viewtopic.php?f=7&t=31425&p=402606#p402606
בעניין מ"ש בעמוד ס"ז הערה א’ לחלוק על דברי הכה"ח שאין לעשות סוכה תחת האילן כלל לכתחלה, "ואין לדייק מדברי מרן הש"ע שכתב ‘העושה סוכתו תחת האילן’ ...כי מרן בש"ע נקט לישנא דמתני' ‘העושה סוכתו תחת האילן כאילו עשאה בתוך הבית'".
הנה בטור הביא דעת רבינו יחיאל שכאשר היה עושה סוכתו תחת גג שהסירו הרעפים, היה זוקף קנים מן הסכך עד הגג לערבו יחד עם העצים הדקים. ולכאורה הדבר תמוה שהרי אף לדעת רבינו יחיאל לא היו מצריכין לזקוף קנים, אלא היכא דאי מסלקת לסכך שתחת העצים הדקים הויא חמתא מרובה מצילת. וכתב הבית יוסף לתרץ שאפשר שהיו מצריכין לזקוף אף כאשר צלתה מרובה מחמתה ללא הסכך שתחת העצים הדקים, דגזרי הא אטו הא.
וכתב בעל הערוך לנר (בספר ביכורי יעקב סק"א) לדייק מדברי הרמ"א בתחילת הסימן "אין לעשות סוכה תחת בית או אילן" שלכתחלה אין לעשות סוכה תחת האילן אפילו שהסוכה כשרה לכולי עלמא בדיעבד. וכמו שכתב הב"י הנ"ל לתרץ שיטת ה"ר יחיאל. וכ"כ בספר נטעי גבריאל (פ"ג סעיף ד’).
ולכאורה יתכן שכן הוא דעת מרן אף אם נקט בלשון המתני’.