מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

◆ חיפוש מקור ◆

חיפושי מקורות וכדומה
א איד
הודעות: 372
הצטרף: ו' ספטמבר 15, 2017 7:07 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי א איד » ב' אפריל 15, 2019 5:47 pm

אמת (עכשיו נראה לי שדרכו שכשמדבר גם על המשך דבריו - כותב "וכו'");

א"כ - ייתכן והמשפט מדילי'.

א איד
הודעות: 372
הצטרף: ו' ספטמבר 15, 2017 7:07 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי א איד » ב' אפריל 15, 2019 6:29 pm

בספר באוצר 'ספר הזהר <טקסט>' תחת השם 'תוספות' בדף שו/ב אכן מופיע המשפט "ישראל עלו במחשבה" (בלבד).

לא ברור לי באיזה דפוס השתמשו (ומה הם ה'תוספות' וכו'), אבל כנראה שגם ר"א וקסלשטיין השתמש בדפוס זה.

כרמי שלי
הודעות: 658
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי כרמי שלי » ב' אפריל 15, 2019 6:51 pm

א איד כתב:לא ברור לי . . מה הם ה'תוספות' וכו'

ראה מעט כאן.

א איד
הודעות: 372
הצטרף: ו' ספטמבר 15, 2017 7:07 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי א איד » ב' אפריל 15, 2019 6:53 pm

ייש"כ (מעט מידי).

שבענו מטובך
הודעות: 1001
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שבענו מטובך » ב' אפריל 15, 2019 7:01 pm

"מעשה ברבי אליעזר ורבי יהושע ורבי אלעזר בן עזריה ורבי עקיבא ורבי טרפון". ידוע מש"כ החיד"א בשמחת הרגל:
ראב"ע ור' טרפון היו כהנים.
ר' יהושע היה לוי.
ובכל זאת נתחייבו בסיפור יציאת מצרים, אף שלא נשתעבדו המצריים בשבט לוי.

יש מוסיפים שר' עקיבא היה בן גרים, ור' אליעזר היה גם כן לוי (עי' רד"ל במבואו לפרקי ר' אליעזר). אם כן היינו חושבים שגם הם יהיו פטורים, לכך מספר בעל ההגדה שגם הם סיפרו סיפור יציא"מ כל אותו הלילה.
מה המקור להוספה זו? והאם יש מי שקדם לחיד"א בחידוש זה?

עזריאל ברגר
הודעות: 12950
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' אפריל 15, 2019 7:29 pm

שבענו מטובך כתב:"מעשה ברבי אליעזר ורבי יהושע ורבי אלעזר בן עזריה ורבי עקיבא ורבי טרפון". ידוע מש"כ החיד"א בשמחת הרגל:
ראב"ע ור' טרפון היו כהנים.
ר' יהושע היה לוי.
ובכל זאת נתחייבו בסיפור יציאת מצרים, אף שלא נשתעבדו המצריים בשבט לוי.

יש מוסיפים שר' עקיבא היה בן גרים, ור' אליעזר היה גם כן לוי (עי' רד"ל במבואו לפרקי ר' אליעזר). אם כן היינו חושבים שגם הם יהיו פטורים, לכך מספר בעל ההגדה שגם הם סיפרו סיפור יציא"מ כל אותו הלילה.
מה המקור להוספה זו? והאם יש מי שקדם לחיד"א בחידוש זה?

רבי עקיבא - זוהי תוספת של החיד"א בעצמו, כפי שניתן לראות בשמחת הרגל:
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=36
ר"א - אמנם כתוב שהוא מצאצאי משה רבינו, אבל האם ברור שהוא בן אחר בן?

שבענו מטובך
הודעות: 1001
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שבענו מטובך » ב' אפריל 15, 2019 7:34 pm

ייש"כ. לא הבחנתי בהמשך דבריו.
לא ברור שהיה לוי, אלא אם כן למדים כך ממה שהיה מצאצאי משה רבינו, וממה שבנו הורקנוס קיבל מעשר, כמש"כ הרד"ל.

