עמוד 20 מתוך 79

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 24, 2018 2:30 am
על ידי חיים סגל
שייף נפיק כתב:ואיפה הוא נמצא?

כפי שנכתב שם הוא בשו"ת שבתחילת הספר בסוף סי' נ"ח, וז"ל:
והא דאמרינן [יבמות ס"א א] הגיורת אסורה לכהן ולא אמרינן גר שנתגייר כקטן שנולד דמי, היינו משום דמיעטה קרא דכתיב אשה זונה לא יקחו ואמרינן [שם] אין זונה אלא גיורת ומשוחררת, אי נמי בגיורת לית להו לכולי עלמא כקטן שנולד דמי דמיעטה רחמנא מפטר רחם בישראל כדפרישית.

והוא לא ביבמות, אלא אדרבה, מדבריו ביבמות יש קצת סתירה לזה, כפי שצויין שם בדברים שבקישור

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' אוגוסט 27, 2018 2:53 pm
על ידי חיים סגל
רמב"ן בהקדמה לפירושו על התורה:
עוד יש בידינו קבלה של אמת כי כל התורה כולה שמותיו של הקדוש ברוך הוא

יש לכך מקור קדום יותר?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 12:29 am
על ידי חיים סגל
המצות הם לבוש לנשמה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 4:27 am
על ידי אישצפת
חיים סגל כתב:
המצות הם לבוש לנשמה

שני לוחות הברית (חולין דיני ספר תורה אות יט).

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 4:54 am
על ידי פרנצויז
חיים סגל כתב:רמב"ן בהקדמה לפירושו על התורה:
עוד יש בידינו קבלה של אמת כי כל התורה כולה שמותיו של הקדוש ברוך הוא

יש לכך מקור קדום יותר?

כנראה יש מקור בזוהר.
ראה בשפת אמת (מהדורת אור עציון) ליקוטים א', שנזכר כמה פעמים בספר, ובהערות כל פעם (כמעט) כותבים מקור אחר בזוהר.
בעמ' כ"ד הערה 119 מצויין זהר ח"ג דף רח"צ ע"ב.
בעמ' קצ"ו הערה 28 מצויין זהר ח"ב דף פ"ז ע"א.
בעמ' תכ"ח הערה 24 מצויין זהר ח"ב דף קכ"ד ע"א.
וכן ראה מצודת דוד להרדב"ז (מהדורת צוריאל) עמ' קט"ו הערה 938 שמציין זהר ח"ג דף ע"ג ע"א.
(בין כולם, יש ארבעה מקומות בזוהר. נשאר רק לבדוק אם אחד המקורות [או כולם] מדוייקים!)

דברי הגר"א בגם זו לטובה

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 1:46 pm
על ידי שברי לוחות
שמעתי בשם הגר"א על החידוש שנחום איש גם זו היה אומר גם זו לטובה הרי הלכה הוא שחייב לברך על הרעה וכו'
ואמר שהחידוש הוא שראה את הטובה בדבר
בענף יוסף זה מובא בשם רבי אליהו מלידא, אבל אני מחפש את המקור בשם הגר"א
זה מובא באחד מספרי הליקוטים של תורת הגר"א

Re: דברי הגר"א בגם זו לטובה

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 2:07 pm
על ידי שברי לוחות
גם בשם הגר"א חייב אדם לברך וכו' שהאדם נשאר בעל חוב בזה (מצאתי בספר דברי שלום, האם יש עוד מקורות)
גם מה שפירש לה' הישועה, ה' יודע מהו הטוב, ע"כ על עמך ברכתך סלה, שתמיד צריך לברך את ה' (מצאתי בספר דרש אב האם יש עוד מקורות)

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 4:02 pm
על ידי פרנצויז
חיים סגל כתב:רמב"ן בהקדמה לפירושו על התורה:
עוד יש בידינו קבלה של אמת כי כל התורה כולה שמותיו של הקדוש ברוך הוא

יש לכך מקור קדום יותר?

העיר לי באישי אחד מחשובי אתרא הדין שיש בזה בס' אוצר הזהר כרך ד' עמ' תתכ"ב, ועמ' תשצ"ב-תשצ"ג.

מנהג צדיקים שלא לאכול קליפי פירות...

