הבטחתי כתב:יישר כח
אני חשבתי שחלק ב' הכונה לאו"ח (הנדפס בשנת תס"ו), אך טעיתי וח"ב הכונה לאו"ח חלק ב' הנדפס בשנת ת"צ.
כתב היד אהרן בחלק או"ח סימן תקנ"ד בהגהות ב"י גבי לימוד בת"ב בהרהור
כתב האגור ללמוד בתשעה באב ע"י הרהור אסור. נ"ב. הטעם משום שמחה. וכפי זה נ"ל דאסור ללמוד איזה דרוש או קושיא או תירוץ אפילו בדברים הרעים שבירמיה משום ששמחה היא לו. מ"א ז"ל ס"ק ה', וכו' וגם אסור להורות הוראה אם לא לחולה הצריך עכשיו ואסור לדון דיני ממונות מיהו אם אין הבעלי דינים יכולין להמתין עד למחר שנחוצים לדרכם אפשר דשרי. מ"א ז"ל שם. ועיין בספר פר"ח ח"ב בסוף ספרו בספר מים חיים ריש דף א' ע"ב.
בספה"ל מציינים שחלק מעותקי הפר"ח אשר נדפסו בשנת ת"צ באמ"ד נכרכו עם ספר מים חיים אשר נדפס באותו מקום ובאותה שנה. ואז אי"צ להגיה בדברי היד אהרן, אבל אם נניח שכריכת שני הספרים יחד מקרית - אזי צריך להוסיף בדברי היד אהרן ולגרוס בדבריו ועיין בספר פר"ח ח"ב בסוף ספרו [ו]בספר מים חיים וכו', אך אם כן לא ידעתי למה כונתו בציון זה (ואולי כונתו לליקוטי יו"ד סימן שפ"ד).
הבטחתי כתב:הרב משנ"נ
תודה על המ"מ, ותודה כפולה על התקון
הרב ושא נס
ראיה מוכחת מהר"י פאלאג'י אין, כיון שיתכן שהוא כיון למחבר דהיינו הרב פר"ח בספר זה וזה. בכל אופן, אין זה נפק"מ, כיון שהוכח שצדקת.
אכן, עובדים על הספר כבר שנים מרובות
אם ידוע לך מיקומם של טפסים כאלו, אשמח לשמוע.
ושא_נס כתב:דומני כי מסתובבים טפסים לא מעטים של ספר זה עם הגהות של רבני הספרדים לדורותיהם, ולוואי יקבצו גם הגהות אלו לאכסניא אחת.
ושא_נס כתב:באיזה טור עם בית יוסף השתמש הרב י"א בא"ח וא"ה?
הבטחתי כתב:ושא_נס כתב:באיזה טור עם בית יוסף השתמש הרב י"א בא"ח וא"ה?
כיום מאוד קל לבדוק את זה, לפי מספרי העמודים
בקצרה המהדורות שהיו לפני הי"א ולפני הכנה"ג.
לטור או"ח קיימים שני מהדורות ונציה עם מספרי עמודים זהים א' נד' בשנת שכ"ו והשני בשנת שמ"ט (דפוס זה נמצא בהיברובוקס).
הבדל אחד יש ביניהם שבמהד' שמ"ט הוסיפו המדפיסים בצד הגליון 'מחודשים' בב"י, והכנה"ג מציין לפיהם
על היד אהרן אין לי ראיה באיזה מהם השתמש (הסברא נותנת שבמאוחר).
לטור אבן העזר מהד' שכ"ה (בבית זואן דיאגרא). כאן אעיר, שיתכן ויש מהדורה נוספת (דוגמת מה שקרה בטור או"ח) שכן יש מקומות מועטים שהציון לא מסתדר לפי מהדורה זו, ויתכן שעקב דמיון העימוד לא שמו אל ליבם המקטלגים למיניהם להבדל ביניהם. (טור זה נמצא בגוגל בוקס, תחת הכותרת שלחן ערוך!)
לטור יו"ד ונציה של"ד = בונביריגי
לטור חו"מ ונציה שנ"ה
כולם טור עם ב"י, ארבעה טורים בדף אחד.
כתבתי מזכרוני בחפזה, אולי שגיתי בציון של אחד השנים.
ושא_נס כתב:
ייש"כ.
בשנת של"ד כמובן בומבירגי לא היה בין החיים, והמדובר על המדפיס זואן דיגארה שהדפיס בבית הבונבירגי (בומבירג).
השערותיך לגבי טור אבן העזר תתקבלנה רק אחרי שבדקת את כל דפוסי הטורים עם בית יוסף לאה"ע הידועים עד שנדפסו כנה"ג ויד אהרן, ואני מאמין שכנראה יש דפוס אחד שיסדר את הכל, ויתכן והוא יראה לך שהם לא השתמשו בדפוס ויניציאה שכ"ה.
את דפוס קראקא שע"ג-שע"ה לערך (צילומו בידי) בדקת? נכון שהסברא אומרת שיותר משהיו להם דפוסי קראקא מסתבר כי היו להם דפוסי איטליה, אך עם זאת לפני שאתה משער שיש הדפסות דומות ולא ידועות, צריך לבדוק בכל הדפוסים כולם. בפרט שלפני הרב כנה"ג היו גם ספרים אשכנזיים רבים. ודוק.
אשמח ללינק לגוגל אודות מהדורת הטור שרמזת.
הבטחתי כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=245458#p245458 לינק לאבן העזר שכ"ה באדיבותו של עדיאל ברויאר
יהודה בן יעקב כתב:הבטחתי כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=245458#p245458 לינק לאבן העזר שכ"ה באדיבותו של עדיאל ברויאר
גם אני מצטרף לבקשת לינק לטור יורה דעה הנ"ל ונציה של"ד, עבור ההדרת ספר מחכמי הספרדים המציין לפי מספר השורה, כדרך הכנה"ג.
ושא_נס כתב:בספר ארץ יהודה (ליוורנו תקנ"ז) בסופו ממש דף לג ע"ג, יש הערה על ספר יד אהרן. פוק חזי.
ושא_נס כתב:ושא_נס כתב:בספר ארץ יהודה (ליוורנו תקנ"ז) בסופו ממש דף לג ע"ג, יש הערה על ספר יד אהרן. פוק חזי.
וכן בספר חסד ומשפט דף ס ע"א.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 188 אורחים