מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

◆ חיפוש מקור ◆

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
לבנון
הודעות: 472
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לבנון » ה' דצמבר 06, 2018 9:33 am

היכן נמצא בדברי האריז"ל/מהרח"ו שכל הסתלקות למעלה נקראת מיתה
יש"כ

שייף נפיק
הודעות: 1954
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

שבת קודם הבריאה

הודעהעל ידי שייף נפיק » ה' דצמבר 06, 2018 6:55 pm

איפה מצאנו במקובלים ש''היה שבת קודם הבריאה''?
תודה גדולה מראש!!

מצפה לישועת השם
הודעות: 80
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » ה' דצמבר 06, 2018 10:26 pm

האם אי מי מהרבנים יודע איך בדיוק מנקדים את המילה 'דיוטגמא' המוזכרת כו"כ פעמים בהקשר של תורה?
ייש"כ.

דנני
הודעות: 130
הצטרף: ג' ינואר 03, 2017 1:58 pm

רזי תורה נמסרו למרע"ה בחנוכה, יש מקור?

הודעהעל ידי דנני » ו' דצמבר 07, 2018 1:08 am

...

בקרו טלה
הודעות: 2995
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: רזי תורה נמסרו למרע"ה בחנוכה, יש מקור?

הודעהעל ידי בקרו טלה » ו' דצמבר 07, 2018 1:11 am

חתם סופר הובא בזכרון יהודה או' רנ"ד
ועי"ע בפתח עינים מה שהשיב הרה"צ ר מ"י ויינשטאק להגר"ש דבליצקי זצ"ל
קבצים מצורפים
זכרון יהודה.PDF
(129.43 KiB) הורד 33 פעמים
אוצרות הסופר.PDF
(278.27 KiB) הורד 32 פעמים
פתח עינים החדש.PDF
(103.12 KiB) הורד 35 פעמים

ההוא דאמר
הודעות: 1365
הצטרף: ד' נובמבר 29, 2017 4:09 am

כל עכבא לטובה - מהיכן מקורו הקדום ביותר?

הודעהעל ידי ההוא דאמר » ו' דצמבר 07, 2018 8:34 am

משפט זה מורגל בפי העולם
יש שמביאים את המקור הקדום, מדברי החיד"א במעגל טוב, ויש שמקדימים זאת למכתבו של הקדמון רבי מאיר הרופא (?)
אגב ראיתי כת"י של ה"שדי חמד" שמשתמש בביטוי זה.

אישצפת
הודעות: 716
הצטרף: א' יולי 16, 2017 2:43 pm
שם מלא: אברהם ישעיהו דיין

Re: כל עכבא לטובה - מהיכן מקורו הקדום ביותר?

הודעהעל ידי אישצפת » ו' דצמבר 07, 2018 9:04 am


לבנון
הודעות: 472
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: שבת קודם הבריאה

הודעהעל ידי לבנון » ו' דצמבר 07, 2018 9:39 am

שייף נפיק כתב:איפה מצאנו במקובלים ש''היה שבת קודם הבריאה''?
תודה גדולה מראש!!

לשון הרמ"ק בפרדס רמונים ש"ד פ"ז
והנה עם זה יובן ספק גדול הנופל במעשה בראשית והוא אמרם שלא היתה בריאה ביום השביעי ולמה שכבר היתה בריאת יום השבת בעצמו שהיום בעצמו צריך בריאה שכן אמר בזהר כי ששת ימים עשה ה' ששת קאמר ולא בששת משמע ששת עצמן עשה ה' והיינו בריאת שמים וארץ שהם ששת שהן כוללות שש קצוות, וא"כ לפי"ז כבר היתה בריאת שבת בעצמו ואם כן איך שבת ונח ביום ז'. אלא ודאי שבת קדמה לעולם ואלולי שבת שנותן כח בששת ימים לא היה בה כח לפעול

וכן נזכר ענין אצל הרמ"ע מפאנו במאמר שבתות ה'

שברי לוחות
הודעות: 1856
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ו' דצמבר 07, 2018 10:36 am

יש סיפור שאמרו לגרי"ז פירוש ההעמק דבר על כי נשני אלקים, ומתחילה תמה על דבריו, ולבסוף הודה להם ואף הוסיף על פירושו
חצי הסיפור ראיתי בעובדות והנהגות, אודה מי שביא כאן המשך העובדא מה שהוסיף הגרי"ז על דבריו

חפציאלי
הודעות: 155
הצטרף: ה' נובמבר 08, 2018 8:30 pm
שם מלא: אבןטובה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי חפציאלי » ש' דצמבר 08, 2018 6:53 pm

מנהגי חתם סופר פרק ט סעיף י עיין שם

דרומי
הודעות: 5048
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

ללחוץ יד באמצע סעודה

הודעהעל ידי דרומי » א' דצמבר 09, 2018 10:44 am

ראיתי מביאים בהנהגת אחד מחסידי קמאי:

"לא נתן או החזיר יד לשלום באמצע סעודה, היות שהאחר לא נטל ידיו".