פורסם: א' ספטמבר 02, 2018 9:11 am
על ידי פלפלת בחכמה
ידוע שהיו צדיקים שהקפידו שלא לאכול קליפי פירות, והיו שאף קילפו ענבים... באיזה ספר מובא ענין זה?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ספטמבר 02, 2018 9:18 am
על ידי שייף נפיק
מקור קדום שהפרשת תרומות ומעשרות היא כעין אריס הנותן לבעל הבית חלק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ספטמבר 02, 2018 9:20 am
על ידי שייף נפיק
היהודי מפרשיסחא אמר פן תשכחאת הדברים אשר ראו עיניך - עד שישב ויסירם מלבו, שזה נרמז בפאה 'שלפניו אינו שכחה' שעתיד לחזור אליו.
מקור??

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' ספטמבר 02, 2018 9:21 am
על ידי שייף נפיק
הקוצקער אמר נעשה ונשמע על ידי העשיה הבין
מקור??

Re: קפידה שלא לישן/לשכב על מיטתו של מת בימי השבעה

פורסם: א' ספטמבר 02, 2018 3:32 pm
על ידי בתוך הגולה
שמעתי שהיו אומרים על הימנעות משכיבה או שינה במיטת המת כל ימי השבעה.
לפי שעה לא מצאתי מקור או טעם ושמח לכל עזרה

(לחובבי קוריוזים וסנסציות: קודם בואי להטריח את הציבור בשאלה חיפשתי בחורים ובסדקים (ר"ל אוצה"ח ופרויקט השו"ת) ולא מצאתי כלום. אבל בחיפוש בגוגל מצאתי מהשו באתר הידברות שם נכתב 'אין חשש לישון במיטה שנפטר בה המת, ובפרט אם אין לו מיטה אחרת. (ב רס)'
מאחר ולא זכיתי להבין מהו המקור ב רס שלחתי להם מייל בבקשת עזרה. לפי שעה לא קיבלתי תשובה אבל הם כבר הספיקו להסיר את הקטע מהאתר...
הרוצה ידרוש לגנאי והחפץ בשבח ידרוש לשבח

בערתי הקודש מן הבית - בהמה

פורסם: א' ספטמבר 02, 2018 7:52 pm
על ידי מעיין
בדבש לפי ערך בהמה מביא בשם ספר כת"י דא' מכר הזהר שבביתו והראו לו בהמה ואמר לו חכם שר"ת ב'ערתי ה'קודש מ'ן ה'בית
ובפלא יועץ ערך ספר הביא כזה בשם ספר חסידים, ולפנינו ליתא
האם ידוע מי המקור למעשה זה ואיזה כת"י

Re: קפידה שלא לישן/לשכב על מיטתו של מת בימי השבעה

פורסם: ג' ספטמבר 04, 2018 3:56 am
על ידי בקרו טלה
-

עשרת הדברות בפנקס הקהלה?

פורסם: ג' ספטמבר 04, 2018 9:23 am
על ידי מעיין
בשאילת יעב"ץ ח"ב סי' ק"נ
ויפה אמר אב"ד גדול בדורנו רב בקהלה מפורסמת לבני קהלתו הפסד גדול הוא שלא נכתבו עשרת הדברות בפנקס שלכם

למי הכוונה
מיוחס כן לשאג"א שאמר זאת לבני קהלתו שלחמו על מנהג האקדמות עיין דור דעה ועוד, האם יש מקורות קדומות

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' ספטמבר 04, 2018 1:39 pm
על ידי ושא_נס
בספר דרוש שמואל (בסוף ספר לקט שמואל, ויניציאה תנ"ד) פרשת הברכה: "רש"י [דברים לד יב]: אשר שברת [שמות לד א] - יישר כחך. מקשין למה לא פירש כן במקומו בכי תשא [שמות שם]".
מי המקשים כן? רא"ם, מנחת יהודה, נחלת יעקב, צדה לדרך, לא הקשו כן.
ייש"כ

Re: קפידה שלא לישן/לשכב על מיטתו של מת בימי השבעה

פורסם: ג' ספטמבר 04, 2018 3:46 pm
על ידי בתוך הגולה
בתוך הגולה כתב:שמעתי שהיו אומרים על הימנעות משכיבה או שינה במיטת המת כל ימי השבעה.
לפי שעה לא מצאתי מקור או טעם ושמח לכל עזרה



אמש הגיב כאן חכ"א (הרב בקרו טלה?) וציין לספר נטעי גבריאל אבילות ח"א פרק קט סע' א
לא הספקתי אמש לבדוק את מקורותיו (דבר הנצרך מאד כידוע) ולכן לא הודיתי לו על טרחתו ועזרתו ובנתיים מחק הלה את הודעתו. ולכן אזכיר כאן תהילתו ברבים כי הסתייעתי מאד בהפניה. אף חכמתו עמדה לי לישועה ותשואות חן לו.

