראיתי בראשית חכמה מהד' וולדמן הנ"ל שיש שתמהו על סיפור זה כיצד ביזה את זקנו וכו']

אִיךְ-מֶיְין
הודעות: 152
הצטרף: א' יוני 26, 2016 10:26 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אִיךְ-מֶיְין » ב' אפריל 23, 2018 1:42 pm

בס"ד.
ראיתי לאחד המחברים שכתב "שצריך האדם להגדיל עוונו בעיניו מאוד" ומקורו מספר חרדים.
לפו"ר לא מצאתי כך מפורש מספר חרדים.
האם ידוע למאן?
(או לחילופין מישהו אחר שכתב זאת)?

קאצ'קלה
הודעות: 1243
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ב' אפריל 23, 2018 2:02 pm

דרומי כתב:מה שהובא בשם 'זקן מלא חכמה' נראה דוחק, כי לא מסתבר שבאותה תקופה פשוטי העם הלכו ללא זקן...

ודאי שאין כאן 'פירוש' לסיפור, אלא שכך "היו אומרים בדרך צחות לפרש את דברי ספר חסידים", ולא יותר. ושוב אין כאן דוחק.

בקרו טלה
הודעות: 2314
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ב' אפריל 23, 2018 2:33 pm

אִיךְ-מֶיְין כתב:בס"ד.
ראיתי לאחד המחברים שכתב "שצריך האדם להגדיל עוונו בעיניו מאוד" ומקורו מספר חרדים.
לפו"ר לא מצאתי כך מפורש מספר חרדים.
האם ידוע למאן?

ספר חרדים - פרק סב
יג) שיהיו אפילו העבירות הקלות חמורות בעיניו, שאין לו להסתכל קטנות העבירה אלא גדולת המלך שציוה עליה:

שבטיישראל
הודעות: 1792
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

חיפוש מקור: נרות של חלב בביה"כ במקום קרבנות

הודעהעל ידי שבטיישראל » ב' אפריל 23, 2018 4:38 pm

האם למאן דהו ידוע המקור לזה שאחר חורבן ביהמ"ק התלוננו הבהמות לפני הקב"ה ע"ז שאחר החורבן וביטול הקרבנות אין מקריבים מהם חלבם ודמם ע"ג המזבח, ופייסם הקב"ה בזה שידליקו נרות מחלבם בבתי כנסיות ויהיה נחשב כקרבן.

ייש"כ

בקרו טלה
הודעות: 2314
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ב' אפריל 23, 2018 9:12 pm

שבטיישראל כתב:האם למאן דהו ידוע המקור לזה שאחר חורבן ביהמ"ק התלוננו הבהמות לפני הקב"ה ע"ז שאחר החורבן וביטול הקרבנות אין מקריבים מהם חלבם ודמם ע"ג המזבח, ופייסם הקב"ה בזה שידליקו נרות מחלבם בבתי כנסיות ויהיה נחשב כקרבן.
ייש"כ

כן הביא בדברי יחזקאל (בשם ברכה שלמה - מטיטשין) בשם הרה"ק משינאווא
קבצים מצורפים
ברכה שלמה.pdf
(75.54 KiB) הורד 46 פעמים

שבטיישראל
הודעות: 1792
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שבטיישראל » ב' אפריל 23, 2018 9:49 pm

בקרו טלה כתב:
שבטיישראל כתב:האם למאן דהו ידוע המקור לזה שאחר חורבן ביהמ"ק התלוננו הבהמות לפני הקב"ה ע"ז שאחר החורבן וביטול הקרבנות אין מקריבים מהם חלבם ודמם ע"ג המזבח, ופייסם הקב"ה בזה שידליקו נרות מחלבם בבתי כנסיות ויהיה נחשב כקרבן.
ייש"כ

כן הביא בדברי יחזקאל (בשם ברכה שלמה - מטיטשין) בשם הרה"ק משינאווא

ייש"כ

אִיךְ-מֶיְין
הודעות: 152
הצטרף: א' יוני 26, 2016 10:26 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אִיךְ-מֶיְין » ג' אפריל 24, 2018 1:36 pm

בקרו טלה כתב:
אִיךְ-מֶיְין כתב:בס"ד.
ראיתי לאחד המחברים שכתב "שצריך האדם להגדיל עוונו בעיניו מאוד" ומקורו מספר חרדים.
לפו"ר לא מצאתי כך מפורש מספר חרדים.
האם ידוע למאן?

