עמוד 59 מתוך 79

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' יוני 20, 2019 8:58 am
על ידי עזריאל ברגר
זקן ששכח כתב:היכן מופיע בירושלמי אודות מי שנשק סלע שיש עליו רבו ולימד תורה?

לא מצאתי ירושלמי אלא מדרש רבה (שיר השירים א,ג), ולא רבו אלא בר-פלוגתיה:
ובית מדרשו של רבי אליעזר היה עשוי כמין ריס ואבן אחת הייתה שם והיתה מיוחדת לו לישיבה. פעם אחת נכנס רבי יהושע התחיל ונושק אותה האבן ואמר האבן הזאת דומה להר סיני וזה שישב עליה דומה לארון הברית

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' יוני 20, 2019 11:59 am
על ידי י. אברהם
א] "בבעל הטורים? מגנה הרמת קול"

ב] "יהיה נזהר לדבר אמת, ועל זה אנו אומרים בתפילתינו ודובר אמת בלבבו. וכן מזהיר בספר חובת הלבבות?"

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' יוני 20, 2019 2:14 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
האם ידוע מקור להדליק נר נשמה לע"נ הנפטרים
בערב שבת?
בערב ראש חודש?
כי זמן זה הוא עילוי הנשמות??

בתודה מראש

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' יוני 20, 2019 10:42 pm
על ידי פרנצויז
לענין כתב:
בן איש חי.PNG
בן איש חי.PNG (111.16 KiB) נצפה 10408 פעמים

אכיר טובה למי שיראני מקומו ברב פעלים.

ראה בס' בן איש חי (מהדורת כסא רחמים) בהקדמה עמ' 16, בהערה למטה, שכתבו שלא מצאו את הרב פעלים הנ"ל.
www.otzar.org/wotzar/book.aspx?51120&pageid=P0016

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' יוני 20, 2019 10:48 pm
על ידי לענין
אודה לך!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יוני 21, 2019 6:31 am
על ידי אוהב עמו
האם יש מקור בחז"ל להכניס לבית האסורים נידון מחשש שמא יזיק עוד עד שייגמר דינו?
[ידועים לי דברי הרמ"א בסי' של"ט, על נידון שיש חשש שיברח]

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יוני 21, 2019 8:30 am
על ידי עזריאל ברגר
אוהב עמו כתב:האם יש מקור בחז"ל להכניס לבית האסורים נידון מחשש שמא יזיק עוד עד שייגמר דינו?
[ידועים לי דברי הרמ"א בסי' של"ט, על נידון שיש חשש שיברח]

מקור מפורש - איני יודע.
אבל זה שייך לדין "כופין על המצוות" ורשות יש לב"ד לענוש ולאסור כפי ראות עיניהם "למיגדר מילתא".

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יוני 21, 2019 11:12 am
על ידי אוהב עמו
עזריאל ברגר כתב:
אוהב עמו כתב:האם יש מקור בחז"ל להכניס לבית האסורים נידון מחשש שמא יזיק עוד עד שייגמר דינו?
[ידועים לי דברי הרמ"א בסי' של"ט, על נידון שיש חשש שיברח]

מקור מפורש - איני יודע.
אבל זה שייך לדין "כופין על המצוות" ורשות יש לב"ד לענוש ולאסור כפי ראות עיניהם "למיגדר מילתא".

יישר כח
רק לדייק, איני מחפש מקור שהחבישה תהיה בתור עונש, אלא כמניעה לפשע עתידי.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יוני 21, 2019 11:24 am
על ידי בברכה המשולשת
אוהב עמו כתב:
עזריאל ברגר כתב:
אוהב עמו כתב:האם יש מקור בחז"ל להכניס לבית האסורים נידון מחשש שמא יזיק עוד עד שייגמר דינו?
[ידועים לי דברי הרמ"א בסי' של"ט, על נידון שיש חשש שיברח]

מקור מפורש - איני יודע.
אבל זה שייך לדין "כופין על המצוות" ורשות יש לב"ד לענוש ולאסור כפי ראות עיניהם "למיגדר מילתא".

