מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

◆ חיפוש מקור ◆

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
עזריאל ברגר
הודעות: 6092
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אוגוסט 04, 2019 10:06 pm

בן_אליעזר כתב: אמנם אין לבטל בניד עף "אין כאן כהן, יעמוד פלוני בן אלמוני ישראל במקום כהן" (במקום שצר ה'עליות' לתורה, ושרוצים לקחת עלייתו של הכהן בקריאה (ולפעמים ב' עליות, במקום שידוע שאין שם לוי ובמילא ירווח מקום שני העליות)). שמעתי אפילו שהיו (ישנם?) רבנים הטוענים שבאם תרצו שהכהן ימחול על כבודו - אולי תתנו לו שטר של מאה כפיוס על העלי'ה..
ולכאו' הדברים הינם ק"ו במקרה שהכהן עדיין נוכח בביהכ"נ באותה שעה - וסתם אומרים, "אין כאן כהן", בהעלימו מנוכחותו. [אך אולי ילע"ע במקום שמחלקים כבוד לגדול בישראל, ובביכנ"ה גדול שקשה לסלק בקלות ובמהירות כל הכהנים משם. בדוג' בית הכנסת שהיתה באלכסדרי' שבמצרים, או הקהלות המפוארות של החצרות החסידיים וכיו"ב].

אך שמעתי באומרים לי, עצה נאה הוא לומר "ברשות הכהן, יעמוד פלוני.." - כי כך אין הדברים מכחישים את המציאות, ונעשית ברשותו (במקרה שזה אכן ברשותו מראש, ולא סתם כפו עליו זה עתה בהכרזת הגבאי כעת..).

האם יש דברים בגו - דוקא לחיוב, או דוקא לשלילה - קרי, בכל הצדדים שנזכרו? ובבקשה, בסיוע מקורות ודיונים והצדדים בזה, בכל ספרי האחרונים וכו'.

מסתמא בחיפוש בספרי מלקטי הלכות קרה"ת תמצא הרבה, אך לא אמנע טוב, ואין טוב אלא תורה:
מה שראיתי זה, שבבתי כנסת קטנים-יחסית, מבקשים בנעימות ובכבוד מהכהנים שייצאו החוצה, ואינם חוזרים עד שיאמר הלוי/הישראל "בא"י אלוקינו".
אבל במקומות גדולים שזה (כמעט) לא מעשי להוציא את כל הכהנים, יש שנוהגים לומר "במחילת/ברשות הכהנים יעמוד פב"פ ישראל/לוי במקום כהן". ויש שנוהגים לומר רק "יעמוד פב"פ ישראל/לוי במקום כהן", בלי להזכיר לפני כן את הכהן.

שמחו
הודעות: 234
הצטרף: ו' נובמבר 13, 2015 12:37 am

היכן מקור דברי הגר"א

הודעהעל ידי שמחו » ב' אוגוסט 05, 2019 9:45 pm

..
קבצים מצורפים
לכידה.JPG
לכידה.JPG (17.53 KiB) נצפה 2836 פעמים

בן_אליעזר
הודעות: 894
הצטרף: ב' נובמבר 03, 2014 6:59 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בן_אליעזר » ב' אוגוסט 05, 2019 10:40 pm

השכחה מצוי' (אצלי).. מה הם החילוקים במשמעות בין המילה 'כל' בקמ"ץ, למילת 'כל' בחול"ם? והאם א' הוא כולל יותר מזולתו?
(קרי, לא רק החילוקים מבחי' דקדוקית, שראיתי בזה ששונים הם כשמופיע כמלה בפ"ע למלה, לעומת כשהיא סמוכה למילה אחרת -- כי אם מבחי' משמעותית וכיו"ב).

בתודה מראש על החילוקים ביניהם, וכן מ"מ וציונים לעניין.

