בשער הכוונות מעיד מהרח"ו שהאריז"ל היה אומר פסוקי "ויתן לך" במוצ"ש בביתו כשהיה מבדיל על הכוס. ומציין כמקור לעצם אמירת הפסוקים את הזוה"ק בח"א דף י"ד ע"ב (-סוף ההקדמה).
והנה זה לשון הזוהר שם ".. ואינון מקיימי על ההוא בר נש כל ברכאן דקא אמרי ציבורא ויתן לך האלקים מטל השמים וכו'. ".
הרי להדיא שפסוקי 'ויתן לך' נאמרים בציבור בביהכנ"ס.
ועי' בזוהר אמ"ד תקל"א, שהעיר הרש"ב על אתר, שמכאן מקור למנהג המערב לומר ויתן לך בבכנ"ס. (הערה זו לא נדפסה בדפוסי הזוהר הבאים, למעט בדפוסי אמ"ד בשני המהדורות הבאות).
מהו הטעם שרבינו האריז"ל לא נהג בזה כפי המשתמע מדברי הזוהר.