יישר כח
רק לדייק, איני מחפש מקור שהחבישה תהיה בתור עונש, אלא כמניעה לפשע עתידי.


למיטב זכרוני, יש על זה מקורות בספר הלכות מדינה של הצי"א זצ"ל בחלק העוסק בנושא בית כלא וכה"ג.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יוני 21, 2019 12:56 pm
על ידי זקן ששכח
עזריאל ברגר כתב:
זקן ששכח כתב:היכן מופיע בירושלמי אודות מי שנשק סלע שיש עליו רבו ולימד תורה?

לא מצאתי ירושלמי אלא מדרש רבה (שיר השירים א,ג), ולא רבו אלא בר-פלוגתיה:
ובית מדרשו של רבי אליעזר היה עשוי כמין ריס ואבן אחת הייתה שם והיתה מיוחדת לו לישיבה. פעם אחת נכנס רבי יהושע התחיל ונושק אותה האבן ואמר האבן הזאת דומה להר סיני וזה שישב עליה דומה לארון הברית


תודה רבה. תבורך!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יוני 21, 2019 2:20 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
דרופתקי דאורייתא כתב:האם ידוע מקור להדליק נר נשמה לע"נ הנפטרים
בערב שבת?
בערב ראש חודש?
כי זמן זה הוא עילוי הנשמות??

בתודה מראש


נחוץ לי מאד לדעת, שמעתי שיש על כך בספרי סגולות [ולא כמו שחפצתי למצוא מקור קדום יותר בכתבי האר"י או לכה"פ גורי האר"י ז"ל], ולע"ע לא מצאתי

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יוני 21, 2019 4:05 pm
על ידי אוהב עמו
בברכה המשולשת כתב:
אוהב עמו כתב:
עזריאל ברגר כתב:
אוהב עמו כתב:האם יש מקור בחז"ל להכניס לבית האסורים נידון מחשש שמא יזיק עוד עד שייגמר דינו?
[ידועים לי דברי הרמ"א בסי' של"ט, על נידון שיש חשש שיברח]

מקור מפורש - איני יודע.
אבל זה שייך לדין "כופין על המצוות" ורשות יש לב"ד לענוש ולאסור כפי ראות עיניהם "למיגדר מילתא".

יישר כח
רק לדייק, איני מחפש מקור שהחבישה תהיה בתור עונש, אלא כמניעה לפשע עתידי.


למיטב זכרוני, יש על זה מקורות בספר הלכות מדינה של הצי"א זצ"ל בחלק העוסק בנושא בית כלא וכה"ג.

ייש"כ
לצי"א יש פרק ארוך על חבישה בבית האסורים כעונש ועוד, אך לא מזכיר שם כלל ענין של חבישה כמניעת נזק עתידי

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ הנפש מסתלקת בזמן החטא

פורסם: א' יוני 23, 2019 5:59 pm
על ידי תורה מפוארת
אני מחפש את המקור בדברי המקובלים, שכשהאדם חוטא, הנשמה מסתלקת ממנו קודם לכן ואינה מתלכלכת בחטא כלל.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' יוני 23, 2019 6:02 pm
על ידי יקוב
ראה אלשיך בראשית ג טז: כי הנה באדם ארבע חלקים החומר והנפש והרוח והנשמה והנה הנשמה שהיא החלק אלהי אינה מקבלת עונש על עון כי לא תמצא באדם כאשר יחטא כי אם שבבא האדם לחטא היא מסתלקת ממנו כקבלת חכמי האמת.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' יוני 23, 2019 6:04 pm
על ידי תורה מפוארת
יקוב כתב:ראה אלשיך בראשית ג טז: כי הנה באדם ארבע חלקים החומר והנפש והרוח והנשמה והנה הנשמה שהיא החלק אלהי אינה מקבלת עונש על עון כי לא תמצא באדם כאשר יחטא כי אם שבבא האדם לחטא היא מסתלקת ממנו כקבלת חכמי האמת.