כרמי שלי
הודעות: 658
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי כרמי שלי » ב' אפריל 15, 2019 7:53 pm

כרמי שלי כתב:מקור מימרת "ישראל עלו במחשבה" הוא בב"ר פר' א, ד, ובזהר ח"ב דף קיט, ב.

עתה ראיתי שמופיע גם קודם בזהר ח"א דף כד, א. ובכ"מ.

פרנצויז
הודעות: 1655
הצטרף: ה' מרץ 26, 2015 1:40 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פרנצויז » ב' אפריל 15, 2019 10:24 pm

א איד כתב:בספר באוצר 'ספר הזהר <טקסט>' תחת השם 'תוספות' בדף שו/ב אכן מופיע המשפט "ישראל עלו במחשבה" (בלבד).
לא ברור לי באיזה דפוס השתמשו (ומה הם ה'תוספות' וכו'), אבל כנראה שגם ר"א וקסלשטיין השתמש בדפוס זה.

לא מובן מה הספק, כן הוא בכל דפוסי הזהר, בסוף ח"ג דף ש"ו ע"ב.
ראה בדפוס וילנא
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 583&hilite
(הכותרת זהר ויקרא אינה נכונה, כי זהר ח"ג מכיל ויקרא, במדבר, דברים, ותוספת, ולכן במקום לציין זהר ויקרא דף שו,ב, צריך לציין זהר ח"ג דף שו,ב).

שבענו מטובך
הודעות: 1001
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שבענו מטובך » ב' אפריל 15, 2019 10:31 pm

שבענו מטובך כתב:לא ברור שהיה לוי, אלא אם כן למדים כך ממה שהיה מצאצאי משה רבינו, וממה שבנו הורקנוס קיבל מעשר, כמש"כ הרד"ל.

כעת מצאתי שהחיד"א כתב כן בנוגע לר' אליעזר באחורי תרעא.

הוד_והדר
הודעות: 2389
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' אפריל 15, 2019 10:53 pm

פרנצויז כתב:
א איד כתב:בספר באוצר 'ספר הזהר <טקסט>' תחת השם 'תוספות' בדף שו/ב אכן מופיע המשפט "ישראל עלו במחשבה" (בלבד).
לא ברור לי באיזה דפוס השתמשו (ומה הם ה'תוספות' וכו'), אבל כנראה שגם ר"א וקסלשטיין השתמש בדפוס זה.

לא מובן מה הספק, כן הוא בכל דפוסי הזהר, בסוף ח"ג דף ש"ו ע"ב.
ראה בדפוס וילנא
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 583&hilite
(הכותרת זהר ויקרא אינה נכונה, כי זהר ח"ג מכיל ויקרא, במדבר, דברים, ותוספת, ולכן במקום לציין זהר ויקרא דף שו,ב, צריך לציין זהר ח"ג דף שו,ב).



הכותרת נכונה, לפי המצויין בזהר למעלה זה שייך כתוספת בפרשת פנחס, ולפי זה אתה צודק שויקרא אינו נכון כי פר' פנחס זה במדבר. אבל לפי הגהות דרך אמת [המצויין שם למטה] קטע זו הינו תוספת לח"ג עמ' טז, א שזה אכן בפרשת ויקרא.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2515
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ג' אפריל 16, 2019 3:13 am

האם יש מקור לכך שאדם שלובש בגדי חול, ה"ז מבטל ממנו קדושת השבת? (דומני שראיתי כך בספרי חסידות)

שמעתי מעשה על (??) שבגלל שבטעות לבש "גרב" אחת של חול, לא הרגיש קדושת השבת באותו הרגל.. מוכר למישהו?

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' אפריל 16, 2019 10:13 am

דרופתקי דאורייתא כתב:האם יש מקור לכך שאדם שלובש בגדי חול, ה"ז מבטל ממנו קדושת השבת? (דומני שראיתי כך בספרי חסידות)

שמעתי מעשה על (??) שבגלל שבטעות לבש "גרב" אחת של חול, לא הרגיש קדושת השבת באותו הרגל.. מוכר למישהו?


יש בכה"ח שהלבוש שהאדם לובש בעוה"ב הוא לפי לבוש השבת שלו בעוה"ז

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2515
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' אפריל 17, 2019 12:31 pm

דחוף מאד

הידוע מקור שעשיו - הוא יצר הרע?