עזריאל ברגר
הודעות: 6092
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' אוגוסט 05, 2019 10:56 pm

בן_אליעזר כתב:השכחה מצוי' (אצלי).. מה הם החילוקים במשמעות בין המילה 'כל' בקמ"ץ, למילת 'כל' בחול"ם? והאם א' הוא כולל יותר מזולתו?
(קרי, לא רק החילוקים מבחי' דקדוקית, שראיתי בזה ששונים הם כשמופיע כמלה בפ"ע למלה, לעומת כשהיא סמוכה למילה אחרת -- כי אם מבחי' משמעותית וכיו"ב).

בתודה מראש על החילוקים ביניהם, וכן מ"מ וציונים לעניין.

viewtopic.php?f=45&t=36853
ובפרט viewtopic.php?p=408719#p408719

בן_אליעזר
הודעות: 894
הצטרף: ב' נובמבר 03, 2014 6:59 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בן_אליעזר » ב' אוגוסט 05, 2019 11:28 pm

ייש"כ!

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 871
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ג' אוגוסט 06, 2019 1:43 am

תפלה בציבור ה"ז ככתר, שגם אם לא כיון מצטפת התפלה ונעשית במקום "חור" של הכתר. מתלמיד הגר"א.

מי יודע?

נחלי אפרסמון

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ג' אוגוסט 06, 2019 2:21 am

בס' ראש הגבעה עמ' ה' יורידו המבינים.

פרנצויז
הודעות: 716
הצטרף: ה' מרץ 26, 2015 1:40 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פרנצויז » ג' אוגוסט 06, 2019 2:25 am

נחלי אפרסמון כתב:בס' ראש הגבעה עמ' ה' יורידו המבינים.

http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... id=CM0005B
www.otzar.org/wotzar/book.aspx?105000&pageid=00010
דף ה' ע"א

יקוב
הודעות: 56
הצטרף: ג' אוקטובר 17, 2017 7:15 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי יקוב » ג' אוגוסט 06, 2019 12:59 pm

בספר מהרי"ל דיסקין על התורה כתוב: אברהם שהיה לו מדריגת נבואה מפה אל פה יש לזה מקור כי בכמה מדרשים משמע הפוך.

גולד
הודעות: 54
הצטרף: ו' יולי 16, 2010 8:01 pm

מקור שאותו האיש שר"י יהיה לו תיקון

הודעהעל ידי גולד » ג' אוגוסט 06, 2019 1:34 pm

שלום ברכה. הנני צריך דחוף מר"מ מקור שאותו האיש יהיה לו תיקון לעתיד. [מצאתי בספר אמונת עתך לר' משה וואלפסון שליט"א שהביא כן בשם כתבי האר"י ז"ל. אבל לא ציין מקורו].
תודה רבה לכל מי שיכול לעזור בזה.

גולד
הודעות: 54
הצטרף: ו' יולי 16, 2010 8:01 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי גולד » ג' אוגוסט 06, 2019 1:36 pm

שלום ברכה. הנני צריך דחוף מר"מ מקור שאותו האיש יהיה לו תיקון לעתיד. [מצאתי בספר אמונת עתך לר' משה וואלפסון שליט"א שהביא כן בשם כתבי האר"י ז"ל. אבל לא ציין מקורו].
תודה רבה לכל מי שיכול לעזור בזה.

בן מיכאל
הודעות: 1246
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: מקור שאותו האיש שר"י יהיה לו תיקון

הודעהעל ידי בן מיכאל » ג' אוגוסט 06, 2019 1:41 pm

יש בכתבי הרמ"ע מפאנו.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 871
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ג' אוגוסט 06, 2019 2:02 pm

מרע"ה התפלל תקט"ו תפלות, ואילולי שהקב"ה אמר לו להפסיק להתפלל, היה ממשיך להתפלל עוד אלף תפלות - מה המקור לזה?

.השוחט
הודעות: 378
הצטרף: א' פברואר 17, 2019 7:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי .השוחט » ג' אוגוסט 06, 2019 4:03 pm

אולי רש"י ריש ואתחנן ? [לאו דוקא עוד אלף. ודומני שכל הספר הק' מגלה עמוקות מיוסד על דברי חז"ל הללו].