יישר כח הרב יקוב, זכורני כי בשנות דור היית פעיל יותר והיו הארותיך לנו לעיניים 'השיבנו וכו' חדש ימינו כקדם'.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' יוני 23, 2019 6:41 pm
על ידי נחלי אפרסמון
יקוב כתב:ראה אלשיך בראשית ג טז: כי הנה באדם ארבע חלקים החומר והנפש והרוח והנשמה והנה הנשמה שהיא החלק אלהי אינה מקבלת עונש על עון כי לא תמצא באדם כאשר יחטא כי אם שבבא האדם לחטא היא מסתלקת ממנו כקבלת חכמי האמת.

וכ"כ מהר"א ההכהן בחידושיו על הירושלמי אגדת אליהו מסכת ברכות (עמ' רכ"ב בנדמ"ח)

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' יוני 23, 2019 6:46 pm
על ידי שמואל שלומוביץ
נחלי אפרסמון כתב:
יקוב כתב:ראה אלשיך בראשית ג טז: כי הנה באדם ארבע חלקים החומר והנפש והרוח והנשמה והנה הנשמה שהיא החלק אלהי אינה מקבלת עונש על עון כי לא תמצא באדם כאשר יחטא כי אם שבבא האדם לחטא היא מסתלקת ממנו כקבלת חכמי האמת.

וכ"כ מהר"א ההכהן בחידושיו על הירושלמי אגדת אליהו מסכת ברכות (עמ' רכ"ב בנדמ"ח)

ספר נפש החיים - שער ב - פרק טז
והם הג' בחי' נר"ן. ובחטאי האדם המה מסתלקים ממנו מעט מעט כסדר. שמעת שעולה על רעיות האדם לבד מצד הנפש לעשות שום חטא. אז מסתלקת בחי' הנשמה תיכף. כי היא בחי' גבוה ונעלה מאד. ואם ח"ו חטא יותר. גם בחי' הרוח מסתלק ממנו לגמרי. או נפגם ונתקלקל ח"ו. ואז אין התקשרותו בבחי' הנשמה בשלימות כראוי. ואם ח"ו הרבה והוסיף לחטוא יותר. אז גם בחי' נפשו נפגמת או נכרתת ח"ו לגמרי מהתקשרותה בבחי' הרוח. וכשהוא חוזר בתשובה הוא חוזר להשיג אותם כסדר ממטה למעלה היפך מסדר הסתלקותם תחלה. תחלה הוא משיג לבחי' הנפש. ואח"כ בא ושורה עליה הרוח ומתקשרת בו. ואח"כ באים וחופפשים עליהם ניצוצי אור הנשמה. ואז מתקשרים כל אחד בחבירו כראוי. ובזה מבואר הכתוב מאליו:

כנראה מקור הדברים בזוהר או בכתבי האר"י ויל"ע במצייני המקורות.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' יוני 23, 2019 8:49 pm
על ידי יקוב
ראה עוד אור החיים ויקרא כב יב: ופגם נשמה לנשמה הגם שלא יגיע עליה מהפגם ולא הפחתה אורה אלא שיסובב שתצא ממנו שלא כרצונה, כמו שאמרו בתיקונים (תיקון ע') בסוד פסוק לא יאונה לצדיק כל און שמדבר הכתוב במי שיש לו נשמה לנשמה וכשבא אדם לידי חטא מסתלקת הנשמה הקדושה שלא יאונה לה און, וסילוקה זה תקפיד עליו כפי ערך מעלתה.

עזרה במציאת מקור

פורסם: ב' יוני 24, 2019 8:33 am
על ידי תלמוד ירושלמי
בספר תולדות שמשון פרשת בראשית סוף אות ד' כתב:
וְהַהוֹנָאָה וְהַשְּׂחוֹק שֶׁעוֹשִׂים לָנוּ הָאֻמּוֹת בְּחֶסְרוֹנֵנוּ וּבְגָלוּתֵנוּ, זֶה הוּא לָנוּ לִישׁוּעָה, שֶׁמְּקָרֵב אֶת הַגְּאֻלָּה, וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ זַ"ל עַל פָּסוּק (ישעיה לח, יד) 'ה' עָשְׁקָה לִּי עָרְבֵנִי'.