וגם אני מחפש מעשה על החידושי הרי"מ שאמר לאחד שא"ל שיש לו 'מחשבות זרות', שאין אלו מחשבות זרות אלא מחשבות שלך...

בתודה מראש

עזריאל ברגר
הודעות: 12950
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אפריל 17, 2019 2:30 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:מעשה על החידושי הרי"מ שאמר לאחד שא"ל שיש לו 'מחשבות זרות', שאין אלו מחשבות זרות אלא מחשבות שלך...

בתודה מראש

סיפורי חסידים, זוין. כמדומני באחת הפרשיות האחרונות.

כרמי שלי
הודעות: 658
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי כרמי שלי » ד' אפריל 17, 2019 6:48 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:הידוע מקור שעשיו - הוא יצר הרע?

של"ה שער האותיות אות יו"ד יצר טוב (אות ד).

הוד_והדר
הודעות: 2389
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הוד_והדר » ד' אפריל 17, 2019 8:00 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:דחוף מאד

הידוע מקור שעשיו - הוא יצר הרע?


בתודה מראש


ראה לקוטי תורה פרשת שמות, בפסוק ויקם מלך חדש
עץ חיים שער קיצור אבי"ע, פ"ג.

ועוד הרבה

לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' אפריל 17, 2019 8:13 pm

הוד_והדר כתב:ראה . . עץ חיים שער קיצור אבי"ע, פ"ג.

וז"ל:
מהרח"ו (בע"ח ש"נ ספ"ג) כתב:גם תבין כי ז"ס קין והבל יצ"ט ויצה"ר כנזכר בתקון ס"ט כי קין הם הגבורות לכן נקרא יצה"ר שכל זוהמת נחש בקין אתתקפה שהוא הגבורות משא"כ בהבל שהוא החסדים והוא סוד יעקב ועשו וכל הגרים הבאים מעשו היו מהגבורות ארץ אדום שכן עשו נקרא אדום והבן זה

יהודה בן יעקב
הודעות: 2893
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ד' אפריל 17, 2019 9:17 pm

שו"ת שואל ומשיב מהדורה תליתאה חלק א סימן רפח
שלום וכ"ט וכו' הגיעני מכתבו וכו' ובכ"ז אשיב בקצרה וז"ת שאלתו איש אחד חלה את חליו ל"ע אשר ימות בה ויען כי לא היה לו לא אשה ולא בנים ר"ל קרא לאחד מאוהביו ומסר בידו את כל ממונו עם הח"כ וועקסלין שהיו לו על אנשים אחרים בתורת פקדון וקודם מותו צוה לו אשר יתן מאה ר"כ להח"ק דק' וח"כ שיש תח"י ע"ס מאה וחמשים ר"כ כאשר יגבה אותם יכתוב עבורם ס"ת ואחרי אשר האיש הנ"ל הלך לעולמו וחיים לן ולכל ישראל שבק רצו אנשי הקהל דק' לשנות המעות לצורך בנין בית המדרש כי הבהמ"ד נוטה ליפול וכותליו מתמוטטים והאיש הנפקד הנ"ל לא רצה לשנות מצוואת הנפטר ולא הניחו לקבור המת עד שימסור הח"כ ליד שליש עד שיקוב הדין ביניהם אם מותר לשנות המעות הנ"ל וכן עשה וכעת נפשם לשאול הגיע אם מותר לשנות גם אומרים כי אין מאמינים לו כלל שכן צוה לו הנפטר ז"ת השאלה.
הנה מעלתו פלפל בחכמה, מכל מקום לענין דינא נראה לפענ"ד דאם אין להם מקום לבנות הבהמ"ד יכולים לשנותו דבאמת דברי הרא"ש סותרים למ"ש המרדכי וכמו שהאריכו הש"ך והפוסקים שם ומ"ש מעלתו עפ"י דברי הט"ז הנה באמת כל הפוסקים חלוקים על דברי הט"ז והש"ך והמ"א לא ס"ל כן יעו"ש ועיין בחבורי יד שאול סימן רכ"ט ובמגן גבורים סימן קנ"ג. אמנם יש לי עוד סמך דאפילו אם נימא דאין לשנות לקדושה קלה לפענ"ד בס"ת דבאמת שיטת הרא"ש והטור סימן ע"ר דאין מצוה בזמן הזה בכתיבת ס"ת ואפילו לדברי הע"ז שם מ"מ כל שעכ"פ בהמ"ד נתקלקל ודאי מצוה רבה להתפלל וללמוד שם ודאי עכ"פ לא מקרי קדושה קלה נגד ס"ת ובפרט דס"ת ישנו שם עוד ס"ת ובהמ"ד אף שיש שם עוד קלויז מ"מ הן רבים עתה ת"ל אנשי העיר כן ירבה הצריכים לבהכ"נ ובפרט שיש לחוש שאנשי העיר אולי מתפללים תפלת אשכנזים והקלויז הם ספרדים ויש בלבול הדעת וגם שינוי בענין תפילין בחוה"מ וכדומה וע"כ לפענ"ד יכולין לשנות וללקחו לבנין בהמ"ד. וליתר שאת יחייבו עצמם זט"ה במא"ה שאם ירווח להם הזמן יכתבו ס"ת לשמו של המנוח ואז יצאו ידי שניהם. ולדעתי גם להנפטר יש נייחא כשיתפללו וילמדו שם וגם יאמרו קדיש עבור נשמת המנוח. ועיין ב"ק דף ב' דאין מחייבין אותו לקנות מיד ואף דכתבתי ביד שאול סימן רי"ט דשם מיירי בנדרי רשות ולא בנדרי מצוה הא הבאתי שם דברי המהרי"ט והשיטה שם דגם בנדרי מצוה הוא כן וא"כ יוכלו להמתין עם כתיבת ס"ת לזמן שימצאו מקום רווחא כנלפענ"ד:

לא הצלחתי להבין את הנידון באותיות המודגשות, וכן את מקורות הדברים, אשמח לכל פענוח ומראי מקומות, כולל לספרי המחבר - יד שאול ומגן גבורים.

במסתרים
הודעות: 1737
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: חיפוש מקור

הודעהעל ידי במסתרים » ה' אפריל 18, 2019 5:04 am

יהודה בן יעקב כתב:.

ש"ך יו"ד סימן רנט סקי"א, ומשם בארה

מגן גבורים כאן http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=176

יהודה בן יעקב
הודעות: 2893
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: חיפוש מקור

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ה' אפריל 18, 2019 9:27 am

במסתרים כתב:
יהודה בן יעקב כתב:.

ש"ך יו"ד סימן רנט סקי"א, ומשם בארה
מגן גבורים כאן http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=176

יישר כח רב, עזרת לי מאד.

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2096
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

פסיעות כנגד א"י ירושלים ובית המקדש

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ש' אפריל 20, 2019 10:40 pm

האם יש מקור למה ששמעתי שהג' פסיעות אחרי שמונה עשרה הם כנגד א"י ירושלים ובית המקדש?

פלגינן
הודעות: 3232
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

איזה דמשק אליעזר?

הודעהעל ידי פלגינן » ב' אפריל 22, 2019 12:51 pm

איזה דמשק אליעזר זה?
איני מצליח למצוא.
קבצים מצורפים
דמשק.JPG
דמשק.JPG (27.16 KiB) נצפה 12409 פעמים

דמשק
הודעות: 1140
הצטרף: ב' פברואר 27, 2017 9:26 am

Re: איזה דמשק אליעזר?

הודעהעל ידי דמשק » ב' אפריל 22, 2019 12:58 pm

פלגינן כתב:איזה דמשק אליעזר זה?

סופר. בראשית נ"ד ע"ב.
קבצים מצורפים
דמשק אליעזר.png
דמשק אליעזר.png (47.84 KiB) נצפה 12405 פעמים

פלגינן
הודעות: 3232
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: איזה דמשק אליעזר?

הודעהעל ידי פלגינן » ב' אפריל 22, 2019 1:13 pm

דמשק כתב:
פלגינן כתב:איזה דמשק אליעזר זה?

