יש יסודות מפורסמים במוסר, שמתבדרין בי מדרשא בשם גדולי המוסר הג"ר ישראל סלאנטער ותלמידיו, ונדפסו בספריהם, ומתברר שגדולים אחרים, מכל קצות העולם, כיוונו לדבריהם.
יש יסוד ידוע בשם הג"ר איצל'ה בלאזער (בעל פרי יצחק) בספרו כוכבי אור (שבסוף אור ישראל) סי' ה', בענין מש"כ הרמב"ם הלכות תשובה פ"ג ה"ג: "והבינוני תולין לו עד יוה"כ, אם עשה תשובה נחתם לחיים ואם לאו נחתם למיתה". דמקשים דגם בלא עשה תשובה יוכל להכריע כף הזכויות אם יעשה מצוה אחת. וע"ז תירץ הג"ר יצחק בלאזר דאם לא יעשה תשובה לא יועיל לו, (אף אם יעשה כמה מצוות), כי העון הגדול של מניעת התשובה (ובפרט בעשי"ת ויוה"כ) מכריע כף העונות, (עיי"ש דף ע"ה ע"ב).
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 144&hilite
[וכבר תירצו כעין תירוץ זה על קושיא אחרת, דבחציו זכאי וחציו חייב אמאי נחתם למיתה הא כתיב ורב חסד מטה כלפי חסד, עיין לחם משנה שם (ד"ה אם),
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 123&hilite
ועיין במקורות וציונים שברמב"ם ר"ש פרנקל שם שציינו ריטב"א ר"ה ט"ז ע"ב, וחבור התשובה להמאירי מאמר ב' פ"א (עמ' 247), וע"ע שם בס' המפתח. אמנם יש תוספת חידוש בדברי ר"י בלאזר, שבלח"מ כתב שמניעת התשובה נחשב עון אחד, ולר"י בלאזר מניעת התשובה שקול כנגד הרבה מצוות].
והרב מה שנכון נכון באשכול אחר,
viewtopic.php?f=19&t=34117&p=403597#p402455
העיר שבמחזור אהלי יעקב (לרבי יעקב יצחקי) ח"א סליחות דף ט"ז ע"א, ד"ה דרשנוך המצא לנו, כיוון ליסוד הגר"י בלאזר, עיי"ש.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =43&hilite
[אמנם, אני כשלעצמי מסופק בזה, כי לכאורה הקושיא המובאת בדברי האהלי יעקב שם היא קושיית הלחם משנה, וגם בתירוצו לענ"ד נראה יותר לומר שהתכוון לדברי הלח"מ, ואין ראיה גמורה מדבריו שהתכוון לתוספת חידושו של הגר"י בלאזר. והמעיין יבחר].