האם יש מקור לחומרא זו?

בקרו טלה
הודעות: 2995
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » א' דצמבר 09, 2018 10:56 am

-
נערך לאחרונה על ידי בקרו טלה ב ב' דצמבר 24, 2018 7:57 pm, נערך 4 פעמים בסך הכל.

חפציאלי
הודעות: 155
הצטרף: ה' נובמבר 08, 2018 8:30 pm
שם מלא: אבןטובה

שריפת חובות

הודעהעל ידי חפציאלי » א' דצמבר 09, 2018 1:02 pm

שמעתי מחסיד טאלנא שמנהגם לשרוף עם הפתילות גם את כל סכומי החובות כסגולה אשמח לשמוע מאיפה נוצר המנהג

פלגינן
הודעות: 2806
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלגינן » א' דצמבר 09, 2018 8:17 pm

התבקשתי לברר מקור:
שהקב"ה עיקר תפארתו מהנפרדים ומהשונים ולא ממקום שכולם אותו דבר, מההרמוניה שעולה מהשוני והפער הגדול בין הברואים, וכמו מלך וכו'.
אולי כתבי חב"ד ואולי קצת שונה בברסלב.
יישר כח גדול למי שימצא בהקדם.

דרומי
הודעות: 5048
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרומי » א' דצמבר 09, 2018 8:49 pm

ראה כאן ע' שעד

(יתכן ואין זה ממש קולע אל המטרה המבוקשת, אם כן אנא לפרט יותר ואשתדל בל"נ)
קבצים מצורפים
T-y-perek-07.pdf
(136.54 KiB) הורד 36 פעמים

פלגינן
הודעות: 2806
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלגינן » א' דצמבר 09, 2018 9:06 pm

דרומי כתב:ראה כאן ע' שעד

(יתכן ואין זה ממש קולע אל המטרה המבוקשת, אם כן אנא לפרט יותר ואשתדל בל"נ)

מלים אלו ידועות, הוא מדבר על המלכות שהיא על העם הרחוק והמרוחק מהמלך, אבל המבוקש כאן הוא מלוכה על גוונים שונים של העם, שככל שהמלך שולט על יותר סוגים, מעיד על גדלו.

דרומי
הודעות: 5048
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרומי » א' דצמבר 09, 2018 9:53 pm

ראה בספר המאמרים (להרש"ב מליובאוויטש) משנת תער"ב ('בשעה שהקדימו - תער"ב') חלק א עמ' רלח - פרק קכב - שמפורש כן.

פלגינן
הודעות: 2806
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלגינן » ב' דצמבר 10, 2018 5:16 pm

דרומי כתב:ראה בספר המאמרים (להרש"ב מליובאוויטש) משנת תער"ב ('בשעה שהקדימו - תער"ב') חלק א עמ' רלח - פרק קכב - שמפורש כן.

יישר כח!

שברי לוחות
הודעות: 1856
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

חתימת הברכה מגדיר את עיקר ענין הברכה

הודעהעל ידי שברי לוחות » ב' דצמבר 10, 2018 6:01 pm

מקור בדברי חז"ל או הראשונים שחתימת הברכה מגדיר את עיקר ענין הברכה

לענין
הודעות: 2087
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לענין » ב' דצמבר 10, 2018 9:47 pm

ברכות י"ב א'

שברי לוחות
הודעות: 1856
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ב' דצמבר 10, 2018 9:49 pm

אני מחפש מקור לענין שהחתימה הוא 'הגדרת' הברכה ולא שהחתימה היא 'עיקר' הברכה

לענין
הודעות: 2087
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לענין » ב' דצמבר 10, 2018 9:54 pm

ומהי 'הגדרת' השאלה?

בריושמא
הודעות: 651
הצטרף: ה' אוקטובר 07, 2010 1:32 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בריושמא » ג' דצמבר 11, 2018 12:03 am

מצפה לישועת השם כתב:האם אי מי מהרבנים יודע איך בדיוק מנקדים את המילה 'דיוטגמא' המוזכרת כו"כ פעמים בהקשר של תורה?
ייש"כ.


