מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

כינוס ארכיאולוגיה תורנית

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
בן מיכאל
הודעות: 1206
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי בן מיכאל » ד' אוגוסט 07, 2019 10:34 pm

קו ירוק כתב:יציבו כתובת הסבר עם תוכנה ?

בעז"ה, יוקרן במסך תרגום הכתובת.

ישא ברכה
הודעות: 1404
הצטרף: ש' יוני 06, 2015 11:50 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי ישא ברכה » ד' אוגוסט 07, 2019 11:58 pm

ראיתי בעיתון המודיע שבכנס יוצג פפירוס חדש על יציאת מצרים. אשמח להרחבה.

בן מיכאל
הודעות: 1206
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי בן מיכאל » ה' אוגוסט 08, 2019 10:56 am

ישא ברכה כתב:ראיתי בעיתון המודיע שבכנס יוצג פפירוס חדש על יציאת מצרים. אשמח להרחבה.

בעז"ה, אכן פפירוס שכותב השורות קישר אותו ליצ"מ - תקציר ממנו הבאתי כאן.
אגב, העברתי את הממצא הזה לערכים והידברות ולכמה חוקרים חרד"ליים, משום מה איש לא הכיר את הממצא הזה, לא יודע למה, חלקם אף תמהו בפניי איך הממצא איננו מפורסם.

תורה בטהרה
הודעות: 46
הצטרף: ב' אוקטובר 10, 2016 10:49 am

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי תורה בטהרה » ה' אוגוסט 08, 2019 11:19 am

כתבה ממרכז העניינים על הכינוס:
כינוס מטמוני ארץ.pdf
(1.22 MiB) הורד 67 פעמים

יואל שילה
הודעות: 597
הצטרף: ג' דצמבר 26, 2017 2:01 am

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי יואל שילה » ו' אוגוסט 09, 2019 12:15 am

אני מזכיר את האפשרות להגיע עמי מרכסים, או לעלות במחלפי כביש שש
050-4127719

יואל שילה
הודעות: 597
הצטרף: ג' דצמבר 26, 2017 2:01 am

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי יואל שילה » א' אוגוסט 11, 2019 11:36 pm

אי"ה ספרי יהיו שם למכירה
עירובין, מקוואות, אסטרונומיה, פאה נכרית, מכונת גילוח, הנץ החמה+קו התאריך, שיעורין+השימוש בכהן, וורד לאברך, תחומין, ואולי עוד משהו ששכחתי.

קו ירוק
הודעות: 3747
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי קו ירוק » ב' אוגוסט 12, 2019 12:34 am

זה בלבד כבר שווה ביקור

בן מיכאל
הודעות: 1206
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי בן מיכאל » ב' אוגוסט 12, 2019 12:22 pm

יושב ירושלים כתב:
בן מיכאל כתב:עד שיתמלא, באם תהיה הצפה (כעת אני מתחיל לחשוב שיתכן וזה יקרה) אסגור את הרישום כשיגמר.

תוכל לעדכן כאן שכזה מתקרב לסגירה?
בתודה מראש.

לפי קצב ההרשמה כעת, כדאי שמי שמעוניין יבטיח את מקומו.
אני מצידי בעז"ה אעשה כל מאמץ אפשרי שאף אחד שיבוא לא ישאר לעמוד.

עתניאל בן קנז
הודעות: 1627
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ב' אוגוסט 12, 2019 6:44 pm

בן מיכאל כתב:
יושב ירושלים כתב:
בן מיכאל כתב:עד שיתמלא, באם תהיה הצפה (כעת אני מתחיל לחשוב שיתכן וזה יקרה) אסגור את הרישום כשיגמר.

תוכל לעדכן כאן שכזה מתקרב לסגירה?
בתודה מראש.

לפי קצב ההרשמה כעת, כדאי שמי שמעוניין יבטיח את מקומו.
אני מצידי בעז"ה אעשה כל מאמץ אפשרי שאף אחד שיבוא לא ישאר לעמוד.


האם יהיו רק כסאות, או שמא יהיו גם שולחנות [עכ"פ בצדדים]?
נפק"מ למי שמבקש להביא מחשב לצרכים שונים.

לענין
הודעות: 2294
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי לענין » ג' אוגוסט 13, 2019 8:27 pm

אני מסכם את הכנס בסימן הצלחה גדול מאד. היה ברוך ה' ציבור איכותי מאד ששמע דברים מעניינים ומחכימים.
פעם ניגש אצלנו לעמוד ביום כיפור חזן צעיר, שזו לו היתה הפעם הראשונה. הכל היה מוצלח מאד, רק שהוא אמר י"ג מידות כמו שכתוב בלוח, ואילו הבחורים מחו בגלל שבישיבה לא אומרים (י"ג מידות, בפתיחת ההיכל, כשחל בשבת). סוף דבר, עד צאת היום טוב הוא לא הפסיק להתלבט והתפלפל ולהתנצל בענין הזה, מי צודק ולמה וכמה וכו' וכו'. רציתי להגיד לו, הכל היה מאד יפה, אל תתן לנקודה קטנה להסתיר לך את הכל. בן מיכאל היקר! יתכן שמשהו או מישהו היה עפעס משהו לא לפי התכנית, איזה דרשן אמר משהו מיותר או כדומה, אל תשקע בבוץ הזה, אל תתייחס ואל תנסה להתפלפל עם מבקשי הקטנות... חילך לאורייתא!
אני באופן אישי הכי נהניתי מענבל (הייתי רק בחצי השני) שברהיטות אופיינית הציג את אפסות החוקרים המתיימרים לטעון ח"ו על השם ועל משיחו, כאשר דבריהם עצמם בנויים על השערות עמומות וכיו"ב.
מחכים לפעם הבאה!

נוטר הכרמים
הודעות: 5624
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm
מיקום: בני ברק

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ג' אוגוסט 13, 2019 9:19 pm

מן הסתם רבים שלא השתתפו בכינוס, סקרנים כמוני להיוודע מן החידושים העיקריים שנאמרו בו. נא מעט פירוט - ברשותכם.