בברכה המשולשת
הודעות: 10596
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' אוגוסט 06, 2019 5:12 pm

גולד כתב:שלום ברכה. הנני צריך דחוף מר"מ מקור שאותו האיש יהיה לו תיקון לעתיד. [מצאתי בספר אמונת עתך לר' משה וואלפסון שליט"א שהביא כן בשם כתבי האר"י ז"ל. אבל לא ציין מקורו].
תודה רבה לכל מי שיכול לעזור בזה.


זה מפורש בלשם, אך אין לי דרך לאתר כרגע את המר"מ, לצערי.

סליחות
הודעות: 798
הצטרף: ה' ספטמבר 08, 2011 5:52 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי סליחות » ד' אוגוסט 07, 2019 12:43 am

האם הרמב"ם מתייחס למושג איסטניס במשנה תורה?
ניסיתי לחפש איסטניס וכן אסטניס, ולא עלתה בידי.
אולי זה כתוב באיות אחר?

עזריאל ברגר
הודעות: 6092
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אוגוסט 07, 2019 9:42 am

נשאלתי:
בפירוש רקנאטי על התורה מסדר את כלי המשכן (מזבח, כיור, שולחן, מנורה וכו') לפי הספירות (חסד גבורה תפארת וכו').
איפה בדיוק זה נמצא בפירושו, ומה בדיוק כתוב שם?

עזריאל ברגר
הודעות: 6092
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אוגוסט 07, 2019 9:44 am

סליחות כתב:האם הרמב"ם מתייחס למושג איסטניס במשנה תורה?
ניסיתי לחפש איסטניס וכן אסטניס, ולא עלתה בידי.
אולי זה כתוב באיות אחר?

כמדומני שאינו משתמש בביטוי זה, אלא בביטויים חלופיים כגון "מי שנפשו קצה ב..." וכדומה.

תורה מפוארת
הודעות: 302
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ד' אוגוסט 07, 2019 11:00 am

.השוחט כתב:אולי רש"י ריש ואתחנן ? [לאו דוקא עוד אלף. ודומני שכל הספר הק' מגלה עמוקות מיוסד על דברי חז"ל הללו].

דב"ר יא י ושם לא מופיע עוד אלף תפילות ומשם המקור

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 871
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' אוגוסט 07, 2019 11:04 am

תורה מפוארת כתב:
.השוחט כתב:אולי רש"י ריש ואתחנן ? [לאו דוקא עוד אלף. ודומני שכל הספר הק' מגלה עמוקות מיוסד על דברי חז"ל הללו].

דב"ר יא י ושם לא מופיע עוד אלף תפילות ומשם המקור


מה מצאת שם?

תורה מפוארת
הודעות: 302
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ד' אוגוסט 07, 2019 11:05 am

עזריאל ברגר כתב:
בן_אליעזר כתב:ראיתי מי שכתב (בספר בן-זמננו המלקט עניני בית הקברות) בסתמא ש"אין הדרך להתפלל לצד הרגלים" (כשהכוונה, של הנטמן שם). כתב כן בלי ציון לדבריו (לאורך הספר אמנם יש כמה ציונים ומ"מ אך לא על כל דבר ודבר), ואחפש מקורות וכו' בעניין, לכאן ולכאן [=באישור 'פסק' זה ולהיפוכו], הדנים בזה ובמסתעף (שכן ראינו, וכבר תועדו, צדיקים וישרים העושים כן בלי שום פקפוק)

הרב יוסף שמחה גינזבורג כותב (בגליונות "התקשרות" בכל שנה בסמיכות לג' תמוז) לבאים להתפלל במקום ציון קבורתם של שני צדיקים יחד, שהמקום המועדף הוא "בין שני הציוני קודש, אצל מקום רגליהם הקדושים", ומקורו: כך סיפר כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע ברשימתו (בית-משיח גיליון 22 עמ' 26) על מנהג אביו כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע באוהל הצמח-צדק והמהר"ש בליובאוויטש.

איני בקיא בכל הל' ביה"ק, רק אציין שבאהל אדמורי ויז'ניץ בב"ב, וכן בחצר ישיבת שפ"א מעולם לא ראו את האדמורי"ם מתפללים לצד הרגלים רק בראש הקבר.