ספר חרדים - פרק סב
יג) שיהיו אפילו העבירות הקלות חמורות בעיניו, שאין לו להסתכל קטנות העבירה אלא גדולת המלך שציוה עליה:

תודה מרובה.
(לכאורה זה כתוב כבר בשערי תשובה)?

בקרו טלה
הודעות: 2314
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ג' אפריל 24, 2018 6:02 pm

אִיךְ-מֶיְין כתב:(לכאורה זה כתוב כבר בשערי תשובה)?

אכן
שערי תשובה - שער ראשון
העיקר השלושה עשר להיות העבירות הקלות חמורות בעיניו לארבעה פנים: האחד - כי אין לו להביט לקטנות העברה, אבל יביט לגדולת מי שהזהיר עליה. והשני - כי היצר שולט בעבירות הקלות, ואולי תהיה זאת סבה להתמיד בהן ואז יחשבו גם הן כחמורות בהצטרף עונש כל פעם, ומשלו על זה מחוט של משי שהוא נרפה וחלוש, וכאשר יכפלו אותו כפלים רבים יעשה עבות חזקה. השלישי - כי בהתמדתו על העבירה נעשית לו כהיתר, ויפרוק עולה מעליו, ולא ישתמר ממנה, ויחשב עם פורקי עול וכופרים ומשומדים לדבר אחד. והרביעי - כי אם נצחו היצר בדבר קטן, ינצחהו מחר בדבר גדול, כמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה (שבת קה:): כל המשבר כלים בחמתו יהי בעיניך כאילו עובד עבודה זרה, וכו'

בן המלך

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בן המלך » ג' אפריל 24, 2018 8:32 pm

איפה כתוב באחד המדרשים שהיו עשרה שמלכו בכל העולם כולו?

דרומי
הודעות: 3737
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרומי » ג' אפריל 24, 2018 8:34 pm

בתרגום שני על מגילת אסתר, בהתחלה
נערך לאחרונה על ידי דרומי ב ג' אפריל 24, 2018 8:39 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

קאצ'קלה
הודעות: 1243
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ג' אפריל 24, 2018 8:36 pm

בן המלך כתב:איפה כתוב באחד המדרשים שהיו עשרה שמלכו בכל העולם כולו?

דומני שהוא בפרקי ר' אליעזר סביבות פרק יא (לא בדקתי כעת).

שמואל דוד
הודעות: 3263
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

עשר בשביל שתתעשר

הודעהעל ידי שמואל דוד » ה' אפריל 26, 2018 5:40 am

שמעתי בשם הגר״א ז״ל דהיינו דוקא בחומש.
אשמח במראה מקומות בזה.

בקרו טלה
הודעות: 2314
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: עשר בשביל שתתעשר

הודעהעל ידי בקרו טלה » ה' אפריל 26, 2018 2:13 pm

שמואל דוד כתב:שמעתי בשם הגר״א ז״ל דהיינו דוקא בחומש.
אשמח במראה מקומות בזה.

עי' באות קכג [ועוד תוצאות יש באוצה"ח על המלים האלו]
קבצים מצורפים
ארחות חיים כתר ראש.pdf
(187.27 KiB) הורד 38 פעמים

עובדיה חן
הודעות: 898
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » ה' אפריל 26, 2018 2:18 pm

עובדיה חן כתב:הדלקת נר לע"נ מה המקור הראשון לזה .

?

שמואל דוד
הודעות: 3263
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: עשר בשביל שתתעשר

הודעהעל ידי שמואל דוד » ה' אפריל 26, 2018 4:35 pm

בקרו טלה כתב:
שמואל דוד כתב:שמעתי בשם הגר״א ז״ל דהיינו דוקא בחומש.
אשמח במראה מקומות בזה.

עי' באות קכג [ועוד תוצאות יש באוצה"ח על המלים האלו]

תודה רבה

פלוריש
הודעות: 652
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלוריש » ו' אפריל 27, 2018 12:04 pm

אני מחפש מקום (כתוב או מוקלט) בו עוסק הרב אשר וייס "בנקודה הנפלאה" של הרמב"ם. תודה!