ואגב, סיפורי חזנות. (אב ר"ת אלול בא) לפני כעשור נקראתי בקריאה של הרגע האחרון לשמש כממלא מקום לש"ץ בישיבת כנסת יחזקאל באלעד. הגרי"ש אלישיב זצ"ל הורה להם לקיים את ההלכה כפשוטה ולא להשתמש בהיתירים ביחס לש"ץ הקבוע שהיה שרוי באבילות. למרות שעד אז גם נגשתי לפני התיבה במקומות שונים, חשתי לחץ גדול 'הנני העני ממש נרעש ונפחד', ולאו דווקא 'מפחד יושב תהילות', יותר מה'ישראל'. ככה הלך טוב, ב"ה, אך פטור בלא כלום אי אפשר. ב'הנני העני' ביום הראשון של ראש השנה יצא מפי כותב השורות "שקי איום ונורא".

אכן לא היה קל לעבור ל'סדר היום' אחרי שגגה כזאת. לא נעים...

ב"ה שהתגברתי, והשאר עבר ללא תקלות, ב"ה, בר"ה וביוה"כ.

ונתנו ידידים
הודעות: 571
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ג' אוגוסט 13, 2019 9:27 pm

מה אני יגיד התלבטתי מאד מסיבות אישיות אם להגיע או לא , וב"ה הי' שוה כל טרחא יצאתי עשיר בידע, עד ההרצאה האחרונה, סוף סוף למדתי את ענין הכרונולוגיה המצרית, ובל"ז לא הייתי מבין בשלימות מרצים אחרים.
הופתעתי מלראות את רבי משה דביר, אני חשבתי כל הזמן שהוא יותר צעיר ועוד כמה דברים, אבל הוא דיבר דברים המאפיינים אותו מאד. אם כי יש לי הערות הטעונים ליבון אבל באשכול אחר.
אני לא יודע למה כל הדברים הטובים צריכים להיות תמיד בסוף כשאנחנו כבר מיוגעים וזה כבר מאוחר.
הרב ענבל הי' יפה אבל דיבר קצת מידי מהר בשבילי שלא מתמקד בעברית כ"כ מרוהטת, ולכאו' זה הי' מפאת חוסר הזמן וצריך לקחת דברים כאלו בחשבון.
באופן כללי אני מציע שיהיו פחות הרצאות בכנס ולתת להם לדבר יותר באריכות לשים את הנושא שיש להם על השלחן בשלימות ולא בבחינת תיקון ליל שבועות
גם בענין הטכני כמובן שראוי שזה יהי' יותר מקצועי.
את הרב בן מיכאל אני לא מבין בדיוק איזה דברים הם נגד הדת שלו ואיזה דברים הוא מרשה כי הוא מצא איזשהו רד"ק.
אבל בסופו של דבר הכל הי' כ"כ מלא תוכן, גם ענין השורשים בלה"ק , וגם כל הענין של סנחירב וגם כל הענין של יציאת מצריים, והי' גם מענין מאד לשמוע את נושא הר עיבל מפי בעל המעשה בעצמו
יישר כח ויוסף חיל במעשיו
נערך לאחרונה על ידי ונתנו ידידים ב ג' אוגוסט 13, 2019 9:40 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

לענין
הודעות: 2294
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי לענין » ג' אוגוסט 13, 2019 9:30 pm

הוא ממש לא הרשה, הרד"ק זה היה כדי למנוע סערה, אבל האזכור שהצריך את הבאת הרד"ק היה למורת רוחו ממש!
גם אני בעד להפחית בכמות ההרצאות, כדי שנוכל לעכל ביישוב הדעת.
אולי הרב דביר יעלה כאן את עיקרי מה שדיבר?

אבי 1000
הודעות: 232
הצטרף: ה' מרץ 30, 2017 3:27 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי אבי 1000 » ג' אוגוסט 13, 2019 9:35 pm

במהלך הכינוס שהיה היום, הייתה הרצאה בנושא היחס התורני למדע מפי הרב משה דביר שליט"א [בעל האכסניה] ויש"כ

שתי טענות [מתוך רבות] שעלו בדבריו ואם יורשה להשיג

א' הניסים בתורה אינם משאירים חותם בטבע ולכן אי אפשר למצוא כלום או עכ"פ יתכן שלא ימצאו כלום.

טענה שגויה שמוציאה את הניסים מתוך מימד היקום והזמן המוכר לנו,
וכדוגמא בנס קריעת ים סוף אנו מצפים למצוא בים שאריות גופות וכמו שבני ישראל לקחו בבזית הים.
לטענה זו היות שזה נס אין לו חותם בטבע ואין לחפש שאריות.
לכאורה ברור שאגם שהנס של הקריעה הוא על טבעי, עדיין הוא במסגרת עולמנו, ולכן ההשלכות צריכות להיות בעולם עצמו, והמצרים קבורים היכן שהוא עמוק בים ולא שנעלמו לחור שחור.

ב' דברי חז"ל בענינים רבים אינם על המציאות עצמם, אלא הם על מהות הדברים ואיך שהם בסיבתם, ובהופעתם בטבע המציאות מורכבת ואינה כפי שמוצגת ברעיון. [מהרא"ל]
לכן טריפה אינה חיה, כינים אינם פרים ורבים, ועוד ועוד
לדעתי יש כאן טעות בהבנת דברי חז"ל והראשונים לאורך הדורות ,
לדוגמא בליעות בכלים כל מי שלומד את הסוגיא מבין שמדובר במשהו מציאותי שקפילא יכול לטעום, לבוא ולהגיד שזה לא באמת זה זר נורא, וכן לעניין כלי שני אינו מבשל, וכן לעניין יולדת לשבעה, וכן סוגיות רבות ברור שחז"ל דיברו על המציאות ולא על המהות.

המקור מדברי תוס' בעניין עין הרע, עוסק במאמר אגדתי ולא במאמר הלכתי, ולהסיק מכך על כל דרכי חז"ל זה מוגזם, ואנסח את השאלה כמו שהיינו עושים בישב"ק, איך בשאלה הבין תוס' את כל מאמרי חז"ל.