לא הצלחתי למצוא מאמר זה על הפסוק הנזכר.

אשמח מאד אם אחד מתלמידי החכמים כאן יוכל לאלפני בינה

יישר כח

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 24, 2019 1:14 pm
על ידי יקוב
מה המקור למדרש זה: במדרש דבני קרח שראו משה אמרו היכי נעביד ניקום מקמיה יקצוף אבינו לא ניקום יקצוף רבינו כשראו כל ישראל עמדו אף המה עמדו.
יש משהו דומה בילקוט תשנ"ב אבל זה לא זה.
תודה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 24, 2019 2:49 pm
על ידי בקרו טלה
יקוב כתב:מה המקור למדרש זה: במדרש דבני קרח שראו משה אמרו היכי נעביד ניקום מקמיה יקצוף אבינו לא ניקום יקצוף רבינו כשראו כל ישראל עמדו אף המה עמדו.
יש משהו דומה בילקוט תשנ"ב אבל זה לא זה.
תודה.

עי' בספר נחלת יעקב [אבני שוהם] בפרשתן או' י שכותב והמדרש הנ"ל במדרש ילקוט בשינוי לשון וכו', ואוקי גברא ההוא (השואל שם) על חזקתו

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 24, 2019 4:01 pm
על ידי יקוב
תודה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 24, 2019 5:15 pm
על ידי נחלי אפרסמון
......................

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 24, 2019 8:43 pm
על ידי עובדיה חן
על איזה והיכן נאמר הביאני לבית היין משל לאדם הנכנס למרתף היין מטבע שמשתכר ככה תורה וכו

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 24, 2019 9:29 pm
על ידי בקרו טלה
עובדיה חן כתב:על איזה והיכן נאמר הביאני לבית היין משל לאדם הנכנס למרתף היין מטבע שמשתכר ככה תורה וכו

שיר השירים רבה א
ומהו הביאני אל בית היין אמרה כנסת ישראל הביאני הקב"ה למרתף גדול של יין זה סיני, ונתן לי שם דגלי תורה ומצות ומעשים טובים ובאהבה גדולה קבלתי אותם. רבי אבא בשם ר' יצחק אמר, אמרה כנסת ישראל הביאני הקב"ה למרתף גדול של יין זה סיני ונתן לי משם התורה שנדרשת מ"ט פנים טהור ומ"ט פנים טמא מנין ודגלו, ומאהבה גדולה קבלתיה שנא' ודגלו עלי אהבה.
עי' זכרון שמואל או' ד - ה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 24, 2019 11:38 pm
על ידי שייף נפיק
בהקדמה לתהילים של הרש'ר הירש מבאר שספר תהילים הוא ספר אוניברסאלי המיועד לכל המין האנושי, אני מחפש מקורות קדומים יותר.
מה שאני מחפש כלפי ת''ת - שאין איסור ת''ת האסור לגויים - בספר התהילים.
הרעיון הוא מפאת היותו שבח ותהילה ולא ספר לימוד.
והמסייעני שכמ''ה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 24, 2019 11:46 pm
על ידי בקרו טלה
שייף נפיק כתב:בהקדמה לתהילים של הרש'ר הירש מבאר שספר תהילים הוא ספר אוניברסאלי המיועד לכל המין האנושי, אני מחפש מקורות קדומים יותר.
מה שאני מחפש כלפי ת''ת - שאין איסור ת''ת האסור לגויים - בספר התהילים.
הרעיון הוא מפאת היותו שבח ותהילה ולא ספר לימוד.
והמסייעני שכמ''ה

במאמר המוסגר יש להעיר לאידך גיסא שהא"א מבוטשאטש כתב באו"ח סי' רל"ח וז"ל "כיון שקבע השי"ת שאמירת תהלים יהיה חשוב כנגעים ואהלות, א"כ הרי זה כלימוד משניות שזמנו בתחילת הלילה"

