מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

טעם איסור אכילת נא ומבושל בקרבן פסח

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
חד ברנש
הודעות: 5775
הצטרף: ב' יוני 20, 2016 11:48 am

טעם איסור אכילת נא ומבושל בקרבן פסח

הודעהעל ידי חד ברנש » א' דצמבר 10, 2017 10:22 pm

נכון שעכשיו זה ערב חנוכה, עכ"ז תרשו לי לברר דבר הנוגע לפסח, תורה היא וללמוד אני צריך.

כתב חד מקמאי:
ראה כמה דקדק [הקב"ה] במצוה הזאת:
שהוא היה נשחט ערב הפסח בין הערבים, למען יהיה לו שהות להתבודד במצוה ההיא ולא יהיה נבהל אליה;
גם גזר שלא לאכלו נא, פן לא יאכלוהו;
ולא בשל מבושל, פן ילך במרק רוב הבשר, או אפשר יחשבו רובם שיהיה כמו שאר התבשילים הצריכים לעת האוכל.

האם מישהו מכיר מקבילות מלאות או חלקיות לדברים נאים אלו?

חד ברנש
הודעות: 5775
הצטרף: ב' יוני 20, 2016 11:48 am

Re: טעם איסור אכילת נא ומבושל בקרבן פסח

הודעהעל ידי חד ברנש » ג' דצמבר 12, 2017 11:35 am

הקפצה.
שמא יחוס עם עני ואביון, אולי ירחם.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: טעם איסור אכילת נא ומבושל בקרבן פסח

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' דצמבר 13, 2017 1:11 am

חד ברנש כתב:כתב חד מקמאי:
ראה כמה דקדק [הקב"ה] במצוה הזאת:
גם גזר שלא לאכלו נא, פן לא יאכלוהו;
ולא בשל מבושל, פן ילך במרק רוב הבשר
האם מישהו מכיר מקבילות מלאות או חלקיות לדברים נאים אלו?

חזקוני שמות פרק יב פסוק יא
אל תאכלו ממנו נא - שעל ידי כן נפשו של אדם קצה בו ומניחו ונמצא בא לידי נותר.
ובשל מבשל ... ועוד שע"י הבשול שבמים יש פירורין בבשר ובא לידי נותר וכל כך מטעם חפזון

מה שנכון נכון
הודעות: 11689
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: טעם איסור אכילת נא ומבושל בקרבן פסח

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' דצמבר 13, 2017 1:32 am

ע"ע ס"ח מק"נ סי' תתתתר"מ.

חד ברנש
הודעות: 5775
הצטרף: ב' יוני 20, 2016 11:48 am

Re: טעם איסור אכילת נא ומבושל בקרבן פסח

הודעהעל ידי חד ברנש » ד' דצמבר 13, 2017 9:42 am

הרב בקרו טלה והרב משנ"נ, ייש"כ עצום!!


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 438 אורחים