(הנט"ג מציין שם לספר תוצאות חיים עמ' קל"ב (מאת ר' יצחק בר בעל עבו"י). בדפוס שלפני הוא בעמ' 89.
כמו"כ מציין לספר ילקוט אברהם (ליפשיטץ) ודבריו מכוונים ומקוונים)

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' ספטמבר 05, 2018 2:49 pm
על ידי ושא_נס
ספר בית לאבות (ירושלם תרס"ה) בסוף ביאור אבות:
"בעת שברא הקדוש ברוך הוא את אדם הראשון לא היה צריך כי אם לתיקון להעלות ארבעה המדרגות דומם צומח חי מדבר, מדומם לצומח, ומצומח לחי, ומחי למדבר, כמבואר בדברי האר"י ז"ל [????], הנקרא אצל המקובלים רפ"ח ניצוצין, ועל ידי אדם הראשון היה נתברר הכל בדרך ישר, כמו שמצאנו [סנהדרין נט ב] שהמלאכים היו צולין לו בשר והביאו לו יין...".
איפה דברי האר"י ז"ל היותר מבוררים בזה?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' ספטמבר 05, 2018 3:01 pm
על ידי הוד_והדר
ושא_נס כתב:ספר בית לאבות (ירושלם תרס"ה) בסוף ביאור אבות:
"בעת שברא הקדוש ברוך הוא את אדם הראשון לא היה צריך כי אם לתיקון להעלות ארבעה המדרגות דומם צומח חי מדבר, מדומם לצומח, ומצומח לחי, ומחי למדבר, כמבואר בדברי האר"י ז"ל [????], הנקרא אצל המקובלים רפ"ח ניצוצין, ועל ידי אדם הראשון היה נתברר הכל בדרך ישר, כמו שמצאנו [סנהדרין נט ב] שהמלאכים היו צולין לו בשר והביאו לו יין...".
איפה דברי האר"י ז"ל היותר מבוררים בזה?


ראה ספר הליקוטים פרשת בראשית, בפסוק ויקרא האדם שם אשתו חוה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' ספטמבר 05, 2018 3:02 pm
על ידי ושא_נס
אעיין. ינוחו ברכות לראשך.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' ספטמבר 05, 2018 3:39 pm
על ידי הוד_והדר
ושא_נס כתב:אעיין. ינוחו ברכות לראשך.


אמן. וגם למתוק.

הטעם שאנשי ביתו של אברהם נימולו אתו

פורסם: ד' ספטמבר 05, 2018 7:18 pm
על ידי חד ברנש
בראשית יז כז: "וְכָל אַנְשֵׁי בֵיתוֹ, יְלִיד בָּיִת וּמִקְנַת כֶּסֶף מֵאֵת בֶּן נֵכָר, נִמֹּלוּ אִתּוֹ".
וחד מקמאי הסביר את הטעם שאנשי ביתו הסכימו להימול עצמם:
אמרו: מאחר שאתה זקן ומקבל עליך דבר זה, אנו על אחת כמה וכמה.

מישהו מכיר מקור או מקבילה לדברים?