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יוני 24, 2019 11:54 pm
על ידי שייף נפיק
יישר כחך. ואכן בנפה''ח כמדומה שמנ''ל שהתקבלה בקשת דוד בזה. ועכ''פ אי''ז סתירה למה שכתבתי לגבי בני נח

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 25, 2019 12:03 am
על ידי נחלי אפרסמון
שייף נפיק כתב:יישר כחך. ואכן בנפה''ח כמדומה שמנ''ל שהתקבלה בקשת דוד בזה. ועכ''פ אי''ז סתירה למה שכתבתי לגבי בני נח

viewtopic.php?f=7&t=35350&p=387433&hilit=%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%A9+%D7%93%D7%95%D7%93#p387406
וע"ע בנכב"ב.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 25, 2019 12:05 am
על ידי לענין
שתי הנהגות חסידיות.
א. זכורני בשם הבעש"ט נ"ע להקפיד לסגור בשעת הקידוש את הפקק של הבקבוק.
ב. זכורני בשם הר"פ מקוריץ זיע"א שלא לישב על כסא מבלי להסתכל קודם שאין עליו כלום.
אשמח מי יוכל למצוא לי
תודה רבה
בברכת התורה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 25, 2019 12:18 am
על ידי בקרו טלה
לענין כתב:שתי הנהגות חסידיות.
א. זכורני בשם הבעש"ט נ"ע להקפיד לסגור בשעת הקידוש את הפקק של הבקבוק.

או' נא
אמרי פנחס ב.PDF
(153.57 KiB) הורד 224 פעמים

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 25, 2019 12:27 am
על ידי לענין
תודה רבה!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 25, 2019 8:58 am
על ידי עובדיה חן
בקרו טלה כתב:
עובדיה חן כתב:על איזה והיכן נאמר הביאני לבית היין משל לאדם הנכנס למרתף היין מטבע שמשתכר ככה תורה וכו

שיר השירים רבה א
ומהו הביאני אל בית היין אמרה כנסת ישראל הביאני הקב"ה למרתף גדול של יין זה סיני, ונתן לי שם דגלי תורה ומצות ומעשים טובים ובאהבה גדולה קבלתי אותם. רבי אבא בשם ר' יצחק אמר, אמרה כנסת ישראל הביאני הקב"ה למרתף גדול של יין זה סיני ונתן לי משם התורה שנדרשת מ"ט פנים טהור ומ"ט פנים טמא מנין ודגלו, ומאהבה גדולה קבלתיה שנא' ודגלו עלי אהבה.
עי' זכרון שמואל או' ד - ה

ישר כוח ,עזרתי לי מאוד

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 25, 2019 11:49 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
ראיתי בס' עבודה וקדושה לתלמיד הגר"ח (בחלק ב' בביאור על ק"ש בפסוק וסרתם ועבדתם) שמביא ששמע מאיזה מגיד, בשם הרמב"ם במכתב לבנו ר"א, שמעיר לו על מה שהוא שקוע בלימודו ללא אכילה ושתיה, וכשמגיע לאפיסת כוחות, הוא אוכל, והרמב"ם מעיר לו שעי"ז הוא "נהנה" מהאוכל, והרי זה בכלל מ"ש בפסוק "וסרתם" - ועבדתם. וכביכול ה"ז כע"ז.[כלו' כל מה שאינו תורה ה"ז כבר בגדר ע"ז, יעי"ש בדברי המנוחה וקדושה].

במהדורה החדשה לא ציינו מקור לזה,
האם ידוע למישהו כזאת ממכתבי הרמב"ם לבנו ר"א?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 25, 2019 2:36 pm
על ידי איקטורין
ראיתי מביאים מהרב וולבה באגרות וכתבים [מצורף ציון 12] - שכתב שהח"ח בסוף שמיה"ל כותב שיש מצווה בכל יום להתבונן בבריאה שנאמר "שאו מרום עיניכם" וכו'.
היש ח"ח כזה?