היא שיחתי
הודעות: 3349
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי היא שיחתי » ג' אוגוסט 13, 2019 9:50 pm

הכינוס הוסרט?

שמש
הודעות: 975
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי שמש » ג' אוגוסט 13, 2019 10:41 pm

ראשית, ייש"כ לרב יוסקוביץ (בן מיכאל) על הארגון וההשקעה (א"כ בתמיר היה יותר נוח...).
שנית, אכן לא ברור מה הפריע כ"כ בדברי יואל אליצור שהלא גם הדובר שלפניו קיבל את התארוך ה'מקובל' (הסותר את החשבון של 480 שנה לפני בניין ביהמ"ק וכו') ולא זכה לגערות, ואף הרב יוסקוביץ עצמו כשהביא מדברי הפפירוס שמצא על המכשף שנלחם ברעמסס השני וטען להתאמה ליצ"מ נצמד בכך למעשה לתארוך זה הרואה ברעמסס השני את פרעה המשעבד ומאחר את יצ"מ בכמאתיים שנה.

לענין
הודעות: 2294
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי לענין » ג' אוגוסט 13, 2019 11:24 pm

אני קצת התבלבלתי.
בגלל שכל הדוברים פרסו לפנינו את משנתם האישית, קשה היה להבחין - למי שלא בעניינים (וטוב שכך...) בין עיקר לטפל.
מוטב היה לדעתי להביא מישהו -אולי יוסקוביץ בעצמו- שיסביר בשפה ברורה ובנעימה, מה מוסכם בעולם המחקר, מה תלוי בפלוגתא, ומה נתון לפרשנות.
כך נבין יותר טוב את מקומם המדויק של הקושיות על המסורת, ונדע יותר טוב את התירוצים הטובים יותר וכו' וכו'.

רציתי להאריך בשיחה נעימה עם כמה וכמה מן החברים רעים האהובים שליט"א, שמחתי מאד מאד לראותכם (וחלק לראשונה), ומיצר אני על חוסר האפשרות של שיחה בלב ונפש [בפעם הבאה אולי זה יהיה במקום עם מסדרון גדול וכדו' באופן שאפשר להחליף יותר ממילה וחצי בלי להפריע לדרשות]. בע"ה נשלים בכנס הבא!

פלגינן
הודעות: 2849
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי פלגינן » ג' אוגוסט 13, 2019 11:25 pm

הרב דביר,
לצערנו הפסדנו את קולך עקב התקלה בראשית היום. האם תוכל להעלות את הדברים בכתב או בהקלטה איכותית?
- - -
הרב בן מיכאל ידידי, דומני שכבר שנה שעברה הערתי על כך שכאדם נמרץ ביותר הנך מסוגל לתפקוד של שלושה אנשים, כולל תיזוז בין הפצת הבורקסים לבין הנחיית הכנס, הערה מקצה האולם למרצה כשביד אחת בקבוק שתייה וביד השנייה קבלת תשלום מעוד מבקר. לאנשים כמוך קשה להאציל תפקידים אך דומני שלמענך ולמען הציבור כדאי להתאמץ לחלוקת תפקידים. כמו כן, כולם ראו את המאמץ האדיר לתת את המירב ע"מ שיהיה נוח ונעים, וגם אלו שהזילו זעה גילו הבנה בנוגע לתקלה הקשה שאירעה.
נשמח אם תעדכן מיד כאשר יעלו כל השיעורים לרשת. המסך היה כנראה מול מקור אור חזק ולכן היה מאוד בהיר ומטושטש. האם תוכלו למצוא פתרון לשילוב המצגות המקוריות יחד עם ההרצאות?

זקן ששכח
הודעות: 2648
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי זקן ששכח » ג' אוגוסט 13, 2019 11:42 pm

אבי 1000 כתב:במהלך הכינוס שהיה היום, הייתה הרצאה בנושא היחס התורני למדע מפי הרב משה דביר שליט"א [בעל האכסניה] ויש"כ

שתי טענות [מתוך רבות] שעלו בדבריו ואם יורשה להשיג

א' הניסים בתורה אינם משאירים חותם בטבע ולכן אי אפשר למצוא כלום או עכ"פ יתכן שלא ימצאו כלום.

טענה שגויה שמוציאה את הניסים מתוך מימד היקום והזמן המוכר לנו,
וכדוגמא בנס קריעת ים סוף אנו מצפים למצוא בים שאריות גופות וכמו שבני ישראל לקחו בבזית הים.
לטענה זו היות שזה נס אין לו חותם בטבע ואין לחפש שאריות.
לכאורה ברור שאגם שהנס של הקריעה הוא על טבעי, עדיין הוא במסגרת עולמנו, ולכן ההשלכות צריכות להיות בעולם עצמו, והמצרים קבורים היכן שהוא עמוק בים ולא שנעלמו לחור שחור.



לא הבנתי למה סובר כבודו כן, הלא מקרא מלא דבר הכתוב "מת על שפת הים", שמות יד ל.
וכיצד יהיו עקבות בעומק הים?!

לענין
הודעות: 2294
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי לענין » ג' אוגוסט 13, 2019 11:46 pm

גם אני סבור שמוטב כי אחד הנערים (דוגמת מי שעמד בכניסה לגבות הממון) ייאסוף את שאריות הבקבוקים ויניח לבוס להתרכז בדברים החשובים.

אישצפת
הודעות: 780
הצטרף: א' יולי 16, 2017 2:43 pm
שם מלא: אברהם ישעיהו דיין

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי אישצפת » ג' אוגוסט 13, 2019 11:50 pm

זקן ששכח כתב:
אבי 1000 כתב:במהלך הכינוס שהיה היום, הייתה הרצאה בנושא היחס התורני למדע מפי הרב משה דביר שליט"א [בעל האכסניה] ויש"כ

שתי טענות [מתוך רבות] שעלו בדבריו ואם יורשה להשיג

א' הניסים בתורה אינם משאירים חותם בטבע ולכן אי אפשר למצוא כלום או עכ"פ יתכן שלא ימצאו כלום.

טענה שגויה שמוציאה את הניסים מתוך מימד היקום והזמן המוכר לנו,
וכדוגמא בנס קריעת ים סוף אנו מצפים למצוא בים שאריות גופות וכמו שבני ישראל לקחו בבזית הים.
לטענה זו היות שזה נס אין לו חותם בטבע ואין לחפש שאריות.
לכאורה ברור שאגם שהנס של הקריעה הוא על טבעי, עדיין הוא במסגרת עולמנו, ולכן ההשלכות צריכות להיות בעולם עצמו, והמצרים קבורים היכן שהוא עמוק בים ולא שנעלמו לחור שחור.



לא הבנתי למה סובר כבודו כן, הלא מקרא מלא דבר הכתוב "מת על שפת הים", שמות יד ל.
וכיצד יהיו עקבות בעומק הים?!

ובמכילתא דרבי ישמעאל ובפרקי דרבי אליעזר נכתב במפורש שנקברו ביבשה משום שהצדיקו עליהם את הדין.

חד ברנש
הודעות: 2904
הצטרף: ב' יוני 20, 2016 11:48 am

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי חד ברנש » ג' אוגוסט 13, 2019 11:51 pm

הייתי, ונהניתי והחכמתי מרוב הדוברים.
המצגת על חזקיהו המלך היתה מדהימה!

אבל לדעתי, הם צופפו מידי הרבה מרצים על מידי קצת זמן. הרבה מהם רצו להאריך ופשוט הוכרחו לקצר. וחבל.

ישא ברכה
הודעות: 1404
הצטרף: ש' יוני 06, 2015 11:50 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי ישא ברכה » ד' אוגוסט 14, 2019 12:05 am

השתתפתי ונהנתי מהקהל המגוון שהגיע, וגם מחלק מהדוברים, למרות שלפי הבנתי את החלק המעניין יותר כמו הפיפרוסים והתיארוכים למינהם פספסתי.
למען האמת צריך לחשוב מחדש על המודל. בראש ובראשונה יותר סדר באוירה ובהבטים הטכניים. יותר מיקוד בנושאים, יותר היקף ועומק, וכמובן לתת יותר זמן לכל מרצה.

פלגינן
הודעות: 2849
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי פלגינן » ד' אוגוסט 14, 2019 12:07 am

חד ברנש כתב:הייתי, ונהניתי והחכמתי מרוב הדוברים.
המצגת על חזקיהו המלך היתה מדהימה!

אבל לדעתי, הם צופפו מידי הרבה מרצים על מידי קצת זמן. הרבה מהם רצו להאריך ופשוט הוכרחו לקצר. וחבל.

ולדאבון כל לב, עקב לחץ הזמן הפסדנו את אחד הבכירים ביותר. לבי על הציבור שאינם יודעים בטובה שאיבדו, שכן המרצה ביקש ששמו לא יופיע על דף התכנייה. אולי ברוב טובו יעלה כאן את עיקרי הדברים.

שמש
הודעות: 975
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי שמש » ד' אוגוסט 14, 2019 12:23 am

ישא ברכה כתב:למען האמת צריך לחשוב מחדש על המודל. בראש ובראשונה יותר סדר באווירה ובהיבטים הטכניים. יותר מיקוד בנושאים, יותר היקף ועומק, וכמובן לתת יותר זמן לכל מרצה.

כל מילה. עדיף שני מושבים (לפני ואחרי הצהרים) שבכל אחד שלושה-ארבעה דוברים המספיקים להקיף את הרצאתם (אבל לא יותר מ45 דק' כדי שלא יתמרח סתם) ולהשאיר זמן לדיון ושאלות וכו', מאשר רצף הרצאות שחלקן לא קשורות לאף הרצאה אחרת וכ"א מריץ מהר מה שמספיק מפאת קוצר הזמן, וכמובן לא לשכוח מקום מרווח וממוזג (עם חניה!) ומצגות ברורות.
אבל אחרי כל הצעות הייעול צריך לזכור גם להודות על הקיים שגם הוא לא מובן מאליו... אגב, התפעלתי מאוד לראות כו"כ בחורים צעירים שבאו להאזין ולהתעניין (כולל מהישיבה שבאשכול אחר קיטרו על כך שקיטרו בה).

בן מיכאל
הודעות: 1206
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי בן מיכאל » ד' אוגוסט 14, 2019 2:53 am

לענין כתב:הוא ממש לא הרשה, הרד"ק זה היה כדי למנוע סערה, אבל האזכור שהצריך את הבאת הרד"ק היה למורת רוחו ממש!
גם אני בעד להפחית בכמות ההרצאות, כדי שנוכל לעכל ביישוב הדעת.
אולי הרב דביר יעלה כאן את עיקרי מה שדיבר?

אכן כך, וישר כח על ההודעה הקודמת (הרב אליצור היה היחיד שלא ביקשתי ממנו את המצגת מראש, כי חשבתי שעליו ניתן לסמוך לחלוטין, וזו היתה התוצאה...).
אגב, לעצם הענין יתכן שניתן לסטות פה שם מחשבון הסד"ע בפרט כשיש דעות בראשונים החולקות, אך יש גם צורה איך מדברים ואכמ"ל (אני מעדיף שלא לומר ביקורת ע"ג המרשתת על אדם שהגיע לדבר אצלי, בתקוה להבנה).
המהירות היתה גם בשל התקלה שהיתה בבוקר.
אני מצטרף לבקשה שהרב דביר יעלה את עיקרי הרצאתו.

בן מיכאל
הודעות: 1206
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי בן מיכאל » ד' אוגוסט 14, 2019 2:58 am

שמש כתב:ראשית, ייש"כ לרב יוסקוביץ (בן מיכאל) על הארגון וההשקעה (א"כ בתמיר היה יותר נוח...).
שנית, אכן לא ברור מה הפריע כ"כ בדברי יואל אליצור שהלא גם הדובר שלפניו קיבל את התארוך ה'מקובל' (הסותר את החשבון של 480 שנה לפני בניין ביהמ"ק וכו') ולא זכה לגערות, ואף הרב יוסקוביץ עצמו כשהביא מדברי הפפירוס שמצא על המכשף שנלחם ברעמסס השני וטען להתאמה ליצ"מ נצמד בכך למעשה לתארוך זה הרואה ברעמסס השני את פרעה המשעבד ומאחר את יצ"מ בכמאתיים שנה.

אני אישית נוטה להקדים את יצי"מ כפשוטו של מקרא, על אף שהממצא הזה שהבאתי אכן מדבר על רעמסס השני ואכן תומך יותר בו, אך במרחק של שנים יתכנו טעויות שונות.
כפי שכתבתי לעיל, הנושא לא עצם האמירה, אלא הצורה בה נאמרו הדברים.
תודה על התודה, אכן בתמיר היה יותר נוח, וכאן בכלל מה שהיה בבוקר....
הבעיה העיקרית בכינוס שכזה היה האולם ועלותו, בקשתי שטוחה בפני כל מי שיש לו רעיון למקום טוב נוח וזול (ועאכו"כ אם מובנים בו גם הגברה ומקרן), אודה לו מאד.

בן מיכאל
הודעות: 1206
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי בן מיכאל » ד' אוגוסט 14, 2019 3:01 am

פלגינן כתב:הרב דביר,
לצערנו הפסדנו את קולך עקב התקלה בראשית היום. האם תוכל להעלות את הדברים בכתב או בהקלטה איכותית?
- - -
הרב בן מיכאל ידידי, דומני שכבר שנה שעברה הערתי על כך שכאדם נמרץ ביותר הנך מסוגל לתפקוד של שלושה אנשים, כולל תיזוז בין הפצת הבורקסים לבין הנחיית הכנס, הערה מקצה האולם למרצה כשביד אחת בקבוק שתייה וביד השנייה קבלת תשלום מעוד מבקר. לאנשים כמוך קשה להאציל תפקידים אך דומני שלמענך ולמען הציבור כדאי להתאמץ לחלוקת תפקידים. כמו כן, כולם ראו את המאמץ האדיר לתת את המירב ע"מ שיהיה נוח ונעים, וגם אלו שהזילו זעה גילו הבנה בנוגע לתקלה הקשה שאירעה.
נשמח אם תעדכן מיד כאשר יעלו כל השיעורים לרשת. המסך היה כנראה מול מקור אור חזק ולכן היה מאוד בהיר ומטושטש. האם תוכלו למצוא פתרון לשילוב המצגות המקוריות יחד עם ההרצאות?

דווקא קל לי מאד להאציל תפקידים, רק קשה למצוא אנשים המוכנים שתנוח עליהם הרוח בלא שכר...

בן מיכאל
הודעות: 1206
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי בן מיכאל » ד' אוגוסט 14, 2019 3:03 am

חד ברנש כתב:הייתי, ונהניתי והחכמתי מרוב הדוברים.
המצגת על חזקיהו המלך היתה מדהימה!

אבל לדעתי, הם צופפו מידי הרבה מרצים על מידי קצת זמן. הרבה מהם רצו להאריך ופשוט הוכרחו לקצר. וחבל.

נכון מאד!
וכמובן הפסדנו כשעה בבוקר, וההפסד של הרצאת הרב ח"ב כואב לי מאד.
אולי להבא הוא ילמד שאין ברירה ושמו יהיה חייב להופיע בתוכניה...

בן מיכאל
הודעות: 1206
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי בן מיכאל » ד' אוגוסט 14, 2019 3:26 am

אבי 1000 כתב:במהלך הכינוס שהיה היום, הייתה הרצאה בנושא היחס התורני למדע מפי הרב משה דביר שליט"א [בעל האכסניה] ויש"כ

קיבלתי ד"שים רבים מדבריו (כולל טלפונים שהספיקו להגיע מיד בערב) כשכמה החלו להתפלפל איתי על חלק מהדברים, המסקנא, שיש אנשים שיקשיבו להם גם בתנאים הבעייתים שהיו בשעה הראשונה... (ואכן מההיכרות באכסניא ברור כי הוא אכן ראוי לכך ולהרבה יותר).
אני רק יכול לומר שמלבד הרצאתו, הוא אף התאמץ לעזור בעוד דברים לפני הכינוס, וישר כוחו.
מקוה שבהסרטה נוכל לשפר יותר את השמיעה.
כאן המקום להודות אף לחברי הפורום הרב קו ירוק והרב יואל שילה על עזרתם הרבה, ועוד כמה שאשמח לכתוב את שמם, אם זה לא יביא לחשיפתם.

יואל שילה
הודעות: 597
הצטרף: ג' דצמבר 26, 2017 2:01 am

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי יואל שילה » ד' אוגוסט 14, 2019 10:17 am

מן הסתם הגעתי מהמרחק הגדול ביותר - והיה שוה! מעניין, מכחים, מרתק.
בעל האכסניה השכיל לכנס למקום אחד מרצים מעולים ומקצועיים, ולפקח על הכל ביעילות מקסימאלית.
תקלות? לא נורא, ברוך השם הכל נפתר, חוץ ממה שכנראה לא כל המשתתפים שילמו.
לענ"ד טוב עשה בעל האכסניה שעמד על ראשם של המרצים.
מנסיון כמרצה לעתים התחושה היא שאם לא עכשיו אימתי, וזו ההזדמנות היחידה של קהל זה לשמוע את כל עבודת החיים של המרצה, אך האמת היא שכלפי השומעים אין הפסד כל כך גדול בריבוי ההוכחות, מאחר וממילא לא הכל נקלט אלא רק הכיוון. כמרצה אני משתדל לומר את העקרון של דברי די בהתחלה, ולחזור עליו, ולעבוד על כך שהכוונה תהיה ברורה, ולא כל כך לרבות בפרטים, וכמדומה שאם זה היה נעשה - היה די והותר בזמן שהוקצב לכל אחד, וגם לא היתה נותרת תחושה של מה בכלל הוא אמר.
הרעיון שבעל האכסניה יקדים את עיקרי הויכוח הוא מעולה!
תשואות חן לרב ענבל על הרצאת הדברים המאלפת, אחד על אחד בחן ובחיוך, וכמדומה שהוא היחיד שסיים לפני תום הזמן שהוקצב לו...
כמובן שההסרטה של ארגון 'מגלי"ם' על כיבוש סנחריב היתה המסמר המרכזי.
נהנתי לראות בכנס אחד המשתתפים, גלוי ראש, שבמק"א הארכתי בויכוח שלי עמו - שהוא כויפר רציני בתהליכי בדיקה לכפירתו - שבא לשמוע וללמוד, והיה מרוכז בדברים.
מעט הצרתי על כך שכמה מבעלי הניקים לא הזדהו - הייתי שמח להכירם.

פילווישוק
הודעות: 5
הצטרף: ו' יולי 19, 2019 1:06 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי פילווישוק » ד' אוגוסט 14, 2019 11:41 am

הייתי בכינוס אתמול, וראשית כל - תודה לרב בן מיכאל על ההשקעה העצומה, היה מחכים מאוד, ויצאתי עם מטען רב של ידע חדש ותובנות חשובות. להלן ברצוני לדון בכמה עניינים.
- בהרצאתו הפותחת של מרא דאתרא הדין הרב דביר שליט"א, דברים מחכימים וברורים. התחברתי לדברים בעניין היחס לאגדות חז"ל ודבריהם בתיאור המציאות, היטיב להציג את המקובל היום [לעומת תקופת הראשונים וגם אצל רבים מן האחרונים שלא ראו את הדברים כך] בעיקר בהשפעת המהר"ל, כפי שנאמר. עם זאת, להחיל את הרעיון שחז"ל דיברו על צורת הדברים הפנימית על דיני טריפות - דורש סימוכין, האם יש לזה מקור במשנת המהר"ל או אחרים? נקודה נוספת, גם לדידי פשיטא שלא ניתן לנתק המציאות מן התורה ולהיפך, היות והתורה היא התוכנית שעל פיה נברא העולם, וכך נראה בראשונים שעבורם התבוננות בבריאה היתה חלק בלתי נפרד מדרכי הבנת התורה. לעומת זאת, קיימת היום אסכולה חשובה שלכאורה שונה מאוד בגישתה, וניתן להגדירה על ידי סיפור ששמעתי [איני יודע את מקור הסיפור ואם אמת הוא, אך להדגמה בוודאי שניתן לעשות בו שימוש]. רבינו החזון יחזקאל שאל את מרן הרב מבריסק, איך ניתן להבין את שיטת רבינו תם בצאה"כ, בחו"ל אמנם השקיעה ארוכה, אך כאן בארץ הקודש [קרוב יותר לקו המשווה] רואים שהשמים הופכים במהירות לשחורים? ענה הרב מבריסק: אינך מסתכל נכון, אתה מסתכל בשמים, צריך להסתכל בשולחן ערוך... ע"כ הסיפור. כלומר, אין לנו להתייחס לעובדות, [אולי בגלל שבקטנותנו אין לנו את הכלים להבין אותם], אלא לחומר הכתוב. האם לשיטה זו, העיסוק בנושאים שדנו בהם אתמול מופרך לחלוטין? והאם אי מי הגדיר את השיטה הזאת כפי שתיארתי, לפי קט הבנתי [אולי אף בטעות], כשיטה שונה מהנראה מדברי קדמונינו? ואם הדברים נכונים, האם יש הסברים לשינוי הזה?
- בהרצאתו המאלפת של הרב לויפר, ביאר את ההבדל שבין מילים בעלי שורש זהה עם משמעות שונה ע"פ צורות הגייה שונות שהיו פעם, כאומר שיש לחשב אות בעלת כמה צורות הגייה לאות אחרת, ובהתאם לכך אין לחפש את הקשר בין המשמעויות השונות. יש לציין שצורת הגייה היתה תורה שבעל פה שאסורה להיכתב, כפי שכתב הרדב"ז בתשובה, ולכן מסתבר שלא היה קיים ניקוד גרפי עד לזמן שהתחילו לכתוב תורה שבעל פה [כידוע בתיקוני זוהר נמצאו סודות צורות הניקוד, ורשב"י קדם לרבי עורך המשנה. יש דיון גדול מתי באמת נכתבה המשנה, ואם היתר כתיבת תורה שבע"פ התחילה בזמן רבי או אחריו. אם בזמן רבי אכן נכתבה המשנה ולא רק נערכה בעל פה, א"כ גם בדור שקדם לו נכתבו תורת כהנים, ספרי וסדר עולם ע"י תלמידי רבי עקיבא, וא"כ רשב"י נותן את סודות הניקוד שנוסד בזמנו! אולי היתר כתיבת התורה היה בזמן שהעולם היה שמם בפטירת תלמידי ר"ע? אשמח לשמוע דעת חכמי אתרא הדין בהערה זו]. כך שבתורה שבכתב עדיין אין שום הבדל בין השרשים, ומן הראוי לחפש אחרי הקשר שבין חמור ליין, כפי שעשו רבות רש"י וראב"ע ועוד ראשונים. כלומר, אין שום סתירה בין החידוש שהציג הרב לויפער לבין זה שהראשונים מבקשים קשר בין שרשים שדומים רק באותיותיהן אך הגייתם שונה.
- מבחינתי, ההרצאה המאלפת ביותר היתה של הרב ענבל. הצגת העובדות היבשות בנימה רציונלית להחריד עם הציניות המכובדת והקטלנית כאחת השתלבו לתענוג של ממש. דבריו היו הקדמה נפלאה לדברים שנאמרו בהמשך הערב ולחשיבות שיש לייחס אליהם. חשבתי לעצמי שהיה כאן היפוך היוצרות, איש אירגון קירוב רחוקים מדבר בקרירות ובעובדות יבשות, ולאחריו קם ארכיאולוג וכולו זועם על דבריו, ופשוט מאשש את דבריו ומראה איך הם נכונים: מחאות הקהל על היעלמות שנות המדבר פוגשים בהתעלמות, ולבסוף לשאלות אחרות נאמר בהכללה 'יש תירוצים לזה', כשזמן קט לפני כן שמעו כולם מה הם אותם התירוצים הנאים... ומכאן בקשה: ספרו של הרב ענבל 'תורה שבעל פה' המצוי בארון הספרים שלי משומש היטב, אך דומני שאת חומר ההרצאה העדכני שהציג אינו מצוי [לפחות ברובו] שם. האם לרב יורה דיעות יש את החומר הזה כתוב ונגיש? הדברים נאמרו בצימתות ובמהירות, והם נצרכים לי - בליווי מקורותיהם.
- הרצאתו של הרב בן נון על המזבח בהר עיבל. הצגת הדברים היתה מרשימה, אך כמדומני שהחידוש שבדברים חסר בסיס איתן. חידושו על מיקומו של המזבח כשהקרנות מכוונות לארבע רוחות העולם במקום הצלעות - בגלל שאין מסביבו בית. מהיכן המקור שהמזבח והבית משלימים את ארבעת הרוחות? ומהיכן הצורך לכך? ועוד, המזבח במקדש ובמשכן [לעומת הממצא בהר עיבל] היה מרובע. הכבש הוא שהיה בין צפון לדרום. האם מיקום הכבש משמעותי לציין מהו כיוונו של המזבח המרובע? ומכאן לחידושו על גודל המזבח בבית שני מפני שנבנה בלי בית, ואחרי שבנו היה צורך לשנות את כיוונו מבלי להורסו. הברקה יפה, אך האם זה מסתדר עם תיאור חז"ל של הצורה שבו בנו את המזבח? זאת ועוד, כשבנו את המזבח להקריב אעפ"י שאין בית, העמידו קלעים. למה לא סמכו על הקלעים להשלים את אותן הרוחות? ובעניין היחמורים שאפרם נמצא על המזבח, וטען שלפי שזו במה, ניתן להקריב אף חיות. אם הקריבו חיות - יכלו להקריב גם נקבות לעולה, 'הכל כשירין להקריב בהמה חיה ועוף, זכרים ונקבות, תמימין ובעלי מומין', ולמי שאוסר בנקבה - הלוא גם בחיה אוסר? סוף דבר, מסתבר שהמזבח בהר עיבל הוא אכן מזבחו של יהושע, כי אין הסבר אחר לממצא הזה [ובהקשר להרצאות האחרונות בכינוס, יצויין שלפי תיארוך של ויליקובסקי - אין קשר בין המזבח לתקופת הכניסה לארץ, כך שלא ניתן לרכוב אתרי רכשי - ממצאי יציאת מצרים לתיאור ויליקובסקי [כגון פפירוס איפואר] וגם המזבח של יהושע בהר עיבל]. אך עדיין הדברים דורשים הסבר. זאת מבלי להיכנס לסוגיות בסוטה אם המזבח היה בנוי מאותן אבנים שכתבו עליהן את התורה והעבירון לגלגל, וכבר האריך הרב קורן בחידושו המקורי ליישב את בעיית הריבוע שחלקו של המזבח החסר לבדו היה אותן האבנים. בסיכום, נאמרו בזה הצעות מרתקות ומחודשות, ועדיין דברי הרב ענבל נכונים, כל זמן שאנחנו מסתכלים דרך חור המנעול וחסרים ידע מקיף, כנראה שלא נוכל לקבוע מסמרות יותר מכך.
הארכתי יותר מן המתוכנן לאור ריבוי הנושאים שעלו בכינוס, ואבקש לקבל בסלחנות את פתיחת דבריי באתרא הדין מעבר למידה הראויה למשתתף פעיל חדש אך תלמיד ותיק.

שמש
הודעות: 975
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי שמש » ד' אוגוסט 14, 2019 12:34 pm

פילווישוק כתב:חשבתי לעצמי שהיה כאן היפוך היוצרות, איש אירגון קירוב רחוקים מדבר בקרירות ובעובדות יבשות, ולאחריו קם ארכיאולוג וכולו זועם על דבריו, ופשוט מאשש את דבריו ומראה איך הם נכונים: מחאות הקהל על היעלמות שנות המדבר פוגשים בהתעלמות, ולבסוף לשאלות אחרות נאמר בהכללה 'יש תירוצים לזה', כשזמן קט לפני כן שמעו כולם מה הם אותם התירוצים הנאים...

חוששני שלא הבנת את דברי המרצה (ד"ר בורנשטיין), הוא ממש לא זעם על הרב ענבל אלא על המסקנות של פינקלשטיין וחבריו וכמובן שהוא לא התעלם מהמחאות של 'היעלמות שנות המדבר' מאחר וזו הייתה פשוט טעות סופר שלו (רק בשקופית הראשונה, בזו שאחריה היה כתוב נכון). מה גם שכל הרצאתו הייתה מבוססת על קבלה מוחלטת של דברי הנביאים וחז"ל כולל התארוך המוקדם של שנות יצ"מ וההתנחלות דבר שהוא די נדיר אצל ארכיאולוגים (עד כ"כ שאפילו שני המרצים שאחריו העדיפו את התארוך המאוחר),כך שהוא דווקא הראה כיצד עם אותם נתונים בהם משתמשים ה'כופרים' ניתן גם להסביר את פסוקי הנביא כפשוטם (בעצם הוא וענבל היו בצד אחד - ה'דתי', ושני הבאים בצד השני - ה'שמרני').

יואל שילה
הודעות: 597
הצטרף: ג' דצמבר 26, 2017 2:01 am

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי יואל שילה » ד' אוגוסט 14, 2019 12:50 pm

מדוייק, ועשה זאת בחן רב

פילווישוק
הודעות: 5
הצטרף: ו' יולי 19, 2019 1:06 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי פילווישוק » ד' אוגוסט 14, 2019 1:13 pm

מצטער על אי-הבנתי. רושם הראשון השפיע עלי ביחד עם עומס המידע, ולא התעמקתי בדברים. כשיעלו הדברים אחזור עליהם, ואבדוק פרטים נוספים שחשבתי שבאו להתאים את הממצאים עם התנ"ך לבד ולא עם חז"ל.

איש פלוני
הודעות: 356
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 11:50 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי איש פלוני » ד' אוגוסט 14, 2019 1:41 pm

פילווישוק כתב:- מבחינתי, ההרצאה המאלפת ביותר היתה של הרב ענבל. הצגת העובדות היבשות בנימה רציונלית להחריד עם הציניות המכובדת והקטלנית כאחת השתלבו לתענוג של ממש. דבריו היו הקדמה נפלאה לדברים שנאמרו בהמשך הערב ולחשיבות שיש לייחס אליהם. חשבתי לעצמי שהיה כאן היפוך היוצרות, איש אירגון קירוב רחוקים מדבר בקרירות ובעובדות יבשות, ולאחריו קם ארכיאולוג וכולו זועם על דבריו, ופשוט מאשש את דבריו ומראה איך הם נכונים: מחאות הקהל על היעלמות שנות המדבר פוגשים בהתעלמות, ולבסוף לשאלות אחרות נאמר בהכללה 'יש תירוצים לזה', כשזמן קט לפני כן שמעו כולם מה הם אותם התירוצים הנאים... ומכאן בקשה: ספרו של הרב ענבל 'תורה שבעל פה' המצוי בארון הספרים שלי משומש היטב, אך דומני שאת חומר ההרצאה העדכני שהציג אינו מצוי [לפחות ברובו] שם. האם לרב יורה דיעות יש את החומר הזה כתוב ונגיש? הדברים נאמרו בצימתות ובמהירות, והם נצרכים לי - בליווי מקורותיהם.

ראה באתרו של הרב ענבל רציו, ובפרט בתגית ארכיאולוגיה, ובמאמר פרויקט השו"ת - יציאת מצרים
[ועיקר ההרצאה נמצאת במאמרים: איך עובדת הארכיאולוגיה, ארכיאולוגיה כמדע רע, איך זה שלא מצאנו בארכיאולוגיה, על שיטות העבודה המפוקפקות של מכחישי ההיסטוריה, ועוד כמה מאמרים].

פלגינן
הודעות: 2849
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי פלגינן » ד' אוגוסט 14, 2019 1:47 pm

איש פלוני כתב:
פילווישוק כתב:- מבחינתי, ההרצאה המאלפת ביותר היתה של הרב ענבל. הצגת העובדות היבשות בנימה רציונלית להחריד עם הציניות המכובדת והקטלנית כאחת השתלבו לתענוג של ממש. דבריו היו הקדמה נפלאה לדברים שנאמרו בהמשך הערב ולחשיבות שיש לייחס אליהם. חשבתי לעצמי שהיה כאן היפוך היוצרות, איש אירגון קירוב רחוקים מדבר בקרירות ובעובדות יבשות, ולאחריו קם ארכיאולוג וכולו זועם על דבריו, ופשוט מאשש את דבריו ומראה איך הם נכונים: מחאות הקהל על היעלמות שנות המדבר פוגשים בהתעלמות, ולבסוף לשאלות אחרות נאמר בהכללה 'יש תירוצים לזה', כשזמן קט לפני כן שמעו כולם מה הם אותם התירוצים הנאים... ומכאן בקשה: ספרו של הרב ענבל 'תורה שבעל פה' המצוי בארון הספרים שלי משומש היטב, אך דומני שאת חומר ההרצאה העדכני שהציג אינו מצוי [לפחות ברובו] שם. האם לרב יורה דיעות יש את החומר הזה כתוב ונגיש? הדברים נאמרו בצימתות ובמהירות, והם נצרכים לי - בליווי מקורותיהם.

ראה באתרו של הרב ענבל רציו, ובפרט בתגית ארכיאולוגיה, ובמאמר פרויקט השו"ת - יציאת מצרים
[ועיקר ההרצאה נמצאת במאמרים: איך עובדת הארכיאולוגיה, ארכיאולוגיה כמדע רע, איך זה שלא מצאנו בארכיאולוגיה, על שיטות העבודה המפוקפקות של מכחישי ההיסטוריה, ועוד כמה מאמרים].

המצגת מצורפת באדיבות הרב ענבל. מתחילה סברתי להמתין להעלאת קבצי ההקלטה, כי המצגת ללא ההרצאה הנלווית כמוה כגוף בלי נשמה, אך מאחר וגם אלו שהשתתפו רוצים להשלים פרטים, יש מקום להעלותה כבר עתה.
קבצים מצורפים
__ארכיאולוגיה ואמונה - יהושע ענבל.rar
(7.31 MiB) הורד 113 פעמים

איש פלוני
הודעות: 356
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 11:50 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי איש פלוני » ד' אוגוסט 14, 2019 2:13 pm

פלגינן כתב:המצגת מצורפת באדיבות הרב ענבל. מתחילה סברתי להמתין להעלאת קבצי ההקלטה, כי המצגת ללא ההרצאה הנלווית כמוה כגוף בלי נשמה, אך מאחר וגם אלו שהשתתפו רוצים להשלים פרטים, יש מקום להעלותה כבר עתה.

כותב לי: "הארכיון בתבנית בלתי ידועה או שהוא פגום"...
אפשר לנסות להעלות שוב?

פילווישוק
הודעות: 5
הצטרף: ו' יולי 19, 2019 1:06 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי פילווישוק » ד' אוגוסט 14, 2019 4:10 pm

הרב איש פלוני, תודה רבה מאוד!

תודה רבה גם לרב פלגינן. לצערי, גם אני לא הצלחתי לפתוח אחרי ההורדה.

בן מיכאל
הודעות: 1206
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: כינוס ארכיאולוגיה תורנית

הודעהעל ידי בן מיכאל » ד' אוגוסט 14, 2019 5:10 pm

היא שיחתי כתב:הכינוס הוסרט?

אכן הוסרט, יקח עוד כמה ימים עד שהכל יעלה.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אורייתא!, הבטחתי, חלמישצור ו־ 34 אורחים