Re: הטעם שאנשי ביתו של אברהם נימולו אתו

פורסם: ד' ספטמבר 05, 2018 7:27 pm
על ידי שברי לוחות
) וירא באלוני ממרא. פירש"י הוא שנתן לו עצה על המילה. ותימה וכי אדם חשוב וצדיק כאברהם ונתנסה בעשר נסיונות ועמד בכולן ולא שאל עצה איך שאל עצה על המילה שצוהו הקדוש ברוך הוא. וי"ל שחס ושלום שישאל עצה אם ימול אם לאו אלא אם יעשה בצנעה או בפרהסיא וממרא נתן לו עצה לעשותה בפרהסיא כדי שיראו העולם וימולו אחריו והיינו דכתיב בעצם היום הזה נימול אברהם בעצומו של יום. ד"א ששאל לו עצה מאיזה מקום ימול והוא נתן לו עצה שימול במקום זכרות כדכתיב המול לכם כל זכר ממקום שניכר בין זכר לנקבה. ד"א כשצוה הקדוש ברוך הוא למול כל אנשי ביתו הלך אצל ענר ואשכול לשאול מה יעשה על אנשי ביתו שאינן רוצין להמול ולא ידעו מה להשיב לו הלך אצל ממרא ונתן לו עצה שימול עצמו וישמעאל בנו תחלה וכשיראו כן אז יקבלו להמול וכן עשה בעצם היום הזה נמול אברהם וישמעאל בנו והדר כתיב וכל אנשי ביתו נמולו אתו. ואי קשיא ממרא שנתן לו עצה מדוע לא מל עצמו לסוף נמול כדאיתא באגדה:
דעת זקנים ר"פ וירא

Re: הטעם שאנשי ביתו של אברהם נימולו אתו

פורסם: ד' ספטמבר 05, 2018 8:19 pm
על ידי חד ברנש
יישר כוח!
לפני כמה דקות קראתי את הקטע (בתוך תוספות השלם) לצורך עניין אחר, אך פיספסתי את המילים הספורות שהדגשת. ללמדך, שהכל בידי שמים, גם איתור מקור ש"מתחת לאף", והכל בחזקת סומין עד שהקב"ה מאיר את עינים, וללמדך, שבכל עושה הקב"ה שליחותו, ואפילו עם שברי לוחות. יישר כוחך!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' ספטמבר 07, 2018 1:14 am
על ידי שמר
האם יש מקור למנהג העולם שבת הולכת אחרי מנהגי אמה בנושאי נדה טבילה והדלקת נרות ולא אחר מנהג בית בעלה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' ספטמבר 07, 2018 1:45 am
על ידי לבנון
ראיתי באיזהו מקומן, שהקב"ה שאל את כל הנשמות לפני שהן ירדו לעולם, לגבי התפקיד שיהיה להן כאן בעולם, וכולם הסכימו.
האם יש לזה מקור בדברי חז"ל, גמרא ברייתא מדרש וכד', או למצער איזה מקור בראשונים
תודה למשיבים

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' ספטמבר 07, 2018 5:10 am
על ידי בקרו טלה
לבנון כתב:ראיתי באיזהו מקומן, שהקב"ה שאל את כל הנשמות לפני שהן ירדו לעולם, לגבי התפקיד שיהיה להן כאן בעולם, וכולם הסכימו.
האם יש לזה מקור בדברי חז"ל, גמרא ברייתא מדרש וכד', או למצער איזה מקור בראשונים
תודה למשיבים

חסד לאברהם [אזולאי] מעין ד - נהר יא
ומצוה למלאך הממונה על אוצר הצלמים להוליך שם אותה הנפש שיבחר לו הצלם כרצונה, ארוך או קצר, שלם או בעל מום, חלש או גבור, יפה או מכוער, וכיוצא בו, ואומר לה דע שהעולם שאת הולכת בה נקרא חיי שעה, ואחר התחייה נקרא חיי עולם, וכל מי שהוא ארוך מבני דורו יהיה היותר קצר מבני דורו אחר התחייה, וכן בענין עני ועשיר, חלש או גבור, יפה ומכוער, וכל כיוצא בזה, והבחירה נתונה בידו, ויש מי שבוחר במוקדם ולא במאוחר, ויש מי שבוחר במאוחר שהוא זמן ארוך, ויש מי שאין דעתו לבחור אלא להיות בינוני במוקדם ובמאוחר, וכפי זה אין שום אדם יכול להתרעם מבוראו למה חבירו יפה והוא מכוער וכיוצא כי הכל תלוי בבחירתו, והיינו ארז"ל מאי וכל צבאם מלמד שכל מעשה בראשית בקומתן נבראו בצביונם נבראו, שאמר הקדוש ברוך הוא לשר הממונה על הבהמות טמאות ולנפשם, רצונכם להבראות על מנת שתהיו משועבדים תחת בני אדם לרכיבה ולמשא, ואמרו הן, וכן אמר לשר בהמות הטהורות ולנפשם, רצונכם להבראות על מנת שתהיו מזומנים להנאת בני אדם ואכילתן, ואמרו הן, ואם לבעלי חיים כך שלא נבראו אלא לצביונם, בני אדם על אחת כמה וכמה:

וראו באשכול מקור למימרא בשם החיד"א האדם בוחר את נסיונתיו

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' ספטמבר 07, 2018 9:03 am
על ידי לבנון
בקרו טלה כתב:
לבנון כתב:ראיתי באיזהו מקומן, שהקב"ה שאל את כל הנשמות לפני שהן ירדו לעולם, לגבי התפקיד שיהיה להן כאן בעולם, וכולם הסכימו.
האם יש לזה מקור בדברי חז"ל, גמרא ברייתא מדרש וכד', או למצער איזה מקור בראשונים
תודה למשיבים

חסד לאברהם [אזולאי] מעין ד - נהר יא
ומצוה למלאך הממונה על אוצר הצלמים להוליך שם אותה הנפש שיבחר לו הצלם כרצונה, ארוך או קצר, שלם או בעל מום, חלש או גבור, יפה או מכוער, וכיוצא בו, ואומר לה דע שהעולם שאת הולכת בה נקרא חיי שעה, ואחר התחייה נקרא חיי עולם, וכל מי שהוא ארוך מבני דורו יהיה היותר קצר מבני דורו אחר התחייה, וכן בענין עני ועשיר, חלש או גבור, יפה ומכוער, וכל כיוצא בזה, והבחירה נתונה בידו, ויש מי שבוחר במוקדם ולא במאוחר, ויש מי שבוחר במאוחר שהוא זמן ארוך, ויש מי שאין דעתו לבחור אלא להיות בינוני במוקדם ובמאוחר, וכפי זה אין שום אדם יכול להתרעם מבוראו למה חבירו יפה והוא מכוער וכיוצא כי הכל תלוי בבחירתו, והיינו ארז"ל מאי וכל צבאם מלמד שכל מעשה בראשית בקומתן נבראו בצביונם נבראו, שאמר הקדוש ברוך הוא לשר הממונה על הבהמות טמאות ולנפשם, רצונכם להבראות על מנת שתהיו משועבדים תחת בני אדם לרכיבה ולמשא, ואמרו הן, וכן אמר לשר בהמות הטהורות ולנפשם, רצונכם להבראות על מנת שתהיו מזומנים להנאת בני אדם ואכילתן, ואמרו הן, ואם לבעלי חיים כך שלא נבראו אלא לצביונם, בני אדם על אחת כמה וכמה:

תבורך מן השמים
ותזכה להכתב בספרן של צדיקים גמורים לחיים טובים ולשלום

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' ספטמבר 12, 2018 1:31 pm
על ידי שייף נפיק
מקור לזה שהסימן אם עשה תשובה שלימה אם עושה בכל כחו וחסידותו
וכמו קיבה של חולה שנרפא שאם היא יכולה לאכול הכל אות היא שכבר נרפא

Re: בערתי הקודש מן הבית - בהמה

פורסם: ה' ספטמבר 13, 2018 8:30 pm
על ידי מעיין
מעיין כתב:בדבש לפי ערך בהמה מביא בשם ספר כת"י דא' מכר הזהר שבביתו והראו לו בהמה ואמר לו חכם שר"ת ב'ערתי ה'קודש מ'ן ה'בית
ובפלא יועץ ערך ספר הביא כזה בשם ספר חסידים, ולפנינו ליתא
האם ידוע מי המקור למעשה זה ואיזה כת"י

ודוחק לומר דאישתמט לו או טעה בזה דהרי הפלא יועץ הי' בקי בס"ח ועשה קיצור מהספר בקוראי שמו 'יעלזו חסידים'

Re: בערתי הקודש מן הבית - בהמה

פורסם: ה' ספטמבר 13, 2018 9:06 pm
על ידי שבענו מטובך
מעיין כתב:
מעיין כתב:בדבש לפי ערך בהמה מביא בשם ספר כת"י דא' מכר הזהר שבביתו והראו לו בהמה ואמר לו חכם שר"ת ב'ערתי ה'קודש מ'ן ה'בית
ובפלא יועץ ערך ספר הביא כזה בשם ספר חסידים, ולפנינו ליתא
האם ידוע מי המקור למעשה זה ואיזה כת"י

ודוחק לומר דאישתמט לו או טעה בזה דהרי הפלא יועץ הי' בקי בס"ח ועשה קיצור מהספר בקוראי שמו 'יעלזו חסידים'

ראה גם כאן, אבל לא מצאו הדברים בספר חסידים.

העליונים בלא תולדה והתחתונים בתולדה

פורסם: ב' ספטמבר 17, 2018 12:52 pm
על ידי חד ברנש
כתב חד מקמאי:
כשראה הקב"ה שנברא[ו] העליונים בלא תולדה והתחתונים יצר בתולדה, אז היתה בעיניו מאד המלאכה חמודה

מישהו יודע את מקור הדברים?
הכי קרוב שמצאתי הוא בראשית רבה, ח יא, עמ' 65: "העליונים נבראו בצלם ובדמות ואינן פרים ורבים, והתחתונים [=בעלי החיים] פרים ורבים ולא נבראו בצלם ובדמות, אמר הקב"ה: הריני בוראו [=את אדם הראשון] בצלם ובדמות מן העליונים, פרה ורבה מן התחתונים".
אבל זה ממש לא כדבריו.

Re: העליונים בלא תולדה והתחונים בתולדה

פורסם: ב' ספטמבר 17, 2018 1:00 pm
על ידי עדיאל ברויאר
לא ראיתי את ההקשר אבל זה נשמע דווקא אותו דבר. "בלא תולדה" היינו בלי אפשרות להוליד. לא כך?

Re: העליונים בלא תולדה והתחתונים בתולדה

פורסם: ב' ספטמבר 17, 2018 1:03 pm
על ידי חד ברנש
כן. ברור ש"בלא תולדה" הוא, בלא פריה ורביה, שאין בעליונים פו"ר.
אבל אני מחפש מקור לדברי הכותב, שאז, אחרי שראה הקב"ה כזה "שילוב" (שבעליונים אין פו"ר ובתחתונים יש), "אז היתה בעיניו מאד המלאכה חמודה".

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' ספטמבר 18, 2018 1:21 am
על ידי הבטחתי
בתפלת מוסף בר"ה ויו"כ בשעה שמאריך החזן בקדושה בתיבת אַיֵּה מקום כבודו ישאל א' מג' דברים אלו, או עושר מופלג לעבודתו, או בנים צדיקים וחסידים וחכמים, או השגת רוח הקודש.

כך הוא במחזורים, חלקם בשם נגיד ומצוה (לא מצאתיו שם), וחלק מבלי מקור
בקיצור הכוונות לרמח"ל ישנו, אבל לא בנוסח הארוך המצוי במחזורים.
מהו המקור הקדום לזה?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' ספטמבר 18, 2018 4:07 am
על ידי בקרו טלה
הבטחתי כתב:בתפלת מוסף בר"ה ויו"כ בשעה שמאריך החזן בקדושה בתיבת אַיֵּה מקום כבודו ישאל א' מג' דברים אלו, או עושר מופלג לעבודתו, או בנים צדיקים וחסידים וחכמים, או השגת רוח הקודש.

כך הוא במחזורים, חלקם בשם נגיד ומצוה (לא מצאתיו שם),
מהו המקור הקדום לזה?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' ספטמבר 18, 2018 9:24 am
על ידי הבטחתי
הרב בקרו
ייש"כ שהארת עיני (לא ידעתי איך נעלם מעיני)
מיהו זה שכתב הנוסח הארוך אשר במחזורים?

מחפש את המקור בזוהר לדברי השמו''ש

פורסם: ה' ספטמבר 20, 2018 12:18 am
על ידי יביי
מובא בשם משמואל על יוהכ''פ עמ' ק''ו עמודה ימנית בד''ה אך עתה:
''דכל כמה שאדם בורח מחלק הרע בא לעומתו להקדושה''

Re: מחפש את המקור בזוהר לדברי השמו''ש

פורסם: ה' ספטמבר 20, 2018 12:34 am
על ידי לענין
שייך זה לענין ספירת העומר, שבכל יום יוצאים משער של טומאה ונכנסים לשער כנגדו בקדושה, אשר דימה זה הזהר לספירה נדה, עי' ח''ג צ''ז ב' ודו''ק.