הרב וולבה.pdf
(1.43 MiB) הורד 250 פעמים

Re: עזרה במציאת מקור

פורסם: ג' יוני 25, 2019 5:42 pm
על ידי פרנצויז
תלמוד ירושלמי כתב:בספר תולדות שמשון פרשת בראשית סוף אות ד' כתב:
וְהַהוֹנָאָה וְהַשְּׂחוֹק שֶׁעוֹשִׂים לָנוּ הָאֻמּוֹת בְּחֶסְרוֹנֵנוּ וּבְגָלוּתֵנוּ, זֶה הוּא לָנוּ לִישׁוּעָה, שֶׁמְּקָרֵב אֶת הַגְּאֻלָּה, וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ זַ"ל עַל פָּסוּק (ישעיה לח, יד) 'ה' עָשְׁקָה לִּי עָרְבֵנִי'.
לא הצלחתי למצוא מאמר זה על הפסוק הנזכר.
אשמח מאד אם אחד מתלמידי החכמים כאן יוכל לאלפני בינה. יישר כח

"וכמו שאמרו ז"ל" אינו חייב להיות דוקא בספרי תנאים או אמוראים, והרבה מחברים נוהגים לכתוב כך גם על ספרי ראשונים ואחרונים. (יש לברר איך נוהג המחבר של הספר הזה). וא"כ יש לחפש גם בספרים שאינם מחז"ל.
בענין שהובא כאן, לע"ע לא נמצא באופן מדוייק, אך מצאתי ענין דומה קצת.
ראה בס' דברי שלום, מאת הג"ר יצחק אדרבי, (מתקופת מרן הבית יוסף), בדפוס ווארשא, ח"ב, דרוש כ"א, (עמ' 190), [בדפוס ראשון הוא דרוש כ"ב, דף פ"ט ע"א].

דברי שלום - לרבי יצחק אדרבי - דרוש כא - דפוס ווארשא עמוד 190.jpg
דברי שלום - לרבי יצחק אדרבי - דרוש כא - דפוס ווארשא עמוד 190.jpg (41.9 KiB) נצפה 10253 פעמים

דברי שלום - לרבי יצחק אדרבי - דרוש כב - דפוס ראשון דף פט עמוד א.jpg
דברי שלום - לרבי יצחק אדרבי - דרוש כב - דפוס ראשון דף פט עמוד א.jpg (43.73 KiB) נצפה 10253 פעמים

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 25, 2019 6:12 pm
על ידי בן מיכאל
ראיתי היום דבר פלא בגורנן ארנ"ן לתלמיד הרמ"ע מפאנו - כי השליו הגיע מים כנרת, חיפשתי רבות ולא מצאתי מקור לדבר זה (בת"י כתוב ים הגדול, ויש מפרשים ים סוף), מישהו יודע? תודה רבה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆הארת פטירת הצדיק עד ג' ימים

פורסם: ג' יוני 25, 2019 6:51 pm
על ידי נחלי אפרסמון
מה המקור שהארת פטירת צדיק נמשכת ג' ימים?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 25, 2019 11:27 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
דרופתקי דאורייתא כתב:ראיתי בס' עבודה וקדושה לתלמיד הגר"ח (בחלק ב' בביאור על ק"ש בפסוק וסרתם ועבדתם) שמביא ששמע מאיזה מגיד, בשם הרמב"ם במכתב לבנו ר"א, שמעיר לו על מה שהוא שקוע בלימודו ללא אכילה ושתיה, וכשמגיע לאפיסת כוחות, הוא אוכל, והרמב"ם מעיר לו שעי"ז הוא "נהנה" מהאוכל, והרי זה בכלל מ"ש בפסוק "וסרתם" - ועבדתם. וכביכול ה"ז כע"ז.[כלו' כל מה שאינו תורה ה"ז כבר בגדר ע"ז, יעי"ש בדברי המנוחה וקדושה].

במהדורה החדשה לא ציינו מקור לזה,
האם ידוע למישהו כזאת ממכתבי הרמב"ם לבנו ר"א?


הנה הדברים הנ"ל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יוני 25, 2019 11:29 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
מה ההבדל בין לשון "שירה" לבין לשון "זמרה"?