קאצ'קלה
הודעות: 1243
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ב' אפריל 30, 2018 7:25 pm

ראיתי פעם מאמר או הערה בענין השתמשותו של רש"י באגרת רב שרירא גאון. נא להזכירני נשכחות.

יהודה בן יעקב
הודעות: 732
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ב' אפריל 30, 2018 7:34 pm

פלוריש כתב:אני מחפש מקום (כתוב או מוקלט) בו עוסק הרב אשר וייס "בנקודה הנפלאה" של הרמב"ם. תודה!

מנחת אשר בראשית סימן מד אות ב ואילך.

מה שנכון נכון
הודעות: 8335
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' אפריל 30, 2018 7:34 pm

פלוריש כתב:אני מחפש מקום (כתוב או מוקלט) בו עוסק הרב אשר וייס "בנקודה הנפלאה" של הרמב"ם. תודה!

http://www.torahbase.org/gid-anoshe-5778/
נדפס גם במנח"א בראשית סמ"ד.

קאצ'קלה
הודעות: 1243
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ב' אפריל 30, 2018 7:38 pm

הרב משנ"נ, שלחת לי באישי את מאמרו של ברק שלמה כהן.
ממש לזה התכוונתי.
ברוך אתה לה' על שהחזרת לי אבידתי.

פלוריש
הודעות: 652
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלוריש » ג' מאי 01, 2018 1:02 am

יהודה בן יעקב כתב:
פלוריש כתב:אני מחפש מקום (כתוב או מוקלט) בו עוסק הרב אשר וייס "בנקודה הנפלאה" של הרמב"ם. תודה!

מנחת אשר בראשית סימן מד אות ב ואילך.

מה שנכון נכון כתב:
פלוריש כתב:אני מחפש מקום (כתוב או מוקלט) בו עוסק הרב אשר וייס "בנקודה הנפלאה" של הרמב"ם. תודה!

http://www.torahbase.org/gid-anoshe-5778/
נדפס גם במנח"א בראשית סמ"ד.

תודה! תבורכו!

ושא_נס
הודעות: 840
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2016 11:43 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ושא_נס » ו' מאי 04, 2018 12:24 am

אור התורה איכה סימן א' עמ' אלף ס"ו: "ופירוש אזכיר את שמי, היינו שיומשך גילוי אור אין סוף מבחינת אתה קדוש לבחינת ושמך קדוש, והוא ענין היחוד העליון, ועל ידי זה יומשך הברכה במי שממשיך גילוי זה. ועל ידי ברכה זו הקדוש ברוך הוא משמרם, כענין יברכך ה' וישמרך. ועיין ברהמ"ז [רעיא מהימנא זוהר?? הרמ"ז=ר' משה זכות??] פרשת עקב דף רע"א (ע"א) מענין אזכיר את שמי".
אודה למי שיפתור הספק הנ"ל בתיבת "ברהמ"ז".

מה שנכון נכון
הודעות: 8335
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ו' מאי 04, 2018 12:40 am

ושא_נס כתב:אור התורה איכה סימן א' עמ' אלף ס"ו: "ופירוש אזכיר את שמי, היינו שיומשך גילוי אור אין סוף מבחינת אתה קדוש לבחינת ושמך קדוש, והוא ענין היחוד העליון, ועל ידי זה יומשך הברכה במי שממשיך גילוי זה. ועל ידי ברכה זו הקדוש ברוך הוא משמרם, כענין יברכך ה' וישמרך. ועיין ברהמ"ז [רעיא מהימנא זוהר?? הרמ"ז=ר' משה זכות??] פרשת עקב דף רע"א (ע"א) מענין אזכיר את שמי".
אודה למי שיפתור הספק הנ"ל בתיבת "ברהמ"ז".

אכן צ"ל בהרמ"ז, והכוונה לפי' ר"מ זכות. הוזכר במפורש במקו"א בספרי הצ"צ, וכן הציון דלהלן לפקודי. [ומעיון בפי' הרמ"ז נראה לכאו' שהדברים מתאימים].


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: תוכן ו־ 41 אורחים