מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

סדר ברכת הנהנין ולוח ברכת הנהנין

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
מן הדרום
הודעות: 715
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

סדר ברכת הנהנין ולוח ברכת הנהנין

הודעהעל ידי מן הדרום » ב' פברואר 06, 2017 5:46 pm

יש לבעל התניא שני חיבורים האם מישהו יודע מה משמעות ההבדל ביניהם באופן כללי. למשל הנה הלכה שכתובה בשני החבורים עם הבדל מסוים:
שולחן ערוך הרב לוח ברכת הנהנין פרק יב
אין מברכין על הנס אלא כשהוא יוצא ממנהג העולם אבל אם הוא מנהג העולם ותולדתו כגון שבא גנבים בלילה ובא לידי סכנה וניצול וכל כיוצא בזה אין זה קרוי נס ואינו מברך שעשה לי נס במקום הזה כשחוזר ורואה אחר שלשים יום.
שולחן ערוך הרב סדר ברכת הנהנין פרק יג
יחיד שנעשה לו נס באיזה מקום כגון שנפל עליו כותל ונצול או חיה רעה או לסטים חייב הוא עצמו כשיראה אותו מקום לאחר שלשים יום לברך ברוך אתה יי אלהינו מלך העולם שעשה לי נס במקום הזה. ואפילו אם אין הנס ידוע על פי המקום.

פרשת_דרכים
הודעות: 142
הצטרף: א' דצמבר 14, 2014 8:52 pm

Re: סדר ברכת הנהנין ולוח ברכת הנהנין

הודעהעל ידי פרשת_דרכים » ב' פברואר 06, 2017 6:09 pm

מן הדרום כתב:יש לבעל התניא שני חיבורים האם מישהו יודע מה משמעות ההבדל ביניהם באופן כללי. למשל הנה הלכה שכתובה בשני החבורים עם הבדל מסוים:
שולחן ערוך הרב לוח ברכת הנהנין פרק יב
אין מברכין על הנס אלא כשהוא יוצא ממנהג העולם אבל אם הוא מנהג העולם ותולדתו כגון שבא גנבים בלילה ובא לידי סכנה וניצול וכל כיוצא בזה אין זה קרוי נס ואינו מברך שעשה לי נס במקום הזה כשחוזר ורואה אחר שלשים יום.
שולחן ערוך הרב סדר ברכת הנהנין פרק יג
יחיד שנעשה לו נס באיזה מקום כגון שנפל עליו כותל ונצול או חיה רעה או לסטים חייב הוא עצמו כשיראה אותו מקום לאחר שלשים יום לברך ברוך אתה יי אלהינו מלך העולם שעשה לי נס במקום הזה. ואפילו אם אין הנס ידוע על פי המקום.


ישנן שלש מהדורות של הלכות ברכות הנהנין שיצאו תח"י הרב, ובסדר הבא:

א. שלחן ערוך סימנים קסו-רטו.
ב. לוח בה"נ - נדפס בפני עצמו.
ג. סדר בה"נ - נדפס בסידור.

לגבי ההבדלים "העריכתיים" ביניהם, ראה בפתח דבר לשו"ע הרב מהדורת תשס"א ובהערות שם.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 428 אורחים

cron