עזריאל ברגר
הודעות: 6092
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אוגוסט 07, 2019 11:54 am

עזריאל ברגר כתב:נשאלתי:
בפירוש רקנאטי על התורה מסדר את כלי המשכן (מזבח, כיור, שולחן, מנורה וכו') לפי הספירות (חסד גבורה תפארת וכו').
איפה בדיוק זה נמצא בפירושו, ומה בדיוק כתוב שם?

אולי ב"אבן היקרה" של הלבוש?

שברי לוחות
הודעות: 1951
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' אוגוסט 07, 2019 4:12 pm

ביאור של אב"ד טלז, על הגמרא שאמר מנשה לרב אשי שיש לברך המוציא היכא דקרים בישולא, שהעושה מעשה בלי קבלת עול מלכות שמים הרי זה אביזרייהו דעבודה זרה
נערך לאחרונה על ידי עזריאל ברגר ב ד' אוגוסט 07, 2019 9:36 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.
סיבה: תוקנה טעות הקלדה

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 871
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' אוגוסט 07, 2019 8:25 pm

נתבקשתי לשאול כאן

כתב הגרי"א ויינטרוב זצ"ל שאף שנחרב המקדש ע"י אויבים אבל הארון לא נפל בידם אלא נגנז כי הארון מקביל לבחינה זו של הנשמת חיים של אדם ובחינה זו אינה נחרבת או נתקלקלת ע"י חטא אלא מסתלקת מן האדם, משא"כ בנפש ורוח שמתקלקלים.

מנין המקור שהארון כנגד הנשמה? האם יש מקור לכך בספרי רבותינו המקובלים ובעלי המחשבה?

רצ"ב דבריו

יש"כ ותודה מראש
קבצים מצורפים
הגריא וינטורב.PDF
(252.7 KiB) הורד 29 פעמים

לבנון
הודעות: 506
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לבנון » ד' אוגוסט 07, 2019 10:19 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:נתבקשתי לשאול כאן

כתב הגרי"א ויינטרוב זצ"ל שאף שנחרב המקדש ע"י אויבים אבל הארון לא נפל בידם אלא נגנז כי הארון מקביל לבחינה זו של הנשמת חיים של אדם ובחינה זו אינה נחרבת או נתקלקלת ע"י חטא אלא מסתלקת מן האדם, משא"כ בנפש ורוח שמתקלקלים.
מנין המקור שהארון כנגד הנשמה? האם יש מקור לכך בספרי רבותינו המקובלים ובעלי המחשבה?
רצ"ב דבריו
יש"כ ותודה מראש

אדרת אליהו לגר"א פרשת תרומה

וונדרבר
הודעות: 844
הצטרף: ב' אוקטובר 06, 2014 3:04 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי וונדרבר » ד' אוגוסט 07, 2019 10:38 pm

שברי לוחות כתב:ביאור של אב"ד טלז, על הגמרא שאמר מנשה לרב אשי שיש לברך המוציא היכא דקרים בישולא, שהעושה מעשה בלי קבלת עול מלכות שמים הרי זה אביזרייהו דעבודה זרה

ראה ס' סוד הפרנסה לרי"ד שלזינגר עמ' י"ח
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... geid=P0040

וראה עוד בס' שעורי דעת עמ' 98 שמדבר על הגמ' הזאת, וצריך לעיין שם אם אומר את הפירוש הזה
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =96&hilite

שברי לוחות
הודעות: 1951
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' אוגוסט 07, 2019 11:21 pm

וונדרבר כתב:
שברי לוחות כתב:ביאור של אב"ד טלז, על הגמרא שאמר מנשה לרב אשי שיש לברך המוציא היכא דקרים בישולא, שהעושה מעשה בלי קבלת עול מלכות שמים הרי זה אביזרייהו דעבודה זרה

ראה ס' סוד הפרנסה לרי"ד שלזינגר עמ' י"ח
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... geid=P0040

וראה עוד בס' שעורי דעת עמ' 98 שמדבר על הגמ' הזאת, וצריך לעיין שם אם אומר את הפירוש הזה
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =96&hilite

תודה רבה!