המלה דיוטגמא היא יוונית: Διάταγμα, דיאטגמא, Diátagma, ומשמעה: צו, פקודה.
הניקוד של המלה הוא אפוא: דְיוֹטַגְמָא.

חפציאלי
הודעות: 155
הצטרף: ה' נובמבר 08, 2018 8:30 pm
שם מלא: אבןטובה

חיתוך לשון

הודעהעל ידי חפציאלי » ג' דצמבר 11, 2018 12:09 am

האם מוזכר באיזהו מקומן שרבינו הרא"ש חתך לשונו של מי שאינו ציית דינא?

חלמישצור
הודעות: 1622
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 11:55 am
שם מלא: צוריאל חלמיש

Re: חיתוך לשון

הודעהעל ידי חלמישצור » ג' דצמבר 11, 2018 12:23 am

שו"ת הרא"ש כלל יז סימן ח
(ישנו בויקיטקסט https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A9%D ... %9F_%D7%97)

חפציאלי
הודעות: 155
הצטרף: ה' נובמבר 08, 2018 8:30 pm
שם מלא: אבןטובה

Re: חיתוך לשון

הודעהעל ידי חפציאלי » ג' דצמבר 11, 2018 12:33 am

אז לא חתך רק אמר שיחתכו

שבענו מטובך
הודעות: 622
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: חיתוך לשון

הודעהעל ידי שבענו מטובך » ג' דצמבר 11, 2018 12:43 am

חפציאלי כתב:אז לא חתך רק אמר שיחתכו

אכן. הוא לא חתך.
גם כשבית הדין הרג את הפושע - לא חברי בית הדין הרגו אלא שליח בית הדין, וקוראים את ביצוע פסק הדין על שם 'הסנהדרין' (דוגמא אחת מני רבות: סנהדרין ההורגת אחד בשבוע נקראת חובלנית).

אגב, אולי יעניין אותך הספר 'העונשין אחרי חתימת התלמוד' (מצוי באוצר).

חפציאלי
הודעות: 155
הצטרף: ה' נובמבר 08, 2018 8:30 pm
שם מלא: אבןטובה

Re: חיתוך לשון

הודעהעל ידי חפציאלי » ג' דצמבר 11, 2018 12:46 am

יישר כח

מצפה לישועת השם
הודעות: 80
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » ג' דצמבר 11, 2018 1:36 am

בריושמא כתב:
מצפה לישועת השם כתב:האם אי מי מהרבנים יודע איך בדיוק מנקדים את המילה 'דיוטגמא' המוזכרת כו"כ פעמים בהקשר של תורה?
ייש"כ.


המלה דיוטגמא היא יוונית: Διάταγμα, דיאטגמא, Diátagma, ומשמעה: צו, פקודה.
הניקוד של המלה הוא אפוא: דְיוֹטַגְמָא.

ייש"כ.

פרי יהושע
הודעות: 2932
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am
שם מלא: משה מרדכי אייכנשטיין

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פרי יהושע » ג' דצמבר 11, 2018 11:55 pm

מחפש מקור בגאונים או בראשונים לכך שהקורא בספרים חיצונים אין לו חלק לעוה"ב הוא כדי שלא יכלל בכלל כ"ד ספרים
כך הוא משמעות קהלת רבה על הקרא "ויותר מהמה הזהר בני עשות ספרים הרבה", "כל המכניס בתוך ביתו יותר מכ"ד ספרים מהומה הוא מכניס לביתו, כגון ספר בן-סירא" (קוהלת רבה יב, יב-יג). והיר' סנהדרין, אבל הייתי רוצה למצוא מאחד מהקדמונים שיאמר כן להדיא

ותודה מראש למסייע

מה שנכון נכון
הודעות: 9086
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' דצמבר 11, 2018 11:57 pm

פרי יהושע כתב:מחפש מקור בגאונים או בראשונים לכך שהקורא בספרים חיצונים אין לו חלק לעוה"ב הוא כדי שלא יכלל בכלל כ"ד ספרים
כך הוא משמעות קהלת רבה על הקרא "ויותר מהמה הזהר בני עשות ספרים הרבה", "כל המכניס בתוך ביתו יותר מכ"ד ספרים מהומה הוא מכניס לביתו, כגון ספר בן-סירא" (קוהלת רבה יב, יב-יג). והיר' סנהדרין, אבל הייתי רוצה למצוא מאחד מהקדמונים שיאמר כן להדיא

אם יעזור מן האחרונים - ר"ר מרגליות כותב כך ביסוד המשנה ובמרגליות הים.