סופר. בראשית נ"ד ע"ב.

יישר כח גדול!

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2515
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ג' אפריל 23, 2019 2:23 am

איזה "ספרים קדושים" כוונתו?
קבצים מצורפים
ר''ש דבליצקי,ישורון מ עמוד תצב.PNG
ר''ש דבליצקי,ישורון מ עמוד תצב.PNG (98.91 KiB) נצפה 12378 פעמים

א_צאנזער
הודעות: 92
הצטרף: ד' אפריל 24, 2019 1:02 am

הדברי חיים זי"ע

הודעהעל ידי א_צאנזער » ד' אפריל 24, 2019 3:16 am

.
נערך לאחרונה על ידי א_צאנזער ב ב' אפריל 29, 2019 10:23 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

הוד_והדר
הודעות: 2389
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

Re: הדברי חיים זי"ע

הודעהעל ידי הוד_והדר » ד' אפריל 24, 2019 6:32 pm

אוהב פלפל, יש סיפור בערך כזה על הקדושת לוי, שאמר לאקשען האב איך ליב דעם אייבירשטיר האב איך ליב

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2515
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' אפריל 24, 2019 8:31 pm

אמור ואמרת להזהיר גדולים על קטנים (רש"י מיבמות קיד). ביארו המפרשים (??) דלשון "להזהיר" מלשון זוהר ואור, שה'גדול' צריך להיות מאיר ומזהיר ומשפיע מאורו על הקטנים.
מי יודע המקור לזה?

עובדיה חן
הודעות: 1819
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » ד' אפריל 24, 2019 8:47 pm

היכן כתוב על עניין שנוח ראה ג דורות לפני המבול בתוך המבול ואחריו

עזריאל ברגר
הודעות: 12950
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אפריל 24, 2019 8:50 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:אמור ואמרת להזהיר גדולים על קטנים (רש"י מיבמות קיד). ביארו המפרשים (??) דלשון "להזהיר" מלשון זוהר ואור, שה'גדול' צריך להיות מאיר ומזהיר ומשפיע מאורו על הקטנים.
מי יודע המקור לזה?

א. נידון בקצרה בפורום viewtopic.php?t=22060
ב. בלקוטי שיחות חלק כז עמוד 165 הביא זאת בשם חמיו האדמו"ר הריי"צ, כשמקורו "ספר המאמרים תש"ח עמוד 240" (ועוד צוין שם ללקו"ש ח"ז, ושם גם צוין לאותו המאמר משנת תש"ח).

יישר כח למסייעים
נערך לאחרונה על ידי עזריאל ברגר ב ה' אפריל 25, 2019 2:07 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 12950
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אפריל 24, 2019 8:55 pm

עובדיה חן כתב:היכן כתוב על עניין שנוח ראה ג דורות לפני המבול בתוך המבול ואחריו

מדרש תנחומא נח ה
אלה תולדות נח נח וגו' את האלהים התהלך נח, ג"פ בפסוק למה, זה אחד משלשה שראו ג' עולמות נח, ודניאל, ואיוב, נח ראה עולם בישובו וראהו בחרבנו וחזר וראהו בישובו, דניאל ראה בנין בית ראשון וראהו חרב וחזר וראהו בנוי בבנין בית שני, איוב ראה בנין ביתו וחרבנו וחזר וראה בישובו, איש צדיק על שזן בריותיו של הקדוש ברוך הוא נקרא צדיק, שני בני אדם נקראו צדיקים על שזנו את הבריות נח ויוסף שכך כתיב בו על מכרם בכסף צדיק (עמוס, ב) וכתיב בו ויכלכל יוסף (בראשית, מז), א"ר אחוה ב"ר זעירא אף בני נח שנכנסו בתיבה והבהמה והחיה ועופות כלן צדיקים היו, לפי שדור המבול השחית כל בשר את דרכו על הארץ כתיב בהן, שהרביעו בהמה על חיה וחיה על בהמה והכל על אדם ואדם על הכל, לפיכך כתיב בהן הנני משחיתם את הארץ, ומנין שממעשה בראשית נצתוו הבהמות והחיות והעופות ורמש שלא להדבק עם שאינו מינו דכתיב (בראשית, א) ויעש אלהים את חית הארץ למינה וגו'. אמר להן הקב"ה כל מין ומין ידבק במינו, ושאין מינו אסור. תמים, זה אחד משבעה מהולים שנולדו בעולם. אדה"ר נברא מהול, ושת בנו נולד מהול, דכתיב (בראשית, ה) ויולד בדמותו כצלמו. נח נולד מהול, דכתיב תמים היה בדורותיו. יעקב נולד מהול, דכתיב (בראשית, כה) ויעקב איש תם. ויוסף נולד מהול, דכתיב (בראשית, לז) אלה תולדות יעקב יוסף, שהיה דומה לאביו. משה נולד מהול, שנאמר (שמות, ב) ותרא אותו כי טוב הוא. ואיוב נולד מהול, דכתיב (איוב, א) איש תם וישר.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2515
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' אפריל 24, 2019 10:47 pm

