עמוד 1 מתוך 1

מהו חלק "הרמז" שבתורה?

פורסם: ה' פברואר 15, 2018 11:33 pm
על ידי מדבר קדש
שלום וברכה,

מורגל אני מימים ימימה כי חלק הרמז שבתורה (מתוך פרד"ס התורה) היינו גימטריות וחישובים שונים וכד'. השבוע למדתי בשל"ה הקדוש, בחלק הבתים, ונוכחתי לראות כי הוא מפרש בפשטות שהרמז היינו רמזי המקראות הבאים בתלמוד לשם לימוד הלכות ופירושים. כמו מילים ואותיות יתירות המלמדות הלכות בתורה שבע"פ. תמהתי ושמחתי מעצם החידוש. והנה כיום שמעתי שיעור מפי ת"ח אחד שהזכיר בשם הזוה"ק (אינני יודע היכן) כי פרד"ס היינו פשט-ראיה-דרש-סוד, והיינו כשל"ה!

האם רק לי הדבר מתחדש, האם מי מהקוראים יוכל להעשיר אותי במקורות נוספים ובהסברים מעניינים?

Re: מהו חלק "הרמז" שבתורה?

פורסם: ה' פברואר 15, 2018 11:39 pm
על ידי ארזי הלבנון
מדבר קדש כתב:שלום וברכה,

מורגל אני מימים ימימה כי חלק הרמז שבתורה (מתוך פרד"ס התורה) היינו גימטריות וחישובים שונים וכד'. השבוע למדתי בשל"ה הקדוש, בחלק הבתים, ונוכחתי לראות כי הוא מפרש בפשטות שהרמז היינו רמזי המקראות הבאים בתלמוד לשם לימוד הלכות ופירושים. כמו מילים ואותיות יתירות המלמדות הלכות בתורה שבע"פ. תמהתי ושמחתי מעצם החידוש. והנה כיום שמעתי שיעור מפי ת"ח אחד שהזכיר בשם הזוה"ק (אינני יודע היכן) כי פרד"ס היינו פשט-ראיה-דרש-סוד, והיינו כשל"ה!

האם רק לי הדבר מתחדש, האם מי מהקוראים יוכל להעשיר אותי במקורות נוספים ובהסברים מעניינים?

הרמב"ן בהשגות לספר המצוות, שורש השני, סובר שההלכות שחז"ל ראו כרמוזות ב'פסוקים סתמיים' הינם נכנסים לכלל 'אין מקרא יוצא מידי פשוטו'.
היינו שלפי הרמב"ן ה'רמז' שהבאת בדבריך הוא ה'פשט' של הרמב"ן (דעת הרמב"ם אינה כך).

Re: מהו חלק "הרמז" שבתורה?

פורסם: ו' פברואר 16, 2018 11:18 am
על ידי מדבר קדש
ארזי הלבנון כתב:
מדבר קדש כתב:שלום וברכה,

מורגל אני מימים ימימה כי חלק הרמז שבתורה (מתוך פרד"ס התורה) היינו גימטריות וחישובים שונים וכד'. השבוע למדתי בשל"ה הקדוש, בחלק הבתים, ונוכחתי לראות כי הוא מפרש בפשטות שהרמז היינו רמזי המקראות הבאים בתלמוד לשם לימוד הלכות ופירושים. כמו מילים ואותיות יתירות המלמדות הלכות בתורה שבע"פ. תמהתי ושמחתי מעצם החידוש. והנה כיום שמעתי שיעור מפי ת"ח אחד שהזכיר בשם הזוה"ק (אינני יודע היכן) כי פרד"ס היינו פשט-ראיה-דרש-סוד, והיינו כשל"ה!

האם רק לי הדבר מתחדש, האם מי מהקוראים יוכל להעשיר אותי במקורות נוספים ובהסברים מעניינים?

הרמב"ן בהשגות לספר המצוות, שורש השני, סובר שההלכות שחז"ל ראו כרמוזות ב'פסוקים סתמיים' הינם נכנסים לכלל 'אין מקרא יוצא מידי פשוטו'.
היינו שלפי הרמב"ן ה'רמז' שהבאת בדבריך הוא ה'פשט' של הרמב"ן (דעת הרמב"ם אינה כך).

יישר כח! עד עתה סברתי שפשוט לכולם שכך הוא, אולי כ'דרש' לכל היותר.

Re: מהו חלק "הרמז" שבתורה?

פורסם: ו' פברואר 16, 2018 1:46 pm
על ידי בן אדם
מדבר קדש כתב:שלום וברכה,

מורגל אני מימים ימימה כי חלק הרמז שבתורה (מתוך פרד"ס התורה) היינו גימטריות וחישובים שונים וכד'. השבוע למדתי בשל"ה הקדוש, בחלק הבתים, ונוכחתי לראות כי הוא מפרש בפשטות שהרמז היינו רמזי המקראות הבאים בתלמוד לשם לימוד הלכות ופירושים. כמו מילים ואותיות יתירות המלמדות הלכות בתורה שבע"פ. תמהתי ושמחתי מעצם החידוש. והנה כיום שמעתי שיעור מפי ת"ח אחד שהזכיר בשם הזוה"ק (אינני יודע היכן) כי פרד"ס היינו פשט-ראיה-דרש-סוד, והיינו כשל"ה!

האם רק לי הדבר מתחדש, האם מי מהקוראים יוכל להעשיר אותי במקורות נוספים ובהסברים מעניינים?

ואם כן מהו חלק ה'דרש'?