שייף נפיק
הודעות: 1954
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שייף נפיק » ד' דצמבר 12, 2018 2:30 pm

כתב במקרא מפורש פרשת שמות
''דכבר כתבו דמלך הוי דן כדיני בני נח הורג שלא בעדים''
מי יודע מקור לדברים אלו?
עוד שם מביא מהחינוך שבן נח נהרג על פי עצמו.
היכן החינוך?
אלפי תודות מראש

מה שנכון נכון
הודעות: 9086
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' דצמבר 12, 2018 2:40 pm

שייף נפיק כתב:כתב במקרא מפורש פרשת שמות
''דכבר כתבו דמלך הוי דן כדיני בני נח הורג שלא בעדים''
מי יודע מקור לדברים אלו?
עוד שם מביא מהחינוך שבן נח נהרג על פי עצמו.
היכן החינוך?
אלפי תודות מראש

ראה רמב"ם מלכים ספ"ג וספ"ט, וסנהדרין ס"פ יח.
החינוך במצוות כו וקצב.

מקדש מלך
הודעות: 2282
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מקדש מלך » ד' דצמבר 12, 2018 2:45 pm

מה שנכון נכון כתב:
פרי יהושע כתב:מחפש מקור בגאונים או בראשונים לכך שהקורא בספרים חיצונים אין לו חלק לעוה"ב הוא כדי שלא יכלל בכלל כ"ד ספרים
כך הוא משמעות קהלת רבה על הקרא "ויותר מהמה הזהר בני עשות ספרים הרבה", "כל המכניס בתוך ביתו יותר מכ"ד ספרים מהומה הוא מכניס לביתו, כגון ספר בן-סירא" (קוהלת רבה יב, יב-יג). והיר' סנהדרין, אבל הייתי רוצה למצוא מאחד מהקדמונים שיאמר כן להדיא

אם יעזור מן האחרונים - ר"ר מרגליות כותב כך ביסוד המשנה ובמרגליות הים.


עיין עוד יד דוד סנהדרין דף ק ע"ב.
באר שבע סנהדרין שם.
עלי תמר על ירושלמי סנהדרין פ"י ה"א.

דנני
הודעות: 130
הצטרף: ג' ינואר 03, 2017 1:58 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דנני » ד' דצמבר 12, 2018 2:50 pm

שייף נפיק כתב:כתב במקרא מפורש פרשת שמות
''דכבר כתבו דמלך הוי דן כדיני בני נח הורג שלא בעדים''
מי יודע מקור לדברים אלו?
עוד שם מביא מהחינוך שבן נח נהרג על פי עצמו.
היכן החינוך?
אלפי תודות מראש

מלך,שיטה מקובצת ב''מ פג בשם הריטבא
בן נח, מנחת חינוך מצוה כו סק"ה
נערך לאחרונה על ידי דנני ב ד' דצמבר 12, 2018 2:51 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

שייף נפיק
הודעות: 1954
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שייף נפיק » ד' דצמבר 12, 2018 2:50 pm

מה שנכון נכון כתב:
שייף נפיק כתב:כתב במקרא מפורש פרשת שמות
''דכבר כתבו דמלך הוי דן כדיני בני נח הורג שלא בעדים''
מי יודע מקור לדברים אלו?
עוד שם מביא מהחינוך שבן נח נהרג על פי עצמו.
היכן החינוך?
אלפי תודות מראש

ראה רמב"ם מלכים ספ"ג וספ"ט, וסנהדרין ס"פ יח.
החינוך במצוות כו וקצב.

יישר כח עצום!! וגם להרב דנני!!

שייף נפיק
הודעות: 1954
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שייף נפיק » ד' דצמבר 12, 2018 2:52 pm

במקרא מפורש וארא
'-כמו שאמרו צדיקי הדור להשי"ת אם לא תמהר לגאול ישראל אז תגאל גויים''
מי מכיר מקור לביטוי כזה?
יישר כח גדול!!

שייף נפיק
הודעות: 1954
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שייף נפיק » ד' דצמבר 12, 2018 3:00 pm

מעיקר הדין כל שהגיע לכלל דעת דן
מקור??

אלפי תודות!

פרי יהושע
הודעות: 2932
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am
שם מלא: משה מרדכי אייכנשטיין

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פרי יהושע » ד' דצמבר 12, 2018 3:03 pm

מה שנכון נכון כתב:
פרי יהושע כתב:מחפש מקור בגאונים או בראשונים לכך שהקורא בספרים חיצונים אין לו חלק לעוה"ב הוא כדי שלא יכלל בכלל כ"ד ספרים
כך הוא משמעות קהלת רבה על הקרא "ויותר מהמה הזהר בני עשות ספרים הרבה", "כל המכניס בתוך ביתו יותר מכ"ד ספרים מהומה הוא מכניס לביתו, כגון ספר בן-סירא" (קוהלת רבה יב, יב-יג). והיר' סנהדרין, אבל הייתי רוצה למצוא מאחד מהקדמונים שיאמר כן להדיא

אם יעזור מן האחרונים - ר"ר מרגליות כותב כך ביסוד המשנה ובמרגליות הים.