סליחות
הודעות: 798
הצטרף: ה' ספטמבר 08, 2011 5:52 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי סליחות » ה' אוגוסט 08, 2019 12:59 am

עזריאל ברגר כתב:
סליחות כתב:האם הרמב"ם מתייחס למושג איסטניס במשנה תורה?
ניסיתי לחפש איסטניס וכן אסטניס, ולא עלתה בידי.
אולי זה כתוב באיות אחר?

כמדומני שאינו משתמש בביטוי זה, אלא בביטויים חלופיים כגון "מי שנפשו קצה ב..." וכדומה.

ייש"כ, אבל ביטוי זה בדיוק, לא קיים. וצ"ע.

בקרו טלה
הודעות: 3021
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ה' אוגוסט 08, 2019 1:17 am

סליחות כתב:האם הרמב"ם מתייחס למושג איסטניס במשנה תורה?

על מה דאי' ביומא לא: אם הי' כה"ג זקן או איסטניס
הלכות עבודת יום הכפורים פרק ב
(ד) היה כהן גדול זקן או חולה מלבנין עששיות של ברזל באש מבערב ולמחר מטילין אותן במים כדי להפיג צינתן שאין שבות במקדש

סליחות
הודעות: 798
הצטרף: ה' ספטמבר 08, 2011 5:52 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי סליחות » ה' אוגוסט 08, 2019 3:23 am

בקרו טלה כתב:
סליחות כתב:האם הרמב"ם מתייחס למושג איסטניס במשנה תורה?

על מה דאי' ביומא לא: אם הי' כה"ג זקן או איסטניס
הלכות עבודת יום הכפורים פרק ב
(ד) היה כהן גדול זקן או חולה מלבנין עששיות של ברזל באש מבערב ולמחר מטילין אותן במים כדי להפיג צינתן שאין שבות במקדש

ייש"כ גדול!

נחלי אפרסמון

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ה' אוגוסט 08, 2019 3:53 am

סיפור שזכור לי, על עלילה שהיתה בדמשק, והשולטן דרש סכום עתק ושלחו לרבינו האריז"ל ויצא בחצות לילה לבאר יחד עם תלמידיו ושלשלו חבלים לבאר והוציאו משם מיטת השולטן והתרו בו וחתם על אגרת והחזירוהו לבור, לאחר מכן התעורר וראה את חתימתו ונחרד וביטל הגזירה. כך זכור לי פחות או יותר.מה המקור?

נחלי אפרסמון

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ה' אוגוסט 08, 2019 4:05 am

לבנון כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:נתבקשתי לשאול כאן

כתב הגרי"א ויינטרוב זצ"ל שאף שנחרב המקדש ע"י אויבים אבל הארון לא נפל בידם אלא נגנז כי הארון מקביל לבחינה זו של הנשמת חיים של אדם ובחינה זו אינה נחרבת או נתקלקלת ע"י חטא אלא מסתלקת מן האדם, משא"כ בנפש ורוח שמתקלקלים.
מנין המקור שהארון כנגד הנשמה? האם יש מקור לכך בספרי רבותינו המקובלים ובעלי המחשבה?
רצ"ב דבריו
יש"כ ותודה מראש

אדרת אליהו לגר"א פרשת תרומה
לא חזיתי שם ד"ז.

שייף נפיק
הודעות: 2064
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ שדים מתפללים?

הודעהעל ידי שייף נפיק » ה' אוגוסט 08, 2019 11:55 am

בחסד לאברהם (אזולאי) מעין שביעי נהר כ' כותב וז''ל
''אמנם העידו קצת בני אדם שהשדים מתפללין ואין תימה שכן פירשו בזוהר ביושבי ז' ארצות שיש מהן מצלין צלותא''
מי מכיר זוהר כזה? ומה זה יושבי ז' ארצות?
זה חשוב לי מאוד! יישר כחכם!

בקרו טלה
הודעות: 3021
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ שדים מתפללים?

הודעהעל ידי בקרו טלה » ה' אוגוסט 08, 2019 12:04 pm

שייף נפיק כתב:בחסד לאברהם (אזולאי) מעין שביעי נהר כ' כותב וז''ל
''אמנם העידו קצת בני אדם שהשדים מתפללין ואין תימה שכן פירשו בזוהר ביושבי ז' ארצות שיש מהן מצלין צלותא''
מי מכיר זוהר כזה? ומה זה יושבי ז' ארצות?

ח"ג ט ע"ב [אם זבח שלמים] ואילך עיי"ש באריכות

נחלי אפרסמון

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ה' אוגוסט 08, 2019 1:51 pm

נחלי אפרסמון כתב:סיפור שזכור לי, על עלילה שהיתה בדמשק, והשולטן דרש סכום עתק ושלחו לרבינו האריז"ל ויצא בחצות לילה לבאר יחד עם תלמידיו ושלשלו חבלים לבאר והוציאו משם מיטת השולטן והתרו בו וחתם על אגרת והחזירוהו לבור, לאחר מכן התעורר וראה את חתימתו ונחרד וביטל הגזירה. כך זכור לי פחות או יותר.מה המקור?
????????????????????

בקרו טלה
הודעות: 3021
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ה' אוגוסט 08, 2019 2:04 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:הקובר בניו בחייו אינו רואה פני גהינום - המקור?.

ראשית חכמה פרק גידול בנים אות כח אות קטן ו
קבצים מצורפים
ראשית חכמה.pdf
(365.75 KiB) הורד 29 פעמים
נערך לאחרונה על ידי בקרו טלה ב ו' אוגוסט 09, 2019 1:47 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעיין
הודעות: 1295
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

שם יב"ק - מסוגל לשמירת הדרך

הודעהעל ידי מעיין » ה' אוגוסט 08, 2019 8:59 pm

כתבו המפרשים שם יב"ק היוצא מפסוק י'עננו ב'יום ק'ראינו [ב"פ יב"ק עולה דרך] רומז למעבר יב"ק המסוגל לשמירת הדרך וכל הענינים - מקור

שייף נפיק
הודעות: 2064
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ שדים מתפללים?

הודעהעל ידי שייף נפיק » ו' אוגוסט 09, 2019 12:13 am

בקרו טלה כתב:
שייף נפיק כתב:בחסד לאברהם (אזולאי) מעין שביעי נהר כ' כותב וז''ל
''אמנם העידו קצת בני אדם שהשדים מתפללין ואין תימה שכן פירשו בזוהר ביושבי ז' ארצות שיש מהן מצלין צלותא''
מי מכיר זוהר כזה? ומה זה יושבי ז' ארצות?

ח"ג ט ע"ב [אם זבח שלמים] ואילך עיי"ש באריכות


יישר כחך!!
מובא שם שיש בריות משונות שמתפללים אבל איך הוא הבין שהם השדים?

בקרו טלה
הודעות: 3021
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: היכן מקור דברי הגר"א

הודעהעל ידי בקרו טלה » ו' אוגוסט 09, 2019 1:40 pm

שמחו כתב:..

ברק   השחר.png
ברק השחר.png (40.32 KiB) נצפה 2413 פעמים

פרנצויז
הודעות: 716
הצטרף: ה' מרץ 26, 2015 1:40 pm

Re: שם יב"ק - מסוגל לשמירת הדרך

הודעהעל ידי פרנצויז » ו' אוגוסט 09, 2019 2:30 pm

מעיין כתב:כתבו המפרשים שם יב"ק היוצא מפסוק י'עננו ב'יום ק'ראינו [ב"פ יב"ק עולה דרך] רומז למעבר יב"ק המסוגל לשמירת הדרך וכל הענינים - מקור

ראה לקוטי ש"ס מהאר"י ז"ל, [דפוס ליוורנו דף כ"ה ע"ד]
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =49&hilite
(בדפוס קראקא דף כ"ח ע"ב)


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אברהם, סליחות, עתניאל בן קנז ו־ 65 אורחים