ופירש רש"י שם: "כעין מוח יש בו, כגון בעץ האגוז והגפן, ואין לו אלא בעץ האמצעי הזקוף ועולה וגדל למעלה, ולא בחריותיו ומכבדותיו". וכך בפירושו למגילה יד ע"א, וכך ביארו ראשונים נוספים.
לפירוש רש"י וסייעתו, "מה תמר" מתייחס לעץ התמר. אבל מצאתי לחד מקמאי הכותב כך:
מה תמר זה אין לה אלא לב אחד, כי התמרה יש לה גרעינה בתוכו, ואין בתוך גרעינה גרעינה אחרת, מה שאין כן בשאר פירות שיש בתוכן גרעינא שבתוך גרעינתן גרעינה אחרת, והם שני לבבות, כי הגרעינה היא בתוך הפרי כמו הלב בתוך הגוף.
ופרשן זה מסב את "תמר זה אין לו אלא לב אחד" אל פרי התמר! כלומר: ה'לב' הוא הגרעין, ולתמר יש 'לב אחד', כי בפרי התמר יש גרעין אחד שאינו מכיל בתוכו גרעין נוסף, בשונה משאר פירות שגרעינם מכיל גרעין פנימי אחר, כניכר במיוחד בגרעיני אפרסק או משמש.
מעין פירוש זה הובא בארחות חיים, ריש הלכות לולב (לפי הנוסח השלם שבכת"י), גם הריטב"א בחידושיו לסוכה שם, הבין ש"מה תמר" מתייחס לפרי התמר ולא לעץ (אך הוא הסביר באופן שונה מארחות חיים), אך יותר מאלו לא מצאתי חברים לפירוש מחודש זה.