אם מעצמו כתב לא יעזור הרבה, הלא הוא רווח מאד במחקר, ואכן כן הוא משמעות המדר"ר הנ"ל, אבל רציתי לראות האם יש לו יסוד בקדמונים במפורש יותר, אבל בל"נ אעיין גם שם וייש"כ לכם.

מקדש מלך כתב:
מה שנכון נכון כתב:
פרי יהושע כתב:מחפש מקור בגאונים או בראשונים לכך שהקורא בספרים חיצונים אין לו חלק לעוה"ב הוא כדי שלא יכלל בכלל כ"ד ספרים
כך הוא משמעות קהלת רבה על הקרא "ויותר מהמה הזהר בני עשות ספרים הרבה", "כל המכניס בתוך ביתו יותר מכ"ד ספרים מהומה הוא מכניס לביתו, כגון ספר בן-סירא" (קוהלת רבה יב, יב-יג). והיר' סנהדרין, אבל הייתי רוצה למצוא מאחד מהקדמונים שיאמר כן להדיא

אם יעזור מן האחרונים - ר"ר מרגליות כותב כך ביסוד המשנה ובמרגליות הים.


עיין עוד יד דוד סנהדרין דף ק ע"ב.
באר שבע סנהדרין שם.
עלי תמר על ירושלמי סנהדרין פ"י ה"א.

אולי אפשר לצטט משם, באר שבע עוד בהשג יד אבל 'עלי תמר' ממש לא.
עכ"פ יישר כוחכם.

מקדש מלך
הודעות: 2282
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מקדש מלך » ד' דצמבר 12, 2018 3:44 pm

פרי יהושע כתב:
מה שנכון נכון כתב:
פרי יהושע כתב:מחפש מקור בגאונים או בראשונים לכך שהקורא בספרים חיצונים אין לו חלק לעוה"ב הוא כדי שלא יכלל בכלל כ"ד ספרים
כך הוא משמעות קהלת רבה על הקרא "ויותר מהמה הזהר בני עשות ספרים הרבה", "כל המכניס בתוך ביתו יותר מכ"ד ספרים מהומה הוא מכניס לביתו, כגון ספר בן-סירא" (קוהלת רבה יב, יב-יג). והיר' סנהדרין, אבל הייתי רוצה למצוא מאחד מהקדמונים שיאמר כן להדיא

אם יעזור מן האחרונים - ר"ר מרגליות כותב כך ביסוד המשנה ובמרגליות הים.

אם מעצמו כתב לא יעזור הרבה, הלא הוא רווח מאד במחקר, ואכן כן הוא משמעות המדר"ר הנ"ל, אבל רציתי לראות האם יש לו יסוד בקדמונים במפורש יותר, אבל בל"נ אעיין גם שם וייש"כ לכם.

מקדש מלך כתב:
מה שנכון נכון כתב:
פרי יהושע כתב:מחפש מקור בגאונים או בראשונים לכך שהקורא בספרים חיצונים אין לו חלק לעוה"ב הוא כדי שלא יכלל בכלל כ"ד ספרים
כך הוא משמעות קהלת רבה על הקרא "ויותר מהמה הזהר בני עשות ספרים הרבה", "כל המכניס בתוך ביתו יותר מכ"ד ספרים מהומה הוא מכניס לביתו, כגון ספר בן-סירא" (קוהלת רבה יב, יב-יג). והיר' סנהדרין, אבל הייתי רוצה למצוא מאחד מהקדמונים שיאמר כן להדיא

אם יעזור מן האחרונים - ר"ר מרגליות כותב כך ביסוד המשנה ובמרגליות הים.


עיין עוד יד דוד סנהדרין דף ק ע"ב.
באר שבע סנהדרין שם.
עלי תמר על ירושלמי סנהדרין פ"י ה"א.

אולי אפשר לצטט משם, באר שבע עוד בהשג יד אבל 'עלי תמר' ממש לא.
עכ"פ יישר כוחכם.


הנה היד דוד
קבצים מצורפים
היד דוד על ספרים החיצוניים.PDF
(431.28 KiB) הורד 28 פעמים


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים