מכות כד רע"א: "'אנכי' ו'לא יהיה לך' מפי הגבורה שמענום".
וכך במדרשים נוספים. והדברים יודעים.
אך האם ישנה שיטה האומרת, שרק את הדיבר הראשון ('אנכי') שמעו מפי הגבורה?
חד ברנש כתב:אבל גם לטעם העליון הם שתי דיברות. לא?
סעדיה כתב:להעיר שבביאור הגר"א להושע רפ"ד נראה דנקט כהדעה ההיא, והוא פלאי.
יאיר כתב:סעדיה כתב:להעיר שבביאור הגר"א להושע רפ"ד נראה דנקט כהדעה ההיא, והוא פלאי.
אשמח להסבר איך הבנת כך מדבריו שם
יש דרך אחרת להבין את דבריו?א' אנכי הוא דעת
ב' שבת הוא אמת וכו'
ג' כבוד הוא חסד
ד' אלה כנגד לא תשא
ה' כחש כנגד לא תענה
ו' רצח הוא לא תרצח
ז' גנוב הוא לא תגנוב
ח' נאוף הוא לא תנאף
ט' פרצו נגד לא תחמוד וכו'
י' דמים בדמים משמע הוספות ורבויים הוא נגד עבדו ואמתו וכו'
חד ברנש כתב:מכות כד רע"א: "'אנכי' ו'לא יהיה לך' מפי הגבורה שמענום".
וכך במדרשים נוספים. והדברים יודעים.
אך האם ישנה שיטה האומרת, שרק את הדיבר הראשון ('אנכי') שמעו מפי הגבורה?
סעדיה כתב:יאיר כתב:סעדיה כתב:להעיר שבביאור הגר"א להושע רפ"ד נראה דנקט כהדעה ההיא, והוא פלאי.
אשמח להסבר איך הבנת כך מדבריו שם
ז"ליש דרך אחרת להבין את דבריו?א' אנכי הוא דעת
ב' שבת הוא אמת וכו'
ג' כבוד הוא חסד
ד' אלה כנגד לא תשא
ה' כחש כנגד לא תענה
ו' רצח הוא לא תרצח
ז' גנוב הוא לא תגנוב
ח' נאוף הוא לא תנאף
ט' פרצו נגד לא תחמוד וכו'
י' דמים בדמים משמע הוספות ורבויים הוא נגד עבדו ואמתו וכו'
יאיר כתב:מחילה, לא הבנתי. בגלל ששינה הסדר?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: מצליח ו־ 198 אורחים