הידוע מקור כתוב לדברי אדמו"ר מקאצק שיש שנזהרים בחשש של "מחזי כיוהרא" יותר מ"יוהרא" ממש..

כרמי שלי
הודעות: 658
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: הדברי חיים זי"ע

הודעהעל ידי כרמי שלי » ד' אפריל 24, 2019 11:19 pm

א_צאנזער כתב:כיון שהיה חולה ברגליו כנודע, אמרו שיסע למעיינות הנופש לרחוץ במעיינות מרפא, אמר: "ביה אנא רחיץ!" (מתפלת בריך שמיה).

ס' גן הדסים בערכו אות ז.

מקורות מאוחרים נמצא כן אודות הגר"נ הכהן פריד בעל פני מבין, ושמא נתחלף להם].

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2515
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ה' אפריל 25, 2019 12:06 am

לא בדקתי בספר לב אליהו היות ואינו באוצר, (מדוע?)

אבל אני מחפש בשם ר"א לופיאן (גם במקורות אחרים) שמספר על הדור שלפניו שראה זקנים שמרוב שמחה בלימוד היו מגיעים עד כדי בכיה.

בתודה מראש

תורה מפוארת
הודעות: 630
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ שם משמואל שמצטט מדברי הכוזרי

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ש' אפריל 27, 2019 11:43 pm

לשונו של השם משמואל בפ' תרומה: והיינו, שהקדושה לעולם חלה על מקום שראוי לחול כמו שכתב הכוזרי, היכן זה בכוזרי?

א_צאנזער
הודעות: 92
הצטרף: ד' אפריל 24, 2019 1:02 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי א_צאנזער » א' אפריל 28, 2019 1:34 am

.
נערך לאחרונה על ידי א_צאנזער ב ה' יוני 20, 2019 12:27 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

נחלי אפרסמון

קרבן פסח בזה"ז

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ב' אפריל 29, 2019 12:53 am

האם המנחת אלעזר התיר זאת? א"כ היכן?

כרמי שלי
הודעות: 658
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: הדברי חיים זי"ע

הודעהעל ידי כרמי שלי » ב' אפריל 29, 2019 2:17 am

א_צאנזער כתב:אבקש עזרת חברי הפורום שליט"א למצוא מקור לכמה עובדות עם אדמו"ר בעל הדברי חיים זי"ע
. .
כאשר שאלוהו אם אוהב פלפל, אמר: את הקב"ה אני אוהב - פלפל אני אוכל..

מסופר כן על הסב"ק מראדושיץ - בס' מנחת יהודה מנכדו הרה"ק מפינטשוב פ' תולדות (עה"פ כז, לג), ובס' נפלאות הסבא קדישא ח"ב ע' 72.

חד ברנש
הודעות: 5743
הצטרף: ב' יוני 20, 2016 11:48 am

מבזה את האות

הודעהעל ידי חד ברנש » ב' אפריל 29, 2019 3:14 pm

זכור לי שבספר הזוהר נכתב,
שכל מי שאינו אוכל מצה שבעה ימים מבזה את האות
כך בערך הלשון (בתרגום לעברית).
וכעת אינני מוצא את הזוהר.
אודה מאוד למי שישיב את אבדתי.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים